Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tenchu 3: Wrath of Heaven

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zide
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

zide

New Member
Tuleva tenchu3 on nimeltään Tenchu 3:wrath of heaven...
Tietoo tosta pelistä ei oo viel paljoo mutta täältä löytyy muutama hieno kuva ja jotain ihme höpötystä (outoja merkkejä , jotain kiinaa jota kone ei osaa näyttää)
Eli siis äkkiä tänne:

http://members.tripod.co.jp/s_hayate/ten3/jyouhou.html

Koitan kirjotella tänne lisää mazkuu heti kun löydän....
 
Ihan hyvältä vaikuttaa ainakin tuon tekstin puolesta. Innolla tietenkin odottelen kun edelliset osat on tullut pelattu moneenkin kertaan , mutta toivotaan että tässä julkaisussa on mukana level editor kuten Tenchu : Shinobi Gaisen:ssa ja Tenchu II:ssa...

Muuten vaan tuosta tarinasta että mihinköhän aikaan tuo taas tarina linjassa sijoittuu ? ennen vai jälkeen Tenchu I... no se jää nähtäväksi, ehkäpä E3 messuilla tulee lisää tuosta sitten infoa ;)
 
täällä on viel pari uutta kuvaa mitä tolta sivulta ei löydy....

http://www.cheatheaven.co.uk/reviews/playstation2/t/reviewsps2_tenchu3.htm
 
Luin eräältä sivulta että pelissä on 25 tehtävää.
Pelissä on myös muista tenchuista tuttu Rikimaru, jonka lisäksi pelissä on vielä kaksi muutakin hahmoa.
Tenchu3 tulee kuulemma jo tän vuoden lopussa ja viimeistään 2003 alussa.
Mä luulen että tenchu 3: Wrath of Heaven sijoituu tenchu ykkösen jälkeiseen aikaan, eli rikimaru olisikin elossa vaikka jäikin kivien alle, sillä kuvien perusteella joita mä oon nähny rikimaru näyttää hiukan vanhemmalta kuin tenchu1:hes.....

No mutta ens viikollahan saadaan lisää tietoo sillä sillo on E3 messut...!
:)
 
Mahtavaa, Tenchut kuuluu PSonen parhaimpiin peleihin. Mikä on tuo Shinobi Gaisen? Tenchu ykkösen japsiversio?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Atari
Mahtavaa, Tenchut kuuluu PSonen parhaimpiin peleihin. Mikä on tuo Shinobi Gaisen? Tenchu ykkösen japsiversio?

Jees, Shinobi Gaisen on Tenchu ykkösen hieman paranneltu japanin versio. Mukana on level editor ja muutamia bugeja on korjattu, sitten myös Shinobi Gaiseniin on tullut ns. lisäosa Tenchu: Shinobi Hyakusen joka oli parhaista level editorilla tehdyistä tasoista koostuva paketti.
 
käykää kattoo tää
http://gamespot.com/gamespot/filters/products/0,11114,471040,00.html

pari uutta kuvaa ja lisää tietoo pelist...
 
Computer and Video Games - kuva 1
Computer and Video Games - kuva 2
Computer and Video Games - kuva 3

Hyi helvetti.

Kyllähän Tenchu edelleen kiinnostaa, mutta voi taivas noita grafiikoita! Korkeampaa resoluutioita lukuun ottamatta näyttäisivät olevan aivan PSX-tasoa. Kyllähän pikkuiset nyrkkipajat voivat olla PS2:n arkkitehtuurin kanssa ihmeissään, mutta miten varmaankin kokenut ja kunnon rahoituksella toimiva "tärkeätä" julkaisua tekevä tiimi saa näin onnetonta jälkeä aikaan? Ei jaksa ymmärtää.

