Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Blood of Dawnwalker

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nosferatu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tästä olen lukenut muualtakin joten olkakeehan tarkkana, tuntuu olevan suht yleinen bugi. Kaikki varmaan tietää kokemuksesta että mikään ei vituta enempää kuin tallennuksien sekoilu ja edistymisen menettäminen.
15 tuntia takana ja en ole onneksi vielä tuollaiseen törmännyt. Voisi olla aika suuri elin otsassa jos meikän samoilun jälkeen huomaisin tuollaisen bugin. :D

En muista tuliko kirjoiteltua vielä siitä karhun kanssa miekkailusta mutta sen olen tosiaan jo testannut: onnistuu! :D

Susien ja koirien kanssa on kyllä pulassa kun omniblock syö staminaa, samoin kuin väistö jos ei onnistu viime tipassa. Eikä noiden kanssa oikein mikään onnistu kun "warppaavat" naamalle eikä ole kunnollista "ennusmerkkiä", milloin hyppäävät.

En sitten tiedä pitäisikö ne torjua joka kerta alaspäin? En ole muistanut testata.

Ne suomonsterit on myös ärsyttäviä mutta niidenkin kanssa pärjää. Voisi seuraavaksi tehdä tieteellisen testi ja katsoa voiko niiden sylkemiä torjua tai jopa kimmottaa.

En muista tuliko kirjoiteltua vielä siitä karhun kanssa miekkailusta mutta sen olen tosiaan jo testannut: onnistuu! :D

Susien ja koirien kanssa on kyllä pulassa kun omniblock syö staminaa, samoin kuin väistö jos ei onnistu viime tipassa. Eikä noiden kanssa oikein mikään onnistu kun "warppaavat" naamalle eikä ole kunnollista "ennusmerkkiä", milloin hyppäävät.

En sitten tiedä pitäisikö ne torjua joka kerta alaspäin? En ole muistanut testata.

Ne suomonsterit on myös ärsyttäviä mutta niidenkin kanssa pärjää. Voisi seuraavaksi tehdä tieteellisen testi ja katsoa voiko niiden sylkemiä torjua tai jopa kimmottaa.
Ilman merkkejä eläimet on varmaan pahoja. Merkkien kanssa ne on helpoimmat viholliset. Muistaakseni ne hyökkää aina jommalta kummalta sivulta. Ihan varma en ole. Pakko kyllä nostaa hattua. Ei tulisi itseltä mitään ilman merkkejä vaikka nyt on vähän alkanut jo tajuta, että mistä iskut tulee. Jotenkin vaikea nähdä niitä merkkejä välillä niin ollut helpompi opetella katsomaan mistä iskut tulee.

Tämä yö/päivä-systeemi on siitä ihan kiva että ainakin tornien perässä juoksemisen voi unohtaa päivällä ja keskittyä muuhun. Samoin jos vampyyrina haluaa pelata, niin voi päivällä käyttää ajan vaikka kykyjen nostamiseen.

Itse en oikein vielä tiedä haluanko "antaa periksi" vampyyripuolelle, sillä se korruptio vähän mietityttää: mahtaako sillä olla tarinallisia vaikutuksiakin ja lopussa liian pahasti "pimeän puolelle" siirtynyt on tuomittu pahuuteen, tai jotain?

Toisaalta olen tykännyt miekkailusta paljon, joten voisin satsata siihen. Se ei vain ole yhtään niin tehokasta kuin vampyyrina riehuminen. Panostuksella tosin voinee tehokkuusta nostaa.

Ilman merkkejä eläimet on varmaan pahoja. Merkkien kanssa ne on helpoimmat viholliset. Muistaakseni ne hyökkää aina jommalta kummalta sivulta. Ihan varma en ole. Pakko kyllä nostaa hattua. Ei tulisi itseltä mitään ilman merkkejä vaikka nyt on vähän alkanut jo tajuta, että mistä iskut tulee. Jotenkin vaikea nähdä niitä merkkejä välillä niin ollut helpompi opetella katsomaan mistä iskut tulee.
Ai niin joo, ehdin jo unohtaa että siellä olisi ne merkit normaalisti, joten nämä minun susi- ja koira-ongelmat on sinänsä itse aiheutettuja. :D

Noin muuten en ole kyllä kokenut peliä erityisen vaikeaksi, sillä kaikki muut vihulaiset on tähän mennessä olleet sellaisia että niiden hyökkäyssuunnat näkee ilman merkkejäkin. Näin se pitäisi olla joka pelissä. Soulseissa on yleensä tuo puoli kunnossa mutta niissäkin kyllä ikävän paljon sellaisia vihuja, jotka saattaa nostaa vasenta kättä, pitää sitä hetken ennen lyöntiä ja sitten vaikka lyödäkin oikealla - tai jotain muuta vastaavaa shittiä.

