Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Nyt kun on nähny vähän enemmän taas peliä niin se kuka anto tälle 5/10 tekis mieli tehdä väistöliike ja märällä rätillä päin naamaan. Itselle tää on tähän mennessä ollut hyvin vahva 8/10 viihdettä. Voi jopa noustakin koska hinku jatkamaan tarinaa on kova mutta futistakin on kateltava.
Nyt kun on nähny vähän enemmän taas peliä niin se kuka anto tälle 5/10 tekis mieli tehdä väistöliike ja märällä rätillä päin naamaan. Itselle tää on tähän mennessä ollut hyvin vahva 8/10 viihdettä. Voi jopa noustakin koska hinku jatkamaan tarinaa on kova mutta futistakin on kateltava.
Taitaa tämä peli saada saman "tuomion" kun gotham knights jossa arvostelijat haukkuu mutta jostain syystä pelaajat tykkää. Piti gotham knightsinki olla ripuli mut tosi monelta ketkä pelannut kuullu et onkin oikeesta enemmän kun ihan jees.
Upeasti jälleen kerran Gigantti urpoaa, eikä ole saanut vielä aikaiseksi ennakkotilattua peliä lähettää. Sama homma viimeksi uuden Marion kanssa, jossa onnistui menemään puolisentoistaviikkoa ennen kuin otti saapuakseen.
Onneksi näillä useimmiten ei nyt niin kiire ole kuitenkaan. 55e oli kuitenkin vaan hintaa ja velipojan kanssa puokkiin voi tarinapelit hommailla, niin halpaa kuin saippua siinä vaiheessa. Ihan hyvillä odotuksilla odottelen että pääsee pelaamaan. Melkoinen ähky noista avoimen maailman peleistä tässä vaiheessa kun putkessa ollut Far Cry 6, Horizon ja Tsushima. Vähemmän on enemmän kyllä välillä.
Upeasti jälleen kerran Gigantti urpoaa, eikä ole saanut vielä aikaiseksi ennakkotilattua peliä lähettää. Sama homma viimeksi uuden Marion kanssa, jossa onnistui menemään puolisentoistaviikkoa ennen kuin otti saapuakseen.
Onneksi näillä useimmiten ei nyt niin kiire ole kuitenkaan. 55e oli kuitenkin vaan hintaa ja velipojan kanssa puokkiin voi tarinapelit hommailla, niin halpaa kuin saippua siinä vaiheessa. Ihan hyvillä odotuksilla odottelen että pääsee pelaamaan. Melkoinen ähky noista avoimen maailman peleistä tässä vaiheessa kun putkessa ollut Far Cry 6, Horizon ja Tsushima. Vähemmän on enemmän kyllä välillä.
Hieman itsekin huolestuin tuon väistöhommelin mielekkyydestä, sillä erityisesti alussa sitä tuntuu tarvitsevan, mutta onneksi se jäi nopeasti vähemmälle. Niissä kohdissa missä tuota väistämistä myöhemmin tarvitsee, eivät ole millään muotoa hankalia. Pelissä oli ehkä alku kaikkein pahin, juuri edellämainitusta syystä, mutta kunhan hommat saa vain käyntiin ja viimeistään kun oli "in the zone", niin kyllähän tämä lähti ihan eri tavalla. Juuri läpäisin, ja aivan mainio kokemus! Noista negatiivisista arvioista tuntuu minusta paistavan paljonkin se väistömekaniikasta ahdistuminen, ja se ettei kyseessä ole sittenkään Dead Space.
En osaa sanoa onko tämä parempi kuin Dead Space, ehkä, ehkä ei? Erinomainen tapaus kuitenkin, ja joka lunastaa sille asetetut odotukset. Mitään kauhua tästä ei kyllä saa kirveelläkään, vaikka parhaimmissa paikoissa tunnelma äityykin melko painostavaksi. Aloittaisin toisen kierroksen heti, mutta new game+ tulee vasta helmikuussa, joten pelaillaan Dead Space Remake välissä. Season pass ei houkuttele, mutta kesällä ilmestyvä "story content" kyllä kiinnostaa. Huomautettakoon ettei tuo tarina nyt tähän mennessä ole ihan kummoinen ollut, ajaa asiansa, mutta enemmän kiinnostaakin että mihin suuntaan tästä mennään. Toivottavasti pelille saataisiin jatkoakin vielä.
