Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Tuo MAG Gametools on tehty betan perusteella.

Lisäksi vähän epäilyttää nuo ase statsit.
Esim. Ravenin Pikku lmg hakkaa statseissa sen isomman mennen tullen, paitsi loadout hinnassa. (eli isompi maksaa enemmän)

Onkohan tuohon sitten mahdollista laittaa yhtä aikaa kahva+tuki+tähtäin, vai mikä järki tuossa viimeisessä aseessa on?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Kannattaakos tuohon SVERin konekivääriin hommata se jalusta, osuuko yhtään paremmin ?

Tuntuu kyllä ettei sen osumilla ole paljon väliä. Eilen puoli lippaallista vihulaista "selkään", se vain pyörähti kohti ja päräytti n. 5 patin sarjan yhden käden aseella minun suuntaan, Arvatkaa kuka kuoli ?

Noista lyhenteistä yms. voisi tehdä aloittelijoille ja vähemmän eng kieltä hallitseville sanakirja.

Eli mitä tarkoittaa LMG, SMG, front grip, assault rifle, AR, Heavy Armor, fore grip jne.....
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Kannattaakos tuohon SVERin konekivääriin hommata se jalusta, osuuko yhtään paremmin ?

Bipod (haaratuki)? Jos harrastaa paljon makuulta ampumista niin sitten, se täytyy ympyrällä (O) ottaa käyttöön. Sopii jos puolustelee jotain asemia. Itse liikun niin paljon että otin sen sijaan fore gripin ja melkein ajaa saman asian.

Tuntuu kyllä ettei sen osumilla ole paljon väliä. Eilen puoli lippaallista vihulaista "selkään", se vain pyörähti kohti ja päräytti n. 5 patin sarjan yhden käden aseella minun suuntaan, Arvatkaa kuka kuoli ?

Näpyttele ampumista, sarrrrrrrrrrjaaaaaaa ku ampuu niin menee ohi ne puolet. Osumalaatikot on tarkat eikä ole automaattista tähtäyksen avustusta, niinkuin MW2/Resistance. Tais kaveri osua vielä sua päähän -> 300%dmg.


Eli mitä tarkoittaa LMG, SMG, front grip, assault rifle, AR, Heavy Armor, fore grip jne.....

Kevyt konekivääri, konepistooli, etukahva, rynnäkkökivääri (AR-assault rifle), raskas suojaliivi jne. näin ensihätään.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Bipod (haaratuki)? Jos harrastaa paljon makuulta ampumista niin sitten, se täytyy ympyrällä (O) ottaa käyttöön. Sopii jos puolustelee jotain asemia. Itse liikun niin paljon että otin sen sijaan fore gripin ja melkein ajaa saman asian.



Näpyttele ampumista, sarrrrrrrrrrjaaaaaaa ku ampuu niin menee ohi ne puolet. Osumalaatikot on tarkat eikä ole automaattista tähtäyksen avustusta, niinkuin MW2/Resistance. Tais kaveri osua vielä sua päähän -> 300%dmg.




Kevyt konekivääri, konepistooli, etukahva, rynnäkkökivääri (AR-assault rifle), raskas suojaliivi jne. näin ensihätään.

Kiitos vastauksesta. Taidanpa siihen etukahvaan sijoittaa vaivalla hommatut pisteet.
Onko noilla suojaliiveillä ja päähineillä todellista vaikutusta osumiskestävyydessä tässä pelissä ?
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Taidanpa siihen etukahvaan sijoittaa vaivalla hommatut pisteet.

Se auttaa mielestäni paljon. Mutta kannattaa huomata, että vähänkään liikettä niin tarkat osumat ei onnistu. Paitsi SMG:llä. Taistelussa paikkallaan seisoskelu tai pötköttely on toki sekin vaarallista mutta strafettelu ja ammuskelu ei toimi yhtään kauemmille etäisyyksille. Tuntuu ainakin siltä, että siitä rangaistaan tarkkuuden menetyksellä ihan kiitettävästi.

Onko noilla suojaliiveillä ja päähineillä todellista vaikutusta osumiskestävyydessä tässä pelissä ?

