Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG FAQ - Lääkintämies/medic

Mediccinä tulee kuitenkin aika usein noita lähitilanteita, niin lmg:llä saa nopsaan tapettua vihut ja herätettyä oman henkiin.

En nyt noinkaan sanoisi, meinaan lähitilanteissa KK:lla on siinätauksessa erittäin huono, koska sillä tarvii ampua paljon kauemmin, että vihu kuolee... Rynkyllä saa nopeammin vihun hengiltä, joten lähitilanteissa rynkky on parempi...
 
Vastaus: MAG FAQ - Lääkintämies/medic

En nyt noinkaan sanoisi, meinaan lähitilanteissa KK:lla on siinätauksessa erittäin huono, koska sillä tarvii ampua paljon kauemmin, että vihu kuolee... Rynkyllä saa nopeammin vihun hengiltä, joten lähitilanteissa rynkky on parempi...

Pelasin ihan aluksi kk-miehenä ja huomasin saman. LMG:llä sai mättää ihan tosissaan kuulaa ukkoa kohti läheltäkin, jotta kellistyi. Hämmästykseni oli sitä suurempi hankittuani raskaan kk:n. Sillä ei osu juma**uta niin mihinkään!

Rynkkyä en ole SVERin ryysyissä itse asiassa kertaakaan edes kokeillut, enkä smg:täkään (enkä nyt tarkoita sitä mikro-smg:tä, vaan close quarterin). Osaako joku sanoa, kuinka paljon parempi/huonompi se on kuin rynkky? Siis nimenomaan lämärin aseena (eli lähinnä itsepuolustukseen).
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Toimii niihin, jotka eivät oo ottaneet kaasunkestokykyä. Sillä varustetut pelaajat voi lähes huoletta mennä kaasuun riehumaan, ellei hp sit satu olemaan erittäin alhainen. Taitaa kuitenkin hp-menetys olla 1hp/sekunti tuon kyvyn takia. Ilman kykyä kaasuun kuitenkin kuolee aika uskomattoman nopeasti.

Näyttää siltä, että porukka jakaantuu tässä asiassa kahtia. Niihin jotka juoksevat karkuun jos näkevät vähänkin kaasua. Ja niihin jotka eivät piittaa siitä mitään. Monesti heitän kaasua pommin pläntättyäni ja tulos on useimmiten hyvä. Välillä heitän kaasun tuloreitelle ja kukaan ei uskalla kävellä siitä läpi. Osaporukasta on kuitenkin huomannut, että esim. pommin voi helposti ehtiä purkamaan ilman kaasunkestokykyä jos HP on alussa 100. Ja karkuunkin vielä ehtii. Kaasusta pääsee myös helposti juoksemaan läpi hengissä, eli ei kannata pelätä sitä liikaa. Ja varsinkin jos ryhmänjohtaja on lähellä niin eipä tuo kaasu hirveän vaarallista ole. Kaasun taktinen tehokkuus tuntuu perustuvan pelotteeseen.

Yksi parhaimmista punkkerin vyöryttäjistäni on varustautunut savulla, kaasulla, kleikoilla, bipod-reflex-lmg:llä. Tuossa paketissa on kaikki mitä bunkkerin tuohoaja tarvitsee. Ja kyllä se kaasu on yksi tärkeimmistä. Muita kuin bunkkereita tuhotessa/vallatessa ei kaasua kannata heittää itse kohteeseen, vaan tuloreiteille. Näin saat samalla aikaa asentaa kleikat ja asettua asemiin.

Ja voi sitä riemua kun dominationissa saa heitettyä kaasun sverin tukikohdan ikkunoista sisään. Ja vielä jos onnistuu tekemään sen yhtäaikaisesti ylä ja alakerrokselle. Pisteitä ropisee ihan mukavasti kun yläkerrasta juostaan karkuun alkertaan ja sama toistappäin.
 
Vastaus: MAG FAQ - Lääkintämies/medic

Rynkkyä en ole SVERin ryysyissä itse asiassa kertaakaan edes kokeillut, enkä smg:täkään (enkä nyt tarkoita sitä mikro-smg:tä, vaan close quarterin). Osaako joku sanoa, kuinka paljon parempi/huonompi se on kuin rynkky? Siis nimenomaan lämärin aseena (eli lähinnä itsepuolustukseen).

