Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Blood of Dawnwalker

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nosferatu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä. Pitää lukea sieltä inventaariosta esimerkiksi niitä kirjoja, niin oppii kykyjä. Reseptejä pitää lukea sieltä inventaariosta myös.
Nuokin olen kyllä jatkuvasti sinänsä tehnyt. Tässä oli itselleni sellainen päässyt näköjään menemään ohi, että kaiken pitää olla nimenomaan tuonne quickslotteihin asetettuna, jotta pystyy käyttämään taistelussa. En tuota alussa huomannut, ja yritin noita kraftaamiani parannusjuttuja käyttääkin suoraan inventoryn kautta, koska joissakin peleissä tuokin onnistuu kuitenkin, siis noiden quickslottien lisäksi. No siitä tuli sitten taistelun aikana ilmoitus, että tätä esinettä ei voi käyttää taistelun aikana. Olisi ollut sinänsä hyvä, jos tuon ilmoituksen sijasta tulisi vaikkapa ilmoitus siitä, että voi käyttää taistelussa vain, jos on asetettu quickslotteihin.

Nuokin olen kyllä jatkuvasti sinänsä tehnyt. Tässä oli itselleni sellainen päässyt näköjään menemään ohi, että kaiken pitää olla nimenomaan tuonne quickslotteihin asetettuna, jotta pystyy käyttämään taistelussa. En tuota alussa huomannut, ja yritin noita kraftaamiani parannusjuttuja käyttääkin suoraan inventoryn kautta, koska joissakin peleissä tuokin onnistuu kuitenkin, siis noiden quickslottien lisäksi. No siitä tuli sitten taistelun aikana ilmoitus, että tätä esinettä ei voi käyttää taistelun aikana. Olisi ollut sinänsä hyvä, jos tuon ilmoituksen sijasta tulisi vaikkapa ilmoitus siitä, että voi käyttää taistelussa vain, jos on asetettu quickslotteihin.
Tuosta ihan vasta luin pelissä jostain, olisiko ollut valikko-ruudusta tai latausruudusta eli on se tuonkin kertonut että vain quickslot-kamaa voi käyttää taistelun aikana.

Itse oppinu soulseista että tietysti pitää juttujen olla quicksloteissa. Tosin soulseissa taisi onnistua myös valikon kautta jos halusi sinne hypätä kesken taistelun.

Tuosta ihan vasta luin pelissä jostain, olisiko ollut valikko-ruudusta tai latausruudusta eli on se tuonkin kertonut että vain quickslot-kamaa voi käyttää taistelun aikana.

Itse oppinu soulseista että tietysti pitää juttujen olla quicksloteissa. Tosin soulseissa taisi onnistua myös valikon kautta jos halusi sinne hypätä kesken taistelun.
Tuosta taisi tulla maininta ihan siinä prologin aikana myös.

Todettakoot myös, että asetuksista näitä joitain mainittuja seikkoja on muokattavissa. Jollen väärin muista, niin pystyy asettamaan, että voi käyttää taistelussa myös muita kuin quick slotien esineitä. Lisäksi blockin pystyy laittamaan automaattiseksi, jolloin voi keskittyä vain suunnan valitsemiseen. Taistelulle taitaa löytyä myös oma vaikeusaste, mikä kaiketi vaikuttaa mm. parryn aikaikkunaan. En ole itse näitä kokeillut, mutta jos kokemus turhauttaa, niin asetuksista voi löytyä apu.

Noinhan se on. Silti mielestäni on harmillista pelissä ilmoittaa, että tätä esinettä ei voi käyttää taistelun aikana. Kun yritin noiden joidenkin healthia parantavien itemien kanssa alussa tehdä niiden käyttöä suoraan inventoryn kautta, niin tuo kovin suoraviivainen ilmoitus sai tosiaan minut ajattelemaan, että noita esineitä ei sitten vaan taistelussa pystynytkään käyttämään. Toki tuo tuntui varsin järjettömältä, mutta siitä huolimatta luotin siihen ilmoitukseen. Juuri se Soulsborne-pelien logiikka oli taustalla, kun niissä pystyi inventorynkin kautta esineitä käyttämään, mitä joskus jopa joidenkin harvoin käytettävien esineiden suhteen teinkin. Toki niissä ei peli ollut pausella, joten esineiden käyttäminen oli toki haasteellista inventoryn kautta. Tai itse asiassa nyt muistelen, että Sekirossa, olisi se lauseen kanssa mennytkin. Siinä toki ei ollut online-pelaamista, joka varmaankin oli syynä muissa Soulsborneissa siihen, että sitä pausea ei kuitenkaan sitten ollut.

Noinhan se on. Silti mielestäni on harmillista pelissä ilmoittaa, että tätä esinettä ei voi käyttää taistelun aikana. Kun yritin noiden joidenkin healthia parantavien itemien kanssa alussa tehdä niiden käyttöä suoraan inventoryn kautta, niin tuo kovin suoraviivainen ilmoitus sai tosiaan minut ajattelemaan, että noita esineitä ei sitten vaan taistelussa pystynytkään käyttämään. Toki tuo tuntui varsin järjettömältä, mutta siitä huolimatta luotin siihen ilmoitukseen.
Tarkoitin sitä ilmoitusta tai infoa, joka kertoo että quickslotin kautta voi käyttää. En siis mitään "et voi käyttää tätä nyt"-ilmoitusta, mitä en ole edes nähnyt kun en ole taisteluissa valikkoa selannut.

Juuri se Soulsborne-pelien logiikka oli taustalla, kun niissä pystyi inventorynkin kautta esineitä käyttämään, mitä joskus jopa joidenkin harvoin käytettävien esineiden suhteen teinkin. Toki niissä ei peli ollut pausella, joten esineiden käyttäminen oli toki haasteellista inventoryn kautta.
Tarkoitin nimenomaan soulsien suhteen sitä, että ei sinne valikkoon kannattanut mennä vaan käyttää quicksloteja. Juuri siksi koska peli ei mennyt tauolle.

Sinänsähän nuo toimii loogisesti: jos ehdit käydä valikossa quickslotin sijaan, niin siitä vain (soulsit kun peli ei pauseta sen ajaksi) mutta kun on pause, niin ei anneta käyttää koska voisi loputtomiin vain juoda valikoissa mehuja (Dawnwalker).

Todettakoot myös, että asetuksista näitä joitain mainittuja seikkoja on muokattavissa. Jollen väärin muista, niin pystyy asettamaan, että voi käyttää taistelussa myös muita kuin quick slotien esineitä. Lisäksi blockin pystyy laittamaan automaattiseksi, jolloin voi keskittyä vain suunnan valitsemiseen. Taistelulle taitaa löytyä myös oma vaikeusaste, mikä kaiketi vaikuttaa mm. parryn aikaikkunaan. En ole itse näitä kokeillut, mutta jos kokemus turhauttaa, niin asetuksista voi löytyä apu.
Siellä on tosiaan aika laajat kustomointi mahdollisuudet taisteluun. Mielestäni hyvä juttu niin ei ole kenellekään liian vaikea ja sen takia jää kesken.

Ylös Bottom