Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Slaisser sä oot aika ilkee kun paljastit tuon huiman artikkelin noilla hienoilla PS2-sivuilla... ;)

Ei vaan, kyllähän se kannatti lukea, hyvät naurut sai.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies

PS2:sen arkkitehtuuri on askel oikeaan suuntaan ja voitte olla varmoja siitä, että PS3:nen tulee viemään tätä lähestymistapaa vielä pidemmälle kuin PS2:nen. PS2:nen suunniteltiin mahdollisimman nopeaksi, eikä mahdollisimman helpoksi käyttää, niinkuin Xbox tai Gamecube. että PS2:nen ei ole vielä näyttänyt läheskään sitä mihin se pystyy.

mielenkiinnolla olen seurannut tätä threadia, mutta tässä on fiksuimmat lauseet, ja kaikkihan tiedämme että tämä on asian laita..

"voitte olla varmoja siitä, että PS3:nen tulee viemään tätä lähestymistapaa vielä pidemmälle kuin PS2:nen. PS2:nen suunniteltiin mahdollisimman nopeaksi, eikä mahdollisimman helpoksi käyttää,"

No olishan se jo noloa jos PS3 ottais askelia taaksepäin eikä eteenpäin. varmasti Xbox 2 tulee puolestaan viemään xboxin kehitystä taas loikan pidemmälle, ja ps4............ ja sillee

mitä iloa siitä on että PS2 on suuniteltu nopeaksi jos siitä ei saada kaikkea irti? kuten joskus kauan sitten sanoin "mitä järkee ostaa Ferrari jos siitä rikotaan 3 isointa vaihdetta"

luulenpa että PS2 pelien valmistaminen hiipuu kohtapuolin, sillä pelifirmat jotka tekevät PS:lle peljä, varmasti odottavat kuollakseen PS3:n parempaa koodattavuutta ja suurempaa tehoa.

T:Wombut

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
luulenpa että PS2 pelien valmistaminen hiipuu kohtapuolin, sillä pelifirmat jotka tekevät PS:lle peljä, varmasti odottavat kuollakseen PS3:n parempaa koodattavuutta ja suurempaa tehoa.
Höpöhöpö. Helppo ohjelmoitavuus on kiva juttu, mutta pelifirmat kyllä tekevät pelinsä niille koneille, joilla odottavat saavansa suurimman tuoton. Kun PS2:sia on myyty jo päälle 20 miljoonaa ja määrä on kovassa kasvussa, on ihan selvä, että pelituki on taattu pitkäksi aikaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Ihan off-topic

paljonko nintendo 8 bit on myyny? ja tehdäänkö sille viel paljon pelejä?

Juu... mieti nykyisiä konsoleita parinkymmenen vuoden päästä... Yhtä hyvä vertaus... :)

vertaus?

mutta enhän minä vertaillut, pistin eteen off-topic merkinnän jotta ette VAIN luulisi että minä veraisin sitä mihinkään. Sattuu vaan kiinostamaan että paljonko sille vielä tehdään?

JOS tosta nyt jotain vertailua tahdotaan niin ainakin henk. koht. SNES:sin jälkeen ei mielestäni NES:sille tullut kovinkaan montaa peliä... minulla oli itselläni NES, mutta tosin pitää sanoa että et sen pelivalikoimaa enää kauaa katsellutkaan kun oli aina kiire kaverille hakkaa SNES:siä =)

Viimeksi muokannut moderaattori:
No hyvä että teillä on hauskaa. Mutta en kyllä käsitä, että mitä kiksejä saatte siitä että morkkaatte henkilökohtaisia mielipiteitäni, äidinkielen taitojani tai kohtia teksteissäni jotka on kirjoitettu sen aikaisten uutisten ja artikkeleiden perusteella. Kuten voitte huomata niin jo pari vuotta sitten kirjoittamani juttu perustuu samoihin väitteisiin kuin nykyäänkin. Kun näitä juttuja kirjoittelen niin usein tuntuu siltä, että puhuisi seinille. Ainoat tyypit jotka tuntuvat ymmärtävän juttujani ovat Juupajaapa ja Commando.

