Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Blood of Dawnwalker

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nosferatu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen tuli sitten latailtua yhtä taistelukohtaa varmaan kymmenisen kertaa, koska tuli vain fiilis että pitää onnistua täydellisesti. Ja miksikö? Koska tuo miekkataistelu on ihan hiton hauskaa ja tyydyttävää! En äkkiseltään muista missä pelissä olisi ollut yhtä hauska miekkailu ja lähin on ehkä KCD2 mutta tässä homma toimii sulavammin.

On muuten myös ihan hiton veriset ja överit "lopetusliikkeet" elikä siis viimeiset iskut vihuihin, kun lähtee päitä, käsiä tai jalkoja irti. Eikä nuo siis ole sillä tapaa lopetusliikkeitä että olisi joku animaatio, vaan on sulavasti osa taistelua, joten siinä vain sattuu raajoja lentelemään kun viimeistelee vihun ja pääsee heti jatkamaan seuraavan kanssa.

Ihan hiton siistiä!

Taistelu elukoita vastaan on sitten aika paskaa ja tyypilliseen tapaan taas koirat ja sudet on paskamaisimpia vastuksia. Karhunkin kanssa pärjää mutta sudet/koirat ärsyttää.

Jotenkin ei ole myöskään tullut mieleen kokeilla torjua karhun iskuja, joten elukoiden kanssa on mennyt väistelyllä. Eikä vaikuta että koirien tai susien hyökkäyksissä on edes suuntia, mitä torjua. Karhulla tosin on, joten ehkä pitää testata torjuntaa sen kanssa. Villisikojen hyökkäykset on myös vielä sellaisia, että niiden kanssa ei ota päähän kuten koiraeläinten kanssa.

Ja tulipas sitten eilen vastaan ihan huikea tehtävä, joka oli vieläpä ihan vain sivujuttu. Lisäksi olen törmännyt useisiin tehtäviin niin että en ole niitä hakenut keltään hahmolta, vaan sattunut johonkin "väliin" eli nähnyt vaikka jälkiä jostain, ennen kuin löydän ns. alkuperän, josta tehtävä saa alkunsa. Tuo mainitsemani "huikea tehtäväkin" olisi lähtenyt kylästä mutta satuin löytämään kohdepaikan itse, joten menin sinne ja päädyin sitten aloituspisteeseen, jossa tajusin että tämän tehtävän varmaan olisi saanut listoille myös sieltä.

Spoilerissa tehtävän alkutilanteen kuvaus ilman infoa, mitä siellä on luvassa: Kuoppaan/luolaan on pudonnut joku. Tätä samaa hahmoa etsii sukulainen kylässä ja sinne päädytään lopulta takaisin. Itse löysin tuon luolansuun, josta lähdin sinne seikkailemaan.

Nyt kun saisivat vain tuon ärsyttävän tökkimisen korjattua niin olisihan tämä ihan helvetin nautinnollinen teos. Varsinkin miekkailu on sellaista että en taida edes harkita mitään muita taistelutapoja. Ellei tule vastaan sellaista porukkaa että on pakko tai jotain.

Ja tuosta taistelun nautittavuudesta kertonee sekin jotain, että pelaan duelist-vaikeustasolla eikä homma silti ole turhauttavaa tai liian ankaraa. Jos yhtään haastetta ja sen voittamisen tyydytystä kaipaa, niin suosittelen heittämään heti vaikeimmalle. Itse asiassa jopa niin leppoisaa silti ollut että jos tämän olisi näin aloittanut eikä tiennyt että pelaa vaikeimmalla, niin olisi voinut luulla että on vain tarkoitettu tällaiseksi. Vähän kuin soulsit, että ei passaa liikaa ylpistyä mutta harkitsevaisuudella pärjää kyllä. Tosin aika vähän olen jättänyt mitään aggressiivista vihuja haastamatta, ainoastaan yksi rosmotukikohta jäi rauhaan, koska ajattelin että koska se vie tunnin peliaikaa, niin voin palata sinne yöllä katselemaan.

Yhdessä tehtävän aloituksessa myös se hahmo huutelee solvauksia pelihahmolle ihan väärään suuntaan, sillä kun menin sen takaa, niin se huutelee sinne alun kylän keskustan suuntaan vaikka olen sen tyypin takana. Samoin eräällä kielletyllä alueella vartijat kommentoi pelaajaa vaikka ei tätä kuitenkaan näe, sillä jos näkisivät, niin tulisi varmasti taistelu tai keskustelu, joten pieniä pöljyyksiä tässä kyllä on myös mukana, missä ei ole otettu huomioon kaikkia muuttujia. Samoin luonnossa juoksee elukoita missä sattuu ja sudet vain seisoskelee paikallaan vaikka jänikset ja peurat kipittää maratonia niiden ympärillä.

Mutta summauksena:

Parhautta on
-Miekkataistelu!
-Tarina, lore, maailma, tehtävät
-Se tietty "maanläheisyys" tai "low fantasy", mitä on KCD-peleissä ja Witchereissä

Huonoutta taas
-Tökkiminen liikkumisessa (ei kuitenkaan taistelussa)

Asioita, joita voisi parantaa mutta ei haittaa kokemusta kyllä yhtään
-Vähän vanhentunut ulkoasu
-Voisi olla sulavampikin

En kyllä malta odottaa mitä tämä peli tarjoaa myöhemmin kun olen tosiaan yhä prologissa! :D

Mulle on ihan ok, että questit kuluttaa aikaa, mutta se että skillit kuluttaa kanssa tökkii. Nytkin mulla on 10 pistettä, enkä raaski käyttää niitä, koska aika kuluu ja se on taas pois questeista.

Mulle on ihan ok, että questit kuluttaa aikaa, mutta se että skillit kuluttaa kanssa tökkii. Nytkin mulla on 10 pistettä, enkä raaski käyttää niitä, koska aika kuluu ja se on taas pois questeista.
Suosittelen käyttämään niitä pisteitä. Koska, voin sanoa, et tule pärjäämään jos et niitä käytä. Tarkoitus tosiaan on ettei kaikkea voi tai pysty tekemään yhdellä kertaa.

En äkkiseltään muista missä pelissä olisi ollut yhtä hauska miekkailu ja lähin on ehkä KCD2 mutta tässä homma toimii sulavammin.
Tässä muuten taistelu on ihan hiton nautinnollista ja hauskaa, oli sitten miekka tai kynnet, meikä diggaa kovasti. Ilmiselvästi otettu KCD vaikutteita tuohon miekkailuun. Ja se on vain hyvä asia.

Nytkin mulla on 10 pistettä, enkä raaski käyttää niitä, koska aika kuluu ja se on taas pois questeista.
Eihän ne questit mihkää häviä? En oo ainakaa huomannu, ehkä lopussa joutuu jättää homman kesken ku tuo 29pv tulee täyteen.
Tai sit en ole vaan huomannu mut ykskää tehtävä ei oo jääny tekemättä, tuomionpäivät vaan kuluu ja sitten ku se tulee ni oon jo niin paljon pelannu että haluunki mennä loppuun.

Suosittelen käyttämään niitä pisteitä. Koska, voin sanoa, et tule pärjäämään jos et niitä käytä. Tarkoitus tosiaan on ettei kaikkea voi tai pysty tekemään yhdellä kertaa.
Olen itse vasta prologissa ja duelista-vaikeustasolla eikä siellä ainakaan ole ollut isompia seiniä vastassa. Taso on kuusi ja kykypisteitä laittanut vain niihin, missä ei kulu aikaa. Saapa nähdä miten sitten kun pääsee kunnolla seikkailemaan. Varmaan sielläkin vähän tehtävästä, vastuksesta ja alueesta kiinni. Plus tietty mitä varusteita ja kykyjä on saanut hankittua.

Eihän ne questit mihkää häviä? En oo ainakaa huomannu, ehkä lopussa joutuu jättää homman kesken ku tuo 29pv tulee täyteen.
Tai sit en ole vaan huomannu mut ykskää tehtävä ei oo jääny tekemättä, tuomionpäivät vaan kuluu ja sitten ku se tulee ni oon jo niin paljon pelannu että haluunki mennä loppuun.
Tämä on asia mikä itseäni on eniten häirinnyt. Jos siellä on tehtävä, jossa on kellokuvake, niin itse olettaisin että se tarkoittaa että tehtävä joskus myös umpeutuu jos kuluu tarpeeksi aikaa. Eikö asia sitten olekaan näin? Mielestäni peli itsekin on kertonut että tuo menisi juuri noin että se on aikariippuvainen homma ja jos jättää tekemättä tarpeeksi kauaksi niin se menee kai ohi.

