Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls Online

Vastaus: The Elder Scrolls Online

Nyt kun on pienet ja sekavat maistiaiset saatu pelin pvp:stä, olisiko tilausta vakinaiselle pvp illalle? Alustavasti pientä ehdottelua on ollut keskiviikon ja kello 18 suuntaan. Voidaan kattoo eripäiväkin tai yksi päivä viikolle ja yksi viikonlopulle. Meillähän jäi luolat dolmenit ja skyshardit etc. täysin koluamatta.

Mulle tulee pvp olemaan suuri osa endgamea, joten liputan ainaki muutamalle vakkari pvp illalle. Yks arkena ja yks viikonloppuna kuulostais ihan hyvältä. Tehdään sitä mitä paikalle saapuneiden rahkeet riittää ja kehytetään ajan kanssa merkittävämmäksi porukaksi :).
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Mulle tulee pvp olemaan suuri osa endgamea, joten liputan ainaki muutamalle vakkari pvp illalle. Yks arkena ja yks viikonloppuna kuulostais ihan hyvältä. Tehdään sitä mitä paikalle saapuneiden rahkeet riittää ja kehytetään ajan kanssa merkittävämmäksi porukaksi :).

Näin se on itselläkin. Uskoisin, että siihen muodostuu sellainen vakikokoonpano ja aina muutamia vierailevia tähtiä. Noinhan se on pakko tehdä, että mitä pystytään ja tietysti mitä halutaan tehdä. Täytyy alkaa nyt vähän grindaan noita VR-leveleitä, että saa parempaa kamaa niskaan. Muuten sain hahmon suunnilleen viikonloppuna siihen malliin, että voi alkaa keskittyyn olennaisiin juttuihin taas :)Toi keskiviikko vois olla ihan jees ja viikonlopulle täytyy miettiä joku hyvä päivä. Jossain vaiheessa, kun porukan vr levelit kasvaa niin voidaan alkaa kasaileen noita pve-puolen isompia ryhmäjuttuja silmällä pitäenki vähän jotain iltamia.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Mulle tulee pvp olemaan suuri osa endgamea, joten liputan ainaki muutamalle vakkari pvp illalle. Yks arkena ja yks viikonloppuna kuulostais ihan hyvältä. Tehdään sitä mitä paikalle saapuneiden rahkeet riittää ja kehytetään ajan kanssa merkittävämmäksi porukaksi :).

Kuulostaa hyvältä mustakin tämä ja ehdottomasti mukana, mutta tässä alussa tulee varmaan enemmän keskityttyä PvE:hen, että saa noita VR-rankkeja nostettua. Sitten myöhemmin, kun saa settiarmorit ja VR14 niin tarkoitus olisi siirtyä pääsääntöisesti PvP:hen. VR1:llä tosin saa ihan ok setit jo Nightbladelle, kun Ashep Grippiin ja Night's Silenceen tarvii vaan kaksi traittia per armori. :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Kuulostaa hyvältä mustakin tämä ja ehdottomasti mukana, mutta tässä alussa tulee varmaan enemmän keskityttyä PvE:hen, että saa noita VR-rankkeja nostettua. Sitten myöhemmin, kun saa settiarmorit ja VR14 niin tarkoitus olisi siirtyä pääsääntöisesti PvP:hen. VR1:llä tosin saa ihan ok setit jo Nightbladelle, kun Ashep Grippiin ja Night's Silenceen tarvii vaan kaksi traittia per armori. :)

Samoin varmaan käy mulle. PvP:n osuus alkaa kasvaa sitä myöten, kun kamat paranee ja champion levut nousee. Hakusessa olis vielä josko rollais PvP:hen NB:n, mutta toistaseks kyllä mennään vielä DK:lla. Pitää vähän odotella mitä ne tekee noille Veteran Rankeille ennenku altaa toista puskemaan ulos.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Ehdottomasti joku vakio PvP-ilta pystyyn. Olen tuon ensimmäisen kokeilun jälkeen pelaillut muutaman hengen porukassa tuota ja on ollut kyllä loistavaa viihdettä. Nyt pysyy välillä jopa hengissä, eikä aika kulu ainoastaan hevosen selässä. :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Ehdottomasti joku vakio PvP-ilta pystyyn. Olen tuon ensimmäisen kokeilun jälkeen pelaillut muutaman hengen porukassa tuota ja on ollut kyllä loistavaa viihdettä. Nyt pysyy välillä jopa hengissä, eikä aika kulu ainoastaan hevosen selässä. :D

Siitä onkin ehkä hieman helpompi saada kiinni vähän pienemmällä porukalla. Varsinkin oman hahmo vahvuuksista ja heikkouksista. Oisko se keskiviikko klo 18 ja mietitään sillon sitä vloppua. Tässä tuntuu kuitenki olevan porukalla tuolla PVE-puolella sen verran tekemistä et 2iltaa on alkuunsa aika maksimi.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Kannatusta täältäkin vakio pvp päiville. Keskiviikko sopii mainiosti kyllä.
Nollaantuuko tuo Home camppis aina sen (Azure) 30pvä jälkeen, eli pitääkö se aina valita uudelleen "kodikseen".
Eli kannattaako maksaa se 15K homen vaihdosta tässävaiheessa kun on 10pvä jäljellä vai sijoitanko nekin "massit"
piirityskoneisiin ja korjaus palikoihin??
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

