Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion -peliapu [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viper7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Ongelma Thiefs Guildin tehtävässä. Tehtävä on toinen Gray Foxin tehtävä,
jossa pitää wizardilta pölliä nuoli. Questin nimi on Arrow Of Extrication.
Olen päässyt sinne salakammioon sieltä Bravilin linnasta, mutta en tahdo löytää avainta salakammion päättävään oveen.
Lisäksi huomasin yhden toisen reitin tämän oven lisäksi ja
se on vesitunneli jota sukeltamalla pääse ulos keskelle merta.

Oon hitusen hukassa mistä pitäis sitä avainta ettiä, vai pääseeks sieltä vesitunnelista jonnekki?
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

muistaakseni veden kautta pääsee,
sitten iso spoileri
ELÄ TAPA SITÄ MAAGIA.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Joo siinä yhdessä huoneessa olevasta vedestä pääsee (se jossa on jättikala) mutta se reitti ei ole kovin syvällä mutta sulkeltamaan joutuu, joten jos saavut avomerelle olet jo mennyt ihan väärään suuntaan. Se ovi joka siellä on lukossa pysyy lukossa sillä siihen ei ole avainta kuulemma koko pelissä.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Kai muuten kaikki kamat mitä jätät omaan taloon, kans jää sinne ettei joku voi käydä vaa pöllimäs niit?
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Dynamic A.I:n pahaa yliarviointia taas, ei nuo NPC:t tee muuta kuin omat päivä rulianssit, nuku-seiso kaupungilla/kaupassa-jotain häsläämistä-nuku
Noiden tavaroiden ei pitäisi hävitä omista taloista, itsellä ei ole hävinnyt edes maasta. Paitsi Darkbrotherhoodin kaapista mutta voi olla että se johtuu siitä että kyseinen Interior tila vaihtuu kun pelaaja tekee erään tehtävän siellä. (ymmärrät jos TESConstructioria olet käyttänyt jos et niin et)

Mutta vältä monien kymmenien esineiden laittamista kaappeihin, jotkut on puhunut että näin ne voisivat hävitä, jotkut taas sanoo että jos kaappi resetoituu (täynnä normaalia kaappi kamaa) niin ottaa ne pois sieltä ja noiden omien kamojen pitäisi ilmestyä. Itsellä ei ole tosin viellä kadonnut yhtään mitään paitsi DB tukikohdasta.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Viper7 sanoi:
Kannattaa noihin rötöstelyihin myös hankkia tälläinen vähän ehkä pelin heikkousta hyödyntävä mutta myös todella hauska taika kun archane universityyn pääsee:

- Fortify merchantile 100 for 3 seconds self

Kyseinen taika tekee sinusta mestari kauppiaan ja kun aika pysähtyy puhuessa jolloin voit myydä esineesi rauhassa pois ;)

Tein tollasen2 sekunttia kestävän taian, mutta ne ei hyväksyny mun tarjouksia ollenkaa??:confused:
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Tee
nimi: Buy My Goods! (oma keksimä :P)
Fortify merchantile 100 points self 2-3s
Fortify Personality 100 points self* 2-3s(ei pakollinen, jos kyvyt tai mana ei riitä niin älä pistä tätä)
Charm 100p for 2-3s

Charm ja merchantile on tärkeimmät, tällöin pitäisi pystyä myymään hinnat ainakin bargain mittari puolessa välissä ellei isompanakin (vaihtelee sillä myyjillä on myös merchantile skill, maksimi myynti hinta tuleekin siitä kuinka paljon myyjä pitää sinusta ja kuinka hyvä merchantile kummallakin on, jos myyjä on master merchantile saa tavaroista huomattavasti vähemmän. 100 merchantilella pitäisi pystyä investoimaan kauppoihin myös.

Kätsy taika myös vartijoihin jos bountya tulee vähäinen määrä, itse lyön vartiaa nyrkillä ja heitän tuon taian niin ne unohtavat bountyni ja lakkaavat jahtaamasta.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Pitäs viel keksii se miten saa restorationii taiottuu kymmenen lisää, ni ois just se 50. Tiedätkö mistä pystys esim rahalla treenaamaan tota skilliä?
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Marz ja Othesse Cheydanhal ja bravil chappeleissa, nämä tosin Oblu wikin mukaan kuolevat Knights of the nine questissa jonka jälkeen tuota master trainer questia jolla skillin voi 70-100:n nostaa rahan kanssa.

Mikäli on sinulla on vaikeuksia nostaa noita niin olen kuullut että muiden parantaminen nostaa tuota kykyä nopeammin, joten eikun sellanen touch reastore health vaan tekoon ja yritä sillä.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

*** Spoiler ***


Sellaisen vinkin voisin antaa että Dark Brotherhood tehtäviä kannattaa alkaa tekemään mahdollisimman nopeasti, sillä Shadowmere hevonen on kuolematon ja sitä voi käyttää myös tavaroiden kuljettamiseen.