Huh, pakko noista oli avautua. Ei tuollaista enää nykypäivänä pitäisi näkyä. :(
 
No ei noista screenshoteista kannata vetää mitää johtopäästöstä. Ne voi näyttää paljon paremmilta kuin itse peli tai päinvastoin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan el Matador
No ei noista screenshoteista kannata vetää mitää johtopäästöstä. Ne voi näyttää paljon paremmilta kuin itse peli tai päinvastoin.
Miten niin ei kannata vetää mitään johtopäätöstä? Pelin pitäisi ilmestyä piakkoin, jolloin merkittävää parannusta (jota todella tarvittaisiin) tuskin voidaan enää tehdä. Lisäksi kuvat ovat pelintekijöiden medialle toimittamia, eli varmaan mahdollisimman hienoja. Itse kuvien teknisessä laadussakaan ei ole moitteen sijaa.

Animaatio on kyllä kuulemma hienoa, mutta eihän se paljon helpota, jos grafiikka on muuten takapuolesta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Miten niin ei kannata vetää mitään johtopäätöstä? Pelin pitäisi ilmestyä piakkoin, jolloin merkittävää parannusta (jota todella tarvittaisiin) tuskin voidaan enää tehdä.

Jaa piakkoin?
Tenchu 3:n julkaisu kyllä on vasta ens vuoden puolella joten aikaa kyllä on....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zide
Jaa piakkoin?
Tenchu 3:n julkaisu kyllä on vasta ens vuoden puolella joten aikaa kyllä on....
Minä olen nähnyt julkaisuaikoina Q4 2002 ja Euroopassa spring 2003. Voi varmaan myöhästyäkin, mutta jos peli näyttää nöin onnettomalta vielä tässä vaiheessa, ei siitä saa komeaa enää millään. Parhaimmillaan siitä tulee keskinkertaisen näköinen, mutta en kyllä pitäisi noiden kuvien perusteella sitäkään kovin todennäköisenä.

- Don't shoot the messenger. -
 
Mutta mun mielest tenchuis on aina ollu sellane hyvä tunnelma, vaikka graffat ei hirveen häikäisevii ookkaa...
Mulle jäi joskus kauan kauan kauan aikaa sitten vähän auki rikimarun kohtalo, joten oottelen innolla saada tietää millä ihme konstilla hän sitten siletä kivikasasta selvisi hengissä.:confused:
 
Löysin tälläisen artikkelin playstation.fi:stä:

Alkuperäinen ninjasimulaatio palaa ensi vuonna ruutuun ensimmäisestä kertaa PS2:ssä. PlayStation.com hiiviskeli Activisionin David Grijnsin luokse juttelemaan Tenchusta.

Voisitko aluksi kertoa hiukan Tenchu 3:sta? Ja yleensäkin koko sarjasta niille, jotka eivät tunne sitä ennestään?


Tenchu sai alkunsa vuonna 1997 Sony Music Entertainmentin ja kehittäjä Acquiren projektina. Se ei kuitenkaan alun alkaen ollut Tenchu- tai ninjapeli, vaan futuristinen väijyntäpeli. Tapahtumien keskipisteessä oli poliisi, joka sattui olemaan ninjojen jälkeläinen. Sonyn tuottajat halusivat kuitenkin keskittyä ninjasimulaatioon, ja siitä sitten syntyi Tenchu. Me hankimme sarjan oikeudet Sony Musicilta ja julkaisimme pelin maailmanlaajuisesti vuoden 1998 syksyllä. Aluksi Tenchua myytiin yli puolitoista miljoonaa kappaletta koko maailmassa, joten siitä tuli suuri hitti - paljon suurempi kuin olimme osanneet aavistaakaan. Se oli oikeastaan PlayStationin ensimmäinen todellinen väijyntäpeli, sillä Metal Gear Solid ilmestyi kuvioihin vasta parisen kuukautta myöhemmin. Mielestämme Tenchu on oikeasti todellinen väijytyspeli siinä mielessä, että siinä keskitytään täysin vastustajien yllättämiseen ja salatappoon sekä siitä saataviin palkkioihin.