Pieni oikaisu tuohon Commandon fillrate juttuun on paikaillaan. Nimittäin GS fillrate puolittuu siksi, että teksturoitaessa kaytössä on vain kahdeksan GS kuudestatoista hihnasta. Tämä muuttaa hieman tuota väylän käyttöä.

Kyllä voidaan sanoa että kooderit jotka haukkuvat PS2:sta hitaaksi ja eivät ikinä ennen ole koodanneet 3D moottoria ovat aika hataralla pohjalla. Munch's Odysseyn koodanneet hemmot saivat aikoinaan kunnon satikutia Naughty Dogin pojilta.

Unohtui vielä yksi juttu. Slaisseri tuntuu aina hokevan, että tuo 3,2GT/s on liian pieni väylä. No kerroppas nyt kaikille, että miksi tuo 3,2GT/s ei riitä PS2:lle?

No hyvä että teillä on hauskaa. Mutta en kyllä käsitä, että mitä kiksejä saatte siitä että morkkaatte henkilökohtaisia mielipiteitäni, äidinkielen taitojani tai kohtia teksteissäni jotka on kirjoitettu sen aikaisten uutisten ja artikkeleiden perusteella.
Myönnetään että tuo taisi mennä liian henkilökohtaiseksi, mutta yritä olla välittämättä asiasta, sillä kyllähän sinä tiedät kuinka asia oikeasti on ;)

Niin ja minä en ole mikään valittamaan sun äidinkielen taidoista joten pois se minusta.

Kun näitä juttuja kirjoittelen niin usein tuntuu siltä, että puhuisi seinille. Ainoat tyypit jotka tuntuvat ymmärtävän juttujani ovat Juupajaapa ja Commando.
No mitäs puhelet niin höpöjä, Commando juu ymmärtää, mutta ei taida olla ihan samaa mieltä asioista kuin sinä ja mitä Juupajaapaan tulee niin sän ei tunnu ymmärtävän edes vessapaperin käyttötarkoitusta.

Unohtui vielä yksi juttu. Slaisseri tuntuu aina hokevan, että tuo 3,2GT/s on liian pieni väylä. No kerroppas nyt kaikille, että miksi tuo 3,2GT/s ei riitä PS2:lle?
No enhän minä sitä osaa laskea. Enkä minä AINA noin väitä vaan aina kun sinä selität että Xboxin 6,4GT/s on liian pieni niin minä vain muistutan että PS2:n väylä on puolet siitä.

No hyvä että teillä on hauskaa. Mutta en kyllä käsitä, että mitä kiksejä saatte siitä että morkkaatte henkilökohtaisia mielipiteitäni, äidinkielen taitojani tai kohtia teksteissäni jotka on kirjoitettu sen aikaisten uutisten ja artikkeleiden perusteella. Kuten voitte huomata niin jo pari vuotta sitten kirjoittamani juttu perustuu samoihin väitteisiin kuin nykyäänkin. Kun näitä juttuja kirjoittelen niin usein tuntuu siltä, että puhuisi seinille. Ainoat tyypit jotka tuntuvat ymmärtävän juttujani ovat Juupajaapa ja Commando.
Ei kuule auta itku markkinoilla. Kun julkisesti ryhtyy kirjoittamaan, on paras valmistautua myös kritiikkiin.

Täysin subjektiivisia mielipide näissä tekniikkaan ja kauppaan liittyvissä väittelyissä ei paljoakaan ole, joten en ymmärrä mistä mielipiteiden morkkaamisesta valitat.

Kirjoitustekninen kritiikki on aivan paikallaan. Jokainen toki kykyjensä mukaan, mutta kun n. 20-vuotias YO kirjoittaa, ei oikein odottaisi virheitä joita oikolukukin löytää tai niin kömpelöä tekstiä, jota muutaman kriittisen lukukerran jälkeen olisit itse varmasti osannut parantaa.

Mitä seinille puhumiseen tulee, kokevat sitä varmasti kaikkein eniten sinulle vasta-argumentteja kirjoittavat. Miksi luulet, etten minä ole enää pitkään aikaan lähtenyt väittelyyn kanssasi?

