Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekniset ongelmat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tekniset ongelmat

Illan peleissä tuli vastaan esimmäisen kerran tilanne, jossa peli hyytyi täysin jumittaen myös konsolin. Kummalista tässä oli se, että sama jäätyminen iski kaikille tiimimme jäsenille yhtäaikaa. Jonkinlainen palvelinongelma arvatekin, joka kuitenkin onnistui samalla jumittamaan myös pelaajien koneet.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Illan peleissä tuli vastaan esimmäisen kerran tilanne, jossa peli hyytyi täysin jumittaen myös konsolin. Kummalista tässä oli se, että sama jäätyminen iski kaikille tiimimme jäsenille yhtäaikaa. Jonkinlainen palvelinongelma arvatekin, joka kuitenkin onnistui samalla jumittamaan myös pelaajien koneet.

Tuota on minulle tapahtunut jo useamman kerran. Muutaman havainnon olen tehnyt. Monesti aluksi lähtee osa äänistä pois ja pleikan levyasema pitää kovempaa meteliä, yleensä näiden jälkeen on jäätyminen tapahtunut ja vielä siinä tilanteessa kun peli on alkamassa.

Viimeksi tapahtui eilen kaksi kertaa.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Itse onnistuin eilen jumittamaan magin hypätessä chatista takaisin peliin. Kaikki kuulivat ääneni ja pystyin höpisemään takaisin.

Ihmeellisintä oli se, että vaikka buuttasin koneen virtanapista ja käynnistin kotvankuluttua uudelleen, niin alkukäynnistysruutuun tuli chatin löpinöitä. Olin ollut chatissa ja psn:ssä koko buuttauksen ajan. :confused:

Mag oli kuitenkin resetoitunut ja jouduin käynnistelemään pelin uudelleen.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Itsellenekin on nyt tullut noita jäätymisiä pari kappaletta tuon uusimman päivityksen jälkeen, aikaisemmin niitä ei tullut vaan servu virheitä enimmälläkseen.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Päivitys on kyllä sekottanu jotain kun sen jälkeen on jo kolmesti jäätynyt koko pleikkari ja ennen päivitystä ei tuota ainakaan minulle ole tapahtunut.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

1.04 patchin jälkeisistä jäätymisistä voi raportoida virallisen MAG-foorumin tätä tapausta varten perustettuun ongelmaketjuun. Ongelma tuntuu olevan harmittavan yleinen.

Aiemmin en ollut kohdannut edes yhteysongelmia, mutta 1.04:n jälkeen ongelmia ilmestyi.

Muista ongelmista kannattaa raportoida Zipperin ohjeen perusteella: http://forums.mag.com/mag/board/message?board.id=issues&thread.id=3478 . Siellä neuvotaan mm. miten aktivoida koordinaattitila, jonka avulla voi raportoida esim. oudossa paikassa olevat näkymättömät seinät tai muut kartan tietyssä paikassa olevat ongelmat.

Zipperin status jäätymisongelmalle:

Game lock-ups or freezes during various points in-game, pre-game, or post-game

[Status: Fix for some issues coming before March 31]
The cause of this problem is many, so there is no “blanket correction” we can do for it that remedies all of them at once. However, we do have a fix coming before the end of the month that will address and correct several of the things that cause it, so expect this problem to be minimized.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Päivitys on kyllä sekottanu jotain kun sen jälkeen on jo kolmesti jäätynyt koko pleikkari ja ennen päivitystä ei tuota ainakaan minulle ole tapahtunut.

Tismalleen sama tilanne täällä. Ennen päivitystä en edes muista, että jäätyikö peli koskaan, taisi se sen muutaman kerran tehdä. Niitä yhteysongelmia toki välillä puski, mutta kohtuullisen harvoin kuitenkin. Mutta pelkästään eilen pelatessa peli jäätyi kolme kertaa jumittaen koko konsolin. Aina samassa tilanteessa, mentäessä peliin latausruudun vilkkuessa.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Omalla kohdalla jäätyminen sattuu aina, jos minut elvytetään kohteen (bunkkeri, ovi, portti jne.) vieressä silloin kun minut on ammuttu aktivointilaite kädessä.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Omalla kohdalla jäätyminen sattuu aina, jos minut elvytetään kohteen (bunkkeri, ovi, portti jne.) vieressä silloin kun minut on ammuttu aktivointilaite kädessä.