Dead Spacet aikoinaan puhkikuluttaneena odotukset olivat tosiaan korkealla Calliston suhteen, ja sitä ne ovat vieläkin. Kovin alussa olen vielä, mutta mainittakoon, että lähdin "maximum security" -tasolla liikkeelle – aivan kuin ensimmäisessä Dead Spacessa aikoinaan, hardilla heti matkaan. Henki on ollut tiukassa, kuolin ensimmäisen puolituntisen aikana kymmenisen kertaa. Ehkä nuo väistöt hioutuvat toistojen myötä selkäytimeen ja meno paranee.
Itse kuulun niihin masokisteihin, jotka vain innostuvat kuolemista, kunnes tulee onnistumisen vuoro. Pitemmälle edetessä selviää, haukkasinko liian suuren palan.
Kuulostaa hyvältä ja taitaa tekniset ongelmat olla takana PS5:lla jo? Vai koskisko isommat ongelmat PC:tä? Harmi juttu tosin jos ei tässä ole sitä kauhua. Dead Space oli aikoinaan kyllä hyvinkin kuumottava.
Kuulostaa hyvältä ja taitaa tekniset ongelmat olla takana PS5:lla jo? Vai koskisko isommat ongelmat PC:tä? Harmi juttu tosin jos ei tässä ole sitä kauhua. Dead Space oli aikoinaan kyllä hyvinkin kuumottava.
Kyllä peli itselle maistuu, Dead Space 1 & 2 lukeutuvat omiin pelisuosikkeihin, mutta kyllä tässä myös ongelmia on.
Pelissä on hyvä tunnelma, mutta jostain syystä se ei ole kovinkaan pelottava, tai edes kuumottava, jos vertaa esim. juurikin näihin kahteen ensimmäiseen Dead Spaceen.
Enemy design on pääosin hyvää, mutta ainakin alkupuolen perus "epämuodostuneet zombiet" tuntuvat todella geneerisiltä vrt. necromorpheihin.
Suurin ongelma omasta mielestäni on checkpointtien sijoittelu. Alueet haarautuvat monesti useisiin suuntiin, combatti on melko vaikeaa ja kuolema korjaa usein, joten monesti joudut juoksentelemaan samoja käytäviä, yhä uudestaan ja uudestaan, kun edellinen checkpointti on ollut jossain aivan vastakkaisessa suunnassa kuin missä hirviö on juuri repinyt pääsi irti.
Itseäni tämä ei yleensä peleissä häiritse ja kuuluu jopa genren luonteeseen, mutta The Callisto Protocol on saanu kyllä muutamat ärräpäät irrotettua juuri tästä syystä.
Joskus checkpointit on myös sijoitettu siten, että checkpointin jälkeen kuositellaan "kaupassa" varusteita ja heti perään tulee haastava taistelukohtaus... Sitten kun potkaset tyhjää, niin joudut rämpätä samat kamojen ostot ja myynnit, ennenkuin pääset yrittämään combattia uusiksi.
Tähän hieman liittyen peli myös usein sulkee lopullisesti ovia takanasi, jos tutkiskelun aikana satut menemään tietämättäsi juuri siihen huoneeseen mikä aktivoi seuraavan story-kohtauksen. Edellisiä checkpointteja voi kyllä ladata, mutta se tietää sitten taas vaan lisää ylimääräistä juoksentelua.
PS5:lla on todella hyvän näköinen miljöö valaistuksineen yms. Framedroppeja tulee lähinnä kun näkyy tulipaloja ruudulla. Muuten on toiminut loistavasti.
Onhan tää nyt melko suora kopio Dead Spacesta, vaikkakin taistelusysteemi on hieman erilainen. Mutta todella tunnelmallinen ja paikoin haastava peli. Itse tykkään todella paljon, sitä sai mitä tilasin
Kyllä peli itselle maistuu, Dead Space 1 & 2 lukeutuvat omiin pelisuosikkeihin, mutta kyllä tässä myös ongelmia on.
Pelissä on hyvä tunnelma, mutta jostain syystä se ei ole kovinkaan pelottava, tai edes kuumottava, jos vertaa esim. juurikin näihin kahteen ensimmäiseen Dead Spaceen.
Enemy design on pääosin hyvää, mutta ainakin alkupuolen perus "epämuodostuneet zombiet" tuntuvat todella geneerisiltä vrt. necromorpheihin.
