Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Crew Motorfest

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rap
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kokeilin ekaa kertaa pelata Summitia ja olen nyt sijalla 20425. Vielä on ilmeisesti kolme päivää aikaa parantaa tulosta. Tulos paranee kyllä selvästi kun saan grindattua maastoautoon maksimitasoiset osat. Tavoitteena on tietysti saada platina, joka ilmeisesti edellyttää, että olen maailman 10000 parhaan joukossa. Tässä on melkoista haastetta verrattuna The Crew 2:n Xbox-versioon, jota pelasin ylivoimaisesti eniten. Siinä sain platinaa lähes joka viikko ja viimeiset vuodet jopa helposti yrittämättä mitään. Nyt kun kaikki alustat ovat samassa Summitissa, taso tulee varmasti olemaan paljon kovempi.

Nyt kun tämä on kaikkien mielestä Horizon-kopio, niin Horizonissa on varmaan myös keskeisenä osiona tuo maailman kaikkien pelaajien viikottainen kisailu, jossa parhaat palkitaan?
 
Kyllähän tämä ihan hyvältä arcade rälläykseltä trialin perusteella vaikuttaa. Pidän tuosta ajettavuudesta enemmän kuin Horizon 5, tässä on autoilla parempi massantunne ja jos menee väärällä autolla offroadia ajelemaan niin sen kyllä huomaa ja myös Dualsense tuo mukavasti lisää fiilistä.

Pitää sitten jossain vaiheessa tarjouksesta ostella kun pahimmat bugit on korjattu ja sisältöä on tullut lisää.
 
Kaikista huonoin aika ostaa peli on julkaisussa varsinkin, kun viime vuosina Ubin pelit ovat tulleet salamannopeasti aleen. Itsekin mietin pitkään, että tuhlaanko rahaa julkaisuversioon, mutta koska tässä pyörii Summitit heti alusta lähtien, ajattelin, että haluan olla heti kisaamassa. Jos peliä haluaa pelata enimmäkseen yksinpelinä, ei ole mitään syytä kiirehtiä.
 
Olipas taas aikaa pelailla tätäkin ja reilu pari tuntia hurahti niin ettei huomannutkaan. Tässä on ihan jumalaton imu kun millään malta lopettaa pelaamista vaan seuraavaa kisaa löydään vaan sisään ja se on tuo loistava ajettavuus joka sen tekee, peli on silkkaa hauskuutta ajaa. Mielestäni jopa parempi kuin Horizon sarja juurikin sen takia että tässä on enemmän asennetta ja ajaminen on niin hyvin tehty, Horizon tuntuu tylsältä tämän rinnalla.
 
Joo, playlist kisat ja itse ajaminen on hyvin tehty sekä hauskaa. Joten sitä kautta heti parempi kuin muutama uusin Forza Horizon. Musiikit, presentaatio myös korkeatasoista. Grafiikat vähän vaihtelee. (Ja haamuautoja ei saa pois päältä :( )

Se vapaa maailma ei vaan tarjoa riittävästi ja vaihtelua on hyvin vähän. Kisoihin ajellaan samoja reittejä ja välillä sitten itse kisatkin on samoja teitä eri playlisteissä, mutta onneksi visuaalisesti eroja on sekä itse kisat tuntuvat kuitenkin aina uusilta.

Kävi vähän kuten meinasin betan jälkeen, että pelimaailma on nähty 2h jälkeen. Playlistit kuitenkin yllätti, kun keskityin niitä ajamaan ja unohdin vapaan maailman fiilistelyn.

Trial versio oli todella hauskaa pelaamista ja jospa vielä huomenna ehtisi ajamaan loput jäljellä olevasta ajasta. Se kuitenkin riittää itselle. Ehkäpä joskus sitten lisää testiä PS+:n kautta. Ei nämä festivaalit, mieletön meteli ja ruutu täynnä tavaraa ole ihan niitä omia lempiasioita ajopeleissä, mutta niihin on tyytyminen todella monessa arcadepelissä. Se on sitä nykyajan menoa.