Ongelma itselle on se, että mistä tietää mikä se aika on minkäkin tehtävän kohdalla, eli kauanko voi odottaa. Ilmeisesti se on kuitenkin reilusti?

Ärsyttii KCD2:ssakin ne harvat aikariippuvaiset tehtävät kun niissäkään ei usein tiennyt että onko oikeasti kiire vaiko ei. Hahmot kun saattoi puhua kiireestä joka toisessa tehtävässä vaikka suurin osa asioita aina odotti pelaajan tekemisiä. Sitten oli ainakin yksi poikkeus, jossa aika oli kortilla. Samalla oli tehtäviä, joissa tuntui että oikeasti olisi tuota tehtävää kiireellisempiä mutta ei käytännössä ollutkaan.

Itseäni ärsyttää näissä aikahommissa siis eniten se, että pelaaja jää epätietoisuuteen. Valintoja kun on vaikea tehdä jos ei tiedä tarpeeksi millä perusteella niitä tekisi. Päätäpä siinä tehtävistä ja niiden järjestyksistä jos ei tiedä kauanko mikäkin voi odottaa ja tehdäkö ensin tehtävä A vai B.

Tähän mennessä eli prologissa ei ole mitään tainnut mennä umpeen mutta olen valinnut tehtäviä, joilla olen kokenut olevan isoimpia vaikutuksia vaikka ihmisten selviämiselle jos niitä ei tee.

Pakko tulla avautumaan, sillä olen aivan koukussa tähän peliin. Mitä enemmän tätä olen pelannut, sitä enemmän tästä vaan paistaa läpi, että tekijät on olleet isossa roolissa Witcher 3:ssa, joka on itselle pelien GOAT.

Etenkin se sivutehtävä, missä Ancan kanssa mennään nunnaluostariin etsimään kiellettyä kirjaa suorastaan huokui Witcher meininkiä

Pitää kuitenkin myöntää, että ihan ensituntuma pelistä oli tosi tahmea, johtuen osin taistelumekaniikasta, jota en aluksi meinannut sisäistää ja osin ajanpuutteesta.

Mutta nyt viikonloppuna olen sitten vääntänyt tätä jotain 10-15 tunnin väliin ja ei tekisi mieli millään lopettaa. Jos meno ei loppua kohti muutu niin tässä on jopa vuoden peli ehdokas.

Plussaa:
-Tunnelma ja musiikki
-Tarina ja sivutehtävät
-Grafiikka Prolla balanced modessa pääasiassa hyvää
-Taistelun erilaisuus vs muut pelit

Pientä negaa:
-Taistelun aikana ei voi esim. hypätä ja välillä on mahdoton päästä pakoon vihulaisia
-Ajoittain joitain graafisia bugeja

Epävarmaa:
-En ole vielä varma onko hyvä asia, että skilli puun päivitykset maksaa aikaa, jää nähtäväksi miten iso vaikutus tuolla

ps. Täällä ollut puhetta tuosta ohjauksen tökkimisestä. Itsellä se korjaantui säätämällä ohjaimen sensitivityn 0,8.

Saapa nähdä miten sitten kun pääsee kunnolla seikkailemaan. Varmaan sielläkin vähän tehtävästä, vastuksesta ja alueesta kiinni. Plus tietty mitä varusteita ja kykyjä on saanut hankittua.
Juu, ei siinä prologissa mitään pahaa ollutkaan. Mutta kun lähdet samoilemaan sinne avoimeen maailmaan, se on vähän eri asia. Itse tasolla 13 ja tuolla tulee vastaan niitä pahempia vastuksia (pääkallot siinä energiapalkin edessä kertovat vastuksen tason) niin kyllä äkkiä tukka pöllyää, varsinkin jos niitä vihollisia enemmän kuin yksi. Ja tietysti varusteet ja kyvyt vaikuttavat. Se on ihan perus.

Ylös Bottom