Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Zipperin community leader kuvaa Sensor Jammeriä näin:

I) Sensor jammer blocks scanning

i) Done by enemy sensor sweeps

ii) By creating a so called "dead zone" around your squadmates and yourself within roughly within 10 yards of you.​

II) It doesn't affect

i) Motion trackers

ii) Acoustic locators.

Onpas tuosta nyt vaikea päästä jyvälle. Onko tuossa siis ollenkaan stealth ominaisuutta vai pelkästään tuo scannauksen blokkaus? Voisi kyllä tämmöisten kohdalla tarjota zipper vähän enemmän informaatiota. Kuinkahan tuota voisi edes testata?

Jokatapauksessa pakko on jotain stealthia hankkia kun tuolla turretilla on niin helppo ampua savunläpi näkyviä nuoliakohti. Rasittaa kun saa savun heitettyä turretille niin että itse ei näe koko bunkkeria rynniessään, mutta sitten se turretti ampuu suoraan päin. Tämän huomannut myös itse turretin ohjaksissa. Vähän vaan nimitagien suuntaan roiskii niin johan osuu vaikka savua olisi niin että ilmansuunnatkin on hukassa.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Jokatapauksessa pakko on jotain stealthia hankkia kun tuolla turretilla on niin helppo ampua savunläpi näkyviä nuoliakohti. Rasittaa kun saa savun heitettyä turretille niin että itse ei näe koko bunkkeria rynniessään, mutta sitten se turretti ampuu suoraan päin. Tämän huomannut myös itse turretin ohjaksissa. Vähän vaan nimitagien suuntaan roiskii niin johan osuu vaikka savua olisi niin että ilmansuunnatkin on hukassa.
Menee vähän asian laidasta mutta eilen opittiin JebaJeban avustuksella taktiikka kuinka noita bunkkereita hoidetaan oikea oppisesti.

Sen päättömän rynnimisen sijasta aivan ensisijainen tehtävä on tuhota juurikin tuon bunkkerin vaarallisin osa; minigun. Myyteistä huolimatta putki kaatuu todella helposti etenkin kun täysi henkinen ryhmä puhaltaa samaan henkeen. Jokainen piippu kun ampuu tuota minigunia, oli se sitten kivääri tai pistooli niin johan putki jo vetää savuja. Tällä taktiikalla bunkkerien kanssa vääntäminen muuttuui huomattavasti helpommaksi.

Tämä itseasiassa manitaan myös tuolla MAGin omassa blogissa:
Make sure that you take out the bunker turrets from behind cover before you rush in to plant charges on the bunker.

You can damage the bunker turrets with rockets, grenades, APC turrets, and even small arms fire.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Joo APC:n turretilla noi on myös todella hyvä hoidella, koska APC:n tulen kantomatka on huomattavasti parempi kuin bunkkerin turretin.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Jokainen piippu kun ampuu tuota minigunia, oli se sitten kivääri tai pistooli niin johan putki jo vetää savuja. Tällä taktiikalla bunkkerien kanssa vääntäminen muuttuui huomattavasti helpommaksi
Tää oli hyvä tieto....kunhan kaikki ei ammu samasta paikasta :p
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

1. Advanced Stealth prevents detection from all forms of Movement.(INCLUDING SPRINT)


Alla oleva on kopioitu suoraan pelin skill puusta

Improved Stealth

This skill enables the soldier to avoid motion detection at all speeds except while sprinting.

except=lukuunottamatta
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

This skill enables the soldier to avoid motion detection at all speeds except while sprinting.