Crew Motorfest: positiivinen yllätys, mutta toisaalta myös aika keskinkertainen. Hauskaa kuitenkin oli. Selvästi parempaa kuin NFS, Dirt 5. Horizonit on laadukkaita, mutta tylsiä. Eivät toimi mulle.
 
Kyllä tää voittaa jonkun Unboundin mennen tullen sata nolla. Kokeilin pari tuntia Unboundia mutta siihen jäi sen aivan hirveän ajomallin takia kun kaasua napauttamalla auto lähtee sivuluisiin. Karmeaa.

Trophyjä olen keräillyt nyt kun playlistit ajettu. Tässä on osa todella helppoja. Pelitunteja 22. Multa puuttuu vielä 15 trophyä. Platina itselläkin olisi haaveena mutta noi online trophyt voi olla se joka kaataa tämän. Olen aina vihannut peleissä online trophyjä. Onko yksi noista salatuista trophyistä että pitää sijoittua 10000 parhaan joukkoon? Auts.
Kannattaa muuten edes sen verran ajella noita playlisteja että saa pikasiirtymisen käyttöön. Autopelihullu kun olen (Horizon 5 pelattuna 243 tuntia ja Gt 7 550 tuntia) niin mun mielestä tämä on yksi parhaista kyllä. Ajomallinnus hyvää ja hauska ajaa.

Tää kyllä nauratti, hiki bensa-asema. Tankataan hikeä tankkiin :p Sama kun yhdessä AC:ssä Siwa ruokakauppa päässy mukaan:D
18a9230e5a662-screenshotUrl.jpg

18a9457150a63-screenshotUrl.jpg
 
Vähän lisää tullut pelattua nyt, tuntuu että PC:llä toi peli ihan kauhean näköinen, mulla ainakin toi kuva kauhean blurrinen kokoajan. Testasin trialia PS5:lla ja siin ei oo mitään sellaisii ongelmia. Luin netistä että moni valittanut blurrisuudesta PC:llä, kaikenmaailman asetuksia oon kokeillut mutta ei mikään oo auttanut. Tekee pahaa silmille kun ei oo selkee kuva.
Mutta kyl tää peli hävii kaikilla osa-alueilla forzalle.
 
Vähän lisää tullut pelattua nyt, tuntuu että PC:llä toi peli ihan kauhean näköinen, mulla ainakin toi kuva kauhean blurrinen kokoajan. Testasin trialia PS5:lla ja siin ei oo mitään sellaisii ongelmia. Luin netistä että moni valittanut blurrisuudesta PC:llä, kaikenmaailman asetuksia oon kokeillut mutta ei mikään oo auttanut. Tekee pahaa silmille kun ei oo selkee kuva.
Mutta kyl tää peli hävii kaikilla osa-alueilla forzalle.

Itsellä auttoi blurrisuuteen kun vaihtoi FXAA+TAA pelkkään TAA
 
Itsellä auttoi blurrisuuteen kun vaihtoi FXAA+TAA pelkkään TAA

Mä oon testannut sitäkin, ei mulla se auttanut. Ei oo kyl AMDn uusimmat ajurit mulla kun Starfield kaatui kokoajan niillä.
Kuvissakin näkyy ainakin itsellä kuinka blurrinen toi peli on, pitäis saada se pois jotenkin mutta en tiedä miten.
The Crew Motorfest_2023.09.17-09.13.pngThe Crew Motorfest_2023.09.17-09.13_1.png
 
