Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

100 tuntia tätä aikoinaan hakkasin. Ehkä säädin vaikeustason turhan löyhäksi, kun pelissä ei ollut juuri mitään jännitystä enää.

Nyt tavallaan kiinnostaisi aloittaa alusta pahalla hahmolla (kun jäi varkaiden ja mulkkujen kilta pelaamatta), mutta jokin psykologinen lukko estää. Ehkä vähän häiritisee se, että pitäisi jättää pääjuoni rauhaan. Kuitenkin sitten vituttaa ne jokapaikassa olevat oblivion gatet ja muutkin juonikuviot. Kuitenkin, 100 tunnissa tuli tehtyä niin paljon asioita, että vituttaisi toistaa niistä suuri osa, ja joidenkin tekemättömyys vituttaisi myös. Ainakin voisin testata Vile Lairia ja Mehrunes Razoria. Jossain muuten sanottiin, että lisäosat eivät toimi, jos et ole pelatessasi kytkeytynyt Xbox Liveen. Onkos tästä huomioita?

En tiedä mitä selitän, täysin turha kirjoitus.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Vile Lairissa ei oikeastaan ole pelattavaa. Mehrunes Razorissa menee kyllä tunti pari aikaa, kun sen käy läpi. Lisäosat toimivat ilman liveä. Kovoltahan se kone ne lataa, kun aloittaa pelaamisen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Mitäs kaikkea kivaa näissä latauksissa on? Rahalle vastinetta?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

gbz900 sanoi:
Vile Lairissa ei oikeastaan ole pelattavaa. Mehrunes Razorissa menee kyllä tunti pari aikaa, kun sen käy läpi. Lisäosat toimivat ilman liveä. Kovoltahan se kone ne lataa, kun aloittaa pelaamisen.

Muistaakseni Gametrailersin katsauksessa sanottiin, että omituisesta syystä lisäosat eivät toimi, jos et ole kytkeytyneenä liveen. Mutta hyvä jos näin ei ole.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Nyt alkoi hämäämään, meninkö puhumaan omiani. Olen kyllä melko varmaa siitä, että olen pelannut Oblista myös offlinena. Täytynee tarkistaa asia.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

En ole oikeastaan koskaan tutustunut roolipelien maailmaan, mutta tämä peli näyttää mielenkiintoiselta ja taidan ostaa sen yhdeksi XO:n ensimmäisistä peleistä.

1) Soveltuuko peli "ensikertalaiselle", vai pitäisikö omata kokemusta muista roolipeleistä?

2) Voisitteko selittää mikä tässä on ns. perusidea? Hommataan tavaraa ja tullaan rikkaaks vai onko joku syvällisempi tavoite?

3) Onko peli ensisijaisesti online vai offline -peli?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

viltsr sanoi:
En ole oikeastaan koskaan tutustunut roolipelien maailmaan, mutta tämä peli näyttää mielenkiintoiselta ja taidan ostaa sen yhdeksi XO:n ensimmäisistä peleistä.

1) Soveltuuko peli "ensikertalaiselle", vai pitäisikö omata kokemusta muista roolipeleistä?

2) Voisitteko selittää mikä tässä on ns. perusidea? Hommataan tavaraa ja tullaan rikkaaks vai onko joku syvällisempi tavoite?

3) Onko peli ensisijaisesti online vai offline -peli?

1: Kohtuu syvällinen mutta totuttelee sisään.

2: Pelissä on juoni + erittäin monta sivutehtävää joita suorittaa/selvittää. Ei ainakaan minun mielestä Diablomaista kamankeruuta.

3: Ensi- ja toissijaisesti täysin yksinpeli. Onlinestä hyötyä lähinnä lisäsisällön haalimisessa marketplace:lta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

viltsr sanoi:
En ole oikeastaan koskaan tutustunut roolipelien maailmaan, mutta tämä peli näyttää mielenkiintoiselta ja taidan ostaa sen yhdeksi XO:n ensimmäisistä peleistä.

1) Soveltuuko peli "ensikertalaiselle", vai pitäisikö omata kokemusta muista roolipeleistä?

2) Voisitteko selittää mikä tässä on ns. perusidea? Hommataan tavaraa ja tullaan rikkaaks vai onko joku syvällisempi tavoite?

3) Onko peli ensisijaisesti online vai offline -peli?


1) En ollut aikaisemmin pelannut yhtäkään Elder Scrolls-sarjan peliä. ns. roolipeleistä olin aikaisemmin pelannut lähinnä Falloutteja. Sanoisin että sopii, ja jostainhan aina pitää aloittaa.

