Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Levelit, The Elder Scrolls IV: Oblivion

Hauki sanoi:
Hmmm yksi neuvo minkä löysin oli se, että ei valitse majoreiksi niitä kykyjä, joita tietää käyttävänsä paljon (esim. soturilla blade) ja majoreiksi lähinnä sellaisia kykyjä, joita voi sitten tarvittaessa käyttää jos haluaa levelin ylöspäin. Näin ei ainakaan nouse oma taso liian nopeesti... En tiedä pitäisikö tuota sitten koittaa.

Itse tein aikoinaan oman classin. Sellaisen mage/warrun. Kehityin parissa viikossa 20lvl. :) Riippuu tietenkin paljon pelaa. Eli suosin sitä, että levelit nopeasti ylöspäin, koska silloin saa aina vaan parempia ja parempia lootteja. ;)

Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Hmm...mites tää levelöinti nyt oikeen menee...
Eikö periaatteessa ole hyvä että levelit ei kehity liian nopeaa..saa eri minor skilleja korkeammalle suhteessa leveliin? :confused: Tällön tietysti ei saa hyviä aseita, haarniskoita tms. niin nopsaan.

Itse oon pelannu jotain 50 tuntia, oon levelillä 14, major skilleinä blade, blunt ja hand-2-hand oletushahmon olikohan Knight perusteella. Ei liene mikään optimaali levelien suhteen, mutta toisaalta haastetta on kummiskin ollut aika sopivasti.

Päätehtävää oon pelannu laiskasti mutta saatuani Azura Starin ajattelin laittaa joka haarniskan osalle + shield 9% karhujen avustuksella. (n. 5*9% = 45% + suojaustaiat päälle) Tuo taannee jonkinmoiset suojat päälle vaikka mielessä kävi pistää joka osalle fortify strenght. :D

m_vierimaa sanoi:
Hmm...mites tää levelöinti nyt oikeen menee...
Eikö periaatteessa ole hyvä että levelit ei kehity liian nopeaa..saa eri minor skilleja korkeammalle suhteessa leveliin? :confused: Tällön tietysti ei saa hyviä aseita, haarniskoita tms. niin nopsaan.

Itse oon pelannu jotain 50 tuntia, oon levelillä 14, major skilleinä blade, blunt ja hand-2-hand oletushahmon olikohan Knight perusteella. Ei liene mikään optimaali levelien suhteen, mutta toisaalta haastetta on kummiskin ollut aika sopivasti.

Päätehtävää oon pelannu laiskasti mutta saatuani Azura Starin ajattelin laittaa joka haarniskan osalle + shield 9% karhujen avustuksella. (n. 5*9% = 45% + suojaustaiat päälle) Tuo taannee jonkinmoiset suojat päälle vaikka mielessä kävi pistää joka osalle fortify strenght. :D
Vasta levelillä 14? :eek: Ite oon pelannu n. 50 h ja melkein kaikki taidot mikä liittyy mageen niin expertillä tai masterilla. Sitten nämä muut taidot (ovien picciminen jne.) on kait sitten siinä apperanticessä(jos se nyt noin kirjoitettiin :D) Ainiin. Elikkä oon 25 lvl:nen

Leveleiden nousunopeushan vaihtelee tosi paljon sen mukaan mitä on valinnut major skilleiksi ja miten peliä pelaa. Itse lähdin "perse edellä puuhun" ja valitsin major skillseiksi sellaisia joita en normaalisti käytä ainakaan pakosti. Levelin nouseminen tapahtuu siten juuri silloin kuin itse haluaa. Tasolla 25 olin vasta noin 150 tunnin kohdalla.

Hex sanoi:
Leveleiden nousunopeushan vaihtelee tosi paljon sen mukaan mitä on valinnut major skilleiksi ja miten peliä pelaa. Itse lähdin "perse edellä puuhun" ja valitsin major skillseiksi sellaisia joita en normaalisti käytä ainakaan pakosti. Levelin nouseminen tapahtuu siten juuri silloin kuin itse haluaa. Tasolla 25 olin vasta noin 150 tunnin kohdalla.