Niillä armori luokilla kyllä on mutta mahtaakohan ne kypärä ja suojalasi yms. valinnat olla vain kosmeettisia.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Näpyttele ampumista, sarrrrrrrrrrjaaaaaaa ku ampuu niin menee ohi ne puolet. Osumalaatikot on tarkat eikä ole automaattista tähtäyksen avustusta, niinkuin MW2/Resistance. Tais kaveri osua vielä sua päähän -> 300%dmg.

Itseasiassa sarjalla saa lähes samat tulokset kuin näpyttelyllä. Itse ainakin ammun sarjaa aika kauaskin, jos assault rifle on käytössä. S.v.e.r.in lmg potkii sen verran, että sillä on pakko välillä vähän näpytellä, mutta pääosin sarjaa silläkin kantsii vetää. Laserpyssyjä nuo kaikki on.

Ja aim assist löytyy itseasiassa tästäkin pelistä. Ei oo kovin suuri, mutta huomaa kyllä. Itellä ainakin lähtee tuo tähtäin välillä itsekseen liikkumaan, niin se on melko suuri vihje siitä, että vihua löytyy.

Edit. mikäs muuten siinä ennakkotilaus-armorissa on niin ihmeellistä verrattuna paranneltuun ballistiseen liiviin. Mun käsittääkseni tuokin on heavy armor medium armorin liikkuvuudella. Vai oliko collectors editionin mukana myös sama armor?
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Onko noilla suojaliiveillä ja päähineillä todellista vaikutusta osumiskestävyydessä tässä pelissä ?

M.A.G foorumilta jonkun omia testejä

Kevyt suojaliivi: 0% vahingon vähennys.
Mediumi: 10% + hidastaa liikkumista
Raskas: 20% ++ hidastaa liikkumista

@snydenthur: No sitten on kyllä aika pieni, itse en ole huomannu. Onko muilla kokemuksia? Laserpyssyjä ;D, pari kolme näpäytystä niin vihut tippuu. AR sarja niin 30 patia menny ja +1 tappo, säästäisit kuteja. j/k imho recoilia sais olla inasen enemmän. Mut peli ei voi olla liian vaikee et uudet pelaajat ei ragequittais. Tiputa joku uusio CS peliin niin ei varmaan pelaa toista kertaa. Massan vietävänä Zipperkin menee ja koittaa saada rahat takas. Sais sen punasen kolmionkin poistaa pään päältä.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Lääkintämiehellä syytä löytyä potkua reisistä ja kondista juosta autettavien perässä. Siksipä eilen tuli valittua "Parempi kunto/Increased Health", joka maksaa sen 5 taitopistettä ja antaa +20 pojoa lisää peruskunnolle. Tasottaa osaltaan kevyimmän puvun antamaa olematonta osumakestävyyttä.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Yrittänyt ite treenata nyt tota snipua mahdollisimman paljon, ku vihdoin eilen sain sen parhaan snipukiväärin. On se vaan tehokas, ja pystyy kaukaa tiputtaan porukkaa. Ainoo että se näkyy punasena vihulle liian kauan. Onkohan tälle jotain tehtävissä että pysyis tuon ison snipukiväärin kanssa paremmin piilossa? Ja mitäs snipulla kandeis pitää mukana? Mulla kun on jokaselle "hahmolle" varustuksena se lääkintäkitti. Hyökkäys settinä mulla käytössä se kk ja siihe grippi.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Yrittänyt ite treenata nyt tota snipua mahdollisimman paljon, ku vihdoin eilen sain sen parhaan snipukiväärin. On se vaan tehokas, ja pystyy kaukaa tiputtaan porukkaa. Ainoo että se näkyy punasena vihulle liian kauan. Onkohan tälle jotain tehtävissä että pysyis tuon ison snipukiväärin kanssa paremmin piilossa? Ja mitäs snipulla kandeis pitää mukana? Mulla kun on jokaselle "hahmolle" varustuksena se lääkintäkitti. Hyökkäys settinä mulla käytössä se kk ja siihe grippi.

Oot kanssa suulas mies ja kommunikoinnin puutteesta ei voi moittia niin voisin kuvitella, että liiketunnistimet voisi olla snipulle aika kova juttu? Näkisit samantien minimapissa ja kokomapissa(paina SELECT) mistä vihollinen hiippailee (olettaen ettei kaikilla ole 'vaivihkaisuus' fysiikkataitoa avattuna) ja helpottaisi omaakin työskentelyä kun voi tähdätä samantien paikkaan mistä viholliset tulee. Ja samalla antaa ohjeita, jos jostain laidasta tulee ryhmällinen vihollisia niin omat osaa varautua nopeammin tilanteeseen.

