Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Callisto Protocol

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotain perverssiä siinä on kun polkee saappaalla juuri suolestamaansa örvelöä mössöksi. Nautin siitä.

Hyvä peli, tähän mennessä mennessä 8/10.
 
Viimeksi muokattu:
Läpi meni. 8h50min täyttä rautaa, tää iski meikäläiseen ihan täydestä. Täällä mainituista ongelmista koin vaan kerran tuon että kuoleman jälkeen piti ostaa uusiks tavarat, joo tyyliin se 1 update pamppuun, en kokenu tätä minään ongelmana, vaikka kuolo korjasikin useita kertoja. Loistava peli ja oli itseasiassa parempi mitä kuvittelin kun arviot lyttäs pelin, nyt vaa toivon ettei se vaikuta pelin jatkoon, toivon todella että tulis toka osa tai story dlc! Tekis mieli pelaa uusiks vaikeimmalla mutta toi loppu oli sen verran vaikea että menis kyllä masokismin puolelle. Ehkä myös odottelen helmikuun newgame+
 
Läpi meni. 8h50min täyttä rautaa, tää iski meikäläiseen ihan täydestä. Täällä mainituista ongelmista koin vaan kerran tuon että kuoleman jälkeen piti ostaa uusiks tavarat, joo tyyliin se 1 update pamppuun, en kokenu tätä minään ongelmana, vaikka kuolo korjasikin useita kertoja. Loistava peli ja oli itseasiassa parempi mitä kuvittelin kun arviot lyttäs pelin, nyt vaa toivon ettei se vaikuta pelin jatkoon, toivon todella että tulis toka osa tai story dlc! Tekis mieli pelaa uusiks vaikeimmalla mutta toi loppu oli sen verran vaikea että menis kyllä masokismin puolelle. Ehkä myös odottelen helmikuun newgame+

Ai tää on noin lyhyt. Nooh, itsellä menee varmaan puolet pidempään, kun seison jossain nurkassa kuunnellen kaikkia kolahduksia ja örinöitä:⁠-⁠)
 
Ai tää on noin lyhyt. Nooh, itsellä menee varmaan puolet pidempään, kun seison jossain nurkassa kuunnellen kaikkia kolahduksia ja örinöitä:⁠-⁠)
Noi oli hyvää antia myös, kerran kattelin kun örveltäjä oli kalterien takana, sit se hävis viemäriin ja rupes kuuluu ääniä että se kulkee mun ohi, mielessä kävi heti että "ei, ei saakeli jos se tulee mun taakse ja kun käännyin ni sieltähän se tulee ja kylmät väreet nousee kun tajusin et mun alitajunta oli oikeessa :D
 
Läpi meni. 8h50min täyttä rautaa, tää iski meikäläiseen ihan täydestä. Täällä mainituista ongelmista koin vaan kerran tuon että kuoleman jälkeen piti ostaa uusiks tavarat, joo tyyliin se 1 update pamppuun, en kokenu tätä minään ongelmana, vaikka kuolo korjasikin useita kertoja. Loistava peli ja oli itseasiassa parempi mitä kuvittelin kun arviot lyttäs pelin, nyt vaa toivon ettei se vaikuta pelin jatkoon, toivon todella että tulis toka osa tai story dlc! Tekis mieli pelaa uusiks vaikeimmalla mutta toi loppu oli sen verran vaikea että menis kyllä masokismin puolelle. Ehkä myös odottelen helmikuun newgame+

Noin lyhyt rykäsy :eek: Noh, ite olen sitä mieltä että ei se pituus vaan...Tosiaan jos laatu on kohallaan mä en mittaa sitä peliä määrässä vaan laadussa. Ikävä kyllä tässä taitaa olla vielä näitä laatuongelmia. Ite kun hommaan tän joskus niin taidan pelata vaikeemmalla ihan jo sen selviytymiskauhu fiiliksen vuoksi.
 
Noin lyhyt rykäsy :eek: Noh, ite olen sitä mieltä että ei se pituus vaan...Tosiaan jos laatu on kohallaan mä en mittaa sitä peliä määrässä vaan laadussa. Ikävä kyllä tässä taitaa olla vielä näitä laatuongelmia. Ite kun hommaan tän joskus niin taidan pelata vaikeemmalla ihan jo sen selviytymiskauhu fiiliksen vuoksi.
Myös ottaen huomioon tän pelin luonteen niin mielestäni just hyvä pituus, piti mut otteessa läpi asti eikä puutumista tullut missään vaiheessa niinku monessa pelissä käy. 9h on vielä jatkuvaa etenemistä kun hyvin harvoin sitä juoksi samaa käytävää useemmin.
 