Itse lähdin sitten eilen pelailemaan ja nyt pitäisi päättää major skillsit. Olen kahden vaiheilla, teenkö noin eli valitsen majoreiksi niitä kykyjä mitä normaalisti en käytä, vaiko niin että pumppaan majoreiksi kaikki mitä "pitääkin" ja jos peli alkaa käydä liian hankalaksi, vedän hankaluutta alaspäin.

Mielipiteitä/neuvoja?

Tuomas_M sanoi:
Oblivion on klassikko jota ilman ei voi elää. Kirous yllesi tulkoot jos ohitat Oblivionin olankohautuksella. Tarinamodissa riittänee pelattavaa ainakin sen 200 tuntia, olettaen ettei siihen kyllästy. Eli ihan tarpeeksi. :P

Pakko kaivaa vanhaa viestiä ylös. Ei tuosta tarinasta kyllä millään irtoa 200 tuntia. Itse olen tehnyt kaikki juonitehtävät, kaikki killat, lähes kaikkia sivutehtävät(muutama bugaa) ja pelikellossa on noin 130 tuntia. Enkä ole pelannut mitenkään juoksemalla läpi. Suuri osa ajasta on mennyt luolien ja maaston tutkimiseen.

Minulla on pelikellossa 330 tuntia! Kaksi sidequestiä on tekemättä ja kartan perusteella viisi luolaa tonkimatta. Kummasti on aikaa mennyt, vaikka käytänkin melkoisen usein fast travelia.

Tuota, on tuo oblivion ruvennut vähä kiinnostamaan.. Vaikka Morrowindiin kyllästyinkin aikanaan, ku oli liikaa vapautta.. Voiko morrowindiä pelata livessä muita vastaan, samaan tyyliin ku esim. Diablot pc:lä? <- toi on se josta pelin hankinta riippuu :confused: Lueskelin tossa pari sivua, ja ilmeisesti ei ole livepelaamista ollenkaan. Onko XO:la mitään diaplon tyylistä peliä, vai olisko tämä oblivion sitten paras roolipeli?

Viimeksi muokannut moderaattori:

[pmp] sanoi:
Tuota, on tuo oblivion ruvennut vähä kiinnostamaan.. Vaikka Morrowindiin kyllästyinkin aikanaan, ku oli liikaa vapautta.. Voiko morrowindiä pelata livessä muita vastaan, samaan tyyliin ku esim. Diablot pc:lä? <- toi on se josta pelin hankinta riippuu :confused: Lueskelin tossa pari sivua, ja ilmeisesti ei ole livepelaamista ollenkaan. Onko XO:la mitään diaplon tyylistä peliä, vai olisko tämä oblivion sitten paras roolipeli?

Tarkoitatko Oblivionia? Siihen ei ole ainakaan tällä hetkellä minkäänlaista Livessä pelattavaa moninpeliä. Mutta se on PARAS roolipeli tällä hetkellä XO:lle. :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Hauki sanoi:
Itse lähdin sitten eilen pelailemaan ja nyt pitäisi päättää major skillsit. Olen kahden vaiheilla, teenkö noin eli valitsen majoreiksi niitä kykyjä mitä normaalisti en käytä, vaiko niin että pumppaan majoreiksi kaikki mitä "pitääkin" ja jos peli alkaa käydä liian hankalaksi, vedän hankaluutta alaspäin.

Mielipiteitä/neuvoja?
Itse suosittelisin tekemään juuri sellaisen hahmon kuin itse haluaa, eikä miettimään vaikeustasoa vielä tuossa vaiheessa. Jos jossain välissä sitten tuntuu, että ei muka selviä, niin vetää sitten vaikeustasoa alaspäin, mutta et välttämättä edes joudu tälläiseen tilanteeseen. Oma reppana Assassin kuoli siinä kymppilevelelillä melkein heti jos kohdalle tuli leijona, joten ainoa keino oli juosta karkuun tai ampua jousipyssyllä kiven päältä. Nyt jätkä on 200 pelitunnin jälkeen melkoinen soturi, joka pätkii isoimmatkin vihut ilman suurempia ongelmia.