SMG toimii rynnäkössä ja puolustuksessa. Se on tarkka ja isolla lippaalla varustettu. Ukko on liukas liikkeissään verrattuna LMG:hen ja kaiken lisäksi SMG vie vähän krediittejä loadoutista! (400cc + 100cc jos refleksitähtäin). Eli esim. domipuolustuksessa mahtuu medkitin lisäksi korjaussarja ja se keskimäinen panssari. LMG:llä on kaamee rekyyli paitsi jos ampuu pötköltään. Täyteen buustattu paras LMG maksaa 1100cc ja siinä ei ukolle paljon muuta mahdukkaan. Onhan se hyvä mutta paikaltaan pitää ampua... Kun taas SMG:n tarkkuus ei kärsi vaikka ukko liikkuu toisin kuin rynkyllä ja LMG:llä. Lisäksi SMG:llä on erittäin tarkka röpötellä lonkalta.

Tämä koskee vain Sverin SMG:tä joka lienee paras noista.

Ni, ja haulikko on myös melkoinen siivooja. Eilen oli respekkauksen jälkeen treffit kyseisen kamppeen kanssa ja voe että meillä oli mukavaa yhesä! :D
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Ja voi sitä riemua kun dominationissa saa heitettyä kaasun sverin tukikohdan ikkunoista sisään.

Sama Ravenin tukikohdassa ;) Puolustajat kytiksellä etuovella tai alempana, jolloin takaa rappusia pitkin takaovelle, ikkunasta kaasua ja/tai kranaatteja sisään. Komentopaneelin ympärystä siistiytyy kivasti ja loput saa yleensä viimeisteltyä perinteisin menoin ennen pommin virittämistä.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Kuinka paljon tuo kaasu kustantaa loadoutista? Haaveillu siittä nääs. Meikä on testaillu erilaisia loadoutteja ja skillejä respekkaamalla ja kohta olis taas pisteet kasassa.
En vain osaa päättä ottaisko haulikon vai kaasua vaiko miinoja vaiko sen pistoolin korvaavan mini SMG:n vai... :D
 
Vastaus: MAG FAQ - Lääkintämies/medic

Pelasin ihan aluksi kk-miehenä ja huomasin saman. LMG:llä sai mättää ihan tosissaan kuulaa ukkoa kohti läheltäkin, jotta kellistyi.

Naapurien LMG:t lienevät sitten toista maata, itse jään järjestäen "kaksintaisteluissa" toiseksi LMG kavereita vastaan. Itse ehdin lasettaa useamman osuman rynkyllä, mutta niin vain LMG:ssä on enempi sitä sotilaspoliittista painoarvoa, että urhea SVERin mies kaatuu kalmona maahan. Myös ihmeelliset "LMG sniper" kuolot ovat tulleet tutuksi, kun jostain todella kaukaa napsahtaa LMG:llä usein silmien väliin.
 
Vastaus: MAG FAQ - Lääkintämies/medic

En nyt noinkaan sanoisi, meinaan lähitilanteissa KK:lla on siinätauksessa erittäin huono, koska sillä tarvii ampua paljon kauemmin, että vihu kuolee... Rynkyllä saa nopeammin vihun hengiltä, joten lähitilanteissa rynkky on parempi...

Lmg on tehokkaampi kuin rynkky (tier 3 rynkky taitaa olla damageltaan tasoissa ekan lmg:n kanssa), joten luultavasti sillä kk:lla saa ampua vähemmän kuin rynkyllä. Lisäksi lmg on tajuttoman tarkka myös liikkuessa ja rekyyliäkään ei oo huomattavasti enempää kuin rynkyllä. Smg on taas niin tajuttoman tehoton, että se ei juuri sovi lähitaisteluaseeksi. Ainoa vaihtoehto on siis haulikko, joka toki voittaa lmg:n läheltä, mutta sillä ei taas kauemmas ammutakaan.

Edit. Smg:n olemassaoloa en kyllä käsitä ollenkaan. Se ei oo hyvä lähellä, se ei oo hyvä kaukaa eikä siitä oo muutenkaan muuta hyötyä kuin se, että vie vähemmän credittejä kuin muut pyssyt. Kyllä sillä silti pelaa, jos tykkää, mutta ei se oo se kannattavin asevalinta missään tapauksessa.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Onko täällä tai jossain FAQ tms. josta näkisi SVERin aseiden (ja upgreidausten) tehot ja muut tiedot ilman, että tarttee aina respekata ja kokeilla kantapään kautta?
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Onko täällä tai jossain FAQ tms. josta näkisi SVERin aseiden (ja upgreidausten) tehot ja muut tiedot ilman, että tarttee aina respekata ja kokeilla kantapään kautta?

MAG Ultimate Gun, Armor, Attachment, Equipment, and Perk Guide w/Stats - MAG - Discussion - PlayStation MAG Tuolta niitä löytyy, mutta sverin aseissa on just niitä puutteita. Mut eiköhän noi muiden ryhmittymien damagetiedot voi soveltaa myös sveriin.
 