Viimeksi muokattu:
Trophyjä olen keräillyt nyt kun playlistit ajettu. Tässä on osa todella helppoja. Pelitunteja 22. Multa puuttuu vielä 15 trophyä. Platina itselläkin olisi haaveena mutta noi online trophyt voi olla se joka kaataa tämän. Olen aina vihannut peleissä online trophyjä. Onko yksi noista salatuista trophyistä että pitää sijoittua 10000 parhaan joukkoon? Auts.
Tässä on siis playlistien lisäksi muutama moninpelimuoto, joista yksi on Summit. Kuten aiemmissa The Crew peleissä, Summit on se, missä suuri osa pitempään pelaavista viettää suurimman osan ajastaan. Se on viikottainen kisa, kaikki pelaajat yrittävät saada mahdollisimman hyvät pisteet yhdeksästä eri tehtävästä ja 10 000 parasta saa parhaat palkinnot. Toki huonomminkin pärjäävät saavat hyviä palkintoja. Summitiin kannattaa aina osallistua, jos aikoo pelata peliä pitempään. Summit on siis tavallaan PVE-moninpelimuoto tässä pelissä. Sen lisäksi on Grand Race ja romuralli, jotka ovat PVP-moninpelimuotoja ja joku viikottainen tuunauskilpailu. Kun puhuin platinasta, tarkoitin tuon viikkokisan parhaaseen 10 000 pääsyä, jota kutsutaan siis myös platinatasoksi, aivan kuten pleikkarin pokaalia, kun on saavuttanut kaikki pelin saavutukset. Kyse on kuitenkin ihan eri asiasta.

Jos nyt verrataan taas Horizoniin, niin tietääkseni Horizonissa ei ole mitään The Crew -sarjan end game sisältöön suoraan vertautuvaa end game sisältöä. Moninpeli on Horizonissakin ja usein bugiset viikkotehtävät, mutta ne toimivat ihan eri tavalla ja ainakin minun kohdalla ovat sellaisia, etten niitä jaksa pelata enää ja lopetin jo kauan sitten Forza Horizon 5:n pelaamisen. The Crew 2:n end game sisältöä pelaan vieläkin eli sillä osa-alueella ainakaan The Crew ei ole ollut Horizonia huonompi minulle. Toivoisin pikemminkin, että Horizoniin kopioitaisiin kiinnostavia kilpailullisia elementtejä The Crew-sarjasta, koska nyt hyvän pelin runko menee hukkaan, kun end game sisältö ei ole tarpeeksi kiinnostavaa. Peliä on yritetty kehittää live service suuntaan, mutta siinä ei olla onnistuttu. Toki, jos pelaa peliä vain 3 tuntia, voi sanoa, että Horizon on kaikessa parempi. Minulla kuitenkin on pelitunteja kummassakin pelisarjassa yli tuhat, joten se end game sisältö, jossa tulee vietettyä 95% peliajasta on kiinnostavampi kuin tutoriaaliosuus, jonka perusteella peliarvostelijat ja peliä kokeilevat tuomitsevat pelin. Tässä tapauksessa väittäisin siis, että peliarvostelijat eivät pelaa sitä peliä, jonka arvostelevat, vaan sen johdanto-osuutta, joka on aivan erilainen. Vähän niin kuin, jos olisi lukemisen arvostelija, joka opettelisi aakkosten kolme ensimmäistä kirjainta ja antaisi sen perusteella arvosanan lukemisen kiinnostavuudesta.

Nyt kun olen parina päivänä vääntänyt tuota Summitia, sen perusteella tulen pelaamaan tätäkin osaa viikottain siihen asti kunnes seuraava osa ilmestyy, jos Ivory Tower ei tee jotain todella huonoja ratkaisuja tulevaisuudessa.
 
Toki, jos pelaa peliä vain 3 tuntia, voi sanoa, että Horizon on kaikessa parempi.
Mulla on Horizoneissa jokunen sata tuntia alla ja esim. autojen säätöjä tuli paljon hinkattua että on päässyt sinne top50 joukkoon noissa haasteissa. En kyllä millään näe ainakaan tällä hetkellä että into riittää pelata tätä kolminumeroista lukua, aika vaisu porkkana itselleni tuntuu olevan tuo Summit. Veikkaan että siinä kohtaa kun loputkin playlistit on tahkottu läpi niin peli jäänee unholaan, kun ei kuitenkaan säväytä millään muotoa mutta on ihan "perus ok" kaahailua. Tämä toki ei haittaa, muitakin hyviä pelejä kyllä piisaa ja nekin ansaitsevat huomiotani. Kyllä tuossa joka pelikerralla alkaa tulla uusia juttuja joita kaipaisi että tästä(kin) löytyisi. Mun mielestä nuo tuhansien tuntien tahkoajat on ihan oma lukunsa, ja olisi todella iso miinus jos ei (mukamas) tälläisestä pelistä vaikkapa 50 tunnin tahkoamisella saa kunnon kuvaa millaista sitä on pelata. Pelasi sitten sen 50 tai 5000 tuntia, niin se ajettavuus, pelialue, grafiikat, UI yms. kyllä pysyy ihan samana alusta loppuun.
 