Saman olen tänään huomannut. Laittaa kyllä korpeemaan tuollainen olin domimatsissa oltiin ottamassa sveriltä voitto 10min jäljellä aikaa ja tuho jo läheni 3/4.. Pitihän siihen portille delata mokkula kädessä, joku tuli parantamaan niin pleikka jääty.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Varmaan tuhat pojoa meni tänäänkin hukkaan kun peli jäätyi kolmesti. No hyvä, että Zipper on tietonen asiasta, nyt ei auta kuin odotella ja bleedata heti jos kuolee pommi/aktivointilaite kädessä.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Ittelläni ei oo kokonaan kone jäätyny, mut varmaa 5 kertaa jo heittäny 5:5 peräkanaa, ja aina domissa noin 20 pelatun minuutin jälkee. En sit tiä johtuuko omasta laitteistosta vai mistä, mutta rupee pikkuhiljaa ketuttaa, ku varmaa 3000kp jo menny harakoille.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

...mutta rupee pikkuhiljaa ketuttaa, ku varmaa 3000kp jo menny harakoille.

Jos peli nakkaa pihalle sen omalla virheilmoituksella, niin kaikki siihen mennessä pelissä kertyneet pisteet tallettuu ainakin osittain. Pelin loppumisesta tulevat pisteet (Shadow War Bonus, Victory Bonus, Veteran Bonus yms.) sitten jää saamatta. Joten lähempänä 1000xp:tä kuin 3000xp:tä mennyt harakoille.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Mahtaako tuo yhteyden katkeaminen johtua siitä, mitä Zipper teki estääkseen Lag-Switchien käytön.
Peli ilmeisesti nykyään haistelee melko pienellä marginaalilla yhteyden laatua ja potkii pihalle jos pingit nousevat liian korkealle.
Tämähän tarkoittaa tietysti sitä että me eurooppalaiset pelaajat joita on siunattu yhdellä (1!) Eu serverillä saamme nauttia tuosta monosta melko tiuhaan tahtiin kun pelataan aasia-servereillä verkkoviiveen liikkuessa siellä 400-500 ms hujakoilla.

Muutenkin melko naurettavaa touhua. Ainoa tapa pelata juuri tuon lagin takia on ottaa se LMG käyttöön ja spreijjata surutta, rynnäkkökiväärillä ei tee hemmetiäkään eikä tähdätyistä laukauksista kannata edes puhua.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Nyt tuntuu, että niitä "viivästettyjä luoteja" tulee useammin kohdalle kuin ennen, eli kuolo korjaa vaikka olet ollut oman ruutusi perusteella reilun sekunnin täysin suojassa. Lagiä on siis alkanut esiintymään omasta mielestä enemmän kun aiemmin.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Nyt tuntuu, että niitä "viivästettyjä luoteja" tulee useammin kohdalle kuin ennen, eli kuolo korjaa vaikka olet ollut oman ruutusi perusteella reilun sekunnin täysin suojassa. Lagiä on siis alkanut esiintymään omasta mielestä enemmän kun aiemmin.

On kyllä lisääntynyt tuo. Myös päinvastaisuus on lisääntynyt eli se, että vihollinen tulee kulman takaa esiin tismalleen samalla hetkellä kun itseltä lähtee henki. Illalla pelatessa servut on selkeästi parempia kuin päivällä. Eilen päivällä osuin sellaiseen matsiin sabossa, jossa oli täysi klaani vastassa. Henki lähti juuri tuolla tavalla aivan jatkuvasti, ettei vihu ehtinyt edes omaan ruutuun kunnolla kun kuolo jo korjasi. Yritä siinä sitten pistää hanttiin, kun porukka tuon "pikku edun" lisäksi pelasi muutenkin tosi hyvin yhteen. Meni kyllä niin raiskauksen puolelle koko matsi, kun väki rupesi vielä lisäksi lähtemään ja jäätiin pahasti alivoimalle.

Pitäisi olla kyllä omat servut jenkeille, eurooppalaisille ja aasialle. Luulisi, että pelaajamäärät silti riittäisivät? Iso osa turhautumisesta jäisi ainakin pois ja olisipahan mielenkiintoista seurailla miten eri PMC:t pärjäävät eri mantereilla.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

On kyllä lisääntynyt tuo. Myös päinvastaisuus on lisääntynyt eli se, että vihollinen tulee kulman takaa esiin tismalleen samalla hetkellä kun itseltä lähtee henki.

Alkaa tuntumaan siltä, että kukaan ei jaksa edes yrittää nurkantakaa juostessa ampua mitään vaan syöksyvät suoraan puukottamaaan. Viiden metrin matka ei ole mitään juostessa nurkantakaa smg:tä päin. Hyvin ehtii puukottaa. Monta tilannetta jossa jokainen luoti on rekisteröitynyt osuneeksi viholliseen ja silti tyyppi vain juoksee päin ja puukottaa.

Myöskin useasti plantatessa ei kukaan ole lähimainkaan, mutta kun syöksyy planttaamaan ja ihmettelee miksi ei onnisu, niin joutuukin toteamaan että se kaveri siellä kaukana takana onkin planttaamassa huolimatta siitä, että sinä olit ruudulla tapahtuvan mukaan paaaaljon ennemmin planttaamassa.