Tenchu 1:n jälkeen kehittelimme Tenchu 2:sta parin vuoden verran. Lisäsimme tehtäväeditorin, laajemmat tasot sekä paljon enemmän aseita ja kykyjä. Loppujen lopuksi meistä tuntui kuitenkin siltä, että Tenchu 2:n tasot olivat aivan liian laajoja ja avoimia, jotta ne olisivat voineet tarjota samantyyppisiä strategia- ja pelikokemuksia kuin pelaajat olivat tottuneet odottamaan Tenchu 1:n jälkeen. Siitä saattoi myös puuttua jotakin Tenchu 1:n kiehtovuudesta. Mutta opimme virheistämme ja olemme nyt viettäneet viimeiset kaksi vuotta Tenchu 3:n parissa uuden kehitystiimin voimin. Acquiren palveluiden käyttämisen sijaan päätimme perustaa oman kehitystiimin Osakaan. Tiimi tunnetaan nimellä K2, ja se koostuu lähinnä Squaren ja SNK:n entisistä työntekijöistä. He ovat työstäneet omaa moottoria ja tekniikkaa Japanissa toimivan tuotantohenkilöstömme rinnalla parin viime vuoden ajan.

Se on siis peli, mutta samalla myös intohimo. Kaikki projektiin osallistuneet ovat aidosti innoissaan ninjoista, pelin aikakaudesta ja väijyntäpeleistä yleensäkin. Mielestämme olemme luomassa todellista ninjakokemusta. Emme tarjoile mitään Shinobia tai Ninja Gaidenia, vaan ninjaelämää sellaisena, kuin se meidän mielestämme oli olemassa. Meitä on usein verrattu Shinobiin ja Ninja Gaideniin. Viime aikoina ninjapelit ovat yhtäkkiä nousseet uudelleen esiin, ja syynä saattaisi olla se, että ninjat ovat sellainen ajaton aihe, joka kiehtoo jatkuvasti ihmisiä eri puolilla maailmaa huolimatta siitä, kuinka montaa kertaa samantyylistä tarinaa on jo nähty. Uskon, että pelimme löytää hyvin paikkansa Shinobista ja Ninja Gaidenista huolimatta, koska se on väijyntäpeli eikä toiminta- tai arcade-peli. Siinä ei tehdä isoja taikoja tai juoksennella ympäriinsä peittoamassa kaikkea vastaan tulevaa vaan tärkeintä on strategia, väijyntä ja oveluus, joiden avulla pelaaja voi edistyä tehtävästä toiseen ja välttää paljastumisen. Matkan varrella hän käyttelee tarvittaessa koviakin otteita, mutta viime kädessä oleellista on pysyä varjojen suojissa ja kehittää väijyntätaidot täydellisiksi. Juuri tämä erottaa Tenchun muista ninjapeleistä, joita kehitellään parhaillaan. Tenchu on myös varsin mittava peli, koska sillä on paljon uudelleenpeluuarvoa. Tarjolla on paljon esineitä, aseita ja tasoja, joiden lukitus on avattava, ja pelihahmoja on kokonaista kolme tavallisen yhden sijaan. Myös kolmen pelaajan jaetun näytön tila ja yhteistyötila ovat mielestämme tärkeitä juttuja. Emme siis ole tuomassa tarjolle pientä, lyhyttä ja toimintaan suuntautunutta peliä, vaan jotakin, jonka hallitsemiseen kuluu pelaajilta paljon aikaa. On aikamoinen urakka saavuttaa Grand Master (suurmestari) -arvo kaikilla tasoilla ja avata kaikki salaiset kartat.


Voisitko kertoa enemmän väijyntä- ja palkkiojärjestelmästä?


