Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Blood of Dawnwalker

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nosferatu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
juu ei siis kaikki loottaminen kuluttakkaan vaan nimen omaan asiat joista laitoinki screenshotit, eli sä et voi mennä noihin tiettyihin leiriin rähisemään ja loottaamaan tyyppejä ilman että aika kuluu. koska heti ku olet tappanut tyypit tulee pieni cutscenejä oho lähti 3 palkkia ajasta.

mut joo sit ku pelaa peliä niin ymmärtää tosiaan paremmin miten se aika tässä kuluu. se kuluu monella tapaa. ja yllättävän nopeasti, et se on enemmän monen asian summa kun pelkkä yksittäinen juttu. lähinnä yhdistettynä perkit + tuo tietynlainen loot+vihollis patrolit yms

eli pelkästään siihen että min-maxaat skill three menee 10-14 päivää peliajasta, siihen päälle sitten sidequestit, nuo loot hommat, event questit, ja muut ja jos lähes jokainen vie 3 palkkia kerrallaan, niin juu kyllä se 30 päivää on lopulta aika vähä

Näytä liitetiedosto 21854
No mutta nuo ovat koko pelin sydän. Se tarkoitus nimenomaan on että et saa kaikkea, et voi tehdä kaikkea. Voisi sanoa, että modeilla nyt tuhoat täysin pelin. Se ei ole se peli miksi se on tarkoitettu.

Elämä on valintoja

jep sen takia perustelinki minkä takia itse asensin tuon 90 päivää modin ja isoin ehkä syy on ehkä kumminki Fomo et pelkään että missaan jotain tärkeetä omalla pelityylilläni miten pelailen näitä pelejä, eli pelkään että aika loppuu kesken omalla pelityylillä. omaan pelityyliin ei koskaan myöskään kuulua kattoa netistä asioita (paitsi Diablo/poe liket on sit erikseen), eli mielummin sitten vetää blindina mutta aikaa on vähä enemmän. et olen itse enemmän sellainen one full playtrought pelaaja, et harvoin pelaan peliä uudestaan läpi.

Onhan se vähän jännä että tuo lootti on niin tärkeää että pitää pelimekaniikkaa alkaa jo alusta muuttamaan. Eihän se paras gear tai sen mahdollinen saaminen pitäs se tärkein asia olla. Jokainen tosiaan pelaa pelejään miten haluaa.

juu ei siis kaikki loottaminen kuluttakkaan vaan nimen omaan asiat joista laitoinki screenshotit, eli sä et voi mennä noihin tiettyihin leiriin rähisemään ja loottaamaan tyyppejä ilman että aika kuluu. koska heti ku olet tappanut tyypit tulee pieni cutscenejä oho lähti 3 palkkia ajasta.

mut joo sit ku pelaa peliä niin ymmärtää tosiaan paremmin miten se aika tässä kuluu. se kuluu monella tapaa. ja yllättävän nopeasti, et se on enemmän monen asian summa kun pelkkä yksittäinen juttu. lähinnä yhdistettynä perkit + tuo tietynlainen loot+vihollis patrolit yms

eli pelkästään siihen että min-maxaat skill three menee 10-14 päivää peliajasta, siihen päälle sitten sidequestit, nuo loot hommat, event questit, ja muut ja jos lähes jokainen vie 3 palkkia kerrallaan, niin juu kyllä se 30 päivää on lopulta aika vähä

Näytä liitetiedosto 21854
Kertasit tässä vahingossa tai tahallaan koko aikarajoitteen idean. Ei kai tarkoitus olekaan pystyä tekemään tätä kaikkea, vaan nimenomaan tehdä valintoja ja se on sitten jostain muualta pois.

ehkä tämä kuva kertoo enemmän kun 1000 sanaa, olen tasan pelannut pelin kerran läpi ja siinä tunnit, ja sanoin tosiaan että haluan Witcher 3 vampyyreillä joten muokkasin pelistä sellaisen. et vaihdoin sen taistelusysteeminkin Witchermaiseksi

Screenshot 2026-09-04 181025.png

Mutta juu pelaajia on tosiaan erilaisia, itse tykkään pelata yhtä peliä pitkään, jos se on vaan mahdollisimman hyvä.

ja tosiaan 12k on jo muuttanut peliänsä. 2k lisää downloadia sen jälkeen kun itse asensin. eli kyllä aika moni lopulta haluaa nauttia pelin rauhassa ja tehdä siitä enemmän vielä Witchermaisen, on muuten eniten ladattu modi.