except=lukuunottamatta

Kyllä, mutta nuo ylläolevat perustuivat ko. kirjoittajien omaan kokemukseen ja testeihin. MAG:n tool-tip teksteissä on muitakin virheitä, joten välttämättä tuo ei pidä paikkaansa.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Jaaha, tuo Reflex Scope parantaa ilmeisestikin kirjaimellisesti aseen tarkkuutta. Ajattelin, että se on olemassa vain niiden helpotukseksi, jotka eivät rautatähtäimellä osaa tähdätä. Enpä ollut tuotakaan tiennyt, vaan pitkään rautatähtäimellä viiletin menemään. Lisäksi tässä pelissä osuu näköjään melko hyvin lonkalta ammuttaessakin. Itsellä oli tapana turhaan lähitaistelutilanteissa sihtailla tähtäinten läpi. :P Lisäksi olen miettinyt, että olisiko tuo SMG rynkkyä kannattavampi hankinta perusjääkärille, mutta taitaa olla niin, ettei sillä kauas saa tapettua oikeen porukkaa, joten taidan pitäytyä "rynchesterissä", mutta toisaalta olisihan siinä isompi lipas. :)

Onko tuo Improved Healing -perk muuten sellainen, että se nopeuttaa sen parantamiskyvyn "lautautumista" uudelleen käyttöä varten vai tippuuko hp:tä hoidettavalle vaan normaali healingia nopeammin? Kova miettiminen päällä, että mitä kykyjä ja välineitä sitä valitsisi tällaiselle kiväärimies / puolivillainen medic -tyyliselle jampalle. :D
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Respeccasin inehmoni (SVER) rynnäkkölämäriksi ja otin asetaitojen puolelta ainoastaan Viperan (SMG) vaimentajalla ja improved stabilityllä. Olen tiputellut sillä niin rynnäkkömiestä läheltä kuin tukimiestäkin aukean toiselta laidalta, rautatähtäimellä. Ainoa sääntö on tähdätä päähän, mutta se ei ole vaikeaa, koska em. ominaisuuksilla aseen rekyyli on liki nolla. Refleksitähtäimellä homma helpottunee entisestään. Ainoa miinus lienee se, että skodet Viperassa ehtyvät äkäiseen. Tulinopeus on aikamoista haipakkata.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Respeccasin inehmoni (SVER) rynnäkkölämäriksi ja otin asetaitojen puolelta ainoastaan Viperan (SMG) vaimentajalla ja improved stabilityllä.

Me ollaan samiksii! :D
Respeckkasin muut aseet pois ja vain huippuunsa tuunattu Vipera-2 käytössä. LMG:lle kuitenkin parempi tähtäin, jotta sai singon pikalatauksen unlockattua.

SMG ja kevyn panssari on meikän varustus. Tuulen nopee ja taskuihin mahtuu vaikka ja mitä!
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Onko tuo Improved Healing -perk muuten sellainen, että se nopeuttaa sen parantamiskyvyn "lautautumista" uudelleen käyttöä varten vai tippuuko hp:tä hoidettavalle vaan normaali healingia nopeammin? Kova miettiminen päällä, että mitä kykyjä ja välineitä sitä valitsisi tällaiselle kiväärimies / puolivillainen medic -tyyliselle jampalle. :D

Se antaa hp:ta vaan nopeemmin. Mut onko sillä niin väliä, kun se on kuitenkin pakko ottaa, että saa sen paremman reviven. :P
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Se antaa hp:ta vaan nopeemmin. Mut onko sillä niin väliä, kun se on kuitenkin pakko ottaa, että saa sen paremman reviven. :P
No jos ei halua sitä parempaa reviveä, vaan käyttää ne pojot johonkin muuhun. :p Mutta en ole vielä sitäkään päättänyt, että ottaisiko sen. Testasin huvikseni tuota SMG:tä kun respec on kohta taas saatavilla. Ei oikein minun käteen sopinut se vaan parempaa jälkeä saan aikaiseksi rynkyllä. Ei vaan riitä tattien vemputtelun tarkkuus omissa peukaloissa jatkuviin headshoteihin ja kuten tällä mainittukin, niin kroppaan sillä saa tyhjentää puoli lipasta. :)
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Parempi revive pitäisi mielestäni olla ihan jokaisella yhtään korkeammalla levelillä pelaavalla. Niin paljon se vaikuttaa kuitenkin nopeissa tilanteissa tiimin työskentelyyn.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Parempi revive pitäisi mielestäni olla ihan jokaisella yhtään korkeammalla levelillä pelaavalla. Niin paljon se vaikuttaa kuitenkin nopeissa tilanteissa tiimin työskentelyyn.