No niin pelissä edennyt lähelle VR 2, 1-50 lv menee aikas humps nopeesti, questit on ollu parasta antia mitä nyt morpeissa yleensä on tullu vastaan siitä plussaa, tietenkin joukossa on niitä normi morppi kustejakin. Grafiikkaa on kyllä turhaan moitittu ottaen huomioon että peli on mmo, eli jos se nyt olis graafisesti tehty aivan timantiksi niin framen kanssa tulis pahoja ongelmia ainakin PS4 ja Xone esim. jossain isoissa PVP häminöissä. Mutta sitte tämä paljon puhetta ja tunteita herattavä VR systeemi on kyllä jollain tavalla pakkopullaa, ehkä en pääse siihen kiinni mikä pointti tässä VR sydeemissä on, mutta champion points sydeemi on hyvä, että itse heivaisin VR pois ja jättäisin champion points only, että se hahmon kehitys jatkuis tappi lv jälkeenkin, mutta vain champpareiden kehityksellä jotka nousis samanlailla pvp ja pve, ehkä niihin pontseihin vois lykätä joko enemmän pvp tai pve painoitteisia pisteitä, kumpaan pelaaja haluis sitte panostaakkin. Kaikenkaikkiaan ihan mainio mmo peli ja ainahan mmo peleistä löytyy joku osa-alue joka ei miellytä mun kohdalla se nyt on tämä VR joskin ei se niin iso asia ole, että se pelin tappais omalta kohdalta ;) Asenne on nyt se että ne VR nyt tulee siinä kun tulee, että mitää ressejä tuu ottaan. Niin ja cydorilissä näytti olevan ihan hyvää lilaa varustetta myynnissä, että sitä varmaan iltasin only ja sitte aamusin tota pve puolta. Niin ja ehkä pelaajaa sais palkita vähän tasasemmin, no ittelle nyt ihan hyvääkin droppia tullut, mut ehkä peli on sitten enemmän crafti painoitteinen eikä niinkään droppien kautta, joskin voihan sitä pudota hyviä motiffeja jotka menee kyllä kun kuumille kiville, ittelle sinisiä muutama pudonnu ja yks lilan palanen jonka taisin myydä liian halvalla, kun se oli ihan sie pelin alkupuolella ymmärtänyt niiden arvoo.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

No niin pelissä edennyt lähelle VR 2, 1-50 lv menee aikas humps nopeesti, questit on ollu parasta antia mitä nyt morpeissa yleensä on tullu vastaan siitä plussaa, tietenkin joukossa on niitä normi morppi kustejakin. Grafiikkaa on kyllä turhaan moitittu ottaen huomioon että peli on mmo, eli jos se nyt olis graafisesti tehty aivan timantiksi niin framen kanssa tulis pahoja ongelmia ainakin PS4 ja Xone esim. jossain isoissa PVP häminöissä. Mutta sitte tämä paljon puhetta ja tunteita herattavä VR systeemi on kyllä jollain tavalla pakkopullaa, ehkä en pääse siihen kiinni mikä pointti tässä VR sydeemissä on, mutta champion points sydeemi on hyvä, että itse heivaisin VR pois ja jättäisin champion points only, että se hahmon kehitys jatkuis tappi lv jälkeenkin, mutta vain champpareiden kehityksellä jotka nousis samanlailla pvp ja pve, ehkä niihin pontseihin vois lykätä joko enemmän pvp tai pve painoitteisia pisteitä, kumpaan pelaaja haluis sitte panostaakkin. Kaikenkaikkiaan ihan mainio mmo peli ja ainahan mmo peleistä löytyy joku osa-alue joka ei miellytä mun kohdalla se nyt on tämä VR joskin ei se niin iso asia ole, että se pelin tappais omalta kohdalta ;) Asenne on nyt se että ne VR nyt tulee siinä kun tulee, että mitää ressejä tuu ottaan. Niin ja cydorilissä näytti olevan ihan hyvää lilaa varustetta myynnissä, että sitä varmaan iltasin only ja sitte aamusin tota pve puolta. Niin ja ehkä pelaajaa sais palkita vähän tasasemmin, no ittelle nyt ihan hyvääkin droppia tullut, mut ehkä peli on sitten enemmän crafti painoitteinen eikä niinkään droppien kautta, joskin voihan sitä pudota hyviä motiffeja jotka menee kyllä kun kuumille kiville, ittelle sinisiä muutama pudonnu ja yks lilan palanen jonka taisin myydä liian halvalla, kun se oli ihan sie pelin alkupuolella ymmärtänyt niiden arvoo.

Itelle toi VR ja muutenkin ton pelin olematon Endgame on aiheuttanut sen että vaikka sitä loggaa sisälle niin ei vain jaksa kiinnostaa enää niinkään pelailla. Tänäänkin jonkin verran jaksoin vääntää mutta aika pian palasin Witcheriin.

Eikä se ole niinkää tuo VR, vaan se että päästäkseni sinne varsinaiseen Endgame alueelle mun pitää nyt väkisin vääntää muut allianssit läpi, ei siksi että se olisi vaatimus, vaan siksi että silloin hahmon taso on tarpeeksi korkealla jotta siellä oikeassa endgamessa pärjää. Tämä on ihan turhaa keinotekoista pakkopullaa joka on tungettu peliin. Niistä muista alliansseista kun ei saa mitään erikoista palkintoa vaan siellä on samat vihreät palkinnot kuin jos pelaisi alusta mutta skaalattuna vain korkealle tasolle, ei mitään erikoista endgame kerättävää saatikka koettavaa. Ovat vielä tehneet niin että jotta sulla säilyisi jokin mielenkiinto peliä kohtaan, Zenimax avaa sen endgame alueen sulle heti ja voit mennä sinne, mutta et tosiaankaan voi selvitä siellä, joten pakko mennä questaamaan tai grindaamaan tietäen että tuolla on alue johon sun pitää tehdä töitä pelityylistä riippuen useita kymmeniä tunteja, joidenkin kohdalla satoja, tehden välillä aivan saamarin pöhköjä mmo-tyylisiä tehtäviä. No kait joku näkee tuonkin motivaationa mutta kun koko homma on kustu niin tehokkaasti niin itselle tuo on kahden kilon siika naamaan.