Myös ottaen huomioon tän pelin luonteen niin mielestäni just hyvä pituus, piti mut otteessa läpi asti eikä puutumista tullut missään vaiheessa niinku monessa pelissä käy. 9h on vielä jatkuvaa etenemistä kun hyvin harvoin sitä juoksi samaa käytävää useemmin.
Toi on varmaan ihan hyvä pituus tälle pelille.
Nyt loppui pelaaminen tältä illalta tai katotaan maltanko olla jatkamatta myöhemmin, sen verran tää vetää puoleensa kokoajan :⁠-⁠)
 
Myös ottaen huomioon tän pelin luonteen niin mielestäni just hyvä pituus, piti mut otteessa läpi asti eikä puutumista tullut missään vaiheessa niinku monessa pelissä käy. 9h on vielä jatkuvaa etenemistä kun hyvin harvoin sitä juoksi samaa käytävää useemmin.

Juu ei tämmöstä peliä jaksais (minä ainakaan) jotain 50h, kun ei siinä "chillata" välissä keräämässä sieniä ja kukkia. Dead Spacetki taisi olla tyyliin jotain tota luokkaa.
 
Sen verran vielä haluan kommentoida tota parjattua taistelu systeemiä, että itse ainakin olen nauttinut siitä.

Ei tää ole mikään GOW tai vastaava, toi kompelö meno vähän niinkuin kuuluu tähän.
Jossain arvostelussa haukuttiin, kun ei sillä pistoolillakaan tee mitään, mutta kokeilkaa silmän sijasta polvea ja sitten kun polvea ei enää ole, niin saapasta naaman :)
 
Liha on heikkoa ja tuli napattua gigantista powerin hinnalla ps5 versio. (kun ei paikallisessa powerissa ollut)
Joitain kritiikkiä tullut "harmaasta mustasta".. on se tosiaan mustan osalta kontrastiton mutta ei noin räikeää voi mokana selittää, viittaa kovasti että näin on haluttu, ns. elokuvamaisempi lookki.. ehkä silti itse olisin toivonut hiukan alemmas tuota.
Terveys on kyllä liian herkällä tässä.. tämmöisissä pari iskua ja kuolo jos rytmi ei satu ei ole kovin hyvä jos tallennuspisteitä on harvassa ja sekaan laitetaan "säikytyksiä" joille ei voi mitään ja silti ottaa iskua.. niitä ei siis voi välttää ellei tiedä missä ne piileksii ja ehkä ei sittenkään jos se kuuluu reittiin.. ja tommosen jälkeen vihu tai pari niin taas check pointti jossain missälie. Vähän outoa että ikäänkuin pitää kuolla ja aloittaa checkpointista jos haluaa yllätys damagen estää..
Toinen vika pelissä on että mitään suuntaviivaa minne mennä ei ole.. aika alussa huoneen tutkinnan aikana radiokaveri höpötti että nyt voi palata tai mennä jonnekin.. no en kuullut mitä sanoi niin luulin että pitää tarpoa takaisin.. Tästähän ei jää mitään infoa mihinkään.. läpi kentän menin takaisin ja totesin että eipä pääse enää enempää.. no eikun takaisin ja jostain web guidesta lukemaan että mihinkähän se höpisijä tarkoitti.. oli jäänyt tietokone aktivoimatta (olisi pitänyt olla aika lähellä että pieni vaalea "kohde" läntti olisi näkynyt)
Ja onhan tuo melee painotteinen taistelu hassu kun kaikki zombit muuttuneet supernopeiksi mike tysoneiksi.. ja vaikka vasta noin tunnin luokkaa pelaillut niin käy äkkiä aika todella toistuvaksi väistö heilunnaksi.
 
Jossain arvostelussa haukuttiin, kun ei sillä pistoolillakaan tee mitään, mutta kokeilkaa silmän sijasta polvea ja sitten kun polvea ei enää ole, niin saapasta naaman :)
Mä taas käytin aseita ihan pirusti ja ne tekee tosta hyvin hauskan omaan mieleen, juuri kuten sanoit, polvet klesaks toimii :D
 
Pakko sanoa, että jopa veteraanille tuo maximum security on turkasen kova pala. Edetessä tietysti oppii, mutta aloitin silti pelin alusta normal security -tasolla. Meno on heti huomattavasti pelattavampaa. Silti – jos väistely ontuu, niin noutaja tulee nopeasti. Ero oli kuitenkin huomattava, kuolin vain kerran vs. vaikeimman tason noin 20 uusintaa.

Tässä muutamia eroja, maximum vs normal security:

– Krediittejä saa normaalitasolla löydettynä ja vihollisten pudottamana enemmän per löydetty rahanippu
– Löydetyt parannusgeelit palauttavat välillä enemmän elinvoimaa (28x vs 35x)
– Viholliset eivät tuntuisi havaitsevan niin kaukaa, jos kuljet kyykyssä
– Tämä ei ole aivan varma tieto, mutta ilmeisesti pahikset eivät juokse niin kovaa normaalitasolla

Spoilereihin laitan vinkkejä 1. chapterin hoitamiseen, koska se parantaa pitkällä tähtäimellä pelikokemusta kummasti, eikä tarvitse kärsiä niin paljon kuolemista.