Minulle tämä Motorfest on enemmän fiilistely peli. Siihen fiilistelyyn liittyy vaan vahvasti se että pääsee muokkaamaan ja kustomoimaan ajamaansa autoa. Ei vaan vieläkään ole avautunut että mitä tuolla kaikella rahalla on pelissä tarkoitus tehdä? 400 000 löytyy pelin tililtä mutta missään valikoissa ei ole mitään shop car valintaa tai ei ole tuota kustomointiakaan minulle vielä näkynyt missään.

Jotai pelissä ilmeisesti tapahtuu kun 3 playlistiä on pelannut läpi tämän saa joku kertoa joka on siihen saakka päässyt.

Japan playlistin olen läpi päässyt muuten vaan ajanut ympäriinsä. En myöskään saa auki sitä playlist valikkoa sen ensimmäisen valinnan jälkeen ja ainoa tapa päästä koko ikkunaan on ilmeisesti käynnistää peli uudelleen? Ja ainoa tapa ostaa autoja on se että satut täysin vahingossa löytämään mailmasta kisan mihin pitää tietty auto ostaa ja sitten lukee jossain vasemmalla alhaalla ruudulla tosi pienellä "go to shop"

Aina välillä tulee myös jotain haasteita että painaa nuolta vasemmalle niin sen saa auki, minulla nuoli vasemalle avaa kameran.

Hieno peli mutta tulee vielä hienompi jos saa ostaa kaupasta juuri tasan niitä autoja joilla haluaa ajaa.
Minulle tämä Motorfest on enemmän fiilistely peli. Siihen fiilistelyyn liittyy vaan vahvasti se että pääsee muokkaamaan ja kustomoimaan ajamaansa autoa. Ei vaan vieläkään ole avautunut että mitä tuolla kaikella rahalla on pelissä tarkoitus tehdä? 400 000 löytyy pelin tililtä mutta missään valikoissa ei ole mitään shop car valintaa tai ei ole tuota kustomointiakaan minulle vielä näkynyt missään.

Jotai pelissä ilmeisesti tapahtuu kun 3 playlistiä on pelannut läpi tämän saa joku kertoa joka on siihen saakka päässyt.

Japan playlistin olen läpi päässyt muuten vaan ajanut ympäriinsä. En myöskään saa auki sitä playlist valikkoa sen ensimmäisen valinnan jälkeen ja ainoa tapa päästä koko ikkunaan on ilmeisesti käynnistää peli uudelleen? (En ole itse dualsensestä nappia löytänyt joka sen avaa) Ja ainoa tapa ostaa autoja on se että satut täysin vahingossa löytämään mailmasta kisan mihin pitää tietty auto ostaa ja sitten lukee jossain vasemmalla alhaalla ruudulla tosi pienellä "go to shop"

Aina välillä tulee myös jotain haasteita että painaa nuolta vasemmalle niin sen saa auki, minulla nuoli vasemalle avaa kameran.

Hieno peli mutta tulee vielä hienompi jos saa ostaa kaupasta juuri tasan niitä autoja joilla haluaa ajaa.
 
Varmaan aika monella jää pelistä sekava kuva jo tuon UI:n vuoksi. Pelissä on aika paljon kaikkea, mikä ei heti avaudu ja jonka voi hoksata vasta pitkän ajan kuluttua. Esim. The Crew 2:ssa minulla meni joku 300 tuntia ennen kuin opin vaihtamaan radiokanavan.