Spawnatessa tulee usein efekti jossa autoon hypätessä mitään ei tapahdu, mutta yht äkkiä oletkin ajoneuvossa bunkkereilla asti.


Väittäisin jopa, että jokainen patch on tuonut oman lisänsä lagiin ja noihin ulosheittoihin. Ihan alussa mielestäni toimivuus oli parasta ja lagia oli vain satunnaisina hetkinä "re-sprint" -tyylisesti. Jos tässä pelissä ei olisi taktista elementtiä niin potutus tuon lagin suhteen voisi olla suurempi. Siltikin jos olisin Zipper, niin kiinnittäisin asiaan kaiken mahdollisen huomion.

Onko tästä tulossa: Laggin Action Game eli LAG?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tekniset ongelmat

Onko tästä tulossa: Laggin Action Game eli LAG?
Ai miten niin tulossa?

Nurkan taakse mentäessä pitää käyttää sitä vanhaa kikkaa että alkaa ampua jo hyvissä ajoin varmuuden vuoksi. Monta nurkan takana kököttävää vihollista on kohdannut tiensä pään sillä tavoin.
Tosiaan tuo iltasella pelien paraneminen johtuu käsittääkseni maapallon pyörimisestä eli päivällä joutuu aasia servereille ja illalla jenkkiservereille. Itsellä ainakin itärannikon pingi on vain kolmasosan siitä mitä se on japaniin. Brittein saarten serverille jos onnistuisi pääsemään laskisi pingi alle 100ms.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Muutaman päivän tauon jälkeen kokeilin peliä. Miinat ei räjähdä, kaasu ei vaikuta, lähdet juoksemaan niin äijä peruuttaa, synnyt seinien sisälle, maan alle. Mun mielipide tästä pelistä. Hyvä idea mutta paska toteutus. Epäilin tätä lagi hommaa alusta asti. Tämän pelin tapahtumien "kumilankamaisuus" hämää joten sitä ei niin helposti huomaa. Nyt kun pelikellossa tunteja, niin on oppinut huomaamaan nämä puutteet. Ilmeisesti tällä pelillä valitettavasti niin vähän pelaajia, että ei saada niitä eurooppa servuja. Veikkaan että tätä ei pelaa ens syksynä enään kukaan. Harmi juttu. Potentiaalia tässä oli.
Luokkia on kaks mahdollista millä pelata. KK tai haulikko puukolla, jo tietysti se snipa. Ihmettelen vain niitä pääosumia välillä kun pingi on luokkaa 500.
Jotain tarttis tehdä, muuten peli kuolee.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Joopa joo :rolleyes: taidat olla ehkä ainut jolla on ollu tommonen ongelma ellen sitte oo pahasti tippunu foorumin ja kavereiden jutuista. Mulla on ollu tää peli kohta 3 viikkoo ja yks ainut bugi tullu siinä aikana ja se oli semmone et ukko rupes tuijottaa taivasta ja käveli vasemmalle ku yritti oikeelle jne. Ai nii ja toinen on ollu semmone puolittainen ''bugi'' josta nyt ei niinkää oo ollu haittaa ku oon kerenny pistää sillä medic piikillä itteeni sillon ku joku on tappanu mut ni sit ku respawnaa ni tyyppi pistää itteesä aseella samallalailla ku sillä piikillä (en tiää ymmärsittekö meni aika vaikeeks toi selitys:o). Nii ja tossa kyllä saatat olla ehkä oikeessa, että syksyllä ei enää pelaajia riitä mut toivottavasti oot väärässä.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Ai nii ja toinen on ollu semmone puolittainen ''bugi'' josta nyt ei niinkää oo ollu haittaa ku oon kerenny pistää sillä medic piikillä itteeni sillon ku joku on tappanu mut ni sit ku respawnaa ni tyyppi pistää itteesä aseella samallalailla ku sillä piikillä.

Hahhah! Mullekkin kävi noin ja jamppa pisti smg:tä hihaan. Usein myös singon latausanimaatio on bugannut ja ainut mitä näet on pystyssä oleva singon paukku keskellä ruutua. Mut juu, kyllä tässä pelissä on jostain syystä noiden patchien jälkeen alkanut ongelmat kumuloitumaan. Uusimman patchin jälkeen en ole vielä koittanut, mutta siihen asti peliä on kuitenkin jaksanut ilolla tahkoa ongelmista huolimatta.

Se mitä kuularuisku puhui lagista, niin sitä kyllä komppaan. Sitä löytyy, mutta toisaalta ajoittain sekin on poissa lähes tyystin. Joten kyllä sanoisin tällä pelillä olevan mahdollisuus lagittomuuteen vaikkapa parempien ja fiksumpien pelaajakokoamisten avulla joilla ehkäistäisiin nämä Nippon, EU, USA -matsit joissa porukka joraa diskoissa mora vyöllä kun tussarit ei tahdo tappaa.
 
Ylös Bottom