Ihan pelkkä snipulämäri ei omasta mielestäni kannata olla, koska snipu ei yleensä hiihtele pitkin mapia vaan pitää tonttiaan suhteellisen pitkään.

//EDIT: niin en siis ole koskaan käyttänyt tuota liiketunnistinta, mutta muitten käyttämänä kuullut, että varsin hyödyllinen varuste.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Yrittänyt ite treenata nyt tota snipua mahdollisimman paljon, ku vihdoin eilen sain sen parhaan snipukiväärin. On se vaan tehokas, ja pystyy kaukaa tiputtaan porukkaa. Ainoo että se näkyy punasena vihulle liian kauan. Onkohan tälle jotain tehtävissä että pysyis tuon ison snipukiväärin kanssa paremmin piilossa? Ja mitäs snipulla kandeis pitää mukana? Mulla kun on jokaselle "hahmolle" varustuksena se lääkintäkitti. Hyökkäys settinä mulla käytössä se kk ja siihe grippi.

Itsellä on ollut snipu käytössä alusta saakka, reilu 1000 tappoo sillä takana, eli ehkä jossain määrin osaisin vastata näihin. "Isolla snipulla" paras keino pysytellä hengissä on pysytellä tarpeeksi kaukana omien joukkojen taustalla. Kyseinen ase tiputtaa suurimman osan porukasta yhdellä vartalo-osumalla, eli suhteellisen helposti, kaukaakin. Kun pysyttelet tarpeeksi kaukana, niin kukaan ei yritä edes yhtä kauas lähtee ampuu sua, ellei itselläkin ole snipu kädessä. Nää kilpailevat sniput on vain syytä tappaa ensin.

Jos tulee eteen mappi jossa on pienet etäisyydet ja iso riski että tulee porukkaa selkään (esim. viidakko-sabotaasi) niin jätä vain kylmästi se iso snipu hyllyyn. Tämänkaltaisissa mapeissa pienempi snipu äänenvaimentimella ja etukahvalla (tai jos paljon harrastaa makoilemista puskissa niin bipodilla) mukaan. Tämä vaatii one shot killeihin pääosumaa, mutta pienellä harjoittelulla oppii osumaan yli 50% tarkkuudella liikkuviinkin kohteisiin, eli kohta ehdit jo lataa tarvittavat kolme kutia vihollisen vartaloon ennenkuin kyseinen vihu ehtii suojaan. Pienemmät sniput ampumanopeudeltaan niin paljon nopeampia että hyvin pärjäävät myös lähitaisteluissa. Monta tappoa saanut SASR:illa lonkalta.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Ristus notta....
Laittakaapa huviksenne Vipera-2 smg, siihen kaikki herkut [silu, dotti ja vakaampi ase], taskuun liiketunnistin ja toiseen taskuun tunnistinhäiritsin.
Jumalasta seuraava kun pelaa Saboa :D (Pelityylini on syvällä vihollisen linjoissa tapahtuva häsläys)
Tolla joutuu kyllä jättämään painon takia lekurivehkeet pois, mutta kentällä alkaa olla jo niin paljon parsimistaitoisia pelaajia että yhden puuttuminen ei haittaa. Muina skilleinä on jouksukunto ja muutama lmg:hen liittyvä tarvike.
Avasin myös räjähdyskestävyyden sillä pelissä on niin paljon tähtäystaidottomia uunoja --> kranua sataa yhtenään. Vielä kun saisi 5 taitopistettä kasaan voi heittää sen paremman kondiksen auki.