Vastaus: MAG FAQ - Lääkintämies/medic

Edit. Smg:n olemassaoloa en kyllä käsitä ollenkaan. Se ei oo hyvä lähellä, se ei oo hyvä kaukaa eikä siitä oo muutenkaan muuta hyötyä kuin se, että vie vähemmän credittejä kuin muut pyssyt. Kyllä sillä silti pelaa, jos tykkää, mutta ei se oo se kannattavin asevalinta missään tapauksessa.

Aika jännä että noin erilaisia fiiliksiä aseista :D
Meikällä LMG puu avattuna kaikkilla herkuilla vakautuksineen ja kahvoineen ja taas vastapainonan SMG. Kummalleki on tilauksensa.
Se PKM LMG on melkoinen moottorisaha mutta vaatii aivan erilaisen pelityylin kuin SMG.
SMG on myös olis hyvä valinta kommandolle, joka pelkässä t-paidassa kiitää yksinäisenä sutena vihun selustassa pläntäten C4:sta.
 
Vastaus: MAG FAQ - Lääkintämies/medic

Edit. Smg:n olemassaoloa en kyllä käsitä ollenkaan. Se ei oo hyvä lähellä, se ei oo hyvä kaukaa eikä siitä oo muutenkaan muuta hyötyä kuin se, että vie vähemmän credittejä kuin muut pyssyt. Kyllä sillä silti pelaa, jos tykkää, mutta ei se oo se kannattavin asevalinta missään tapauksessa.

Tuohan se hyöty juuri on. Itsellänikin on eri setupeissa nyt kannossa mm. medikit, repair kit ja sinko. Tai medikit, panssarimiinat ja sinko. jne, jne. Aina saa sellaisen kitin mistä on hyötyä tiimille useammalla kuin yhdellä slotilla. Sen verran kun tuli kommenttia LMG:n ylivoimaisuudesta, niin kun sain 1000 tappoa sillä kasaan niin respeccasin ja vaihdoin SMG:n tilalle kokeiluksi. Ei se nyt yhtä hyvä ole kuin LMG, mutta ei silti asetta voi syyttää jos kakkoseksi jää taistelussa.

Itse asiassa olen sitä mieltä, että tässä pelissä aseella ei paljoa ole merkitystä, koska ainut mihin kannattaa tähdätä on pää. Ja päähän tähtäämäällä aseella kun aseella saa vietyä. Siihen torsoon on ihan turha ruveta nakuttamaan, kun kutia saa suoltaa vaikka kuinka paljon. Päähän ampumalla ja liikkumalla pystyy myös tuolla SMG:llä viemään vastustajan LMG-miehiä vaikka niitä olisi useampi vastassa kerralla. Liikkuu niin, ettei taaimmaiset pääse ampumaan kun oma mies on välissä ja nakuttaa nappi pohjassa pään korkeudella. Sitten kun rupeaa siihen torsoon ampumaan niin on todennäköistä että häviää ensimmäiselle vastaan tulevalle vihulle.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Viralliselta foorumilta napattua kuvaus "advanced stealth" ja "sensor jammer" toiminnasta. Voiko joku näitä kokeillut vahvistaa nämä tiedot?

1. Advanced Stealth prevents detection from all forms of Movement.(INCLUDING SPRINT)
2. Silencer prevent detection from fire.
3. Sensor Jammer prevents detection ONLY from sensor type abilities such as: UAV, Sensor Sweep, Sat Sweep. I'm not sure if it prevents detection from Motions Sensors. But for me personally, I run with the Motion Sensor and have yet to see any form of movement that is not picked up. I find it unlikely that I have never encountered some one with a Jammer.

----------------8<---------------

WITHOUT Advanced Stealth, you will appear as a red blip on the enemy's radar whenever you sprint. You will still remain "invisible" as long as you don't sprint. You will have a red triangle above your head (Some call this a Chevron, it is not). If the enemy has motion sensors, you will be visible at ALL speeds, including crawling prone.

WITH Advanced Stealth, you will NOT appear on the enemy's radar when you sprint, run, or crawl -- Even if the enemy has motion sensors. HOWEVER, if you sprint, you will still have a red arrow above your head.

Toisin sanoen stealthin käyttäjä ei näy vihollisen tutkassa muutoin kuin ampumalla aseella, jossa ei ole äänenvaimenninta. Juostessa pään päällä näkyy punainen merkki, mutta tutkassa et näy. Stealth ei piillota vihollisen liiketunnistimilta.

Sensor jammer puolestaan piilottaa sen käyttäjän ja lähellä olevat vihollisen tutkasta ml. sensor sweep ja liiketunnistin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Viralliselta foorumilta napattua kuvaus "advanced stealth" ja "sensor jammer" toiminnasta. Voiko joku näitä kokeillut vahvistaa nämä tiedot?



