Tämä kohta konsolifin arvostelusta tökkii mulle aika pahasti:
"Omien menopelien kustomointi niin visuaalisten jippojen kuin suorituskyvyn osalta on arcademaisen suoraviivaista, mutta silti sopivan monipuolista."
Hieman avautumista tuosta suorituskyvyn "kustomoinnista". Tässähän on nyt niin, että kyseessä on täysin päälleliimattu, tyhjänpäiväinen ominaisuus joka on suunniteltu vain ja ainoastaan sitä varten että pelaajat käyttäisivät ihan oikeaa rahaa niiden hankintaan. Silkkaa mobiilipelikuraa toisinsanoen. Sillä ei ole mitään muuta funktiota pelissä.
Pelissä ei ole koskaan tilannetta, että sulla tarvitsisi olla virittämätön auto. Päinvastoin se menee niin että sulla on käytännössä pakko olla parhaat viriosat jos tuota ykköspelimuotoa missä omaa autoa käytellään pelaat (Summit). Tämä tekee siitä käytännössä pakollisen pahan, eikä sillä ole pelillisesti mitään, ei siis yhtään mitään arvoa. Mulla on nyt tilanne Summitissa taas, että kaikissa kisoissa joissa mulla on sopiva tappiin viritetty auto pyörin siellä 3000 nurkilla, vaan nuo mihin mulla ei ole parasta autoa olen sijoilla 30000+ kun käsillä ei vaan pysty paikkaamaan.
Sen lisäksi että tuossa on tuo satunnainen numero millä palikan paremmuutta mitataan (palikka 745 on parempi kuin 723, huoh), niissä on muutamia lisäominaisuuksia mitä tottakai saa yhdisteltyä niin että periaatteessa optimitilanteessa sulla olis noita parhaan numeron palikoita eri ominaisuuksilla varustettuna liuta jokaista autotyyppiä kohti. Saat 4% tehokkaammin aitaa nurin tai auto kulkee vedessä 3% paremmin, voi miten lystiä!
Myös nuo parhaat autot maksaa myös ihan hemmetisti, ja niitäkin voisi ostella (yllätys yllätys) ihan oikealla rahalla. Rahankeruu pelissä on kohtalaisen hidasta tottakai. Playlistejä vaikkapa jos haluaa pelata mistä sitä rahaa eniten saa, sun pitää ensin ostaa joku auto (jopa miljoonan maksava) että pääset tiettyä playlistia pelaamaan (vaikka et edes sitä autoa sitten siinä käytä ollenkaan.. mielenkiintoista). Tässä on ihan oikeasti alkanut tulemaan olo että kaikki eteneminen on ihan hiton hidasta, ellei sitten laita sitä oikeaa rahaa tiskiin. Mä mieluusti vaan ajaisin kilpaa, enkä tuskailisi jonkun pirullisen keinotekoisten rajoittimien kanssa mikä ei palkitse mua millään tavalla.
Jos jonkun tekee mieli alkaa nyt selittää että "grindaaminen on suht nopeaa" niin voi hillitä itseään. Se vaan ei ole. Sen lisäksi että ajelet vaikkapa sopivan playlistin kisat pois, menee helposti ainakin se 2-3 tuntia päälle silkkaa grindausta (per autotyyppi.. näitähän oli 16 tjsp.) että sulla alkaa olemaan ne parhaat osat. Tosiaan, ilman parhaita osia annat sitten aina handicappia.
Mitä enemmän aikaa tämän parissa käytän, sitä vähemmän mä tästä pidän. Mun aikani on arvokkaampaa kuin tälläinen "pelaaminen".