Juu, kait se kivempaa olisi porukalla vääntää mutta väen jaottelu eri maailman vaiheisiin on niin käsittämättömän huonoa että porukalla pelaaminen on käytännössä mahdotonta, sillä jos joku on jo tehnyt tehtävän katoaa tämä pelaaja niiden näkyvistä jotka eivät tehtävää ole tehnyt kun astutte tehtäväalueelle. Joten pitäisi olla porukka jonka kanssa menisi jatkuvasti käsi kädessä eteenpäin niin ettei kukaan keuli eteenpäin. Tämä on käytännössä mahdotonta näin isossa pelissä.

Ja kun mua ei kiinnosta tehdä aivotonta grindaamista niin jää aika vähille se porukalla pelailu. Harmi, hyvä peli alkuvaiheessa mutta lv50 jälkeen hajoaa kuin jokisen eväät. Onneksi tässä ei ole kk-maksua.

Varmaan aistitte että olen kohtuu käärmeissäni tämän pelin "endgame" sisällöstä :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Itelle toi VR ja muutenkin ton pelin olematon Endgame on aiheuttanut sen että vaikka sitä loggaa sisälle niin ei vain jaksa kiinnostaa enää niinkään pelailla. Tänäänkin jonkin verran jaksoin vääntää mutta aika pian palasin Witcheriin.

Eikä se ole niinkää tuo VR, vaan se että päästäkseni sinne varsinaiseen Endgame alueelle mun pitää nyt väkisin vääntää muut allianssit läpi, ei siksi että se olisi vaatimus, vaan siksi että silloin hahmon taso on tarpeeksi korkealla jotta siellä oikeassa endgamessa pärjää. Tämä on ihan turhaa keinotekoista pakkopullaa joka on tungettu peliin. Niistä muista alliansseista kun ei saa mitään erikoista palkintoa vaan siellä on samat vihreät palkinnot kuin jos pelaisi alusta mutta skaalattuna vain korkealle tasolle, ei mitään erikoista endgame kerättävää saatikka koettavaa. Ovat vielä tehneet niin että jotta sulla säilyisi jokin mielenkiinto peliä kohtaan, Zenimax avaa sen endgame alueen sulle heti ja voit mennä sinne, mutta et tosiaankaan voi selvitä siellä, joten pakko mennä questaamaan tai grindaamaan tietäen että tuolla on alue johon sun pitää tehdä töitä pelityylistä riippuen useita kymmeniä tunteja, joidenkin kohdalla satoja, tehden välillä aivan saamarin pöhköjä mmo-tyylisiä tehtäviä. No kait joku näkee tuonkin motivaationa mutta kun koko homma on kustu niin tehokkaasti niin itselle tuo on kahden kilon siika naamaan.

Juu, kait se kivempaa olisi porukalla vääntää mutta väen jaottelu eri maailman vaiheisiin on niin käsittämättömän huonoa että porukalla pelaaminen on käytännössä mahdotonta, sillä jos joku on jo tehnyt tehtävän katoaa tämä pelaaja niiden näkyvistä jotka eivät tehtävää ole tehnyt kun astutte tehtäväalueelle. Joten pitäisi olla porukka jonka kanssa menisi jatkuvasti käsi kädessä eteenpäin niin ettei kukaan keuli eteenpäin. Tämä on käytännössä mahdotonta näin isossa pelissä.

Ja kun mua ei kiinnosta tehdä aivotonta grindaamista niin jää aika vähille se porukalla pelailu. Harmi, hyvä peli alkuvaiheessa mutta lv50 jälkeen hajoaa kuin jokisen eväät. Onneksi tässä ei ole kk-maksua.

Varmaan aistitte että olen kohtuu käärmeissäni tämän pelin "endgame" sisällöstä :D

Ymmärrän kyllä, että VR-leveleiden hitaus aiheuttaa pään vaivaa. Nämä kuitenkin on edelleen poistumassa :rolleyes:Sitä en ymmärrä miksi kritisoit endgamea jota et ole pelannut? Jokaisessa tän genren pelissä hahmo täytyy olla tietyllä levelillä, että voit ottaa osaa pelin haastavampiin osa-alueisiin. Tän genren peleissä kaikissa sattuu olemaan enemmän ja vähemmän grindaamista, farmaamista ja päättömiä questeja. Ne muut allianset on tuotu siksi, että saat tutustua niiden ympäristöön ja tehtäviin. Samanlailla kuin ensimmäiset 50lvliäkin daggerfallissa. VR-levelien kehitys on toki hitaampaa. Eihän ensimmäisessäkään alliansissa ollut sen erikoisempia palkintoja. Parhaat tavarat saat ryhmä dunkuista,arenasta, craglornin ryhmätehtävistä, pvpstä ja craftaamalla? Näin se aikapitkälle on muissakin tän genren peleissä. Craglornissa on kyllä paikkoja joissa voit selvitä pienemmilläkin VR-leveleillä. Mun mielestä tässä on kyllä endgame sisältöä ihan hyvinkin. Arena on kahdella eri veteran tasolla, ryhmä dunkut, trialit,craglornin muut tehtävät ja tietty pvp. DLC:n huhuillaan kovasti olevan tuloillaan joka tuo lisää endgame pelattavaa ja pelattavaa ylipäätään.