Autoja ei varsinaisesti tarvitse ostaa niin kauan kun ajaa playlisteja, mutta kyllä sieltä ihan kunnollinen autokauppa pitäisi löytyä ja playlistiakin pääsee vaihtamaan, vaikka se on alkuunsa hankalaa. Ilmeisesti pleikkarilla sitten mennään starttinapilla siihen ruutuun, jossa on kuskin ja auton valikot. Minullakin kesti jonkun aikaa hahmottaa tuo vaikka siis edellisiä osia on tullut pelattua.
 
Joo mullakin oli alussa ongelma juurikin tuossa, että mistä sinne autokauppaan pääsee ps5. Piti kaikki napit käydä ohjaimesta läpi että mistä hemmetistä sinne pääsee. Lopulta puolivahingossa sinne kauppaan pääsin kun tajusin kokeilla kaksi kertaa sitä options nappia. Tätä ei ole tekijät ajatelleet loppuun asti kun näinkin yksinkertainen asia aiheuttaa pelaajalle ongelmia.
 
Itselle tuotti ongelmia mistä löytyy mailboxi kun oli viritysosa lista täynnä ja ne meni sinne. Ihan kiva tuo RPG systeemi mikä noissa viriosissa on kun on perus vihree, sininen, violetti ja keltainen. sillä ei taida olla väliä minkä värinen se on statsien puolesta jos ovat samalla levelillä mutta mitä arvokkaampi osa (värin puolesta) sitä enemmän siinä on niitä bonus slotteja. Olis kova jos olis vielä joku epic tier missä sais itse valita ne affinityt niihin osiin.

Huomasin myös että pelissä on aika hieno kartta, se meinaan on ihan live kuvaa ja voit zoomata niin lähelle että näet kaiken mitä maailmassa tapahtuu. En tiedä onko sille mitään järkevää käyttöä mutta ihan cool keksintö. Saisivat kyllä antaa mahdollisuuden poistaa noita viritysoisa enemmän kuin yhden kerrallaan. On meinaan tuskasen hidasta tyhjentää niitä kun on täynnä.

Varmaan yksi tärkeä tekijä siinä että pelin kisaaminen on niin hauskaa löytyy siitä että ne on kaikki tarkoin skriptattu ja omaa autoa ei saa sinne viedä, joten tasapainotus on paljon helpompaa.
 
Affinityt saa arvottua uudelleen, mutta sitä ei ole vielä näköjään implementoitu peliin. Pelissä kerätään kuitenkin hajoitettavien osien palasia talteen ja niillä edellisessä osassa tehtiin sitä arpomista, varmaan se mekaniikka tulee tähänkin jollain tavalla.
.
 
Sain kiivettyä summitissa tuonne platinasijoille, ihan hauskaa paukuttaa nuo läpi. Jeepin performance level on kyllä vielä reilut sata pongoa alle maksimin joten pitää nostaa tappiin ja ajella jeeppikisat uusiksi. On tuo vähän hölmö että summitissa tosissaan kisatakseen pitää ensin grindata kaikki parhaat palikat autoihin.
 
Tämä peli on monen vuoden projekti ubisoftille. Crew 2 päivitettiin aktiivisesti 5 vuotta, joten kyllä tämäkin peli tulee muuttumaan pelaajien palautteen myötä vielä rutkasti.
 
Tämä peli on monen vuoden projekti ubisoftille. Crew 2 päivitettiin aktiivisesti 5 vuotta, joten kyllä tämäkin peli tulee muuttumaan vielä rutkasti.

Tämä on mitä odotan paljon. Miten paljon sisältöä peliin saadaan vuosien saatossa. Olen jo nyt erittäin tyytyväinen siihen mitä peli tarjoaa, en tiedä olisinko samaa mieltä jos olisin maksanut siitä 120€. Mutta 15€ Ubisoft+ tilauksella olen hyvin tyytyväinen.
 
Ylös Bottom