– Chapter 1 on vielä leikintekoa, koska välitallennuspisteitä on joka paikassa. Jos yksi taistelu menee pieleen, niin ota vain rehellisesti load last checkpoint ja tee paremmin seuraavalla kerralla.

– Pyri siihen, ettet käyttäisi parannusruiskuja ollenkaan, vaan säästät ne myymistä varten. Viholliset pudottavat silloin tällöin krediittien asemasta parannusgeeliä, jota ei voi kantaa mukana, vaan se menee heti käyttöön. Geelit riittävät hyvin parantamaan pikkunaarmut.

– Ruumiita on kiva talloa palasiksi vanhan kunnon Dead Spacen tapaan, mutta aivan pelin alussa sellaisen polkaiseminen vapauttaa parasiitin, joka käy Jacobiin kiinni. Sen saa helposti irti oikeaa näppäintä naputtamalla, mutta otat silti yhden palkin verran vahinkoa.

– Tutki paikat kunnolla. Kun tulet kohtaan, missä pitää hiiviskellä vartiodroidilta piilossa, olet monien loottien äärellä. Jos kaapeista (yms.) löytyy parantavaa geeliä, niin jätä varalle (mikäli mittarisi on täysi) vahingon ottamisen varalle.

– Älä avaa sulakkeen sisältävässä huoneessa olevaa arkkua, siellä on parasiitti.

– Sulake, jolla pääset tarinassa eteenpäin, toimii vaihtoehtoiseen loottipaikkaan. Pitkällä käytävällä, jonka toisessa päässä seisoo vartijadroidi tien tukkeena, on 2 ovea, joista toinen aukeaa sulakkeella. Toisen takana on suihkutila, josta löytää paljon tavaraa. Tosin siellä pitää hoidella kolme vihollista, mutta vain yksitellen ja rahaa on mukavasti saatavilla. Tavallisesti ennen suihkutiloihin menoa kaapista löytyy parantavaa geeliä jos otat osumaa. Tämä alue on se kriittisin, koska jos kuolet, niin backtrackingia tulee paljon.

– Kun teet onnistuneen väistön, niin älä koskaan odota vihollisen jättävän asiaa siihen. Voi tulla toinenkin isku, tai jopa kolmas. Vaihda väistöä toiselle puolelle ja jos ei heti tule uutta huitaisua, laita sähköpamppu heilumaan. Jos vihu tarttuu kiinni, niin se tekee vain minimaalisesti vahinkoa, ellet epäonnistu ruudulla vilkkuvan napin painalluksessa.

– Otukset osaavat blokata iskuja, kun lyöt monta kertaa. Jos sellainen tulee, niin varaudu väistämään torjunnan jälkeistä "counter"-iskua.

– Jos olet jo silponut toisen käden vihulta, niin se ei voi enää huitaista kuin yhden kerran hyökätessään.

– Viimeinen ovi, jonka avaat, vankilanjohtajan näyttäytyessä toisen kerran: varo sitä vihulaista! Siinä on erittäin aggressiivinen tapaus, joka tekee nopeasti vahinkoa jos et ole varuillasi ja väistele hyvin. Odota joka kerta ainakin kahden iskun comboa.

– Muista tyhjentää ne 4 kaappia lootista ennen kuin seuraat Eliasta, kun tapaat hänet uudestaan.

– Optimaalitilanteessa täydessä inventaariossasi on 4 lääkeruiskua (100 krediittiä kappale) ja kaksi myytävää loot-tavaraa 1. chapterin päätyttyä. Ruiskuja löytyi peräti 5 kappaletta, mutta yksi ei mahtunut mukaan, joten sen pystyi käyttämään.

– Myös 3D-printterin vieressä olevasta arkusta löydät krediittien lisäksi yhden myytävän lootin. Jos olet kerännyt tarpeeksi rahaa, kannattaa suosituksena ostaa käsiaseeseesi stabilizer-vakautin ja jonossa seuraavana aukeavat, huomattavasti vahinkoa lisäävät magnum-kudit. Ne auttavat kummasti vihollisten polvia ammuttaessa, joka on kätevä tapa hidastaa päälle rynniviä örvelöitä. Rampauttamisen jälkeen voit helposti viimeistellä ryömijät tallomalla. Tämä säästää myös ammuksia.

Edit. samalla tarkennan, että aiemmassa viestissäni kommentoima juoksunapin "toimimattomuus" onkin ominaisuus. Kun lattialla on tahmaa, niin Jacob ei voi juosta.
 