Totta on kuitenkin, että VR-levelit tulee hieman liian hitaasti ja olisiko sit ideaa noiden muiden alliansejen koluamisen tilalle? Minusta ne on aika kiva käydä sillä mieleisimmällä hahmolla koluamassa, kuin, että joutuisit joka allianselle tehdä oman hahmon.
Ja toi questien yhdessä tekeminen olisi kyllä saatu toteuttaa vähän paremmin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Ymmärrän kyllä, että VR-leveleiden hitaus aiheuttaa pään vaivaa. Nämä kuitenkin on edelleen poistumassa :rolleyes:Sitä en ymmärrä miksi kritisoit endgamea jota et ole pelannut? Jokaisessa tän genren pelissä hahmo täytyy olla tietyllä levelillä, että voit ottaa osaa pelin haastavampiin osa-alueisiin. Tän genren peleissä kaikissa sattuu olemaan enemmän ja vähemmän grindaamista, farmaamista ja päättömiä questeja. Ne muut allianset on tuotu siksi, että saat tutustua niiden ympäristöön ja tehtäviin. Samanlailla kuin ensimmäiset 50lvliäkin daggerfallissa. VR-levelien kehitys on toki hitaampaa. Eihän ensimmäisessäkään alliansissa ollut sen erikoisempia palkintoja. Parhaat tavarat saat ryhmä dunkuista,arenasta, craglornin ryhmätehtävistä, pvpstä ja craftaamalla? Näin se aikapitkälle on muissakin tän genren peleissä. Craglornissa on kyllä paikkoja joissa voit selvitä pienemmilläkin VR-leveleillä. Mun mielestä tässä on kyllä endgame sisältöä ihan hyvinkin. Arena on kahdella eri veteran tasolla, ryhmä dunkut, trialit,craglornin muut tehtävät ja tietty pvp. DLC:n huhuillaan kovasti olevan tuloillaan joka tuo lisää endgame pelattavaa ja pelattavaa ylipäätään.

Totta on kuitenkin, että VR-levelit tulee hieman liian hitaasti ja olisiko sit ideaa noiden muiden alliansejen koluamisen tilalle? Minusta ne on aika kiva käydä sillä mieleisimmällä hahmolla koluamassa, kuin, että joutuisit joka allianselle tehdä oman hahmon.

Musta on kyllä ihan käsittämätöntä touhua Zenimaxilta, että asialle ei ole tehty mitään tässä vuoden aikana, kun ongelma on ollut tiedossa ja konsolijulkaisu edessä. VR-rankit olisi TODELLA helppo muokata ihan vaan vähentämällä reilusti sitä tarvittavat expan määrää. Sitä on muokattu jo aiemmin eri suuntiin, joten teknisesti korjaus on toteutettavissa, mutta ilmeisesti Zenimaxilta puuttuu järkeä tehdä se ennen kuin on liian myöhäistä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Musta on kyllä ihan käsittämätöntä touhua Zenimaxilta, että asialle ei ole tehty mitään tässä vuoden aikana, kun ongelma on ollut tiedossa ja konsolijulkaisu edessä. VR-rankit olisi TODELLA helppo muokata ihan vaan vähentämällä reilusti sitä tarvittavat expan määrää. Sitä on muokattu jo aiemmin eri suuntiin, joten teknisesti korjaus on toteutettavissa, mutta ilmeisesti Zenimaxilta puuttuu järkeä tehdä se ennen kuin on liian myöhäistä.

Totta tuokin tai ainakin itse kanssa sen niin nään. Niitähän on tosin pudotettu aika merkittävästi siitä mitä ne oli ja siltikin ne ehkä on vielä hieman suuret, koska max leveliäkin on nostettu. Itseä ne ei tosin haittaa juurikaan, mutta ymmärrän sen kyllä jos se joiltain peli-iloa vie mielipiteitähän nämä lopulta on. Grindaus ja questauskaan eivät ole ehkä aivan balanssissa. VR-levelit tulee myös aika nopeesti porukalla craglornia koluamalla tosin tähän vaatii vähän isomman porukan. Otin vain kantaa siihen, että kritisoidaan osa-alueita joista ei varmaan ole kokemusta. Peliähän tottakai saa ja pitääkin kritisoida jos niin kokee.

Onko zenimaxin kanta sit se, että ne ovat nyt kohdallaan ja riittävän nopeasti suoritettavissa? Onne huomattavasti nopeammin pelattavissa nykyään kuitenkin kuin aikanaan pcllä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Totta tuokin tai ainakin itse kanssa sen niin nään. Niitähän on tosin pudotettu aika merkittävästi siitä mitä ne oli ja siltikin ne ehkä on vielä hieman suuret, koska max leveliäkin on nostettu. Itseä ne ei tosin haittaa juurikaan, mutta ymmärrän sen kyllä jos se joiltain peli-iloa vie mielipiteitähän nämä lopulta on. Grindaus ja questauskaan eivät ole ehkä aivan balanssissa. VR-levelit tulee myös aika nopeesti porukalla craglornia koluamalla tosin tähän vaatii vähän isomman porukan. Otin vain kantaa siihen, että kritisoidaan osa-alueita joista ei varmaan ole kokemusta. Peliähän tottakai saa ja pitääkin kritisoida jos niin kokee.