Suurin ongelma omasta mielestäni on checkpointtien sijoittelu. Alueet haarautuvat monesti useisiin suuntiin, combatti on melko vaikeaa ja kuolema korjaa usein, joten monesti joudut juoksentelemaan samoja käytäviä, yhä uudestaan ja uudestaan, kun edellinen checkpointti on ollut jossain aivan vastakkaisessa suunnassa kuin missä hirviö on juuri repinyt pääsi irti.
Itseäni tämä ei yleensä peleissä häiritse ja kuuluu jopa genren luonteeseen, mutta The Callisto Protocol on saanu kyllä muutamat ärräpäät irrotettua juuri tästä syystä.
Joskus checkpointit on myös sijoitettu siten, että checkpointin jälkeen kuositellaan "kaupassa" varusteita ja heti perään tulee haastava taistelukohtaus... Sitten kun potkaset tyhjää, niin joudut rämpätä samat kamojen ostot ja myynnit, ennenkuin pääset yrittämään combattia uusiksi.
Tähän hieman liittyen peli myös usein sulkee lopullisesti ovia takanasi, jos tutkiskelun aikana satut menemään tietämättäsi juuri siihen huoneeseen mikä aktivoi seuraavan story-kohtauksen. Edellisiä checkpointteja voi kyllä ladata, mutta se tietää sitten taas vaan lisää ylimääräistä juoksentelua.
Manuaalitallennus valikossa on toki olemassa, mutta pelaajalle ei kerrota sen tekevän tallennuksen samaan kohtaan kuin autosave viimeksi tallensi. Vertailuna Dead Spacessa oli vapaus tehdä tallennus erillisiin tallennuspisteisiin, se vähensi toistoa huomattavasti.
Toistaiseksi en ole (harmi kyllä) säikähtänyt, muutama pelottava hetki tarjoiltu ruudulle. Musiikin paisuminen, hämyisät/rajoitetut näkymät ja tieto vihollisen läsnäolosta toimivat, silloin ihokarvat osoittavat kohoamisen merkkejä.
Potentiaalia edelleen on, vielä tästä parempi tulee.
Manuaalitallennus valikossa on toki olemassa, mutta pelaajalle ei kerrota sen tekevän tallennuksen samaan kohtaan kuin autosave viimeksi tallensi. Vertailuna Dead Spacessa oli vapaus tehdä tallennus erillisiin tallennuspisteisiin, se vähensi toistoa huomattavasti.
Toistaiseksi en ole (harmi kyllä) säikähtänyt, muutama pelottava hetki tarjoiltu ruudulle. Musiikin paisuminen, hämyisät/rajoitetut näkymät ja tieto vihollisen läsnäolosta toimivat, silloin ihokarvat osoittavat kohoamisen merkkejä.
Potentiaalia edelleen on, vielä tästä parempi tulee.
Aivan niin unohdin sen manuaalitallennuksen joka ei tee mitään, tosin jos pelissä saisi tallentaa milloin vaan se veisi sen vähäisenkin pelon tunteen. Siksi Dead Space tyyliset tallennuspaikat olis kova lisä, vähintään niiden kauppojen viereen ettei tarvis ostella samoja kamoja uudestaan joka kerta.
Törmäsin pariin todella ärsyttävään bugiin, joista toinen toistui kahdessa eri paikassa kahdella eri tavalla. Tulin eräälle alueelle, jossa oli pari vihollista. Hoitelin ne ja huomasin ristikon takana arkun. Kiersin toista kautta ja avasin sen, mutta inventaarioon ei mahtunut enää nuppineulaakaan, joten esineet jäivät avattuun arkkuun. Peli oli juuri tallentanut saapuessani kyseiselle alueelle. Menin eteenpäin ja sitten tuli toistaiseksi pahin paikka, johon kuolin monta kertaa. Huomasin, että inventorysta voi pudottaa kamppeita, joten pudotin pari turhempaa, käytin arkussa olleet esineet ja poimin pudotetut esineet taas talteen.
Kuoleman jälkeen lootattu arkku oli tyhjä? Ja siitä olen varma, ettei välisavea tullut toista kertaa. Eli jäin vaille arkun esineitä, koska tallennus "luuli" minun ottaneen esineet ja latauksen jälkeen vain kansi oli auki. Inventoryssa oli kuitenkin ne esineet, jotka omistin ennen alueelle tuloa
Toinen on selkeämpi. Ruudussa oli välitallennuksen kuvake. Saavuin kaupalle ostamaan päivityksiä ja myin lootit pois, rahaa noin 800 yksikköä. Ostin päivityksiä 600 yksiköllä, menin eteenpäin, mutta kuolin. Peli latasi välisaven, jossa rahaa oli noin 400 yksikköä, mutta myymäni esineet olivat kadonneet inventorysta. Hieman kuin aiemminkin, mainitsemastani arkusta.