Itse käytän hevosta siten että ensin tyhjennän luolaston, tapan hevosen, nakkaan tavarat hevosen ruumiiseen ja ratsastan takaisin kaupunkiin. Kun olen perillä niin tapan hevosen, otan tavarat ja nakkaan omaan taloon / myyn esineet kaupassa. Kannattaa vaan sitten tappamisen jälkeen käydä sen hevosen selässä ja odottaa 1-2 sek. ennen dismount, sillä hevonen muuten palaa takaisin sinne Fort XXXX? alueelle josta alunperin sait hevosen.

Tämä varmasti auttaa monia sellaisia ihmisiä jotka haluavat raahata mahdollisimman paljon tavaroita ilman että joutuu rämppäämään luolissa ja kaupungeissa kokoajan.


*** Spoiler***
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Qzela sanoi:
*** Spoiler ***


Sellaisen vinkin voisin antaa että Dark Brotherhood tehtäviä kannattaa alkaa tekemään mahdollisimman nopeasti, sillä Shadowmere hevonen on kuolematon ja sitä voi käyttää myös tavaroiden kuljettamiseen.

Itse käytän hevosta siten että ensin tyhjennän luolaston, tapan hevosen, nakkaan tavarat hevosen ruumiiseen ja ratsastan takaisin kaupunkiin. Kun olen perillä niin tapan hevosen, otan tavarat ja nakkaan omaan taloon / myyn esineet kaupassa. Kannattaa vaan sitten tappamisen jälkeen käydä sen hevosen selässä ja odottaa 1-2 sek. ennen dismount, sillä hevonen muuten palaa takaisin sinne Fort XXXX? alueelle josta alunperin sait hevosen.

Tämä varmasti auttaa monia sellaisia ihmisiä jotka haluavat raahata mahdollisimman paljon tavaroita ilman että joutuu rämppäämään luolissa ja kaupungeissa kokoajan.


*** Spoiler***
Hmmm...

Ainut vaan että myöhäisemmässä vaiheessa Dark Brotherhoodista saa parempia tavaroita. Aikaisin sieltä saa kökömpiä varusteita.
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Turha täällä mitään spoiler tageja käytellä, omalla vastuulla tänne astutaan ;D

Shadowmere on tosin hankala tapaus, siitä voi löytyä hyötyä mutta itse hukkasin sen täysin jo muutaman tehtävän sisällä. Taitaa olla sillä tavalla että pelaajalla voi olla vain yksi "oma" hevonen jota saa käyttää, ja jos muihin koskee niin peli ns unohtaa toisen. Joten shadowmerestä kannattaa pitää hyvää huolta jos hevosilla kulkemisesta pitää.
Itse tosin luotan enemmän omiin kintuihini, ja rahaa saa sen verran helposti että mitään hevos kikkoja ei tarvita. Joka luolassa bandittejä daedaric varusteet messissä tuottaa kivasti massia varsinkin kun osaa tehokkaan feather taian kuten lighten load. Tuon taian avulla voi jopa quick travellata ja kestää naurettavan kauan joten uudelleen castaaminen ei ole ongelma.

niin ja hevosiin toimii myös Fortify speed ja mitä olen youtubesta katsonut fortify speed 100 for x secs tekee vartioista hevosineen varsin hauskan näyn. varsinkin kun stakkaa taian ja nostaa hepan speedin sinne 255 asti :D
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Joo todellakin toi fortify speed on näppärä taika myös hevosiin. Mutta mielestäni kyllä sen Shadowmeren pitäisi palata sinne mistä sen alunperinkin sai jos sen "hukkaa". Se vaan muistaakseni vei useita päiviä ennenkuin se ehtii takas.

Mutta asiasta kolmanteen, hyvä tapa salamurhata porukkaa (ilman että saa bountya) on pistää oma enchanced armor palanen, jossa on damage on self 1 tai jotain vastaavaa luokkaa ja sitten pistät tämän kyseisen esineen kohteesi taskuun. Menee kyllä jonkinaikaa ennenkuin kohde delaa, mutta tämä on aika varma tappaja.

Toinen temppu jonka olen tehonnut toimivaksi niin on pistää frenzy kohteen niskaan ja juosta kohdetta pakoon, varsinkin kun on kaupungissa. Guardit huomaa että sinä et ollut hyökkäyksen aloittaja ja kohde saa miekasta.