Pitää varmaan katsella tarkemmin niiden koiraeläinten hyökkäyksiä niin saa nekin haltuun.

Niin ja olen tosiaan yllättänyt miten siedettävä vaikeustaso tässä on duelist-tasollakin. Turpiin kyllä tulee mutta samalla fiiliksellä kuin soulseissa, että tuntuu aina että paljon on itsestä kiinni ja että ei ole mahdotonta, eli jää tunne että "kyllä tämä menee vielä". Olen myös tykännyt että on näin kovaa ja karua kyytiä vaikka toki vampyyrin kuoleminen yhdestä tai parista iskusta vähän ehkä syö ideaa sen voimallisuudesta. Tosin vauvavampyyrihan tässä vielä ollaan, joten eiköhän sekin tasojen noustessa korjaannu.

Peliä päivitetään kovaa tahtia, nyt vuorossa 1.04:

Suurimpana täkynä yleiset vakauden parannukset kaikilla alustoilla. Vaikuttaisi myös siltä, että edellä keskusteltua tallennusbugia on taklattu.
"Torches can no longer grow uncontrollably." What? :D

Nyt tähän väliin pakko avautua että alkanut ajoittain tympimään tuo ajan kuluminen. Silloinkin kun pääsee ns. syventymään peliin niin kohta huomaa että on mennyt vajaa vuorokausi ihan kaikenlaisessa missä sattuu. Ja kartta on ihan täynnä tekemistä ja perheellekin pitäisi jättää aikaa.

Jos pelaisin pc:llä, niin pelaisin varmaan kerran ihan näin fiilispohjalta - kuten nyt enimmäkseen meneekin - mutta sitten saattaisin kyllä harkita modin asentamista että saa koettua kaiken kerralla ilman että pitää pelata peli monta kertaa "osissa".

Tosin jos tässä voi vain jättää sen perheen kuolemaan, niin sitten toinen pelikerta tulee olemaan sitä että teen kaikkea muuta paitsi pääjuonta ja saavat kokea kohtalonsa ilman Coenin apuun tulemista.

Se tässä tietysti vielä on, että juonitehtäviäkin voi varmasti missata tai ei ehdi tai voi kaikkea pelata, joten kaksi läpäisyäkään ei taida siis riittää.

Edelleen tämän pelaaminen on itsellänikin jatkunut, ja samat ristiriitaiset fiilikset myös. Pelimaailma, tarina ja hahmot ovat varsin hyviä, mutta mitä enemmän olen pelannut, niin esim. taistelu on alkanut varsin paljon minua ajoittain ärsyttämään (siis erityisesti miekkataistelu). Esim. se on ollut todella ärsyttävää, että taistellessa en ole ainakaan vielä keksinyt mitään keinoa millä HP:tä voisi nostaa kesken taistelun. Siis nimenomaan ihmishahmossa en ole mitään keinoa tuohon löytänyt.

Turhauttavaa, että ne samat marjat sun muut, joilla saa taistelun ulkopuolella varsin nopeastikin HP:n nousemaan, eivät tee mitään taistelun aikana. Käyttää ne voi silloinkin, mutta eivät vaan vaikuta taistelun aikana. Aika typerää tuo, että voi kuitenkin käyttää taistelun aikana, mutta silloin ei sitten vaikuta mitenkään. Immersiota syövää tuollainen, että taistelussa on toisenlaiset lainalaisuudet, kuin muulloin pelimaailmassa. Taistelut myöskin tekevät monessa kohdin sellaisen näkymättömän seinän esim. oven eteen, joka on myös varsin pahasti immersiota syövää pelisuunnittelua.

