Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Tuota GOTY versiota tosiaan olen metsästänyt sopivaan hintaan jo reilu vuoden (Huonolla menestyksellä), ja nyt tuli mieleen, että mites noiden käytettyjen pelien kanssa? Eli voiko tuota GOTYä ostaa käytettynä, vai jääkö se lisämateriaali vain alkuperäisen ostajan iloksi? Eli lukittuuko tuo lisämateriaali mitä GOTY:ssä on niin tiettyyn gamertagiin vai miten se käytännössä menee? Eli voiko GOTY:ä ostaa käytettynä?

Onko kokemuksia GOTY:n pelailusta / asennuksesta toisella boxilla ja gamertagilla, pelilevynä semmoinen, joka on jo käynyt jossain toisessa lootassa?

Onko tuossa GOTY:ssä olevat lisäosat itse pelilevyllä, vai pitääkö ne latailla netistä?

Kiitoksia vastauksista taas etukäteen!
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

No niinpä tosiaan, videot yms ovat todennäköisesti ajalta ennenkuin asentaminen tuli mahdolliseksi. Uskoisin että moinen on vähäisempää myös uudempien konsolin sisuksien ansiosta. Pelin julkaisun aikoihin pelailin julkkarissa ostetulla boxilla ja ihmettelin kun jatkuvasti lataili ja välillä pätki jne. Myöhemmin pelasin Shiverin läpi uudistetulla boxilla (kuitenkin aikana ennen asennusmahdollisuutta) ja mielestäni toimi paljon sulavammin.

Pystyykö joku vahvistamaan / kumoamaan epäilyni?

Onko tuossa GOTY:ssä olevat lisäosat itse pelilevyllä, vai pitääkö ne latailla netistä?

Levyllä, eikä pitäisi olla ongelmia käytetyn kanssa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

pitäisi olla erillisellä levyllä goty paketissa. en tiedä miten toimii mutta luulen että lyöt lisäosa levyn asemaan ja se asentaa ne kovollesi
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

No niinpä tosiaan, videot yms ovat todennäköisesti ajalta ennenkuin asentaminen tuli mahdolliseksi.

Eli siis käytännössä pelin tulisi toimia paremmin, kun sen installoi? Eikä näytä Oblivion tuonne blacklistille joutuneen (Pelejä joita ei kannata installoida kovalevylle -ketju).
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Asensin Oblin kovolle ja ei nyt ainakaan mitään kummosia parannuksia ole tullut vastaan. muuta kuin että kone ei pidä hirveää mölyä. Joskus lataus uuteen paikkaan mentäessä menee hyvinkin nopeaan, joskus "normaalilla" vauhdilla. ruudunpäivityksessä ei muutoksia, mutta tuntuu että nyt ei enää tule paljoa niitä sekunnin kestäviä lataustaukoja kesken samoilun.

hah alotin uuden hahmon ja noh, peli taas imaisi sisäänsä tehokkaasti :) on se vaan kiva peli
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Jos ostaa marketplacesta Shiverin ja sen toisen, kai se tulee Oblivioniin suoraan, toisin kuin GOTYssä, pitää asettaa toinen levy koneeseen, jottA Voi pelata?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Tuli tässä vain vähän OT valitusta mieleen... Gamebryo on nimittäin tavattoman huono pelimoottori. Ainakin Oblivionin raskauden perusteella. Konsoleillakin peli on surkeasti optimoitu (latausajat, kasviston piirtoetäisyys). Fallout 3:ssa sentään peli latailee verrattain nopeasti ja piirtoetäisyys on huikea.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Todella hyvä peli, en ole vielä kauhean pitkällä tässä, mutta tuntuu loistavalta. Sain suljettua sen ensimäisen Oblivionin portin vasta äsken, mutta nyt peli tuntuu loistavalta. :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Joo eli tosiaan, iteltä löytyy se GOTY versio pelistä ja itseäni ei kyllä koskaan nykiminen ole alkanut häiritsemään. Kait se peli sitten imaisee muuten niin sisään ettei siihen kiinnittänyt huomiota. :p

Mutta mitä tulee siihen käytetyn GOTY version ostoon niin kotelossa tulee 2 levyä, joista toisessa on lisärit, ja se lykätään vain boxiin ja asennus käynnistyy. Että ei pitäisi olla gamertagiin sidoksissa yms. :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Itse olen huomannut että esim. Brumassa tulee noita latailuja huomattavasti enemmän kuin vaikkapa Imperial Cityssä.

