Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 8

Tekken 7 oli aikanaan pettymys jo grafiikoiden takia mutta tässä Unreal Engine 5 näyttää kyllä hienolta. Demo on todella lyhyt, pelas 25min läpi. Kyllä tää ostoslistalla on. Ihan lupaavalta näyttää. Itsekin kaipasin englantia kieleksi, menee turhan paljon huomiota tekstitykseen kun puheesta ei ymmärrä tavuakaan.
 
Ainoa miinus jota löytyi on tuo hahmojen eri kielien puhuminen tarinassa, tekee siitä todella ahdistaavaa seurattavaa ja varmasti nauttisin enemmän jos saisi vain yhden kielen. Mutta tämä nyt on ollut Tekkenin juttu aina
Tämä tuli sinänsä "vasta" TTT2:ssa, eli vain nämä pari uusinta peliä menty näin, mutta toki tällä hidastuneella julkaisutahdilla siitä on jo huimaavat 12 vuotta kun tuo siis alkoi. Itseäkin tuo hieman häiritsee kyllä. Olisi se kivempi jos se nykyinen ääninäyttelijä puhuisi sitten vain omalla korostuksellaan englantia.

Rakennus rattia unohdin kokonaan käyttää.
Rakennus rattia = rage arttia... heh
 
Tämä tuli sinänsä "vasta" TTT2:ssa, eli vain nämä pari uusinta peliä menty näin, mutta toki tällä hidastuneella julkaisutahdilla siitä on jo huimaavat 12 vuotta kun tuo siis alkoi. Itseäkin tuo hieman häiritsee kyllä. Olisi se kivempi jos se nykyinen ääninäyttelijä puhuisi sitten vain omalla korostuksellaan englantia.


Rakennus rattia = rage arttia... heh

No joo niin hitaasti tulee pelejä että tuntuu sen olevan ollu ikuisuuden mukana.

Täytyy kyllä sanoa että olin todella positiivisesti yllättynyt pelin upeasta ulkonäöstä. Se on todella puhdas, tarkka ja täynnä yksityiskohtia. Tarjoaa kyllä MK1 kovan haasteen tällä alueella. Täytyy vielä katsoa miltä peli vaikuttaa PC:llä, tämä kun oli MK1 suurin heikkous, surkea PC versio ainakin julkaisussa. En tiedä ovatko parannelleet sitä.
 
Ainoa miinus jota löytyi on tuo hahmojen eri kielien puhuminen tarinassa, tekee siitä todella ahdistaavaa seurattavaa ja varmasti nauttisin enemmän jos saisi vain yhden kielen. Mutta tämä nyt on ollut Tekkenin juttu aina.
Tämä on kyllä jännä kun itse olen taas aina hehkuttanut Tekkeniä siitä hyvästä että tekevät näin. Hauskaa että puhuvat omaa kieltään vaikkakin tarinallisesti hieman outoa että kaikki ymmärtää toisiaan.

Mutta tulipa eilen mätkittyä pari matsia kaikilla hahmoilla ja tarinan lyhyt pätkä kertaalleen läpi ja onhan tämä oikein mainion oloinen tekele. Tarina on niin over the top ettei mitään rajaa. Perus Jin vaikutti kyllä hauskalta hahmolta pelata kun hänelle on nyt tullut vähän enemmän voimajuttuja myös perushahmona.

Ehkä parhaimpana asiana verrattuna Tekken 7:aan on latausajat. Perus PS4:lla Tekken 7:ssa matsien lataamisessa kesti ikuisuus ja ruudulla pyörineet liekit olivat ehkä 5fps. PS5:lla hieman parempi, mutta silti kesti aivan liian pitkään. Tässä matsit latautuu ihan sekunneissa.

Itse pelailin tarinan hardilla ja oli hieman haastetta, mutta kaveri oli taas vetänyt hardilla ja sillä uudella special style moodilla niin kuulemma erittäin helppoa näin. Oli myös VS moodissa piessyt ihan helposti ultra hardilla porukkaa niin taitaa olla aikamoinen aloittelijan apuväline.
 
Tämä on kyllä jännä kun itse olen taas aina hehkuttanut Tekkeniä siitä hyvästä että tekevät näin. Hauskaa että puhuvat omaa kieltään vaikkakin tarinallisesti hieman outoa että kaikki ymmärtää toisiaan.
Mä oon myös tämän yksityiskohdan suuri fani, tuo omaleimaisuutta. :) Ja jotenkin se lämmittää sydäntä, kun kaikki ymmärtävät toisiaan kielestä riippumatta. :D
 
Itselle ongelma ei ole se että hahmot puhuu eri kieliä, vaan se että se tekee tarinan seuraamisesta todella vaikeaa. Ensin pitää lukea tekstiä, sen jälkeen kuuntelee enkkua ja yhtäkkiä taas ollaan lukemassa tekstiä. Se on omalle pääkopalle todella vaikea käsitellä.
 
Itselle ongelma ei ole se että hahmot puhuu eri kieliä, vaan se että se tekee tarinan seuraamisesta todella vaikeaa. Ensin pitää lukea tekstiä, sen jälkeen kuuntelee enkkua ja yhtäkkiä taas ollaan lukemassa tekstiä. Se on omalle pääkopalle todella vaikea käsitellä.
Tää on toki täysin ymmärrettävää. On se raskaampaa seurata tarinaa pelkän tekstin kautta, saman huomasi esim. Ghost of Tsushimassa, kun koitin reissatessa koko ajan lukea, mitä hahmot puhuvat. EDIT: Siinäkin sentään on vain joko/tai, joten Tekkenin stoorin seuraaminen on kertaluokkaa kuormittavampaa.
 
Mikä tässä pelissä on se ”koukuttava” tai lähes 80 euroa maksamisen arvoinen asia?

Itselläni oli Tekken 7 ja tämän demoa kokeilin, mutta tuntuu että peli on edelleen sama mikä vaikka oli 3 mutta paremmat grafiikat. Tappelu on aina samaa jne. Minkä takia pelaatte tätä ja eikö tämä peli ole teille vain ns kaveriporukan illanistujais peli?
 
Mikä tässä pelissä on se ”koukuttava” tai lähes 80 euroa maksamisen arvoinen asia?

Itselläni oli Tekken 7 ja tämän demoa kokeilin, mutta tuntuu että peli on edelleen sama mikä vaikka oli 3 mutta paremmat grafiikat. Tappelu on aina samaa jne. Minkä takia pelaatte tätä ja eikö tämä peli ole teille vain ns kaveriporukan illanistujais peli?
Mä oon ostellut nämä aina ensimmäisestä lähtien ja tykännyt jokaisesta. Tarinaa on ollu kiva seurata kaikki nämä vuodet ja hahmot ovat loistavia. Toiminut tosi hyvin nimenomaan illanistujais pelinä. Onko tämä nyt sen 70-80€ arvoinen niin tuskin mutta niin voi sanoa kaikista muistakin mätkintäpeleistä. Demo vaikutti oikein hyvältä ja sarjan fanina pakko-ostos. Mä oon varmaan ainoa jota grafiikka ei vakuuttanut. Onhan tämä nätti mutta en mä niin isoa eroa seiskaan edes huomannut. Pitää pyöräyttää kiekko koneessa niin voi vertailla koska seiskan pelaamisesta on kuitenkin aikaa. Mutta esim MK1 näyttää mielestäni paremmalta terävyytensä takia
 
Mikä tässä pelissä on se ”koukuttava” tai lähes 80 euroa maksamisen arvoinen asia?

Itselläni oli Tekken 7 ja tämän demoa kokeilin, mutta tuntuu että peli on edelleen sama mikä vaikka oli 3 mutta paremmat grafiikat. Tappelu on aina samaa jne. Minkä takia pelaatte tätä ja eikö tämä peli ole teille vain ns kaveriporukan illanistujais peli?
Itselle Tekken on sellainen silloin tällöin omaksi huvikseni pelattava tappelupeli. Kaikenlaiset Mortal Kombatit, Injusticet, Guilty Gearit, Blazbluet jne. pelit omistan, mutta niitä tulee yleensä pelattua yhden tai kahden kuukauden ajan ja sitten ne jäävät, mutta Tekkeneitä tulee mätkittyä pitkään. Ei välttämättä joka kuukausi tai välttämättä edes joka vuosi, mutta kyllä niihin aina tulee palattua.

Tekken 7 on esim. ainoa PS4/PS5 aikainen tappelupeli, jota jaksan netissä pelata muita vastaan sekä pelissä oleva keilausmoodi on pitkään ollut kaverin kanssa sellainen känni-illan kruunaus kun katsotaan kumpi on parempi.
 
PC Demo saatavilla, kokoa 24 gigaa latauskella. Varmaan Xbox demo myös.

EDIT: Demo testattu PC:llä ja hyvin toimii. Ainut ongelma itselle on siinä että ei ole 4K monitoria niin pelin ulosanti ei ole niin hieno kuon PS5 ja ei ollut myöskään HDR tukea joten tekee PS5 versiosta automaatisesti paljon paremman näköisen. Ultrawide tuki ei myöskään tappelupeleissä ole niin iso juttu kuin monissa muissa. Joten riippuu millä hinnalla tämän saa PC:lle kummalle ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Juu myös series demo on nyt ladattavissa kokoa 25 gigaa. Pelihän käyttää unreal 5 moottoria et saas nähdä pääseekö Mortal Kombatin tasolle grafiikka puolessa joka taas käyttää unreal 4, mutta MK devaajat on kyllä melko velhoja mitä tulee grafiikkaan. Varmaan oma demo ladannut eli eikun testaileen.
 