2) Pelissä on pääjuoni, mutta pelin idea on se, että siinä tehdään mitä halutaan. Juuri se on koko homman koukku. Mihinkään ei pakoteta, vaan pelaaja saa keksiä omat motivaationsa. Tottakai itse pääjuonen hakkasin läpi, mutta niin paljon muutakin voi tehdä. Jos haluaa hommata tavaraa, tekee sitä. Jos haluaa vaeltaa metsissä, tekee sitä. Jos haluaa olla rikollinen, on sellainen. Taitoja on monia, ja ne kehittyvät sitä mukaa miten paljon niitä käyttää - loogista. Aseita ja tavaraa myöskin pelistä löytyy mukava määrä, jos on keräilijäluonne. Kyllä tässä on vaikka mitä vaihtoehtoja. Välillä on ihan mukavaa vaan nauttia pelin huikeista maisemista ja ratsastella rauhassa metsissä ja etsiä uusia jänniä paikkoja.

3) Pelkästään yksinpeli.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

viltsr sanoi:
1) Soveltuuko peli "ensikertalaiselle", vai pitäisikö omata kokemusta muista roolipeleistä?
Voin sanoa varmuudella, että sopii. Tyttöystäväni, joka aiemmin ei ollut pelannut yhtään tämänkaltaista peliä (lähinnä vain Simssejä) tempautui täysin pelin maailmaan. Nyt hänellä on jo 160 tuntia takana. :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

gbz900 sanoi:
Nyt alkoi hämäämään, meninkö puhumaan omiani. Olen kyllä melko varmaa siitä, että olen pelannut Oblista myös offlinena. Täytynee tarkistaa asia.

Et puhunut omiasi. Itsekin olen lataillut noita lisäosia ja pelannut offlinena, ja hyvin on toiminut.

Heitetäänpä vielä kysymys loppuun: Onko kenelläkään tietoa, että tuleeko näitä pikkulisäreitä vielä montakin? Meinaan, että itse en ainakaan pane pahakseni, jos pikkurahaa vastaan voi ladata lisäsisältöä Oblivioniin vielä jatkossakin...
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Joona_89 sanoi:
Et puhunut omiasi. Itsekin olen lataillut noita lisäosia ja pelannut offlinena, ja hyvin on toiminut.

Heitetäänpä vielä kysymys loppuun: Onko kenelläkään tietoa, että tuleeko näitä pikkulisäreitä vielä montakin? Meinaan, että itse en ainakaan pane pahakseni, jos pikkurahaa vastaan voi ladata lisäsisältöä Oblivioniin vielä jatkossakin...

Eikös justiinsa jotain tullut? Jos ei vielä, niin ainakin on kohta tulossa. En muista minkämoinen lisäpaketti oli kyseessä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Tempura sanoi:
Eikös justiinsa jotain tullut? Jos ei vielä, niin ainakin on kohta tulossa. En muista minkämoinen lisäpaketti oli kyseessä.

Nuo taikakirjat julkaistiin viime torstaina, ja eiköhän sieltä ole vielä lisää tulossa, jos ihmiset vain ostavat noita.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Paavi sanoi:
Nuo taikakirjat julkaistiin viime torstaina, ja eiköhän sieltä ole vielä lisää tulossa, jos ihmiset vain ostavat noita.

Niin olikin. Ja näin minäkin veikkaisin, että eiköhän tule. Kyseessä on kuitenkin X360:n myydyimpiä pelejä, ja myy kokoajan. Luulisin että vanhaa lehmää pidetään elossa aika kauan, vaikka pysyisi se pitämättäkin kohtalaisen kauan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

En ole muutamaa viimeistä sivua jaksanut lukea, mutta pakko avautua hieman. Meikäläistä harmittaa aivan perkeleellisesti (ja myös yleisesti sylettää) kun kehdataan ottaa rahaa lisäosista joita PC pelaajille on tarjolla ilmaiseksi.

Vaikka mieli tekisi hommata, niin periaatteesta jätän kyllä väliin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

nothing sanoi:
En ole muutamaa viimeistä sivua jaksanut lukea, mutta pakko avautua hieman. Meikäläistä harmittaa aivan perkeleellisesti (ja myös yleisesti sylettää) kun kehdataan ottaa rahaa lisäosista joita PC pelaajille on tarjolla ilmaiseksi.

Vaikka mieli tekisi hommata, niin periaatteesta jätän kyllä väliin.
Ei Oblivionin lisäosat kyllä PC:lläkään ilmaisia ole.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Lloope sanoi:
Jos Horse armor packia ja Orreryä tarkoitat niin eivät olleet.

Ok sitten my bad... Mutta silti jatkan kapinointiani ja jätän lisäosat ostamatta :eek:
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Juu eivät kyllä olleet.

PC puolelle on tosin ilmestynyt läjäpäin fanipoikien väsäämää epävirallista sälää joka jää XBOX-pelaajilta saamatta :(
 
Ylös Bottom