Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Televisiolupa

Vastaus: Televisiolupa

Kyllä tulee maksettua ja se tuntuu jotenkin itsestäänselvyydeltä... Periytynyt kai isältä pojalle, tai jotain. Neljässä erässä kun menee, niin ei kirpaise kerralla ihan niiiin paljoa. :p

Kyllähän lupaan on tulossa lähitulevaisuudessa varmasti muutos, sillä en jaksa uskoa, että käytäntö jatkuisi tälläisena enää seuraavia vuosikymmeniä, sillä sen verran töllöttimen palvelut muokkautuvat digitaalisuuden mukana.
 
Vastaus: Televisiolupa

kai yle sen verotukseen tunkee perkele.
kuten monesti on sanottu niin ainoa oikeasti järkevä asia olisi että laitettaisiin ne ylen kanavat maksullisiksi ja ne sitten maksaa jotka niitä katsookin.

varsinkin nyt on ihan sairasta että jos minä haluan katsoa vaikka muutaman komedia sarjan subilta niin ensin on pakko ostaa joku helvetin digiboxi ja sen jälkeen vielä maksaa ylelle siitä katselun ilosta yli 200e/vuosi vaikka en edes niiden ohjelmia katso.
ja nelonen ja maikkarihan maksaa ylelle myös joten miksi vitussa minä maksaisin jos katson vain jtn subin sarjoja?
niin ja tv luvasta menee vielä reipas määrä ylen radio toimintaan mikä ei siis mitenkään liity koko asiaan.

ja jotkut vielä sanoo että joku 50e vuosi livestä on liikaa, jumaliste tv luvan turhakkeen hinnalla saisi jo neljän vuoden livet ja silloin jopa saa rahoille vastinetta.
 
Vastaus: Televisiolupa

Maksathan Pelle jo veroissa senkin, kun mun lapset käy koulua, tai naapurin pultsarin viinarahat, tai sen ulkomaanjampan yliopisto-opinnot ja monia kymmeniä muita asioita... mitä siinä enää joku ylen verkko veroissa tuntuu.
 
Vastaus: Televisiolupa

Maksathan Pelle jo veroissa senkin, kun mun lapset käy koulua, tai naapurin pultsarin viinarahat, tai sen ulkomaanjampan yliopisto-opinnot ja monia kymmeniä muita asioita... mitä siinä enää joku ylen verkko veroissa tuntuu.

Oiskohan se että TV-lupa on niin äärettömän helppo jättää maksamatta, jos tarkastaja tulee (kerran viidessä vuodessa) ovelle, niin lyö oven nenän edessä kiinni.

Helppoa.

Ja sillä rahalla saa aika monta BD-leffaa.
 
Vastaus: Televisiolupa

En ymmärrä miksi maksaisin? Varsinkin nämä opiskelijat täällä, jotka sanovat maksavansa, mistä revitte rahat tv-lupaan? Itse en ole maksanut, enkä tule lupaa varmaan koskaan maksamaankaan. Yleltä en varsinaisesti katso edes mitään, saatika tv:tä paljon muutenkaan.

Ihmiset sanoo "ei se 200 tunnu kenelläkään vuodessa..", kyllä se vain tuntuu. Miksi maksaa jostakin "turhasta", jota ei oikeasti ole edes "pakko" maksaa. Ovisilmä löytyy ja ovea ei avata tuntemattomille, jos joku pimpottaa.

En jummarra
 
Vastaus: Televisiolupa

En ole vielä muuttanut omaan kämppääni, mutta kun intin jälkeen muutan ja aloitan opiskelijaelämän niin en todellakaan tule maksamaan TV-lupaa. Muutaman kerran viikossa tulee katsottua jokunen hyvä ohjelma eikä koskaan YLE:ltä joten en tod. ala pulittamaan 200e vuodessa tyhjästä.

Toivottavasti ei mene verotukseen, sillä täällä on muutenkin tarpeeksi kovat verot ja silloin nekin jotka eivät katso TV:tä joutuisivat pulittamaan. YLE voisi alkaa mainoskanavaksi tai sitten vain yksinkertaisesti laittaa oman ohjelmistonsa maksukortin taakse.
 
Vastaus: Televisiolupa

Ikävä kyllä tällä hetkellä olen maksanut sen. Mutta jahka se seuraava lasku tulee, niin jäähylle sekin ilo jää. Oli aikamoinen operaatio suostutella parempi puolisko siihen, että turhasta ei makseta. Miksi ihmeessä minun täytyy maksaa kanavista joita en katso? Ainoat kanavat mitä meidän telkussa pyörii on MTV3 ja Nelonen, toisinaan ehkä joku JIM. DVD:t, HD DVD:t ja konsolipelit / striimattava tavara PC:ltä sitten erikseen.