Toisin sanoen stealthin käyttäjä ei näy vihollisen tutkassa muutoin kuin ampumalla aseella, jossa ei ole äänenvaimenninta. Juostessa pään päällä näkyy punainen merkki, mutta tutkassa et näy. Stealth ei piillota vihollisen liiketunnistimilta.

Sensor jammer puolestaan piilottaa sen käyttäjän ja lähellä olevat vihollisen tutkasta ml. sensor sweep ja liiketunnistin.

Itseasiassa tossa tekstissä sanotaan, että stealth piilottaa myös liiketunnistimilta. Sensor jammer piilottaisi siis vain uav:lta, sensor sweepilta ja sat. sweepilta. Vaikka koko teksti vaikuttaa vähän oudolta. Ensin sanoo, että stealth piilottaa kaikki liikkeestä aktivoituvat havaitsemiset, myöhemmin mainitsee, että ei ois muka jäänyt yksikään liike näkemättä liiketunnistimella. Sen jälkeen vielä kerran mainitsee, että stealthilla ei näy liiketunnistimessa..
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Ensin sanoo, että stealth piilottaa kaikki liikkeestä aktivoituvat havaitsemiset, myöhemmin mainitsee, että ei ois muka jäänyt yksikään liike näkemättä liiketunnistimella. Sen jälkeen vielä kerran mainitsee, että stealthilla ei näy liiketunnistimessa..

Siinä on kahden eri kirjoittajan kokemukset asiasta, jotka hieman eriävät. Olisi kiva kuulla omakohtaista kokemuksia noiden käytöstä, mutta aika vaikea noita on todentaa jollei pysty naapurin puolella pelaaman kaverin kanssa testailemaan.

Tuon perusteella advanced stealth/vaivihkaisuus vaikuttaisi aikalailla pakkohankinnalta, ja sensor jammer on hyvä olla selustaan/sivustaan pyrkivällä iskuryhmällä 1-2 jäsenellä mukana.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Joo SMG on helvetin hyvä juurikin loadoutin halvan hintansa ansiosta. Tai no, tällä hetkellä se ei ole kovinkaan hyvä, koska LMG on ainoa järkevä vaihtoehto (jos ei kaihda nyyppätykkejä), mutta jos ja kun LMG:tä tasapainotetaan, kannattaisi melkeinpä jokaisen kehittää SMG:tä. Sillä saa helvetin hyvän vaimennetun aseen ja samalla loadoutiin saa mahtumaan sinkoa, repair kittiä, miinaa jne. ja nämä ovat elintärkeitä dominationin puolustuksessa.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Tuon perusteella advanced stealth/vaivihkaisuus vaikuttaisi aikalailla pakkohankinnalta, ja sensor jammer on hyvä olla selustaan/sivustaan pyrkivällä iskuryhmällä 1-2 jäsenellä mukana.
Jotakuinkin näin se menee. Stealth vaikuttaa vain sinuun eli jos tykkää sooloilla niin tämä on kyllä sen kahden pisteen arvoinen. Sensor Jammer taas mahdollistaa kokonaisen ryhmän(tähän riittää yksi sensori per group kunhan etäisyydet ovat siivellisiä) piiloutumisen tutkalta mutta loadoutissa masiinasta pyydetään aika suolaisia pojoja. Omien kokemusten perusteella ainakin Jammeri on häive pelamiseen huomattavasti kätevämpi ostos kuin Stealth, jo ihan siitä syystä että MAG on tiimipeli.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Jotakuinkin näin se menee. Stealth vaikuttaa vain sinuun eli jos tykkää sooloilla niin tämä on kyllä sen kahden pisteen arvoinen.

Hyvä ominaisuus varmaan myös ilman sooloiluakin, sillä tutkassa näkymätön kaveri on aina yllätys vihulle, liikkui yksinään tai ei, varsinkin kun ei vie loadoutista tilaa. Itse esim. välillä ohjaan pelkästään tutkaa katsomalla ;)

Eilen yhdessä pelissä tuli vastaan stealth/jammer kaveri ja heppua ei näkynyt tutkassa eikä pään päällä ollut merkkiä vaikka näin kaverin n. 30 metrin päässä. En ampunut heti kun en ollut varma oliko oma vai ei, koska joskus omien kohdalla ei tule sinistä näkyviin ennenkuin hetken päästä, mikä on aika ärsyttävää. Olin aina ollut siinä luulossa, että jos näet vihollisen ilmestyy se tutkalle aina.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Zipperin community leader kuvaa Sensor Jammeriä näin:

I) Sensor jammer blocks scanning

i) Done by enemy sensor sweeps

ii) By creating a so called "dead zone" around your squadmates and yourself within roughly within 10 yards of you.​

II) It doesn't affect

i) Motion trackers

ii) Acoustic locators.
 
Ylös Bottom