En myöskään ole niillä täältä saamillani vinkeilläkään saanut mitään tolkkua tuohon parryyn. Ihan hivenen ehkä meni parempaan suuntaan, mutta edelleen on ihan liian sattumanvaraista, milloin se minulla onnistuu. Vaikka kuinka kuvittelen onnistuneeni ajoituksessa, niin silti se epäonnistuu suunnilleen seitsemän tai kuusi kertaa kymmenestä. Tuollainen onnistumistaso ei mitenkään riitä, vaan noissa vähänkään hankalammissa taisteluissa tulee varsin nopeasti dunkkuun jos yritän vähänkään parryä käyttää.

Onneksi väistämällä ja sitten Burning Blood-loitsuja käyttämällä ovat tähän mennessä kaikki taistelut menneet hyvin. Se on vaan aina ollut parryn sisältävissä peleissä tämä sama homma, että parrya en saa sellaiseksi, että sillä, pärjäisin mitenkään, mutta väistely taas on aina ollut helppo oppia niin hyvin, että sillä sitten pärjää haastaviakin vihuja vastaan.

Miekkataistelu ei ole edelleenkään oikein innostanut minua, kun se vaan on jotenkin tökkivää, ja pelisuunnittelussakin on tuota alkupuolella toteamaani immersiota syövää suunnittelua. Sitä vastoin vampyyrinä taistelu on ollut varsin mielenkiintoista, kun nuo vampyyrin iskut tekevät ihan eri tavalla damaa vihuille. Varsinkin kun käyttää iskusarjoja, niin viholliset sulavat varsin tyydyttävään tapaan. Ikävä kyllä vampyyriominaisuudet tuntuvat aukeavan tuskastuttavan hitaasti joten aika samoilla ominaisuuksilla on menty eteenpäin tuntikausia.

Kyllä tämä vaan edelleen tuntuu kovin viimeistelemättömältä peliltä, enkä tällä tarkoita ainoastaan suorituskykyongelmia tai bugisuutta, vaan ihan sitä yleistä pelisuunnittelua. Tuntuu, että vähän väliä tulee eteen sellaisia immersion syöjiä, sekä huonosti toimivaa ja heikosti ideoitua pelattavuutta. Tarinan sekä pelimaailman kiinnostavuuden takia pelaaminen jatkunee loppuun asti, mutta kyllä tässä nyt alkaa olla aika vahva 6-7 arvosanan pelin tuntuma. Ehkä kallistun sinne seiskan puolelle sentään, mutta se on kyllä sanottava, että kun peli kerran menee läpi, niin lähestulkoon varmasti, tällä pelattavuudella varsinkaan, en tule sen yhden läpipeluun aikana peliin enää ikinä koskemaan. Toki olen muutenkin sellainen, että juuri koskaan en tarinavetoisia pelejä pelaa enää yhden läpipeluukerran jälkeen. Ei vaan ole vetovoimaa, kun pelimaailma ja tarinan pääpointit on koettu. Erilaiset loput voi sitten katsoa YouTubesta, jos ne jäävät kiinnostamaan. Ja varsinkin niin heikolla pelattavuudella, kuin tässä pelissä on, niin ei ole minkäänlaista intoa pelata koko peliä uudelleen alusta loppuun.

Viimeksi muokattu:
Esim. se on ollut todella ärsyttävää, että taistellessa en ole ainakaan vielä keksinyt mitään keinoa millä HP:tä voisi nostaa kesken taistelun. Siis nimenomaan ihmishahmossa en ole mitään keinoa tuohon löytänyt.

Turhauttavaa, että ne samat marjat sun muut, joilla saa taistelun ulkopuolella varsin nopeastikin HP:n nousemaan, eivät tee mitään taistelun aikana. Käyttää ne voi silloinkin, mutta eivät vaan vaikuta taistelun aikana. Aika typerää tuo, että voi kuitenkin käyttää taistelun aikana, mutta silloin ei sitten vaikuta mitenkään.
Tuo selviää ihan pelin alussa. Siis siellä on se craftausosio (missä on inventaariot ja muut). Löydät reseptejä ja sitten pystyt valmistamaan parantavia juomia, voiteita jne. Ruoat toimivat taistelussakin, mutta todella, TODELLA, heikosti. Mikä mielestäni ihan ymmärrettävää. Alkaa nyt syömään makkaraa kesken miekkailua.
En myöskään ole niillä täältä saamillani vinkeilläkään saanut mitään tolkkua tuohon parryyn. Ihan hivenen ehkä meni parempaan suuntaan, mutta edelleen on ihan liian sattumanvaraista, milloin se minulla onnistuu. Vaikka kuinka kuvittelen onnistuneeni ajoituksessa, niin silti se epäonnistuu suunnilleen seitsemän tai kuusi kertaa kymmenestä. Tuollainen onnistumistaso ei mitenkään riitä, vaan noissa vähänkään hankalammissa taisteluissa tulee varsin nopeasti dunkkuun jos yritän vähänkään parryä käyttää.
Tuosta voisi sanoa, että nyt käyttäjän vika. Kun vihdoin muistin parryn olemassaolon, olen käyttänyt sitä nyt jatkuvasti ja onnistuu lähes koko aika. Painaa vain sitä LB ja tattia sinne minne se nuoli näyttää. En pidä sitä LB pohjassa vaan painan sitä tarpeen vaatiessa ja sitä tattia sinne nuolen osoittamaan suuntaan.

Viimeksi muokattu:
Tuo selviää ihan pelin alussa. Siis siellä on se craftausosio (missä on inventaariot ja muut). Löydät reseptejä ja sitten pystyt valmistamaan parantavia juomia, voiteita jne. Ruoat toimivat taistelussakin, mutta todella, TODELLA, heikosti. Mikä mielestäni ihan ymmärrettävää. Alkaa nyt syömään makkaraa kesken miekkailua.

Tuosta voisi sanoa, että nyt käyttäjän vika. Kun vihdoin muistin parryn olemassaolon, olen käyttänyt sitä nyt jatkuvasti ja onnistuu lähes koko aika. Painaa vain sitä LB ja tattia sinne minne se nuoli näyttää. En pidä sitä LB pohjassa vaan painan sitä tarpeen vaatiessa ja sitä tattia sinne nuolen osoittamaan suuntaan.
Kraftaus on kyllä myös sellainen tietynlainen inhokkini peleissä, varsinkin jos sitä on kovin paljon. Kokeilin sitä toki itsekin alussa, mutta kun mistään kraftaamastani ei ollut oikein kunnollista hyötyä, niin jäi koko homma, koska tuntui sitten sellaiselta kovin turhalta pikkunäpertelyltä, jota en kaipaa peleihin. Hyvä toki, jos tuota kautta saa jotain kehiteltyä, jota voisi taistelun aikanakin hyödyntää. Ihan alussa ei kyllä mitään sellaisesta vinkattu. Sellaista vinkkiä olisin kyllä kaivannut, koska en ole sellainen pelaaja, joka jaksaisi alkaa kokeilemaan, että mitäs kaikkea sitä voisikaan saada kraftattua. Minua kiinnostaa se itse pelimaailmassa tekeminen ja hahmon kehittäminen, mutta muu mikromanageeraaminen ei todellakaan innosta.

Ja tosiaan se ruoka vaan toimii silti eri lailla pelimaailman sisäisissä tilanteissa, mikä ei ole mielestäni ok. Ja parrya en sinänsä pidä noin muuten minään pelisuunnittelun ongelmana, ainakaan silloin, kun pelaajalle annetaan mahdollisuuksia pärjätä myös ilman sitä. Tässäkään pelissä itse parryn olemassaolo ei ollut mikään kritiikki. Kunhan vain totesin, että tässäkään pelissä en vaan sitä pysty käyttämään. Olen vaan harmillisesti jotenkin sokea sellaiselle hyvin pienen ajan tarkoille arvioinneille. Eli minulle puoli sekuntia tai puolitoista sekuntia ovat käytännössä päässäni sama asia, jos minun pitää se pääni sisällä yrittää jotenkin oppia ja rekisteröidä se aikaero, niin ei vaan onnistu, vaikka kuinka treenaisi. Sama juttu ihan joka pelissä, joissa parrya on.

Tai no KCD 2 on varmaan jonkinlainen poikkeus, koska siinä sen opin vähintäänkin kohtuullisen hyvin. Siinä tosin se aikaikkuna oli todella armollinen mihinkään muuhun pelaamaani parrya omaavaan peliin nähden, ja siinä oli myös varsin selkeä merkki-ikoni sille, milloin suunnilleen pitäisi parrya painaa. En siinäkään voi sanoa parrya ihan kunnolla oppineeni, mutta kuitenkin niin, että sellaiset seitsemän tai kahdeksan kertaa kymmenestä siinä yleensä onnistuin. Se alkaa olemaan yleensä sellainen onnistumistaso, jolla siitä parrysta saa todellisen hyödyn taisteluun paljon sen alle mennessä ei sitten taas sitä hyötyä oikein saa, tai tulee jopa dunkkuun sen takia.

Todellakin se, etten onnistu parryissa on oma vikani, mutta sen täytyy melkeinpä olla joku ihan hermostollinen juttu, joka liittyy siis siihen hyvin nopeiden ajoitusten ymmärrykseen. Jos aikaikkuna on vähänkin liian pieni minulle (sen pitää siis olla minulle varsin suuri, jos vaaditaan kuitenkin jonkinlaista tiettyä ajoitusta), niin vaikka olisi se visuaalinen merkki, niin silti ajoitukseni menee usein pieleen, koska ymmärrän puolen sekunnin päässäni ihan samalla tavalla kuin vaikkapa puolitoista sekuntia. Jos taas yritän reagoida vain mahdollisimman nopeasti, niin olen usein liiankin nopea ajoituksissani.

Sinänsä olen reaktiotestejä ihan viime aikoinakin kokeillut, niin ihan hyviä tuloksia saan niissä edelleenkin. Luulin kyllä aiemmin, että ikä olisi hidastanut refleksejäni, mutta niin ei itse asiassa ole, vaan olen kuitenkin jotenkin nopeiden ajoitusten, ja sitten varsinkin rytmin hahmottamisen suhteen aivan sokea. Tämä toki oli tiedossa jo lukioiästä asti, kun vanhojen tansseista ei vaan meinannut tulla mitään. Samoin ex-vaimon kanssa aikoinaan testiin otettu lattaritanssiharrastus oli pakko lopettaa varsin pian, kun siitä ei vaan tullut yhtään mitään, eikä minkäänlaista edistymistä ollut nähtävissä, ja turhautuminen oli luonnollisesti molemmille aika kovaa sitten.

Kritiikkini ei siis edellisessä viestissä ollut parryyn sinänsä kohdistettu, vaan yleiseen mielestäni varsin huonoon pelattavuuteen ja immersion kannalta huonoihin ratkaisuihin, joita pelissä on harmillisen paljon.

Viimeksi muokattu:
Googlailin vähän eilen että miten paljon tässä ehtii sisältöä tekemään määräajassa ja ilmeisesti peli on lopulta aika reilu tuon kanssa, sillä porukka on saanut jotain 90 prosenttia asioista tehtyä. Ainakin merkittävistä, sillä ei tietysti ole kaikkia "bulkki-hommia" tehty jos ei ole enää tarvinnut pomoja "ärsyttää" jne.

Tuon selviäminen kyllä ainakin itsellä helpotti ja kun pitää tuon mielessä, niin varmaan saa myös sen ahdistuksen rajatusta ajasta pois. :)

Tämä siis infona muillekin: aikaa on lopulta ilmeisen reilusti eikä sitä kannata liikaa murehtia. Varsinkaan alussa. Toki tämä on todettu jo useaan kertaan täällä mutta itse tarvitsi jonkun "konkretian" sinne taustalle että joku on oikeasti sen kokenut tai testannut. En muista että täällä olisi kukaan jo pelannut läpi ja sillä kokemuksella kommentoinut, vai muistanko väärin?

Ilmeisesti jopa kaikki kykypuut tuntuisi saavan aika pitkälti auki määräajassa, mitä en odottanut. Eli ei tarvitse välttämättä myöskään säästellä tai panostaa vain yhteen osaamisalueeseen. Mikä on ihan loogista, sillä ainakin yölle ja päivälle vaatii omat "buildinsa".

---

se on ollut todella ärsyttävää, että taistellessa en ole ainakaan vielä keksinyt mitään keinoa millä HP:tä voisi nostaa kesken taistelun. Siis nimenomaan ihmishahmossa en ole mitään keinoa tuohon löytänyt.
Ruoat toimii taistellessakin mutta paljon hitaammin. Lisäksi siellä on - kuten jo mainittukin - myös craftaus, jossa itse ainakin saanut +50 ja olikohan +25 prosenttia kerralla palauttavat sopat aikaiseksi. Kertaakaan en ole niitä käyttänyt kuitenkaan. Reseptejä taas löytää maailmasta. Nuo mainitsemani löysin muistaakseni jo prologissa tai hyvin alussa sen jälkeen.

Se on vaan aina ollut parryn sisältävissä peleissä tämä sama homma, että parrya en saa sellaiseksi, että sillä, pärjäisin mitenkään, mutta väistely taas on aina ollut helppo oppia niin hyvin, että sillä sitten pärjää haastaviakin vihuja vastaan.
Sinulla on selvästi ongelma rytmin (tms) kanssa, tai jotain, koska parry tuntuu olevan sinulle ongelma käytännössä pelistä riippumatta. Tässä se on kyllä keskimääräistä helpompaa ja anteeksiantavampaa. Onneksi myös vaihtoehtoja löytyy ja esim. väistön saa kuluttamaan vähemmän staminaa ja staminaa tietysti myös kasvatettua. Lähtisin niistä siis jos parryt ei meinaa onnistua.

Miekkataistelu ei ole edelleenkään oikein innostanut minua, kun se vaan on jotenkin tökkivää, ja pelisuunnittelussakin on tuota alkupuolella toteamaani immersiota syövää suunnittelua. Sitä vastoin vampyyrinä taistelu on ollut varsin mielenkiintoista, kun nuo vampyyrin iskut tekevät ihan eri tavalla damaa vihuille. Varsinkin kun käyttää iskusarjoja, niin viholliset sulavat varsin tyydyttävään tapaan. Ikävä kyllä vampyyriominaisuudet tuntuvat aukeavan tuskastuttavan hitaasti joten aika samoilla ominaisuuksilla on menty eteenpäin tuntikausia.
Itse en koe että miekkailu tai "kynseily" kauheasti eroaisivat toisistaan: molemmissa on torjunnatkin. Kynsillä toki hieman nopeampaa, joten saa pari iskua enemmän sisään. Mutta on kai aseissakin nopeampia ja hitaampia tapauksia? En ole itse testaillut mutta huomasin että lukee infossa.

Viimeksi muokattu:
Googlailin vähän eilen että miten paljon tässä ehtii sisältöä tekemään määräajassa ja ilmeisesti peli on lopulta aika reilu tuon kanssa, sillä porukka on saanut jotain 90 prosenttia asioista tehtyä. Ainakin merkittävistä, sillä ei tietysti ole kaikkia "bulkki-hommia" tehty jos ei ole enää tarvinnut pomoja "ärsyttää" jne.

Tuon selviäminen kyllä ainakin itsellä helpotti ja kun pitää tuon mielessä, niin varmaan saa myös sen ahdistuksen rajatusta ajasta pois. :)

Tämä siis infona muillekin: aikaa on lopulta ilmeisen reilusti eikä sitä kannata liikaa murehtia. Varsinkaan alussa. Toki tämä on todettu jo useaan kertaan täällä mutta itse tarvitsi jonkun "konkretian" sinne taustalle että joku on oikeasti sen kokenut tai testannut.

Ilmeisesti jopa kaikki kykypuut tuntuisi saavan aika pitkälti auki määräajassa, mitä en odottanut. Eli ei tarvitse välttämättä myöskään säästellä tai panostaa vain yhteen osaamisalueeseen. Mikä on ihan loogista, sillä ainakin yölle ja päivälle vaatii omat "buildinsa".

---

Ruoat toimii taistellessakin mutta paljon hitaammin. Lisäksi siellä on - kuten jo mainittukin - myös craftaus, jossa itse ainakin saanut +50 ja olikohan +25 prosenttia kerralla palauttavat sopat aikaiseksi. Kertaakaan en ole niitä käyttänyt kuitenkaan. Reseptejä taas löytää maailmasta. Nuo mainitsemani löysin muistaakseni jo prologissa tai hyvin alussa sen jälkeen.

Sinulla on selvästi ongelma rytmin (tms) kanssa, tai jotain, koska parry tuntuu olevan sinulle ongelma käytännössä pelistä riippumatta. Tässä se on kyllä keskimääräistä helpompaa ja anteeksiantavampaa. Onneksi myös vaihtoehtoja löytää ja esim. väistön saa kuluttamaan vähemmän staminaa ja staminaa tietysti myös kasvatettua. Lähtisin niistä siis jos täydelliset torjunnan ei meinaa onnistua.

Itse en koe että miekkailu tai "kynseily" kauheasti eroaisivat toisistaan: molemmissa on torjunnatkin. Kynsillä toki hieman nopeampaa, joten saa pari iskua enemmän sisään. Mutta on kai aseissakin nopeampia ja hitaampia tapauksia? En ole itse testaillut mutta huomasin että lukee infossa.
Vampyyrinä saa vaan tehtyä sellaisia nopeita iskusarjoja (tehdään muistaakseni suojausnappia pohjassa pitäen ja sitten iskunappia painamalla), joissa hahmo tekee sellaisen useamman liikkeen automaattisen sarjan putkeen, kun on sitä jotain vampyyrienergiaa tai mitä onkaan, riittävästi latautunut. Se kuluu nopeasti, mutta myös hetken vaikkapa väistelemällä se latautuu jo taistelun aikana varsin nopeasti. Nuo sarjat ovat sitten aivan mielettömän tehokkaita, ja viholliset eivät niitä pysty juurikaan blokkaamaan tai väistelemään, kun tarpeeksi lähellä niitä alkaa tekemään. Noilla viholliset sulavat alta aikayksikön, kun taas miekkailemalla vastaavia vihuja joutuu hakkaamaan iät ja ajat.

Viimeksi muokattu:
Vampyyrinä saa vaan tehtyä sellaisia nopeita iskusarjoja, joissa hahmo tekee sellaisen useamman liikkeen automaattisen sarjan putkeen, kun on sitä jotain vampyyrienergiaa tai mitä onkaan, riittävästi latautunut. Se kuluu nopeasti, mutta myös hetken vaikkapa väistelemällä se latautuu jo taistelun aikana varsin nopeasti. Nuo sarjat ovat sitten aivan mielettömän tehokkaita, ja viholliset eivät niitä pysty juurikaan blokkaamaan tai väistelemään, kun tarpeeksi lähellä niitä alkaa tekemään. Noilla viholliset sulavat alta aikayksikön, kun taas miekkailemalla vastaavia vihuja joutuu hakkaamaan iät ja ajat.
Et selvästikään ole saanut kunnon miekkoja, sillä myös niissä on weapon artteja tms. Tekevät parhaimmillaan iskuja moneen vihuun kerralla. Samalla logiikalla toimii kuin tuo mainitsemasi kynsien "kyky" eli latautuu pikku hiljaa uusiksi.

Sitten tietysti kyvyissä on kai myös vastaavia mutta nuo weapon artit saa "ilmaiseksi" aseen mukana.

Noita käyttävää hommelia (en muista siis sen nimeä) saa myös päivitettyä niin että niitä on useampia käytössä ja että heti taistelun alussa on ainakin yksi täynnä heti. En ole päivittänyt mutta selaillut kykypuuta ja huomannut sieltä näitä.

Viimeksi muokattu:
Et selvästikään ole saanut kunnon miekkoja, sillä myös niissä on weapon artteja tms. Tekevät parhaimmillaan iskuja moneen vihuun kerralla. Samalla logiikalla toimii kuin tuo mainitsemasi kynsien "kyky" eli latautuu pikku hiljaa uusiksi.

Sitten tietysti kyvyissä on kai myös vastaavia mutta nuo weapon artit saa "ilmaiseksi" aseen mukana.

Noita käyttävää hommelia (en muista siis sen nimeä) saa myös päivitettyä niin että niitä on useampia käytössä ja että heti taistelun alussa on ainakin yksi täynnä heti. En ole päivittänyt mutta selaillut kykypuuta ja huomannut sieltä näitä.
Olen paljonkin miekkoja toki löytänyt, mutta enpä tosiaan muista niissä mitään artteja olleen. Aina vaan parempaa DPS:ää toki tekevät aikaisempiin löytämiini miekkoihin nähden, mutta ei mitään muuten erityistä. Paljon heikompia ovat joka tapauksessa olleet, kuin nuo vampyyrin kynnet.