Onko zenimaxin kanta sit se, että ne ovat nyt kohdallaan ja riittävän nopeasti suoritettavissa? Onne huomattavasti nopeammin pelattavissa nykyään kuitenkin kuin aikanaan pcllä.

Eikös Craglorn-grindausta nerfattu lähiaikoina aika kovalla kädellä? En itse ole pleikalla sinne vielä päässyt, joten en voi omin käsin testata. :)

Mielestäni mukavin tapa kasvattaa VR-leveleitä on kerätä kahden tai useamman hengen porukka ja kiertää sillä yhdeltä alueelta kaikki POI:t (point of interest, eli minidunkut, public dunkku, dolmenit, world bossit, wayshrinet). Suosittelen vähintään kahden-kolmen hengen porukkaa, mutta voi olla isompikin. Yhteen alueeseen menee noin 1,5h, jos porukan vetäjällä on jonkinlainen haju reitistä. Näin voi vedellä putkeen VR 1-5 zonet, ja sen jälkeen jokainen vetää omaan tahtiin Cadwell's Silverin questit, että päästään VR 5-10 alueille. Cadwell's Silverin questeista saa hyvin expaa ja skill pointseja. VR 5-10 alueet toistetaan samalla menetelmällä, ja niiden jälkeen tehdään Cadwell's Gold questit. Tässä vaiheessa porukka lienee jossain VR 8-10 tienoilla ja loput rankit VR 14:sta voi vetää dunkuilla ja Craglornissa.

Sivutehtävät kannattaa mielestäni skipata VR-rankeilla, paitsi tietenkin, jos tykkää niitä tehdä. Ym. menetelmällä saa riittävästi skill pointeja kaikkeen tarvittavaan ja lisäksi leveli nousee ihan hyvää vauhtia. Paljon hauskempaa kuin grindaaminen ja itseasiassa ihan mukavaa puuhaa hyvässä porukassa. Yksin en suosittele, koska dolmenit ja world bossit vaativat liikaa säätöä, tai saattavat olla mahdottomia suorittaa.

Eli, etsikää ryhmä POI-kierrosta varten ja jos ryhmää ei löydy tehdää Cadwell's almanacin questeja (löytyy journalista, kun VR1 on lasissa).

Voisin itse vetää joku päivä tällaisen kierroksen VR 1-5, kun aikaa riittää, ja jos halukkaita on.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Eikös Craglorn-grindausta nerfattu lähiaikoina aika kovalla kädellä? En itse ole pleikalla sinne vielä päässyt, joten en voi omin käsin testata. :)

Mielestäni mukavin tapa kasvattaa VR-leveleitä on kerätä kahden tai useamman hengen porukka ja kiertää sillä yhdeltä alueelta kaikki POI:t (point of interest, eli minidunkut, public dunkku, dolmenit, world bossit, wayshrinet). Suosittelen vähintään kahden-kolmen hengen porukkaa, mutta voi olla isompikin. Yhteen alueeseen menee noin 1,5h, jos porukan vetäjällä on jonkinlainen haju reitistä. Näin voi vedellä putkeen VR 1-5 zonet, ja sen jälkeen jokainen vetää omaan tahtiin Cadwell's Silverin questit, että päästään VR 5-10 alueille. Cadwell's Silverin questeista saa hyvin expaa ja skill pointseja. VR 5-10 alueet toistetaan samalla menetelmällä, ja niiden jälkeen tehdään Cadwell's Gold questit. Tässä vaiheessa porukka lienee jossain VR 8-10 tienoilla ja loput rankit VR 14:sta voi vetää dunkuilla ja Craglornissa.

Sivutehtävät kannattaa mielestäni skipata VR-rankeilla, paitsi tietenkin, jos tykkää niitä tehdä. Ym. menetelmällä saa riittävästi skill pointeja kaikkeen tarvittavaan ja lisäksi leveli nousee ihan hyvää vauhtia. Paljon hauskempaa kuin grindaaminen ja itseasiassa ihan mukavaa puuhaa hyvässä porukassa. Yksin en suosittele, koska dolmenit ja world bossit vaativat liikaa säätöä, tai saattavat olla mahdottomia suorittaa.

Eli, etsikää ryhmä POI-kierrosta varten ja jos ryhmää ei löydy tehdää Cadwell's almanacin questeja (löytyy journalista, kun VR1 on lasissa).

Voisin itse vetää joku päivä tällaisen kierroksen VR 1-5, kun aikaa riittää, ja jos halukkaita on.

Mää voin lähtee sun mukaan ja tossa on kyllä aika hyvät ohjeet. :cool: Ensimmäisellä hahmolla aikanaan hääräsin kaikki läpi ja se kehitys oli kyl hidasta. Tällä kertaa suunnittelinkin jotain tollasta, että teen vaan questit mistä saa skillpointin. Näitä ei mielestäni oo kyllä juurikaan muutettu oon saanu samoista questeista pojot mielestäni kun ennenkin. Tähän löytyy muuten ohjeet jos joku niitä kaipailee. Oisko lauantai aamupäivä hyvä aika tai perjantai ilta. Itse tykkäisin enemmän lauantaista, mutta perjantaikin kävisi.