Kuinka paljon teillä syö "virtaa" tuo Fingers of the mountain taika? Minulla se taisi olla yli 3000...
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

joo mutta ehdottomasti helpoin tapa salamurhata on
Greyfox naamari päähän -> murha -> naamari pois, mutta joo nuo darkbrotherhood tehtävät kannattaa ilman kikkoja läpäistä, huomattavasti mielyttävämpiä. Ne kun ovat pelin parhaat tehtävät.

Fingers of the mountain jäi ekasta tallennuksesta saamatta mutta aika turha taika minulle,voi noita tehdä itse, mutta muutamassa kaverin tallennuksessa tuo vie jonkun kymmenen verran manaa, mutta voi olla että se on lvled ja destruction kykysi on alhainen (suomeksi taika on parempi jos olet korkeampi lvlinen sen saadessasi)

Frenzy ei ole vain tehokas murhatessa, sillä voi teurastaa koko kaupunkin ilman yhtään bountyä, paitsi vartiojoita ja tärkeitä npc hahmoja lvl 26 jälkeen. (25 lvl frenzy on maksimi)
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

En ole aivan 100 % tuosta Greyfox naamarista, muistaakseni oli muutama tehtävä joissa greyfox naamari ei toimi oikein jollen väärin muista?

Kieltämättä, onhan tuo mukavempaa pelata Dark Brotherhood tehtävät siten kuin ne on suunniteltu. Bonukset kannattaa aina hankkia, varsinkin se enchanted vaaka on loistava (Taisi olla joku scale of justice?)
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Pari kysymystä:

- Jos vetää main questit läpi, niin sulkeutuuko kaikki oblivion portit?
- Kannattaako ensin kaydä sulkemassa niitä yks tellen,
että saa niitä sigl-kiviä, muita roinia ja kokemusta?

Eli tiivistetysti missä kohtaa peliä kannattaa noi main questit suorittaa?
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Main questin ensimmäiset kaksi tehtävää kannattaa vetää läpi ennen lvl 10:tä niin säästyy ainakin Kvatchissa hemmetin moiselta huitomiselta. (lvl 20 jälkeen sielä on varmaan 3 kertaa enemmän vastustajia)

Kun on kruununperiä turvassa pohjoisessa blade linnoituksessa, kannattaa main quest jättää kunnes paukahtaa vähintään lvl 18. Tämän jälkeen sigil stonet joita noissa on muuttuvat transcended sigil stoneiksi jotka ovat paljon parempia kuin grand soul gemmit, vaikka tietty joutuu kikkailemaan haluamansa enchantin saamisen kanssa edelleen. Näillä voi tehdä kovia varuste settejä kuten
- Fortify magkica 50 equip setti
- Shield setti
- chameleon setti (en tiedä onko mahdollinen sigileillä)
- pikkukiva accesoreita esim light, detect life etc etc

näistä kuitenkin paras on 50 magkica per equip näillä saa roimat 200-400 magkickaa helposti, ja mana huolet ova ohi siltä seisamalta.

Voi olla että main questit ja oblivion gatet kannattaa kuitenkin tehdä vieläkin myöhempää jos haluaa parhaat accessory dropit
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Viper7 sanoi:
Main questin ensimmäiset kaksi tehtävää kannattaa vetää läpi ennen lvl 10:tä niin säästyy ainakin Kvatchissa hemmetin moiselta huitomiselta. (lvl 20 jälkeen sielä on varmaan 3 kertaa enemmän vastustajia)

Kun on kruununperiä turvassa pohjoisessa blade linnoituksessa, kannattaa main quest jättää kunnes paukahtaa vähintään lvl 18. Tämän jälkeen sigil stonet joita noissa on muuttuvat transcended sigil stoneiksi jotka ovat paljon parempia kuin grand soul gemmit, vaikka tietty joutuu kikkailemaan haluamansa enchantin saamisen kanssa edelleen. Näillä voi tehdä kovia varuste settejä kuten
- Fortify magkica 50 equip setti
- Shield setti
- chameleon setti (en tiedä onko mahdollinen sigileillä) On mahdollista (vain hemmetin puuduttavaa ladata ja ladata ja ladata, jee sain kolkyt kertaa feather mutta en vieläkään chameleonia
- pikkukiva accesoreita esim light, detect life etc etc

näistä kuitenkin paras on 50 magkica per equip näillä saa roimat 200-400 magkickaa helposti, ja mana huolet ova ohi siltä seisamalta.

Voi olla että main questit ja oblivion gatet kannattaa kuitenkin tehdä vieläkin myöhempää jos haluaa parhaat accessory dropit

just just
 
Vastaus: The Elderscrolls IV: Oblivion

Varmaankin harvinaisin noista efekteistä. Itse kun en nähnyt kertaakaan tuota kun yritin.
Feather ja detect life tuli useaan otteeseen kyllä.
 
Ylös Bottom