Juurikin näin. Viimeksi eilen tein 17 000 pisteen respeckkauksen ja mietin että ottamalla sen halvimman reviev kyvyn jää 6 pistettä muuhun käyttöön. Samat pisteethän niistä saa per laaki kuitenki (mutta palautuu hitaammin käyttöön ja muistaakseni ne helttipojot kasvaa hitaammin takaisin tuolla huonommalla. Saa korjata). Ja olisinkin ne 6 pistetä valinnut jos en KFINiläisten kanssa pelailis :)
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Me ollaan samiksii! :D
Respeckkasin muut aseet pois ja vain huippuunsa tuunattu Vipera-2 käytössä. LMG:lle kuitenkin parempi tähtäin, jotta sai singon pikalatauksen unlockattua.

SMG ja kevyn panssari on meikän varustus. Tuulen nopee ja taskuihin mahtuu vaikka ja mitä!

Taidettiin eilen tetsailla muutama matsi samassa KFS-ryhmässä. Loppuilta olikin aikamoista härsöä, kun tuli raskaan viikon kunniaksi otettua saunan päälle muutama Tuulikki ja pari lasia shirazia, ja sen jälkeen rytyytin rintamalla aamukolmeen (kokiksen voimalla tosin, sillä MAGia ei voi pelata jos ei ole "ajokunnossa").

Enivei, rynnäkkölämärin homma on tähän mennessä ollut ylivoimaisesti hauskinta. Olen kokeillut uraa myös kk-miehenä ja sniperinä. Seuraavaksi pitää hankkia refleksitähtäin, mutta sen jälkeen Vipera onkin valmis. Ellei sitten ota joskus haulikkoa. Ja se kk:n tähtäin pitää jossain vaiheessa vapauttaa myös, jotta saa joskus elämässään sen hevimmän singon.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Testasin huvikseni tuota SMG:tä kun respec on kohta taas saatavilla. Ei oikein minun käteen sopinut se vaan parempaa jälkeä saan aikaiseksi rynkyllä. Ei vaan riitä tattien vemputtelun tarkkuus omissa peukaloissa jatkuviin headshoteihin ja kuten tällä mainittukin, niin kroppaan sillä saa tyhjentää puoli lipasta. :)

Nakkisormet ne on mullakin, mutta SMG on silti kelpo peli. Ei kannata säätää sitä jantterin kääntöherkkyyttä (tjsp) kauhean korkealle, niin löytyy sihtikin paremmin. Mulla on muistaakseni se jotain 60 ja osat.

Vipera on yllättävän hyvä ase, vaikka jotkut eivät ollenkaan tykkää. Medicille se on täydellinen kättäpidempi, kunhan selässä on sen lisäksi sinko bunkkereita ja erityisesti APC:tä varten. Tapot onnistuu kauempaakin rautatähtäimellä, jos kohde (kuten vihollisen sniippa) makaa paikallaan. Ehtii suolata hengiltä, mutta juoksevista vihuista tulee usein assist killejä vain. Tosin jos vihulla on yllään paksumpi rautapaita, ei sitä saa kaatumaan LMG:lläkään kuin pitkällä sarjalla.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Ja se kk:n tähtäin pitää jossain vaiheessa vapauttaa myös, jotta saa joskus elämässään sen hevimmän singon.

Se on käsittääkseni yhtä tehokas kuin normisinko mutta siinä on tietysti se lukitus maaliin ja toisaalta taas 1000cc:n hintalappu... Hrrrr...

Vipera on yllättävän hyvä ase, vaikka jotkut eivät ollenkaan tykkää. Medicille se on täydellinen kättäpidempi, kunhan selässä on sen lisäksi sinko bunkkereita ja erityisesti APC:tä varten. Tapot onnistuu kauempaakin rautatähtäimellä, jos kohde (kuten vihollisen sniippa) makaa paikallaan.

Kannattaa se vaimennin ja parempi tähätin hommata siihen Viperaan. Muuttuu ihan täydelliseksi.
Ja PST setissä meikällä on sinko ja AT miinat. Medkitin lisäksi siis. Kyllä pysähtyy vihun ajopelit! :D

Rynnäkössä medkitti, myrkkykaasu (eilen se oli jotain pinkkiä ja aivan muuta kaasua) ynnä käsikranaatit. Toimii!
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Parempi revive pitäisi mielestäni olla ihan jokaisella yhtään korkeammalla levelillä pelaavalla. Niin paljon se vaikuttaa kuitenkin nopeissa tilanteissa tiimin työskentelyyn.
Lopulta sitten päädyinkin ottamaan sen, kun tuossa suunnittelin noilla kykypuutyökaluilla lopullista hahmoani ja ei siellä muutakaan mielenkiintoista ja ennen kaikkea joukkuetta kunnolla hyödyttävää olisi niillä saanut. Suht helposti tuli 60 pojoa täyteen eikä tarvinnut vemputella kykyjä löytääkseen sopivan kokonaisuuden. Muutama parin pisteen kyky vielä jäi harkintaan, että mihin ne lopulta sitten pistää.

Kyllä se vaikuttaisi ihan pätevä olevan, sillä se 50 pojoa on just liian vähän, mikäli herättää porukkaa henkiin keskellä taistelua. Ei nimittäin pysy se nostettu kaveri kauaa hengissä kun siinä on aina vähän pasmat sekaisin kun hahmon katse onkin jossain muualla kuin mitä oli ajatellut. :) Nyt kun saa annettua sen 100 hp:tä heti alkuun, niin ne kaverit pystyy auttamaan kunnolla heti noustuaan vaikka onkin rähinä päällä, eikä tarvitse juosta nurkan taa pistämään itseensä piikkiä jotta saa nostettua hp:n siihen sataan. Kaverin auttaessa sitten ehtii herättämään pari muutakin kaveria siinä samalla.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Otinpas taas kerran respecin. Pari tasoa vielä, niin pääsee veteraaniksi, niin saa tonkin nollattua. Nyt pistin suurimman osan pisteistä koopeen ja snipun vermeisiin. Vanhasta setistä jäi Sensor Jammer ja lääkintavarusteet.

Snipusta jätin suosiolla vaiken muun väliin paitti etukahvan ja variable scopen. Tier 4:n kivääri lähti myös. Ihan eri meininki tossa ammuskelussa nyt, kun suurin osa vihollisista kuolee yhteen kuulaan. Menee vaan hitosti pisteitä, joten luultavasti jää lopulta väliin sitten kun toista kiekkaa alan pelaamaan. Sitten pitää vielä haulikko testailla ja alkas olla valmista toi setti mulla.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Otinpas taas kerran respecin. Pari tasoa vielä, niin pääsee veteraaniksi, niin saa tonkin nollattua. Nyt pistin suurimman osan pisteistä koopeen ja snipun vermeisiin. Vanhasta setistä jäi Sensor Jammer ja lääkintavarusteet.

Veteraanius ei ikävä kyllä vaan nollaa respecciä, ainakaan minulla. Ensin oli tosin respec-kustannus 3000, mutta sen käytettyäni pomppas suoraan sinne 26000 ja pisteitä meni myös saman verran. Muutenkin tossa respecissä ois parantamisen varaa. Ei tee mieli kokeilla mitään aseita, kun siihen menee sit joku 30 tasoa ainakin, että saa taas vaihdettua toiseen, jos ei tykkää.

Mulla siis tulee aina olemaan lmg, medic-puu, athletism-puu, räjähteistä niin, että saa nopeen asennuksen, pistooliin parannukset ja sit vielä äänipaikannin.
 
Vastaus: Taitojen kehittäminen ja välineiden valinta

Veteraanius ei ikävä kyllä vaan nollaa respecciä, ainakaan minulla. Ensin oli tosin respec-kustannus 3000, mutta sen käytettyäni pomppas suoraan sinne 26000 ja pisteitä meni myös saman verran.
No ahteri sano. Mutta mulle riittää toi yksi halpa re-spec. Saa sen heikomman ylösnousemuksen päiviteltyä paremmaksi. Muuten on aika selvät sävelet kaikin puolin.
 
Ylös Bottom