Hyvä peli kyllä, reilu kymmenen tuntia takana ekalla hahmolla ja lähinnä olen sitä "kehitellyt" enkä ole portteja koittanut sulkea.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Oblivion on kyllä hyvä peli, mutta Morrowindin jälkeen siitä ei ole pystynyt nauttimaan niin paljon kun sillon kun ensinmäistä kertaa pelasi. Vihollisten levelien nousu oman hahmon kanssa on kyllä typerin keksintö ikinä. :mad:

PC:lläkään ei pyöri kuin ultra-low-low asetuksilla, joten modit jäävät vain haaveksi...
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

No niinpä tosiaan, videot yms ovat todennäköisesti ajalta ennenkuin asentaminen tuli mahdolliseksi. Uskoisin että moinen on vähäisempää myös uudempien konsolin sisuksien ansiosta. Pelin julkaisun aikoihin pelailin julkkarissa ostetulla boxilla ja ihmettelin kun jatkuvasti lataili ja välillä pätki jne. Myöhemmin pelasin Shiverin läpi uudistetulla boxilla (kuitenkin aikana ennen asennusmahdollisuutta) ja mielestäni toimi paljon sulavammin.

Pystyykö joku vahvistamaan / kumoamaan epäilyni?



Levyllä, eikä pitäisi olla ongelmia käytetyn kanssa.

Itselläni pätki ja kaatuili vanhemmalla boksilla koko ajan, sitten ostin pelin uudestaan kun falcon-boksiin siirryin ja toimi paaljon paremmin. Tosin vanhasta boksista meni myös DVD-asema jossain välissä vaihtoon, liekkö sillä ollut vaikutusta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Nyt alkuun hieman Newbie -henkistä kysymystä:

Itselläni on hieman jäänyt varjoon nuo nettipelin mahdollisuudet. Eli siis minkälaisia LIVE -toimintoja peli tarjoaa? Peli on nyt vihdoin ja viimein tulossa ja kuume on noussut. Odotan innolla pääseväni seikkailemaan tuohon houkuttelevaan kauniiseen maailmaan.

Vanha roolipelaajan vaistot alkavat jälleen heräämään :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Nyt alkuun hieman Newbie -henkistä kysymystä:

Itselläni on hieman jäänyt varjoon nuo nettipelin mahdollisuudet. Eli siis minkälaisia LIVE -toimintoja peli tarjoaa? Peli on nyt vihdoin ja viimein tulossa ja kuume on noussut. Odotan innolla pääseväni seikkailemaan tuohon houkuttelevaan kauniiseen maailmaan.

Vanha roolipelaajan vaistot alkavat jälleen heräämään :)

Pelkästään ladattavaa lisäsisältöä
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Peli on nyt vihdoin ja viimein tulossa ja kuume on noussut.

Saitkos jostain GOTY version sopuisaan hintaan? Itse vieläkin metsästän sopivaa kauppapaikkaa. Ilmeisesti siitä sen reilu 50 joutuu sitten pulittamaan vaikka onkin jo melkosen wanha peli (Kohta jo kolme vuotta)?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Saitkos jostain GOTY version sopuisaan hintaan? Itse vieläkin metsästän sopivaa kauppapaikkaa. Ilmeisesti siitä sen reilu 50 joutuu sitten pulittamaan vaikka onkin jo melkosen wanha peli (Kohta jo kolme vuotta)?

Itse saan vaihdossa tuon normaalin version. GOTY:a katselin joskus, ja muistaakseni halvimmillaan 38 suomen sisältä pongasin. Tosin oli tuolloin loppuunmyyty.

Jos Oblivion koukuttaa niin täytyyhän sitten tuo GOTY ostaa. Mutta näin alussa tyydyn tuohon täysin normaaliin versioon :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Jotenkin rupesi vähän tökkimään tässä 40 tunnin kohdalla....

Achievementtejä en ole viimeiseen 20 tuntiin nähnytkään vaikka questejä teen liukuhihnalla....outoa?!?

Viimeisin juttu joka vähän sviduttaa on tämä "vampyyritartunta"... Mistä hemmetistä mä löydän äkkiä 5 gemiä jotta saan curen tähän tautiin....

Jotenkin musta tuntuu että pelattavaa on varmaan 100 tuntia jäljellä....niin paljon on vielä kesken!

Apua! Olisiko jollain heittää jotain yleisiä vinkkejä miten peli etenisi edes hieman nopeammin???

Hyvä peli, mutta nyt toivoisi jotain joka taas tekisi pelaamisesta supersiistiä.....
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Jotenkin rupesi vähän tökkimään tässä 40 tunnin kohdalla....

Achievementtejä en ole viimeiseen 20 tuntiin nähnytkään vaikka questejä teen liukuhihnalla....outoa?!?

Viimeisin juttu joka vähän sviduttaa on tämä "vampyyritartunta"... Mistä hemmetistä mä löydän äkkiä 5 gemiä jotta saan curen tähän tautiin....

Jotenkin musta tuntuu että pelattavaa on varmaan 100 tuntia jäljellä....niin paljon on vielä kesken!

Apua! Olisiko jollain heittää jotain yleisiä vinkkejä miten peli etenisi edes hieman nopeammin???

Hyvä peli, mutta nyt toivoisi jotain joka taas tekisi pelaamisesta supersiistiä.....

Gemejä voi löytää mages guildista tai oblivionista. Kannattaa keskittyä yhteen asiaan kerralla, esim teet yhden killan tehtäviä putkeen, pysyy vähän juoni mukana.
 
Ylös Bottom