Niin ja tänäänhän on sit PVP-ilta alotellaan klo 19:30, koska on tullut toiveita hieman myöhäsemmästä ajasta, että halukkaat pääsee mukaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Ymmärrän kyllä, että VR-leveleiden hitaus aiheuttaa pään vaivaa. Nämä kuitenkin on edelleen poistumassa :rolleyes:Sitä en ymmärrä miksi kritisoit endgamea jota et ole pelannut? Jokaisessa tän genren pelissä hahmo täytyy olla tietyllä levelillä, että voit ottaa osaa pelin haastavampiin osa-alueisiin. Tän genren peleissä kaikissa sattuu olemaan enemmän ja vähemmän grindaamista, farmaamista ja päättömiä questeja. Ne muut allianset on tuotu siksi, että saat tutustua niiden ympäristöön ja tehtäviin. Samanlailla kuin ensimmäiset 50lvliäkin daggerfallissa. VR-levelien kehitys on toki hitaampaa. Eihän ensimmäisessäkään alliansissa ollut sen erikoisempia palkintoja. Parhaat tavarat saat ryhmä dunkuista,arenasta, craglornin ryhmätehtävistä, pvpstä ja craftaamalla? Näin se aikapitkälle on muissakin tän genren peleissä. Craglornissa on kyllä paikkoja joissa voit selvitä pienemmilläkin VR-leveleillä. Mun mielestä tässä on kyllä endgame sisältöä ihan hyvinkin. Arena on kahdella eri veteran tasolla, ryhmä dunkut, trialit,craglornin muut tehtävät ja tietty pvp. DLC:n huhuillaan kovasti olevan tuloillaan joka tuo lisää endgame pelattavaa ja pelattavaa ylipäätään.

Totta on kuitenkin, että VR-levelit tulee hieman liian hitaasti ja olisiko sit ideaa noiden muiden alliansejen koluamisen tilalle? Minusta ne on aika kiva käydä sillä mieleisimmällä hahmolla koluamassa, kuin, että joutuisit joka allianselle tehdä oman hahmon.
Ja toi questien yhdessä tekeminen olisi kyllä saatu toteuttaa vähän paremmin.


Itte tietenkään en voi kritisoida endgamea kun en ole sitä pelannut, mut en jummalauta ;) ymmärrä mikä järki noissa helvetinmoisissa VR lv väleissä on ? sehän on upeeta et pääsee koluaan muiden mestat, mut kait se nyt vähemmälläkin onnistus :) Kun kyse ei ole edes ns. haasteesta, paitti ehkä vituskäyrän sietämisestä ;) Joka mmo:ssa se endgame on loppujenlopuksi se juttu, joka sitten pitää porukan pelissä vuodesta toiseen, tietenkin tarvitaan lisäyksiä, päivityksiä jne. Niin moni mmo on kuollut tämän kyseisen asian edessä, yleensä noin 3 kuukautta ja porukka ruvennu häipyyn uusista mmo julkasuista esim. takasi wowiin, sit näistä peleistä on poistettu kuukausimaksut ja siirrytty mikromaksuihin.

Paragon kilta: Suomi
Toinen merkittävä on Wrath of the Lich King -lisäosan päättävän ja maaliskuussa 2010 pelin vaikeammaksi luokitellun päävihollisen Lich Kingin kaato.[SUP][7][/SUP] Kaato suoritettiin maailman ensimmäisenä korkeimmalla vaikeustasolla (25-hengen Heroic-taso) 26. maaliskuuta 2010.[SUP][8][/SUP] Kyseiseen kaatoon kilta käytti huikeat yli 170 yritystä.[SUP][9][/SUP]
Toinen merkittävä kaato oli Cataclysm -lisäosan, tarkalleen version 4.2 mukana tulleen Ragnaros-pomon 25-HC kaato maailman ensimmäisenä. Tähän kilta käytti yli 500 yritystä.[SUP]lähde?[/SUP]
Viimeisin merkittävä saavutus Paragonilta oli Imperator Mar' Gok pomon kaato Highmaul raidissa Mythic vaikeusasteella. Tähän kilta käytti n. 120 yritystä.[SUP]lähde?[/SUP]

Et nää yläpuolella mainitut on niitä haasteita, siis mun mielipide, eikä jotkut kauheet lv välit et pääset kiinni endgameen, mutta edelleen ei mulla ole mitään kiirettä sinne TESO:ssa toinen graftaus vie 50 lv ja yms, ja eikä sie endgamessa ole edes vie varmaan porukkaakaan ja voihan sitä toistakin classia nostella jne. ei tässä tekemien lopu. Niin ja että tämä nyt ei kuullostas et peli olis jotenkin susi niin ei todellakaan kaukana siitä, parasta antia itselle sitte diablo 3 PS4:lle.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Itte tietenkään en voi kritisoida endgamea kun en ole sitä pelannut, mut en jummalauta ;) ymmärrä mikä järki noissa helvetinmoisissa VR lv väleissä on ? sehän on upeeta et pääsee koluaan muiden mestat, mut kait se nyt vähemmälläkin onnistus :) Kun kyse ei ole edes ns. haasteesta, paitti ehkä vituskäyrän sietämisestä ;) Joka mmo:ssa se endgame on loppujenlopuksi se juttu, joka sitten pitää porukan pelissä vuodesta toiseen, tietenkin tarvitaan lisäyksiä, päivityksiä jne. Niin moni mmo on kuollut tämän kyseisen asian edessä, yleensä noin 3 kuukautta ja porukka ruvennu häipyyn uusista mmo julkasuista esim. takasi wowiin, sit näistä peleistä on poistettu kuukausimaksut ja siirrytty mikromaksuihin.

