Kuningas palaa
Mulla on vasta T4 tilaus vetämässä, kovasti odotin sitä jo eilen, mutta ei tullu, ei. Eikä vielä tänäänkään. No pääasia on että pääsee ottamaan osaa kaikkien aikojen mättöön...
Ite en oo ikinä pelannu mitään peliä niin pimeitä määriä ku Tekken kolmosta aikoinaan, nyt saa sille jatkoa! Tagin toki ostin vuosi sitten, mutta ei se kiinnostanu samalla tavalla. Tag-mättö ei kiinnostanu pätkääkään, T3:n ohjaus oli paaaljon sähäkämpi (jokainen tosipelaaja sen huomaa), ja T3:n hahmot on aidomman näkösiä (Tagin ukkelit on liian nukkemaisia, ja nousee liikaa esille taustasta). Kaikki kunnia toki Tagille, yhtään en ole eri mieltä sen arvosanoista lehdissä ja netissä, mutta kyllä T3 on MULLE edelleen se parempi.
No sit tässä välissä (alkusyksystä) sain kumman päähänpistoksen hankkia Virtua Fighter 4:n. Helvetin hyvä peli sekin, mutta multa meni mielenkiinto ihan kunnolla jo kuukauden jälkeen. Hahmoilta puuttuu persoonallisuutta ja ohjaus ei ole läheskään niin pelaajaystävällinen kuin Tekken-sarjassa. Kamppailulajin piiiiiiitkäaikaisena (koko ikä, SM-tasolla) harrastajana osaan kyllä arvostaa VF-nelosta, mutta kyse on silti pelistä, ei oikeasta elämästä. Ja VF4 ei tarjonnu sitä addiktoivaa pelattavuutta mitä Tekkenit. Ja kun aloittelijalla kestää selkeästi kauemmin tulla sinuiksi VF-ohjaukseen (vrt. Tekken), oli peli pistettävä myyntiin. Olis menny liikaa yksinpelaamiseks. ("Olis" sen takia, että en jaksanu sitä siis itekään pelata pas**n vertaa.)
Ja nyt - vähän myöhässä, mutta kuitenkin - on Rautanyrkkien nelosturnaus tulossa. Aaaaaah... Pääsee vihdoinkin pelaamaan sitä missä on oikeasti hyvä, sitä mistä eniten nauttii. Sitä mistä kaveritkin tykkää.
"Once again, faith brings together those who heed the call..."
PS. Tän viestin tarkotus ei missään nimessä ollut loukata a) Tag-faneja, b) VF-klaania, tai ketään muutakaan. Minä elän omaa elämääni, teen omat valintani. Niin olisi jokaisen muunkin syytä tehdä.
"What you got, they can't steal it. No, they can't even feel it. Walk on, walk on. Stay safe tonight."
(U2 - the greatest band in the world. Ihan virallisesti, tää ei oo myn löpinää.)
Ugh.