Sain tavarani takaisin lataamalla autosaven, joka tehtiin juuri tullessani uudelle alueelle. Varmuuden vuoksi tallensin myös manuaalisesti. Sen jälkeen toimi normaalisti kuolemien jälkeen. Kaupoissa pitäisi olla mahdollisuus tehdä manuaalitallennus, koska toistaminen alkaa pikkuhiljaa riepomaan. Tai esimerkiksi autosave kaupasta lähdettäessä toimisi myös.
Lisäksi, onko muillakin juokseminen bugannut? Muutaman kerran on kuolema korjannut, kun Jacob ei vain saa jalkoja alleen, vaikka kuinka painelisi L1:stä.
Etenkin tässä kohdassa toistaminen alkoi ärsyttämään:
Kun tapaat Eliaksen kellarista selviämisen jälkeen ja menet uudelle alueelle vaakasuoraa alustaa pitkin, niin kuoleman korjatessa pitää taas juosta muutama kerros alemmaksi ja ostaa/myydä tavaroita kaupassa. Helpoin tapa olisi repiä viholliset kuiluun seuraavassa kohdassa, mutta sitten jäisin vaille lootteja. Kuolin tuohon jo niin monta kertaa, että pudottaminen alkaa kuulostaa houkuttelevalta vaihtoehdolta. Aion silti vielä yrittää.
Törmäsin pariin todella ärsyttävään bugiin, joista toinen toistui kahdessa eri paikassa kahdella eri tavalla. Tulin eräälle alueelle, jossa oli pari vihollista. Hoitelin ne ja huomasin ristikon takana arkun. Kiersin toista kautta ja avasin sen, mutta inventaarioon ei mahtunut enää nuppineulaakaan, joten esineet jäivät avattuun arkkuun. Peli oli juuri tallentanut saapuessani kyseiselle alueelle. Menin eteenpäin ja sitten tuli toistaiseksi pahin paikka, johon kuolin monta kertaa. Huomasin, että inventorysta voi pudottaa kamppeita, joten pudotin pari turhempaa, käytin arkussa olleet esineet ja poimin pudotetut esineet taas talteen.
Kuoleman jälkeen lootattu arkku oli tyhjä? Ja siitä olen varma, ettei välisavea tullut toista kertaa. Eli jäin vaille arkun esineitä, koska tallennus "luuli" minun ottaneen esineet ja latauksen jälkeen vain kansi oli auki. Inventoryssa oli kuitenkin ne esineet, jotka omistin ennen alueelle tuloa
Toinen on selkeämpi. Ruudussa oli välitallennuksen kuvake. Saavuin kaupalle ostamaan päivityksiä ja myin lootit pois, rahaa noin 800 yksikköä. Ostin päivityksiä 600 yksiköllä, menin eteenpäin, mutta kuolin. Peli latasi välisaven, jossa rahaa oli noin 400 yksikköä, mutta myymäni esineet olivat kadonneet inventorysta. Hieman kuin aiemminkin, mainitsemastani arkusta.
Sain tavarani takaisin lataamalla autosaven, joka tehtiin juuri tullessani uudelle alueelle. Varmuuden vuoksi tallensin myös manuaalisesti. Sen jälkeen toimi normaalisti kuolemien jälkeen. Kaupoissa pitäisi olla mahdollisuus tehdä manuaalitallennus, koska toistaminen alkaa pikkuhiljaa riepomaan. Tai esimerkiksi autosave kaupasta lähdettäessä toimisi myös.
Lisäksi, onko muillakin juokseminen bugannut? Muutaman kerran on kuolema korjannut, kun Jacob ei vain saa jalkoja alleen, vaikka kuinka painelisi L1:stä.
Etenkin tässä kohdassa toistaminen alkoi ärsyttämään:
Kun tapaat Eliaksen kellarista selviämisen jälkeen ja menet uudelle alueelle vaakasuoraa alustaa pitkin, niin kuoleman korjatessa pitää taas juosta muutama kerros alemmaksi ja ostaa/myydä tavaroita kaupassa. Helpoin tapa olisi repiä viholliset kuiluun seuraavassa kohdassa, mutta sitten jäisin vaille lootteja. Kuolin tuohon jo niin monta kertaa, että pudottaminen alkaa kuulostaa houkuttelevalta vaihtoehdolta. Aion silti vielä yrittää.