Kvatch oli kyllä melkoisen vaikea paikka omalle hemmolle, mutta siitäkin selvittiin :D

Tänään tuli tekstiviesti että voin huomenna hakea kello 16 jälkeen boxin postista, joten piti käydä sitten joku peli ostamassa että pääsen heti tyyppäämään konetta, ja oblivionhan sitä tarttui mukaan. Olisko jotain vinkkejä aloittelijalle, en ole juurikaan pelannut roolipelejä

[pmp] sanoi:
Tänään tuli tekstiviesti että voin huomenna hakea kello 16 jälkeen boxin postista, joten piti käydä sitten joku peli ostamassa että pääsen heti tyyppäämään konetta, ja oblivionhan sitä tarttui mukaan. Olisko jotain vinkkejä aloittelijalle, en ole juurikaan pelannut roolipelejä

Pidä hauskaa :)

[pmp] sanoi:

Vinkkinä voisin ehkä kertoa että tee aluksi ihan kunnon taistelija. Et ole heti kuolemassa ja kestää vähän enemmän iskuja. Maagi voi olla hieman vaikea pelata alussa, vaikkakin pelin lopussa onkin erittäin voimakas. Toivottavasti boxin päivitys on korjattu jo, niin et joudu heti laittamaan konetta huoltoon.

Sneak hahmolla saatta sitten tosiaan olle hiukan vaikeuksia joissain kohdissa. Oma hahmo on Assasin luokkaa, mutta kun Strenght, Light Armor, ja Blade täysillä, niin on aika helvetin hyvä. Ei hirveän usein tule kuolema vastaan. Niin ja vielä Marksmankin täysillä. Ja sneak. Aika helppoa.

[pmp] sanoi:
Öh? Koskeeko tää Livea vai?

Jeps. Enää ei siis tarvinne huolehtia asiasta. Ja vinkkinä peliin: Kannattaa tutkia aina erilaisia mahdollisuuksia ja koittaa pysyä perillä tehtävien yms. taustoista. Silloin on hauskaa.

RedDragon sanoi:
Toivottavasti boxin päivitys on korjattu jo, niin et joudu heti laittamaan konetta huoltoon.
On korjattu jo: http://www.livegamers.fi/misc/news.php?shownum=2217.

Tuosta hahmosta vielä, että taistelijahahmolla tosiaan peli on varmasti helpointa pelata, mutta toisaalta jää aika monta osa-aluetta pelistä kokematta. Itse tein sellaisen maagin ja taistelijan välimuodon, eli taikurin joka osasi myös miekkailla. Näin sain ilman älytöntä kehittämisrääkkiä kosketuksen sekä pelin taikasysteemiin että myös lähitaistelusysteemiin. Sneak-hahmolla luulisi olevan kaikkein vaikeinta pelata, mutta toisaalta sniikkaajille tarkoitetut killat (varkaiden ja salamurhaajien killat) tarjoavat pelin parhaita tehtäviä.

Loppuvaiheilla peliähän ei enää ole mitään väliä minkälaisen hahmon olet alun perin luonut, kun hahmo alkaa olemaan joka osa-alueella melko voittamaton.

Omasta mielestä pelistä sai eniten irti, kun teki monta hahmoa. Itellä oli aluksi ihan kunnon tankki, kunnon maagi ja kunnon varas. Kun sain niillä pelattua läpi, niin aloin tehdä sekoituksia.

Nyt on noin 7tuntia pelannut peliä. Oblivion oli mielestäni erittäin ärsyttävä mesta. Mutta areenaan ihastuin heti, parasta mitä peli on tähän mennessä tarjonnut :)

[pmp] sanoi:
Nyt on noin 7tuntia pelannut peliä. Oblivion oli mielestäni erittäin ärsyttävä mesta.

Nooh, Oblivionista löytää usein hyviä tavaroita, ainakin sitten kun olet jollain 20+ levelillä. Tosin silloin siellä on paljon hämis daedroja, jotka on käsittämättömän raivostuttavia.

Ylös Bottom