Viimeksi muokattu:
Olen paljonkin miekkoja toki löytänyt, mutta enpä tosiaan muista niissä itään artteja olleen. Aina vaan parempaa DPS:ää toki tekevät, mutta ei mitään muuten erityistä. Paljon heikompia ovat joka tapauksessa olleet, kuin nuo vampyyrin kynnet.
Minulla olisi joitain kymmeniä enemmän DPS-arvoa omaava miekka mutta käytän mieluummin sitä, missä on weapon art. Paljon hyödyllisempi.

Jossain kohtaa pitäisi myös valita mielikeppi ja käydä päivittämässä. Weapon art siinä pitää ehdottomasti ainakin olla.

En jaksa uskoa etteikö miekoistakin saisi tehokkaita tappovehkeitä. Kyse on vain siitä, mihin panostaa. Vampyyrina on toki alussa oletuksena selkeästi tehokkaampi, mikä lienee tarkoituksellistakin.

Itse olen päivittänyt Coenin vampyyrikykyjä siihen pisteeseen, että kynsillä saa aikaiseksi aika mahtavaa vahinkoa. Pelitunteja takana vajaa 20 ja 23 päivää jäljellä. En ole enää edes kiinnittänyt huomiota koko "aikarajoitukseen" (lainausmerkeissä koska en enää edes pidä tuota rajoituksena). Olen myös päivitellyt varusteita ja aseita seppien luona. Kallista puuhaa, mutta kannattavaa.

Löysin ensimmäisen epic armorin (ihan vahingossa samoillessa maailmassa), mutta en tee sillä mitään koska se on heavy armor ja sille en ole laittanut yhtään pisteitä. Eli vaikuttaisi negatiivisesti statseihin. Medium armorille olen laittanut kaikki, eli niiden käyttö ei enää rankaise.

Kannattaa muuten olla tarkka niiden varusteiden statsienkin kanssa. Ei ole mitään järkeä käyttää öisin varusteita mitkä antaa apuja ihmismuodolle. Ja sama toisinpäin. Vaikka olisi kuinka hyvä miekka, mutta jos se antaa vampyyrille parannuksia muttei ihmiselle, se kannattaa ottaa käyttöön vain öisin.

Craftaukseen käytettäviä reseptejä en ole muuten löytänyt kovin monia, mutta niitä mitä löytänyt, on ollut aika kovia kyllä.

Tulen kyllä aika varmasti pelaamaan tämän läpi muutamankin kerran. Sen verta koukuttavaa menoa ja haluaa nähdä asioita mitä missannut. :D

Täytyy varmaan käydä vielä tämän pelin jollain omalla wiki-sivulla katsomassa, koska varmaan on useampikin hyödyllinen asia vielä jäänyt huomaamatta. Aikoinaan kun peleissä tuli kattavat ohjekirjat mukana, niin kieltämättä tuli niihin perehdyttyä, ja yleensä päästyä paljon varhaisemmin sisälle pelien ominaisuuksiin. Nykyään se voi joidenkin pelien kohdalla tapahtua itselläni ihan kunnolla vasta joidenkin wikien kautta. Sellaista trial and error-tyyppistä oppimista en enää ihan hirveästi ole jaksanut. Riippuu toki siinäkin tavasta, jolla se toteutetaan. Aika on kuitenkin usein kortilla joten senkään takia ei ihan sellaiseen jatkuvaan hankaluuksien tai haahuilun kautta oppimiseen ole intoa. Ja ehkä ikäkin on tuollaista itselleni tuonut. Nuorempana jaksoin tuollaista siis paremmin.

Kaikkea peli ei toki ole kertonut mutta kyllä suurimman osan näistä asioista kohdalla on joku inforuutu tullut näytölle. Samoin kun löytää kamaa, niin etkö käy niitä läpi? Niissä on nimittäin reseptejä, kykyjä ja muuta, joten niiden kautta pakostakin vähän oppii aina lisää että mikä on mahdollista. Sitten painaa "read" sen kohdalla ja on uusi kyky tai resepti opittu ja mahdollista käyttää.

Ylös Bottom