Aiemmissa Tenchu-peleissä palkkioita tuli vain tasojen lopussa. Jos siis sait tehtävästä Grand Masterin, sait käyttöösi salaisen aseen tai erikoisesineen. Tällä kertaa halusimme lisätä peliin roolipelityyppisiä elementtejä ja palkita pelaajia enemmän tasojen sisällä. Näin syntyi uusi väijyntäjärjestelmä, jossa yhdeksän perättäisen väijyntätapon tai tietyntyyppisen väijyntätapposarjan tekemisestä saa palkkioksi uuden kyvyn. Näitä uusia kykyjä on yhteensä yhdeksän (yksi kutakin karttaa kohden). Järjestelmän perimmäinen tarkoitus on palkita pelaajaa jatkuvasti siitä, että hän pitää väijyntää pääasiallisena tavoitteenaan. Siksi kartoilla on palkkioita: tietystä väijyntätappomäärästä tulee palkinto, ja sitten tietysti tehtävän lopussa pelaajaa palkitaan uusilla esineillä ja aseilla. Näin kokeneella ja huolellisella pelaajalla on paljon tavoiteltavaa. Pelissä on myös paljon uutta nähtävää ja tehtävää.


Mitkä ovat olleet merkittävimmät edut sarjan siirtämisessä PlayStation 2:een?


No, esimerkiksi piirrosetäisyys. Juuri piirrosetäisyys oli yksi niistä asioista, joista tuli valituksia Tenchu 1:n ja 2:n kohdalla. Niissä pelaaja näki ehkä noin 15 - 20 metrin verran eteenpäin, minkä jälkeen näyttö musteni, eikä edes kylän toisella puolella seisovia ninjoja voinut nähdä. Tässä pelissä piirrosetäisyys on lähes rajaton, joten pelaaja voi kiivetä rakennuksen katolle ja nähdä kartan jokaisen vihollisen. Yksi palkkioksi saatavista kyvyistä on "ninjakatse", jonka avulla pelaaja näkee 15 metriä tavallista kauemmaksi ja voi zoomata viholliseen, joka näkyy vain pisteenä horisontissa. Yeah, mielestäni kyky piirtää paljon entistä laajempia näköaloja on merkittävä etu. Se on erityisen tärkeää väijyntäpeleissä, sillä niissä on suunniteltava reitti etukäteen. Toinen tekijä saattaisi olla sellaisten hahmomallien luominen, jotka näyttävät oikeastikin ninjoilta. Tenchu 1:ssä ja 2:ssa hahmomallit olivat aika simppeleitä, mutta nyt voimme jopa lisätä vaatetukseen paljon yksityiskohtia, kuten ketjuvöitä ja aseita. Sitten kannattaa vielä mainita entistä paremmin pakattu keinoäly. Pelin polunetsintätoiminto on hyvin sofistikoitunut, joten kun vihollinen näkee sinut, hän ei lopeta takaa-ajoa siihen, että kiipeät rakennuksen katolle, vaan yrittää päästä itsekin sinne perässäsi. Mielestäni monet pelit kompastuvat juuri keinoälyyn, joka on tärkeä elementti varsinkin väijyntäpeleissä.


Kertoisitko enemmän pelihahmoista?


Pelattavat hahmot ovat Rikimaru ja Ayame, jotka esiintyivät jo Tenchu 1:ssä ja 2:ssakin, mutta nyt he ovat tietysti vanhempia, kokeneempia ja synkempiä. Tämä peli on paljon mytologisempi kuin aiemmat versiot. Teemana ovat elävät kuolleet - varsinkin kuolleet, jotka on herättänyt henkiin yksi Lord Mei-ohin opetuslapsista. Lord Mei-oh oli siis demonivihollinen, joka kukistettiin Tenchu 1:n lopussa. Monet Tenchu 1:ssä kuolleet hahmot liittyvät nyt elävien kuolleiden joukkoon, joten tiedossa on tapaamisia Tenchu 1:n ja 2:n suosikkihahmojen kanssa. Yksi pelin isoista yllätyksistä liittyy Rikimaruun. En voi paljastaa sitä vielä, mutta Rikimarun suuri yllätys paljastuu, kun peliä on pelattu noin neljänneksen verran.


Olet puhunut paljon pelin tarkkuudesta ja ninjan elämästä. Minkälaisia tutkimuslähteitä teillä on käytettävissänne?