Jostain syystä tuolla virallisella MAG foorumilla kovasti mutistaan siitä, että SVER on ylivoimainen ja SVERin aseet ovat liian vahvoja. Eiköhän ne ole melko lailla samaa kastia muidenkin osastojen tykkien kanssa. Ilmeisesti SVERin ylivoima johtuu vain suuresta suomalaispelaajien määrästä ja pahimman mielipahan jenkeille aiheuttaa se, että SVERit on niitä lähi-idän teroja
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Tulipa vedettyä illan viimeinen domi-puolustus erittäin hyvällä yleismies-Jantusen kokoonpanolla. Aseeksi nappasin SMG:n, sitten täysillä tehoilla oleva lääkintäkitti ensimmäiseen slottiin, toiseen korjaussarja parannetuilla ominaisuuksilla ja vielä selkään sinko, jossa on ne kovemmat tehot ja nopeampi lataus. Kevyin liivi, koska isompaa ei enää saa pisteiden rajoissa, mutta olipahan vikkelä juoksemaan. Ja toimi kyllä erittäin hyvin. Oli joka tilanteeseen jotain. Pystyi nostamaan kavereita, kun APC tuli niin sitten sinkoa käteen ja jos vihut saivat jotain tuhottua, niin ei muuta kuin korjaamaan. Sinkoilin edestakaisin kentällä kuin aropupu aina siellä missä tarvittiin. Toimiva setti ainakin puolustuksessa.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Heh, ei se smg omasta mielestä oo mikään kovin hyvä. Liian tehoton omaan makuun, vaikka rekyyliä ei juurikaan löytynyt. En suosittelisi tuhlaamaan siihen pisteitä, ellei löydy tarpeeksi respec-pisteitä, että voi halutessaan vaihtaa sen heti pois. Jotkut tykkää siitä, jotkut taas ei.

Ja joo, s.v.e.r.in ylivoimasta siellä jaksetaan jauhaa, vaikka tosiasiassa ne on ehkä huonoin ryhmittymä verrattuna muihin. Aseet tekee toki eniten damagea (taisi olla 2hp enemmän damagea kuin muilla), mutta rekyyliä löytyy enemmän. Mapit on pidemmän pelaamisen jälkeen ehkäpä vaikeimmat puolustaa ja pelaajinakin näkyy olevan enemmän huonoja. Onneksi kohta pääsee veteraanina johonkin muualle, luultavasti ravenin kautta valoriin.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Voisiko ekaan viestiin kerätä jonkun moisen koosteen kaikista vinkeistä, mitä tähän ketjuun on tullut? Näin saisimme "nyyppä-ystävällisen"-ketjun, jonne olisi ihan ummikoidenkin mukava tulla tsekkaileen, miten sitä hahmoaan kannattaa alkaa rakentamaan, tai mitä vermeitä missäkin tilanteessa olisi hyvä olla matkassa
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Sais olla pari tollasta kohtaa enemmän mihin voi tehdä omia tyyppejä, koska että saisi taseisesti tehtyä hyökkäys/puollustus tyypin. Koskaan ei tiedä, että joutuuko hyökkäämään vai puollustamaan niin ei pysty vaihtamaan noita. Vai saako noita kohtia jossain vaiheessa lisää?
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Tulipa vedettyä illan viimeinen domi-puolustus erittäin hyvällä yleismies-Jantusen kokoonpanolla.

Meikä kans tykkää tuosta yleismiesjantus kokoonpanosta (SMG + lääkettä + korjaussarja + kevyin vaatetus). SMG on yllättävän hyvä mutta ei kannata tulitaisteluihin antautua tuolla setillä. Vaan oli pakko tehdä jantunen ilman sinkoa + paksumpi paita ja sitten sinkomies eriksee. Tuolla kevyellä pansarilla kranaatit tahtoo tappaa niin helposti.

PST torjunta on vähän hankalampi keissi. Miinat tietysti olis käteviä mutta loppuu rahat. Puolustuksessa olisi hyvä jos puolustavalla tiimillä olisi 2-3 korjaustaitoista ja niistäkin 1-2 medkitillä. Lopuille miinoja/sinkoja ja/tai myrkkykaasua.

Nyt pitäiskin miettiä lähtiskö availemaan pikkukonepistoolia kakkosaseeksi (nopeampi puukotus kiinnostaisi) vai miinoja (PST miinat). Elektroniikkakin sinällään vaan kun menee taskuja varusteilta.

Oliskin kätevää jos veteraanimoden kytkiessä saisi yhden lisä loadout-paikan tai tetsariin yhden varustetaskun lisää. Niin ja hahmolle pari sataa krediittiä lisää! :)
 
Ylös Bottom