Kieltämättä täällä on ollut viimeaikoina havaittavissa melko ala-arvoista vastailua xbox webmastereilta ja moderaattoreilta.

Jos heidän kommentteihin erehtyy vastaamaan hiemankaan vastakarvaan, niin heti saa syytteet 'asiattomasta kirjoittelusta' ja lisäksi vielä ala-aste tyylisiä argumentointeja sekä pilkunpökkimistä.

Sisäsiittoista.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Kieltämättä täällä on ollut viimeaikoina havaittavissa melko ala-arvoista vastailua xbox webmastereilta ja moderaattoreilta.
Sitä saa mitä tilaa ;)

Jos heidän kommentteihin erehtyy vastaamaan hiemankaan vastakarvaan, niin heti saa syytteet 'asiattomasta kirjoittelusta' ja lisäksi vielä ala-aste tyylisiä argumentointeja sekä pilkunpökkimistä.

Sisäsiittoista.

Vastakarvaan... hmm... Siis tottakai vastaa saa sanoa ja tuoda mielipiteensä esiin, mutta kun ne alkavat olemaan hölmöjä tyyliin "PGR ei eroa ekasta Mariosta mitenkään" ja sanoo tuon tosissaan niin mitä luulet miten siihen tulee vastattua? Jos mä tuun tänne vikiseen että PS2:sta ei ole kuin akvaarioveden puhdistukseen niin en todellakaan odota että jengi vastaa tuohon kovin aikuisesti ja niin kuin jonkun Diplomi-Insinöörin pitäisi selittäen tajuttomia matemaattisia kaavoja miksi PS2:sta ei ole akvaarioveden puhdistukseen.

Sitäpaitsi myös huumoria sisältyy joskus viestiin. Esim. tässä sitä on vaikka laitoinkin vain yhden hymiön.

Sisäsiittoista.

uuuuh sun logiikka, jälleen kerran, ns. kusee. Siis olisit tyytyväinen vain jos kaikki määkisi kuin lampaat sinun mielipiteitesi tahdissa? Taputtelesivat päätäsi että "hyvä poika, oikeassa olet"? Sun ei todellakaan tarvitse olla samaa mieltä Xboxista tai mistään muustakaan, mutta kun omat juttusi ovat useimmiten sieltä jostain todella syvältä ja keksittyjä, vaikka mielipiteitäsi olisivatkin. IMHO.

Huhhuh, hassu todellakin olet kun ihmettelet reagointia(mme) ristiretkeesi. Mitä muuten ajattelit saavuttaa ristiretkelläsi? että pari suomalaista jättäisi Xboxin ostamatta? OOOOh olet oikea jalo vanhanajan ritari. :eek:

Se joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön, äläkä ala itkeen vaikka ruhtinaallisen yhden kerran myönsitkin olleesi väärässä.

Ja miksiköhän näille kahdelle epelille (Code ja Slaisser) ei huomautella asiattomasta kirjoitustyylistä ???

Onpa täällä jopa minua syytetty TROLLAAMISESTA!
Kysehän on KONSOLISOTA foorumista, miten täällä voi kukaan ylipäänsä edes trollata kun ei tämä ole keskittynyt yhteen konsoliin??
Kannattaisi opetella nettikeskusteluslangi paremmin ennenkuin alkaa viljelemään suomen kieleen puolittaisia käännöksiä, ja vielä väärissä yhteyksissä:p

"Onpa täällä jopa minua syytetty TROLLAAMISESTA!
Kannattaisi opetella nettikeskusteluslangi paremmin ennenkuin alkaa viljelemään suomen kieleen puolittaisia käännöksiä, ja vielä väärissä yhteyksissä"

hehehe... nettikeskusteluslangia pyydät poikien opettelemaan... ja sitten ihmettelet kun sinua sanotaan trolliksi.