Screenshot 2026-09-04 181839.png

Viimeksi muokattu:
ehkä tämä kuva kertoo enemmän kun 1000 sanaa, olen tasan pelannut pelin kerran läpi ja siinä tunnit, ja sanoin tosiaan että haluan Witcher 3 vampyyreillä joten muokkasin pelistä sellaisen. et vaihdoin sen taistelusysteeminkin Witchermaiseksi

Näytä liitetiedosto 21858

Mutta juu pelaajia on tosiaan erilaisia, itse tykkään pelata yhtä peliä pitkään, jos se on vaan mahdollisimman hyvä.

ja tosiaan 12k on jo muuttanut peliänsä. 2k lisää downloadia sen jälkeen kun itse asensin.

Näytä liitetiedosto 21859
Ei niin mitään järkeä. Tämä ei ole Witcher. Tämä on oma pelinsä, omalla pelimekaniikallaan. Ja kun puhut FOMO:sta, se vähän on tämän pelin koko idea; tarkoitus pelata peli läpi useamman kerran eri vaihtoehdoilla. Herranen aika. Nyt pelaat peliä, mutta et sitä peliä miksi tämä on tarkoitettu.

Ei niin mitään järkeä. Tämä ei ole Witcher. Tämä on oma pelinsä, omalla pelimekaniikallaan. Ja kun puhut FOMO:sta, se vähän on tämän pelin koko idea; tarkoitus pelata peli läpi useamman kerran eri vaihtoehdoilla. Herranen aika. Nyt pelaat peliä, mutta et sitä peliä miksi tämä on tarkoitettu.

juu se vaan kun ei ole aikaa sellaiselle että pelaisi pelin useamman kerran läpi, et mä en nykyään pelaa pelejä kun muutaman tunnin päivässä, et tänään pelasin 3h ja eilen pelasin 3h, enkä muutenkaan ole sen tyylinen pelaaja että pelaisin pelin useasti läpi, et yleensä pelaan pelin toisen kerran läpi vasta sillon kun se saa jatko-osan.

juu se vaan kun ei ole aikaa sellaiselle että pelaisi pelin useamman kerran läpi, et mä en nykyään pelaa pelejä kun muutaman tunnin päivässä, enkä muutenkaan ole sen tyylinen pelaaja että pelaisin pelin useasti läpi, et yleensä pelaan pelin toisen kerran läpi vasta sillon kun se saa jatko-osan.
Ei ole aikaa mutta juuri laitoit, että olet pelannut 224h Witcher 3:sta?

Ei ole aikaa mutta juuri laitoit, että olet pelannut 224h Witcher 3:sta?

niin nykyään ei ole aikaa eikä oikein mielenkiintoakaan pelata pelejä enemmän kun 2-3h päivässä jos sitäkään, et en pelaa enää edes ARPG pelejä samanlailla kun ennen. johtuen siitä toisesta harrastuksesta josta en lähde nyt sen enempää puhumaan kun se ei ole tämän ketjun asian, mutta se generatiivinen teknologia.

jotain poikkeuksia löytyy tietenkin mutta nyt ei ole semmoinen ajankohta. et nyt on enemmän semmoinen ajankohta että teen mielummin itse pelejä kun pelaisin pelejä mutta tunti päivässä.

Sinänsä toki todettava, että jos Desti nauttii pelistä tuolla tavoin, niin se hänelle suotakoon. Sinänsä ymmärrän sen, ettei kaikilla ole aikaa tai halua useampiin pelikertoihin. Itse kuitenkin ajattelisin, että aikaraja on juuri siitäkin hyvä, että se pitää pelikerran aiotun mittaisena rytmitykseltään ja tiiviydeltään. Mutta kattellaan.

En mäkään pelaa pelejä kuin kertaalleen läpi, usein jää kesken jo ennen sitä ensimmäistäkään läpäisyä, mutta ihan mielelläni pelaan silti tällaisen pelin välillä joka tavallaan pakottaa uniikkiin kokemukseen. Mut joo modailkaa ihan rauhassa, te joita se kiinnostaa, mutta ymmärrätte varmaan miten rikkinäisen kokemuksen pelistä saatte niin hyvässä kuin pahassakin. Ja tarkoitan tällä ennen kaikkea sitä ettei moneltakaan osin voi keskustella kokemuksista muiden kanssa. Enkä myöskään usko, että lopulta voi olla edes varma oliko se kokemus lopulta pelistä parempi vai huonompi. En siis sano etteikö se voisi jollekin jossain tilanteessa parempikin olla.

joo sen takia alunperin meinasinki et vedän vaan sen main+extra ja voi se hyvin olla että teenkin sen lopulta, että haluanki pelata pelin nopeasti läpi, et ei tarvii poistaa tuo yks file niin siellä on taas 26 päivää jäljellä et se voi hyvin olla että pelaan silti pelin läpi siihen aikarajaan mennessä se on tarkoitettu, se on vain lähinnä varmistuksena tuolla jos haluiainki lisä aikaa ja innostuisin pelaamaan enemmän, eli en asentanut mitään muuta kun tuon 90 päivää että siihen ois saanu että perkit ei kuluta enää aikaa, mutta en halunnut sellaista että periaatteessa tuo aikaraja on sama mikä edelleen. mutta siinä on vaan backup mukana. et kaikki time spend mekaniikat on ihan vanilla modessa eli sama mitä ilman modeja et ainoastaan päiviä on enemmän

ja tuon witchermaisen combat homman asensin sen takia, että tuo jatkuva parryn painaminen alkoi sattumaan sormiin, niin en halua painella parryä pelissä jatkuvasti sen sijaan että voisin dodgea, eli se mitä se tekee niin vähentää 20% vihollisten HP:sta ja dodge ei kuluta niin paljoa staminaa. eli parryt voi korvata aikalailla dodgella. pelaan tosiaan Challengers vaikeusasteella.

yksi iso miinus tulee muuten siitä pelille että ainakaan PC:llä sä et pysty pädillä Rebindaa nappuloita, et näin nivelvaisena parry ei ole kovin optimaalisessa nappulassa. joten en käytä parryä juuri ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
En aio asennella modeja vaikka pystyisikin (pelaan PS5:lla) mutta itseä tökkii ajan kulumisessa eniten se, että miten se aika tietää että "hei, nyt siellä on arvokkaampaa loottia, niin pitää kulua tietyn verran" ja kun ei ole, niin ei kulu?

Siis se, että kun pelissä voi kuitenkin oikeasti hillua ja heilua vaikka satoja tunteja, kunhan ei mene aikaa kuluttaviin juttuihin, niin tuo on vain sellainen asia että tuntuu hirveän pöljältä lähtöasetelmalta.

Peli on asennettu mutta en ole ehtinyt aloittaa. Aion epäilyksestäni huolimatta mennä avoimin mielin pelin pariin ja ymmärrän, miksi tuo on tehty kuten on. Silti se tuntuu pöljältä. Juuri niiltä pelimäisyyksiltä, mitä on vain peleissä. Toki ehkä ongelma on vain se, ettei tämä "pelimäisyys" ole yleinen, kuten monet muut, jolloin siihen ei vain ole tottunut. Muita "pelimäisyyksiähän" on mm. se, että pääjuoni yleensä odottaa vaikka miten juoksisi tekemässä kaikkea muuta ja esimerkiksi valikoissa tai kaupassa voi käydä joskus vaikka kesken taistelun (Resident Evileissä paljon tämän tyylistä).

Ehdin lukea trophy guidesta että jos haluaa platinan mahdollisimman vähällä vaivalla, niin keskittyy pääjuoneen, tallentaa jokaisen päivän alkuun oman tallennuksen ja lataa pääjuonen jälkeen tallennuksista eri kohtia tarpeen mukaan. En tiedä vain että haluaako uhrata pelikokemuksen vain sen takia että saisi trophyt nopeammin, joten vaikka peliaika on kortilla ja yleensä pyrin optimoimaan pelaamista trophyja varten (katson vähintään missattavat ja pelikertojen määrät platinaan, jottei tule "turhia pelikertoja") niin en kuitenkaan vielä mitään näin dramaattisesti kokemukseen vaikuttavaa ole tehnyt. Enkä melko varmasti tee nytkään.