Paragon kilta: Suomi
Toinen merkittävä on Wrath of the Lich King -lisäosan päättävän ja maaliskuussa 2010 pelin vaikeammaksi luokitellun päävihollisen Lich Kingin kaato.[SUP][7][/SUP] Kaato suoritettiin maailman ensimmäisenä korkeimmalla vaikeustasolla (25-hengen Heroic-taso) 26. maaliskuuta 2010.[SUP][8][/SUP] Kyseiseen kaatoon kilta käytti huikeat yli 170 yritystä.[SUP][9][/SUP]
Toinen merkittävä kaato oli Cataclysm -lisäosan, tarkalleen version 4.2 mukana tulleen Ragnaros-pomon 25-HC kaato maailman ensimmäisenä. Tähän kilta käytti yli 500 yritystä.[SUP]lähde?[/SUP]
Viimeisin merkittävä saavutus Paragonilta oli Imperator Mar' Gok pomon kaato Highmaul raidissa Mythic vaikeusasteella. Tähän kilta käytti n. 120 yritystä.[SUP]lähde?[/SUP]

Et nää yläpuolella mainitut on niitä haasteita, siis mun mielipide, eikä jotkut kauheet lv välit et pääset kiinni endgameen, mutta edelleen ei mulla ole mitään kiirettä sinne TESO:ssa toinen graftaus vie 50 lv ja yms, ja eikä sie endgamessa ole edes vie varmaan porukkaakaan ja voihan sitä toistakin classia nostella jne. ei tässä tekemien lopu. Niin ja että tämä nyt ei kuullostas et peli olis jotenkin susi niin ei todellakaan kaukana siitä, parasta antia itselle sitte diablo 3 PS4:lle.

Juu siis noinhan se on mitä noista haasteista mainitsit.

Olen teidän kanssa samaa mieltä noista VR-leveleistä, että se expan määrä on liian suuri per lvl. Se olisi helposti korjattavissa joko alentamalla tarvittavan expan määrää tai nostamalla saatua expan määrää. Grindaus ja questaus eivät ole täysin balanssissa myöskään tän asian suhteen. En vain koe sitä itse suureksi ongelmaksi ja oon hyväksynyt sen, kun ei sille itse mitään voi. Loppujen lopuksi ne vr-levelit on nopeasti otettavissa kuin tehostaa käytettyä aikaa peliin joko tuolla korppikoiran tavalla tai vaikka vain grindaamalla. Itse olen mennyt hieman edellämainittujen tapojen sekoituksella.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Mää voin lähtee sun mukaan ja tossa on kyllä aika hyvät ohjeet. :cool: Ensimmäisellä hahmolla aikanaan hääräsin kaikki läpi ja se kehitys oli kyl hidasta. Tällä kertaa suunnittelinkin jotain tollasta, että teen vaan questit mistä saa skillpointin. Näitä ei mielestäni oo kyllä juurikaan muutettu oon saanu samoista questeista pojot mielestäni kun ennenkin. Tähän löytyy muuten ohjeet jos joku niitä kaipailee. Oisko lauantai aamupäivä hyvä aika tai perjantai ilta. Itse tykkäisin enemmän lauantaista, mutta perjantaikin kävisi.

Niin ja tänäänhän on sit PVP-ilta alotellaan klo 19:30, koska on tullut toiveita hieman myöhäsemmästä ajasta, että halukkaat pääsee mukaan.


Hyvä hyvä! Itse vaan olen tän viikonlopun mökillä, joten jää valitettavasti mun osalta ensi viikkoon tällaiset. Mä oon itseasiassa levuttanut nyt 47 levelillekin tällä systeemillä + jonkun verran AoE-grindausta. Ennen VR:iä toimii hyvin soolonakin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Juu siis noinhan se on mitä noista haasteista mainitsit.

Olen teidän kanssa samaa mieltä noista VR-leveleistä, että se expan määrä on liian suuri per lvl. Se olisi helposti korjattavissa joko alentamalla tarvittavan expan määrää tai nostamalla saatua expan määrää. Grindaus ja questaus eivät ole täysin balanssissa myöskään tän asian suhteen. En vain koe sitä itse suureksi ongelmaksi ja oon hyväksynyt sen, kun ei sille itse mitään voi. Loppujen lopuksi ne vr-levelit on nopeasti otettavissa kuin tehostaa käytettyä aikaa peliin joko tuolla korppikoiran tavalla tai vaikka vain grindaamalla. Itse olen mennyt hieman edellämainittujen tapojen sekoituksella.

Tästä pelistä tuntuu nyt vaan puuttuvan se pointti kun saavuttaa sen lv50, jotenkin ei vaan nyt pääse enää kiinni tähän touhuun, ihan kuin Zenimaxilta olisi loppunut puhti kesken pelin suunnittelun, ja kyllä sen jokseenkin huomasi jo noissa loppupään tehtävissä, alkoi oleen vähän väsynyttä vääntöä.

Zenimax on nyt unohtanut sen että joitakin pelaajia ei vain kiinnosta pakotettuna tehdä muita alliansseja, vaan tuon pitkän rupeaman jälkeen kun hahmo on lv50 ja pelin päätarina on saatettu päätökseensä, niin jotkut haluaa aloittaa sen endgamen suoraan siitä, jatkaa sitä järkevää seikkailua loppuratkaisun jälkimainingeissa ja saada hahmolleen sitä ENDGAME varustusta pikkuhiljaa sen vihreän palkintokrääsän sijaan. Endgame kun yleensä alkaa siitä kun pelin virallinen pääkampanja on saatu päätökseen, tässä se tapahtuu about tasolla 50, joten sen jälkeen ollaan endgamessa. Nyt meidän hahmot siirtyi taikaportin kautta menneisyyteen, yksikään tuttu hahmo ei meitä tunnista, ja taas tavallaan yritetään estää Molagia uudelleen erinäisten pikkukampanjoiden kautta, tämä on ihan pöhköä ja ihan helvetin laiskaa pelisuunnittelua.