"Kysehän on KONSOLISOTA foorumista, miten täällä voi kukaan ylipäänsä edes trollata kun ei tämä ole keskittynyt yhteen konsoliin?? "

ööh... heh... joko toi oli jotain niin nerokasta et se meni ohi, tai sit niin tyhmää et naurattaa ;)

ainakin sinä pidät hyvää huolta siitä että jokaväliin pääset jotain pskaa xboxista sanomaan =) ja kun sanomasi kumotaan, et jaksa siihen edes vastata vaan hyppäät jo seuraavaan pskaan =)

jos totta puhutaan, tähän topikkiin saisi änkeä lukon, vai onko tässä jotain ennätyksen haku makua? =)

Ja miksiköhän näille kahdelle epelille (Code ja Slaisser) ei huomautella asiattomasta kirjoitustyylistä ???

Kysehän on KONSOLISOTA foorumista, miten täällä voi kukaan ylipäänsä edes trollata kun ei tämä ole keskittynyt yhteen konsoliin??

Siis ei herranjestas, sä et todellakaan tajua. Itket että sulle laitetaan kampoihin itse mainostamallasi KONSOLISOTA-foorumilla. LOL. :p

Meillä on rispektiä? NOT ;)

No siksihän tämä on myös erittäin otollinen mesta trollille joka tulee vikiseen siitä kuinka "Xbox on oli baska machine ku kaikki sanoo: No to Bill!" jotkut sitten ottavat siitä herneen nenään jä sä naurat partaas kotona lukiessas muiden hermoiluita. Mutta ikäväkyllä näyttää siltä että moni muu osaa ottaa tämän "taistelun" tarpeeksi huumorilla, mutta sinä et ja siinähän sun heikkous.

Konsolisota-alue on siksikin hyvä että täällä ei taida viestien tasokriteeri olla yhtä korkealla kuin muualla, siksihän tämä on täällä erillään että mahdollisimman suuri osa paskasta saadaan tänne eikä se ole levällään koko boardilla.

Kannattaisi opetella nettikeskusteluslangi paremmin ennenkuin alkaa viljelemään suomen kieleen puolittaisia käännöksiä, ja vielä väärissä yhteyksissä:p
Sä meinaat että mun tarttee ruveta treenaa jotain netti-slangia enneku saan tulla tänne boardiin keskustelemaan? Et voi olla tosissas. Sen mä ymmärrän jotenkin että jengi jaksaa leikkiä äidinkielen opettajaa, mutta pitää ruveta itkee siitä kun kaikki ei kirjoita Turun Murren netti-slangia?

Wombut:
Hyvä syy olla laittamatta lukko tähän threadiin on minun mielestä se että näin tämä kiistely pysyy todellakin tässä threadissa eikä ympäri boardia joten teho-tappelut pysyy paremmin hanskassa.

Ja toisaalta jos mä nyt vastaan johonkin viestiin ja isken heti threadin lukkoon niin ihan varmasti joku alottaa toisen threadin jossa ensin itkee minulle siitä kun laitoin lukkoon ja sitten pistää vastalauseensa ja taas alkaa homma alusta.

No kyllä suurin osa teikäläisen kommenteista täällä vaikuttaa selvältä trollaukselta. Joo ja tiedän tarkalleen, mitä trolli tarkoittaa. Haluatko ehkä tästäkin vääntää kättä?

Toisaalta trollauksesi, paremman kuvauksen puutteessa, ei ole kovin tehokasta, koska suurin osa XBox "faktoistasi" on helppo todistaa höpöhöpöksi, esim. MSR vs PGR.

Onko tarkoituksesi yrittää estää ihmisiä ostamasta XBoxia, vai pelkästään ärsyttää sen hankkineita/hankkivia? Tuskin ilman motiiveja täällä kirjoittelet. Oma motiivini voisi olla kertoa jengille, että XBox vaikuttaa aivan helvetin hyvältä konsolilta ;) Joo, ja olen pelannut sitä, kun omistan sellaisen.

Kerroppas vihdoin viimein, missä sinä sitä XBoxia olet pelannut ja vertaillut MSR:ää ja Gothamia keskenään? Olen muuten kysynyt tätä jo ainakin kolme kertaa. Et muistaakseni ole vielä vastannut siihen, josta voidaan päätellä, että et ole koko konsolia nähnytkään saati kokeillut sitä jättimäistä padia, josta saa kädet kipeiksi.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom