Trophyjä olen keräillyt nyt kun playlistit ajettu. Tässä on osa todella helppoja. Pelitunteja 22. Multa puuttuu vielä 15 trophyä. Platina itselläkin olisi haaveena mutta noi online trophyt voi olla se joka kaataa tämän. Olen aina vihannut peleissä online trophyjä. Onko yksi noista salatuista trophyistä että pitää sijoittua 10000 parhaan joukkoon? Auts.
Tässä on siis playlistien lisäksi muutama moninpelimuoto, joista yksi on Summit. Kuten aiemmissa The Crew peleissä, Summit on se, missä suuri osa pitempään pelaavista viettää suurimman osan ajastaan. Se on viikottainen kisa, kaikki pelaajat yrittävät saada mahdollisimman hyvät pisteet yhdeksästä eri tehtävästä ja 10 000 parasta saa parhaat palkinnot. Toki huonomminkin pärjäävät saavat hyviä palkintoja. Summitiin kannattaa aina osallistua, jos aikoo pelata peliä pitempään. Summit on siis tavallaan PVE-moninpelimuoto tässä pelissä. Sen lisäksi on Grand Race ja romuralli, jotka ovat PVP-moninpelimuotoja ja joku viikottainen tuunauskilpailu. Kun puhuin platinasta, tarkoitin tuon viikkokisan parhaaseen 10 000 pääsyä, jota kutsutaan siis myös platinatasoksi, aivan kuten pleikkarin pokaalia, kun on saavuttanut kaikki pelin saavutukset. Kyse on kuitenkin ihan eri asiasta.
Jos nyt verrataan taas Horizoniin, niin tietääkseni Horizonissa ei ole mitään The Crew -sarjan end game sisältöön suoraan vertautuvaa end game sisältöä. Moninpeli on Horizonissakin ja usein bugiset viikkotehtävät, mutta ne toimivat ihan eri tavalla ja ainakin minun kohdalla ovat sellaisia, etten niitä jaksa pelata enää ja lopetin jo kauan sitten Forza Horizon 5:n pelaamisen. The Crew 2:n end game sisältöä pelaan vieläkin eli sillä osa-alueella ainakaan The Crew ei ole ollut Horizonia huonompi minulle. Toivoisin pikemminkin, että Horizoniin kopioitaisiin kiinnostavia kilpailullisia elementtejä The Crew-sarjasta, koska nyt hyvän pelin runko menee hukkaan, kun end game sisältö ei ole tarpeeksi kiinnostavaa. Peliä on yritetty kehittää live service suuntaan, mutta siinä ei olla onnistuttu. Toki, jos pelaa peliä vain 3 tuntia, voi sanoa, että Horizon on kaikessa parempi. Minulla kuitenkin on pelitunteja kummassakin pelisarjassa yli tuhat, joten se end game sisältö, jossa tulee vietettyä 95% peliajasta on kiinnostavampi kuin tutoriaaliosuus, jonka perusteella peliarvostelijat ja peliä kokeilevat tuomitsevat pelin. Tässä tapauksessa väittäisin siis, että peliarvostelijat eivät pelaa sitä peliä, jonka arvostelevat, vaan sen johdanto-osuutta, joka on aivan erilainen. Vähän niin kuin, jos olisi lukemisen arvostelija, joka opettelisi aakkosten kolme ensimmäistä kirjainta ja antaisi sen perusteella arvosanan lukemisen kiinnostavuudesta.
Nyt kun olen parina päivänä vääntänyt tuota Summitia, sen perusteella tulen pelaamaan tätäkin osaa viikottain siihen asti kunnes seuraava osa ilmestyy, jos Ivory Tower ei tee jotain todella huonoja ratkaisuja tulevaisuudessa.