Viimeksi muokattu:
Peli ei muuten taida tallentaa ollenkaan niissä vaihtoehtoisissa reiteissä ja koska niissä on yleensä loottia, niin jos huomaat pelin tallentavan, kun menet johonkin suuntaan on siinä vaiheessa hyvä kääntyä takaisin (jos mahdollista) ja käydä tarkistamassa jäikö joku huone tutkimatta.
 
Peli ei muuten taida tallentaa ollenkaan niissä vaihtoehtoisissa reiteissä ja koska niissä on yleensä loottia, niin jos huomaat pelin tallentavan, kun menet johonkin suuntaan on siinä vaiheessa hyvä kääntyä takaisin (jos mahdollista) ja käydä tarkistamassa jäikö joku huone tutkimatta.
Vihaan tämäntyyppisiä autosaveja peleissä. Näiden kanssa tulee myöskin välillä kiitä tallennusten tuhoutumisiakin helpommin kuin manuaalitallennuksillla.
 
Peli ei muuten taida tallentaa ollenkaan niissä vaihtoehtoisissa reiteissä ja koska niissä on yleensä loottia, niin jos huomaat pelin tallentavan, kun menet johonkin suuntaan on siinä vaiheessa hyvä kääntyä takaisin (jos mahdollista) ja käydä tarkistamassa jäikö joku huone tutkimatta.
Ns. toisella kierroksella tuli löydettyä hyvinkin tärkeää loottia, mitä en ollut ensimmäisellä kerralla huomannut. Syynä oletettavasti mainitsemasi meno "oikealle reitille", jolloin peli eteni ja takaisin ei voinut enää mennä. Tuo on Callistolle hyvin tyypillistä: uuden alueen auetessa yksi on saman tien historiaa.

Vasta toisella kierroksella löytynyt lootti: Skunk Gunin eli haulikon rakennuskaava löytyi kellarista. Tärkeä vempain pistoolin rinnalle.

Varsin usein on tullut optimoitua omaa etenemistä ja lootit maksimoiden, se on hidastanut matkaa paljon. Looteissa on muuten tietty RNG – vaihtelee, mitä milloinkin saa.
 
Ns. toisella kierroksella tuli löydettyä hyvinkin tärkeää loottia, mitä en ollut ensimmäisellä kerralla huomannut. Syynä oletettavasti mainitsemasi meno "oikealle reitille", jolloin peli eteni ja takaisin ei voinut enää mennä. Tuo on Callistolle hyvin tyypillistä: uuden alueen auetessa yksi on saman tien historiaa.

Vasta toisella kierroksella löytynyt lootti: Skunk Gunin eli haulikon rakennuskaava löytyi kellarista. Tärkeä vempain pistoolin rinnalle.

Varsin usein on tullut optimoitua omaa etenemistä ja lootit maksimoiden, se on hidastanut matkaa paljon. Looteissa on muuten tietty RNG – vaihtelee, mitä milloinkin saa.
Tämä on muuten itelle ollut yksi isoimmista valituksen aiheista tähän mennessä, että mitenkään ei näe sitä mihin pitäisi mennä niin voisi välttää sitä reittiä niin pitkään, että on saanut ne muut alueet tutkittua loppuun. :D Ei siinä jos tosiaan pääsisi palaamaan takaisinpäin niin sittenhän tuo ei olisi ongelma.
 
Tämä on muuten itselle ollut yksi isoimmista valituksen aiheista tähän mennessä, että mitenkään ei näe sitä mihin pitäisi mennä niin voisi välttää sitä reittiä niin pitkään, että on saanut ne muut alueet tutkittua loppuun. :D Ei siinä jos tosiaan pääsisi palaamaan takaisinpäin niin sittenhän tuo ei olisi ongelma.

Tämän takia Dead Spacen viiva maassa on loistava keksintö. Se ei riko immersiota, kun maassa ei ole jatkuvasti joku nuoli näyttämässä mihin mennä tai hudissa merkkiä, mutta antaa selkeästi suunnan, mihin mennä niin voi kääntyä toiseen suuntaan.
 
Tämän takia Dead Spacen viiva maassa on loistava keksintö. Se ei riko immersiota kun ei jatkuvasti maassa joku nuoli näyttämsäsä mihin mennä tai hudisss merkkiä mutta antaa selkeästi suunnsn mihin mennä niin voi kääntyä toiseen suuntaan.
Jep, tuo oli kyllä hieno ominaisuus tossa pelissä ja ihmettelen kyllä samaa, kun joku muukin täällä, että miten tuo ei ole rantautunut kunnolla muihin peleihin sen jälkeen. Tosin tuohon scifi-teemaan se sopikin hyvin luontevasti.
 
Ylös Bottom