Jos haluisin kokea muut allianssit niin tekisin sinne ihan oikeasti uuden hahmon ja menisin sitä kautta loppuun sen kampanjan, tää mun veteraanihahmo on Covenantin sotasankari (hitto sillä on jopa sellainen titteli jonka voin valita!)ja homman pitäisi jatkua niissä tapahtumissa suoraan Craglornista uutta uhkaa torjumalla eikä siten että toiminkin yhtäkkiä Aldmerien kuningattaren juoksupoikana (vaikka juuri pari päivää sitten pelastin koko eukon uran ja kansan, mut hei, ei se mitää koska muistinmenetystaika) tehden kaiken likaisen työn ja eukko tulee käärimään kermat päältä, kruunaa itsensä kuningattareksi vaikka se pari päivää sitten jo oli virallinen kuningatar, ja antaen mulle palkinnoksi vihreät sukat, prkl ja juoksen majavia karkuun koska kiitos kuuluu pelin skaalaussysteemille jolla jokainen ötökkä vr-tason maailmassa saa megasuojat ja helevetin terävät kynnet.

Sellaisesta grindaamisesta olen monesti jo sanonut että sellainen ei kiinnosta mua, kait sen hahmon sais nopeestikin korkealle tasolle mutta se on niin puuduttavaa juosta monta tuntia rinkiä jossain ja tappaa vihuja.

En kyllä yhtään enää ihmettele että miten tästä tuli näin äkkiä Buy to Play -peli sen kk-maksuisen sijaan. Saa nähdä miten kauan väki oikeesti jaksaa kun valtaosa pääsee v-rankeille, voi olla kylmää kyytiä. Mitä ihmettä ne on Zenimaxilla pössytelly kun tätä ovat miettineet.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Eikös Craglorn-grindausta nerfattu lähiaikoina aika kovalla kädellä? En itse ole pleikalla sinne vielä päässyt, joten en voi omin käsin testata. :)

Mielestäni mukavin tapa kasvattaa VR-leveleitä on kerätä kahden tai useamman hengen porukka ja kiertää sillä yhdeltä alueelta kaikki POI:t (point of interest, eli minidunkut, public dunkku, dolmenit, world bossit, wayshrinet). Suosittelen vähintään kahden-kolmen hengen porukkaa, mutta voi olla isompikin. Yhteen alueeseen menee noin 1,5h, jos porukan vetäjällä on jonkinlainen haju reitistä. Näin voi vedellä putkeen VR 1-5 zonet, ja sen jälkeen jokainen vetää omaan tahtiin Cadwell's Silverin questit, että päästään VR 5-10 alueille. Cadwell's Silverin questeista saa hyvin expaa ja skill pointseja. VR 5-10 alueet toistetaan samalla menetelmällä, ja niiden jälkeen tehdään Cadwell's Gold questit. Tässä vaiheessa porukka lienee jossain VR 8-10 tienoilla ja loput rankit VR 14:sta voi vetää dunkuilla ja Craglornissa.

Sivutehtävät kannattaa mielestäni skipata VR-rankeilla, paitsi tietenkin, jos tykkää niitä tehdä. Ym. menetelmällä saa riittävästi skill pointeja kaikkeen tarvittavaan ja lisäksi leveli nousee ihan hyvää vauhtia. Paljon hauskempaa kuin grindaaminen ja itseasiassa ihan mukavaa puuhaa hyvässä porukassa. Yksin en suosittele, koska dolmenit ja world bossit vaativat liikaa säätöä, tai saattavat olla mahdottomia suorittaa.

Eli, etsikää ryhmä POI-kierrosta varten ja jos ryhmää ei löydy tehdää Cadwell's almanacin questeja (löytyy journalista, kun VR1 on lasissa).

Voisin itse vetää joku päivä tällaisen kierroksen VR 1-5, kun aikaa riittää, ja jos halukkaita on.


Lähden kanssa mielellään vetää POI:t. Sovitaan vaan päivä ja aika tolle hommalle :). Ottaako Korppikoira tai Alqimus kopin tän järkkäämisestä?
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Pelistä tuli buy to play suurimmaksi osaksi sen bugisuuden takia ja onko tämä joku poikkeus tässä genressä, että pelistä poistuu kuukausimaksut. Älä mainitse wowia kaikki tietää sen.
Pystyt craftaamaan todella hyvät varusteet jo ennen vr-leveleitä jos olet panostanut craftaamiseen. Btw se varusteen väri ei ole aina kokototuus onko se hyvä vai ei.
Kaikkia tietenkään ei voi mielyttää ja osalle taas toi on mielekästä tutustua muihin allianceihin sillä päähahmolla. Moni pelaa oikeasti vaan yhdellä hahmolla.
Sää voit mennä sinne craglorniin jo ei sitä mikään estä. Siellä partyjä kyllä on alemmilla VR-leveleillä tappamassa bosseja tutkimassa dungeoneita etc. Voit myös ottaa matkan kohti cyrodiilia ja mennä sinne pelaamaan sen tarjoamaa pve puolta löytyy luolaa ja questi alueita.

Tai nääh antaa olla mitä tästä keskusteleen sulla on oma mielipitees mulla on omani :D
 
Ylös Bottom