Olipahan makoisa demo eli dayone ostos. Näytti todella hyvälle ja pelattavuuskin on huippuluokkaa. Lyönti/potku efekteissä oli ehkä pikkusen liioiteltu eli pikku epilepsia varoitus täältä ;) Myöskään tappelupeli aloittelijoita ei olla unohdettu tässäkään versiossa et kaikki pelaajat saa aikaa jotain hienoa ruudulle. Voisin jopa väittää että kaikkien aikojen Tekken sieltä on tulossa jota ei tarvitse edes kauaa odottaa...
 
nyt vasta testasin demoa, olin jo sillai että onkohan tässä pelissä tarpeeksi haastetta kun pistin computerin Ultra Hardille ja voitto Ratio joku 90%/10%, mutta sitten Tekken 8:lla ja Namcolla on tähän kaikkeen ratkaisu nimittäin Super Ghost Battle voi luoja miten siisti tuo mode on, eli voit halutessasi otella vaikka itseäsi vastaan, tai sitten voit vaikka esimerkiksi ladata Maximillan Dood AI:n ja harjoitella sitä vastaan, tuo mode is fucking Phenomenal, Itse olen AI fani ja käyttänyt 3 vuotta jo eri AI työkaluja ja niitä tulee lähes käytettyä päivittäin ja Namco on tehnyt melkoisen tempun ja tuonut sellaisen myös tähän. voi hyvin olla että tämä on Day one ostos itellekin, toivon mukaan moni muukin Dev Teami alkaa ottamaan AI:sta koppia ja tuomaan sitä vaikka eri Boss Battleihin.

tosiaan äskön varmaan otin joku 10-15 matsia omaa AI:ta vastaan, ja tasaista oli. ottelin myös Namcon Devaajan AI:ta vastaan ja sen kanssa olikin aikamoiset väännöt.
 
Viimeksi muokattu:
nyt vasta testasin demoa, olin jo sillai että onkohan tässä pelissä tarpeeksi haastetta kun pistin computerin Ultra Hardille ja voitto Ratio joku 90%/10%, mutta sitten Tekken 8:lla ja Namcolla on tähän kaikkeen ratkaisu nimittäin Super Ghost Battle voi luoja miten siisti tuo mode on, eli voit halutessasi otella vaikka itseäsi vastaan, tai sitten voit vaikka esimerkiksi ladata Maximillan Dood AI:n ja harjoitella sitä vastaan, tuo mode is fucking Phenomenal, Itse olen AI fani ja käyttänyt 3 vuotta jo eri AI työkaluja ja niitä tulee lähes käytettyä päivittäin ja Namco on tehnyt melkoisen tempun ja tuonut sellaisen myös tähän. voi hyvin olla että tämä on Day one ostos itellekin, toivon mukaan moni muukin Dev Teami alkaa ottamaan AI:sta koppia ja tuomaan sitä vaikka eri Boss Battleihin.

tosiaan äskön varmaan otin joku 10-15 matsia omaa AI:ta vastaan, ja tasaista oli. ottelin myös Namcon Devaajan AI:ta vastaan ja sen kanssa olikin aikamoiset väännöt.
Oho, ompa tosiaan siistinkuuloinen mode! Tuoko löytyy ihan demosta? Tuleekohan tähän kuinka kattava tutoriaali? MK1 ja SF6 on sinakin todella hyvät tutoriaalit ja harjoitteluosiot. Tekkeniä on tullut viimeksi pelattua ekalla PS:llä niin voi olla taidot vähä ruosteessa. :D
 
joo löytyy Demosta, tosin demossa ei pysty lataamaan niitä AI;ta mistään databasesta vaan siellä on tietyt AI:t joita vastaan voi taistella sitten on myös se own AI niiden lisäksi, itsekkään en ole tosiaan mikään taistelupeli guru ole vaan pelannut varmaan 5 vuotta sitten viimeksi jotain Tekkeniä, ja vähä pelasin SF6 demo sillon aiemmin, aika hyvin kumminkin jo omaksunut pelin, ainakin pelaaminen on todella hauskaa.

Tuossa video kun taistelen omaa AI:ta vastaan, niin ku näkyy niin hyvin tasaista on, AI tekee aika näyttävän comebackin

 
Viimeksi muokattu:
Tulipa tällainen vastaan eilen Youtubessa :D Hauskan oloista markkinointia tämän pelin ympärillä nyt. Se olisi kaksi viikkoa enää niin pääsee mätkimään!
 
Ylös Bottom