Kioto. Osaka on vain puolen tunnin matkan päässä Kiotosta, joten tiimi on voinut vierailla muinaisissa japanilaisissa temppeleissä ja tutustua Kioton museoista löytyviin samurai- ja ninja-aseisiin. He ovat tutkineet aikakauden arkkitehtuuria ja rakennuksia, ja lähdemateriaalina on ollut myös kirjoja japanilaisesta arkkitehtuurista ja mytologiasta. Tiimin jäsenet ovat jopa ostaneet kasan aseita ja opetelleet miekkailemaan toimistoa ympäröivillä kaduilla. Suuri osa pelin liikkeentallennuksesta onkin tehty yksinkertaisesti menemällä kaduille ja miekkailemalla. Tiimi siis suunnittelee väijyntätapot paperilla, mutta sen lisäksi he itse asiassa näyttelevät ja kuvaavat tapahtumat ulkona.


Onko kaikki tapot ja liikkeet mallinnettu "livenä"?


Kyllä vain. DVD-levyllä on mukana piilovideo pelin tekemisestä. Pelaaja voi avata sen lukituksen ja katsella esimerkiksi liikkeentallennusta, ääninäyttelyä sekä muutenkin tiimin sisäistä toimintaa, keitä tiimiin kuuluu ja miten peli oikeastaan on tehty. Tenchu 3 on tämän tiimin ensimmäinen projekti, ja sarjan edelliset pelit ovat tietysti nostaneet tavoitteet korkealle. Useimmat pitävät Tenchu 1:tä PlayStation-klassikkona, joten tiimi halusi tietysti tehdä nyt vielä paremman pelin - oikeastaan he halusivat tehdä kaikkien aikojen parhaan väijyntäpelin. Rima on nyt selvästi korkeammalla siksikin, että kilpakumppaneina on Segan ja Tecmon kaltaiset pelitalot. Vaikka pelimme onkin hyvin erilainen kuin heidän tuotteensa, pelimaailmassa on taipumus niputtaa kaikki ninjapelit samaan lokeroon.


Minkälaisia hyökkäyksiä ja comboja pelissä on? Miten niitä voi verrata aiempiin Tenchu-peleihin?


Yeah, combot ovat nyt paljon vaativampia. Ensimmäisessä pelissä ei oikeastaan ollut muuta kuin kolmen iskun combo: miekan sivallus vasemmalle, oikealle ja alas. Tässä pelissä taas on sama miekkacombo, mutta lisäksi myös täyskäännöspotku, olkapääisku, 360 asteen hyökkäys ja hyppypotku. Voit juosta seinää pitkin ylös ja tehdä potkun seinästä sekä heittää vihollisia toisten vihollisten niskaan tai käyttää heitä kilpinä jousimiehiä vastaan. Hyökkäämiseen on siis entistä enemmän keinoja. Tavoitteemme oli tehdä ninjasta enemmänkin taistelukone kuin heikko hahmo, joka sattuu erikoistumaan väijyntätappoihin. Lopputuloksena on se, että peli tuntuu aiempaa nopeammalta ja dynaamisemmalta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Miten niin ei kannata vetää mitään johtopäätöstä? Pelin pitäisi ilmestyä piakkoin, jolloin merkittävää parannusta (jota todella tarvittaisiin) tuskin voidaan enää tehdä. Lisäksi kuvat ovat pelintekijöiden medialle toimittamia, eli varmaan mahdollisimman hienoja. Itse kuvien teknisessä laadussakaan ei ole moitteen sijaa.

Animaatio on kyllä kuulemma hienoa, mutta eihän se paljon helpota, jos grafiikka on muuten takapuolesta.

Kävin tos pari viikkoo ennen jouluu lukemassa googlen kautta jotain Tenchu 3 sivuja. Sieltä löysin yhden pelin tekijän haastattelun ja siinä sanottiin että graafisesta tasosta joudutaan hieman nipistämään että pelattavuus saataisiin huippuunsa. nyt en vaan millään muista sen saitin nimee....
 
Ylös Bottom