Ylen tarjonta on nuorelle väestölle niin totaalisen turhaa, ettei toista ole. Se on hyvä että joku nauttii niistä luontodokkareista sun muista tuotoksista, mutta kun nekin on nähty P2P telkkarista sen vuosi-kaksi sitten. Ja paremmalla HD laadullakin kaiken lisäksi :D.
 
Vastaus: Televisiolupa

Sain "porukkani" ylipuhuttua tv-luvan lopettamisesta , enkä aio sitä kyllä itsekään tulevaisuudessa maksaa. Itse en katso ollenkaan telkkari mitä nyt kerran kuukaudessa csi ehkä joten en millään tavalla järkeväksi maksaa sitä.
Kun on ollut nämä digihässäkät sun muut niin omalla tavalla ajattelenkin että jos nyt ihmiset siitä äänestäisi lompakollaan ja ei maksaisi sitä lupaa kun kaikki niitä boxeja kuitenkin hommaa. On meinaa sen verran ärsyttänyt tämä mullistava digisiirtymä!

Omassa telkkarissani on antenni ja kaapeli-viritin mutta jos tämmöistä mahdollisuutta ei olisi ollut niin en kyllä olisi mitään ihme boxia hommannutkaan.
Tulee käytettyä telkkaria sen verran järkevämmin kuin jotain iken testiviestejä seurallessa :) jos jotain haluan lataan sen koneelle tai käyn yle-areenassa ja voin katsoa milloin haluan.

"Perheenjäseneni" sanoi sitten televisioluvan peruuttamiseen "Joo, sitten ei tartte enää avata kenellekkään tuntemattomalle ovea, minä sitten tuumin siihen että jos tarkastaja tai kuka sitten vaan tulee ovelle niin kun menen ovenpieleen "nojaamaan" niin siitä kukaan ainakaan läpi pääse vaikka sitten yrittäisikin :)
 
Vastaus: Televisiolupa

Sikäli ihmetyttää että foorumilla jossa on erittäin tiukka linja pelipiratismin suhteen sallitaan kuitenkin keskustelu TV-maksun maksamatta jättämisestä. Jätättekö muutkin laskunne maksamatta?
 
Vastaus: Televisiolupa

kyllähän tuo lupa tulee maksettu.
4kertaa vuodessa putoo luukusta reilun 50e lasku, kyllähän se kyrpii maksaa tv-lupaa mut ei voi mitään.

sitten kun vielä meillä on viasat kulta niin kyllä on telkkarin katsominen kallista:(
mut ei auta valittaa, jos sitä tahtoo katsoa, ei se ainakaan halvemmaksi ole tulossa tuo telkkarin katsominen tulevaisuudessakaan.
 
Vastaus: Televisiolupa

Sikäli ihmetyttää että foorumilla jossa on erittäin tiukka linja pelipiratismin suhteen sallitaan kuitenkin keskustelu TV-maksun maksamatta jättämisestä. Jätättekö muutkin laskunne maksamatta?

Hah, eihän TV-lupamaksu ole kuin "muutkin laskut". Ei sitä ole "pakko" maksaa, kuin esim. jotakin vesilaskua.
 
Vastaus: Televisiolupa

E: Jos omistaa TV:n, mutta ei digiboksia, tämä riittää.
Wrong!

Itte maksan, enkä koe ongelmaksi. Opiskeluaikoina en maksanut, sillä silloin ylimääräiset hillot pistettiin johonkin ihan muualle. Kaikista typerintä on purnata telvision tarjonnasta ja jättää lupa maksamatta muka sillä perusteella. Silleen se taso nyt ei ainakaan yhtään nouse.
 
Vastaus: Televisiolupa

Jos ei vaikka omista TV:tä? Voiko sitä verrata täten vesi- ja sähkölaskuun?

E: Jos omistaa TV:n, mutta ei digiboksia, tämä riittää.
Mikäs sulla nyt oli pointtina? Kysehän oli tilanteessa, jossa taloudessa on TV-lähetysten vastaanottoon kykenevä laitteisto. Ei kukaan pakota käyttämään sähköä tai vettäkään, mutta parempi vertauskohta voisi olla vaikka nettilasku.
 
Vastaus: Televisiolupa

Niin juu, tänne piti päivitellä infoa television katselun päättymisestä jokusta aikaa sitten.

Vierotusoireet tuosta mystisen kaptivoivasta kapistuksesta ovat olleet hämmästyttävän vähäisiä, vaikka television tietoista täsmäorjuutusta on jatkunut lähes 30 vuotta. Groovy.
Töllön ylivalta ihmisesta on sittenkin verrattain pieni.

"I'm not a number, I'm a free man!" - Prisoner
 
Ylös Bottom