Tosin siitäkään en tykkää että jos nyt pelaan sokkona pelin läpi, niin joudun pelaamaan hirveän paljon toistoa että näkisin myös uutta sisältöä. Siinä kohtaa pelin pitäisi vähintään olla lyhyt, kuten vaikkapa ne Resident Evilit, joiden kolmannen osan juuri platinoin ja pelasin sen vuoksi läpi vähintään viisi kertaa. Silti mennyt peliaikaa muistaakseni vain 25 tuntia.

Mutta joo, vähän tässä odotellut sopivaa hetkeä aloittaa, sillä mieluusti pelaisi vasta sitten kun on pidempi hetki "peliaikaa".

Tässä nyt pelaillut prologia puolisentoista tuntia (vihdoinkin pääsin pelin aloittamaan) ja pelailin sillä Qualitylla. Mutta pakko laittaa Balanced, meinaan aivan hirveä diashow.

Aika perus roolipelihän tämä on tehtävineen ja lootteineen, mutta ero tosiaan tuossa kuinka joidenkin tehtävien kohdalla se aika kuluu. Ja siitä on merkintä (suluissa kuinka monta palkkia vie ajasta) ja jos ei merkintää ole, se ei sitä aikaa kuluta. Voit ihan rauhassa keräillä yrttejä, samoilla maailmassa jne. mutta sitten kun tulee jotain questia vastaan, kannattaa miettiä onko tämä sellainen mihin haluan käyttää aikaani.

Olen aika varma, että modeilla tulee rikkomaan pelin. Koska tässä nuo questit suunniteltu niin ettei kaikkea pidä pystyä tekemään samaan aikaan samalla pelikerralla.

Mutta, lähden jatkamaan seikkailua.

Rehellisesti sanoen, jos tuon aikarajan saisi pois asetuksista, niin ilman muuta ottaisin sen pois. Ihan "mielenkiintoinen" idea, mutta mulle vaan typerä rajoite, jonka takia tämä peli on mulle alelaarikamaa.

Itse tykkäsin Deathloopin tavasta hoitaa ajan kuluminen. Tämän kohdalla en vielä omaa pelikokemusta, joten en voi tuomita vaikka ajatuksena tosiaan pölhöltä kuulostaa että aika kuluu valikoivasti.

Ei mullakaan ole vielä omakohtaista kokemusta niin vaikea sanoa miltä se sit lopulta omassa suussa maistuu, mutta joka tapauksessa ajatus on ihan mielenkiintoinen ja isot pisteet annan aina siitä, kun joku yrittää hiukan poiketa valtavirrasta. Toki siinä pitää myös onnistua :D mutta ei niissä arvosteluissa mitä tästä katsoin niin missään vaiheessa kritisoitu sitä ajan kulumista. Ajattelisin sen perusteella homman ihan toimivan, vaikka jotain erikoisuuksia siellä olisikin.

Olen aika varma, että modeilla tulee rikkomaan pelin. Koska tässä nuo questit suunniteltu niin ettei kaikkea pidä pystyä tekemään samaan aikaan samalla pelikerralla.

Mutta, lähden jatkamaan seikkailua.
Onhan se pc:llä rikottu jo, mitä en ymmärrä, kerranki joku tekee vähän erilailla pelin eikä sitä samaa mitä 50 muuta samanlaista peliä ni heti rikotaan ja sit tylsästi vaan tehtävästä toiseen suorittaen niinku kaikissa muissa peleissä. Tykkään pirusti tästä ku joutuu vähän pähkäilee ajan kanssa ja pitää imua yllä senkin takia. No mieltymyksiä on erilaisia

Lisäys: 6h takana ja entiiä oonko missannu yhtäkään tehtävää? Pelkästään niin että ok teen tuon huomenna yöllä/päivällä.
Ainut ehkä mitä muuttaisin jos olisi optio että skill juttuihin menis esim puolet vähemmän tuota aikajanaa, mut hyvin soljuu näinkin.

Ylös Bottom