Tuo enimmäinen bugi on aiks yleinen ja siitä lukenut monelta pelaajalta. Toicottavasti saavat korjattua peliä. Konsoleille ilmeisesti joku patchi tuli yön aikana tai eilen ?
Joo ehkä on parempi odotella tosiaan aleja jos ovat siihen mennessä saaneet ehkä päivitettyä asioita. Mitä olen lukenut tästä pelistä, niin mielestäni monet asiat ovat tässä liian ärsyttäviä pelaamisen kannalta.
Joo ehkä on parempi odotella tosiaan aleja jos ovat siihen mennessä saaneet ehkä päivitettyä asioita. Mitä olen lukenut tästä pelistä, niin mielestäni monet asiat ovat tässä liian ärsyttäviä pelaamisen kannalta.
Alkanut ikävä kyllä siltä kuulostaa itsellenikin. Harmi, että on jäänyt se viimeistelty peli-idea ilmeisesti hieman kadoksiin. Toivottavasti päivityksillä voidaan ainakin jotakin pelastaa.
Muutama viesti yllä kuulostaa aika pahalta. Eritoten ne missä puhutaan harvassa olevista ja huonosti sijoitetuista tallennuspisteistä. Mikä rikkoo pahiten kauhupelin tunnelman? No se, että koet ne samat säikäytykset monta kertaa (vaikkakin tässä taisi olla odotettua vähemmän kauhua), niin että ne lähinnä ärsyttää eikä pelota. Liian harvaan ripotellut checkpointit ja manuaalisen tallennuksen puute ovat ehkä pahimmat pelimekaaniset tunnelman rikkojat. Tietysti varsinkin silloin jos peli osoittautuu vaikeaksi tai pelimekaniikka hankalaksi.
Toi kaupassa häröily-->meet pieksee-->jos kuolet--> uudestaan kaupassa häröily kuulostaa kyllä niin tyhmältä että ajatteliko tekijät tässä kohti mitään vai onko ihan vaan bugi? Ehottomasti kaupan jälkeen pitäs tulla talllennus. Itteäni ainakin ärsyttäis suunattomasti aina häröö sit niit kamoi uudestaan, muutenki täs mitä lukenut niin tosi paljon vastaavia ärsytyksiä jotka pilaa sen peli-ilon, itse peli ja gameplay ym näyttää kyl omaan silmään hyvältä, mutta ikävä kyllä tämä lähtee vasta reilusta alesta mukaan ja jospa silloin on jotain tommosia ärsytyksiä pätsätty.
Ei olisi ollut pahitteeks dead space tyyppiset checkpointit ja siinä kun päivitit ukon ja aseet nii ne kans tallentui, luulis tämmöset asiat nyt olevan nykyaikana jo itsestäänselvyyksiä. Tommonen dead space tyyppinen checkpoint systeemi kauhupelissä toimii muutenki kun se on jo eräänlainen kauhu et selviääkö seuraavaan.
Muistan aikoinaan dead space 2 vaikeemmalla jossa sai tehää vain 3 savea koko pelin aikana, siinä vasta jännitystä oliki että missä kohti kannattaa savettaa ekan tai vikan kerran.
Toi kaupassa häröily-->meet pieksee-->jos kuolet--> uudestaan kaupassa häröily kuulostaa kyllä niin tyhmältä että ajatteliko tekijät tässä kohti mitään vai onko ihan vaan bugi? Ehottomasti kaupan jälkeen pitäs tulla talllennus. Itteäni ainakin ärsyttäis suunattomasti aina häröö sit niit kamoi uudestaan, muutenki täs mitä lukenut niin tosi paljon vastaavia ärsytyksiä jotka pilaa sen peli-ilon, itse peli ja gameplay ym näyttää kyl omaan silmään hyvältä, mutta ikävä kyllä tämä lähtee vasta reilusta alesta mukaan ja jospa silloin on jotain tommosia ärsytyksiä pätsätty.
Omaan korvaan tuo kuulostaa siltä, että se kauppa on tarkotuksella ennen vaikeaa kohtaa, ja sen takia voi ostot tehdä uusiksi, että voi tarvittaessa muuttaa sitä mitä ekalla kerralla osti. Aika monessa pelissä taitaa olla samanlailla esim. ennen jotain vaikeaa bossia.