Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onhan tämä touhua. Seikkailtavaa ja lahtaamista olisi tiedossa vaikka miten paljon. Mitä kuitenkin ite teen? No sisustan taloa!:eek: Tämä on melkein suoraan pientä pintaremonttia ohjelmasta.:D Ei helevettiläinen..
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tarinoita maasta, jossa hamstereista tulee jättiläisiä ja miehistä legendoja:

Rafaelin, imperiaalisoturin taival aluillaan: http://img507.imageshack.us/img507/4049/skyrimtarina1.jpg
Revontulten fiilistelyä: http://img708.imageshack.us/img708/2496/skyrimtarina2.jpg
Pellehyppääjän ura alkoi lupaavasti, mutta jäi kokeiluksi: http://img23.imageshack.us/img23/1710/skyrimtarina3.jpg
Tässä vaiheessa Rafaelin tuli äitiä ikävä: http://img443.imageshack.us/img443/2934/skyrimtarina4q.jpg
Huh, siitä selvittiin! http://img189.imageshack.us/img189/5157/skyrimtarina5.jpg
Päivän päätteeksi kapakkaan, näillä epäkkäillä kerätään katseita: http://img695.imageshack.us/img695/936/skyrimtarina6.jpg
Ilta päättyi onnellisesti, mutta tavernan omistaja ei näytä arvostavan käännettä: http://img403.imageshack.us/img403/8978/skyrimtarina7.jpg

To be continued...
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Jaahas, vanha kunnon Bethesda-ilmiö alkaa nostaa päätään. Kuten aiemmissakin talon tuotoksissa, peli alkaa muuttumaan aivan kamalaksi diashowksi muutaman kymmenen pelitunnin jälkeen... Itsellä nyt mittarissa +37H ja ulkoilmassa käppäily on melkoista tuskaa, sisätiloissa meno on edelleen vakaata, mutta on se nyt prkl kun ei tätä ole vieläkään saatu vakautettua sitten Oblivionin ja Fallouttien.

Yksi parhaista peleistä mitä olen koskaan pelannut kaikesta huolimatta, toivoisin vain että tälle "lagittamiselle" voisi tehdä jotakin:(.

EDIT: Ja PS3-versio siis kyseessä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Jaahas, vanha kunnon Bethesda-ilmiö alkaa nostaa päätään. Kuten aiemmissakin talon tuotoksissa, peli alkaa muuttumaan aivan kamalaksi diashowksi muutaman kymmenen pelitunnin jälkeen... Itsellä nyt mittarissa +37H ja ulkoilmassa käppäily on melkoista tuskaa, sisätiloissa meno on edelleen vakaata, mutta on se nyt prkl kun ei tätä ole vieläkään saatu vakautettua sitten Oblivionin ja Fallouttien.

Yksi parhaista peleistä mitä olen koskaan pelannut kaikesta huolimatta, toivoisin vain että tälle "lagittamiselle" voisi tehdä jotakin:(.

EDIT: Ja PS3-versio siis kyseessä.

Joo sama ongelma täälläkin ja toivoisin myös korjausta tälle! Kai Fallout 3:een tuli pätsi joka korjas sen? Tietää sit kannattaako tähän odottaa pätsiä vai onko bethesdan hemmot ihan pissipäitä
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kai Fallout 3:een tuli pätsi joka korjas sen?

Kyllähän niitä pätsejä F3:een tuli, mutta näidenkin jälkeen kun alkoi pelikellossa olemaan enemmän tunteja, niin pelimoottori alkoi yskimään ja pahasti.
Toivon todella että pätsääminen onnistuisi edes tässä, ja kunnolla.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onhan tämä touhua. Seikkailtavaa ja lahtaamista olisi tiedossa vaikka miten paljon. Mitä kuitenkin ite teen? No sisustan taloa!:eek: Tämä on melkein suoraan pientä pintaremonttia ohjelmasta.:D Ei helevettiläinen..

Joo itekkin huomannut omassa pelaamisessa samoja piirteitä. Eilen hoksasin etsiväni luolastoista quest itemien lisäksi sopivia kirjoja hyllyn täytteeksi.

Kuinka moni eksyy muuten oikeasti lukemaan joskus nuita kirjoja? Itse on tullut aika monta kirjaa tutkittua, mutta ei ole tullut vielä vastaan mitään The Lusty Argonian Maidin tasoista (löytyyköhän skyrimistä?).

Nyt edetty sen verran destructionissa, että erilaisten rune-loitsujen teko alkaa olla aika kivutonta (ei ime kaikkia mana-varantoja). Nuo kyllä helpottavat varsinkin useamman vihollisen tappamisessa ja yksittäisten isojen mörköjen kaatamisessa. Melkein tekisi mieli pelata seuraava pelikerta salamurhaajan sijaan puhtaalla magella/necromancerilla.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Nyt - kun vielä vähän parantaisivat vielä vaihtelussa - ettei kaikki ole saman näköisiä/kuuloisia. Tiedän että se on varsinkin audiopuolella vaikeaa johtuen yksinkertaisesti näyttelijöiden määrästä, mutta ulkonäössä tohtisi olevan eroja - pituuksissa, painossa yms. Varmasti tämäkin, kuten Hardcore-moodi, tullaan lisäämään modeilla...

Tuohon loppuosuuteen vedoten.. Eli Skyrimissähän on yli 70 ääninäyttelijää antanut äänensä, kuin vaikkapa Oblivionissa ääninäyttelijöitä taisi olla se n. 13 :D
Tämä ero varmasti kuuluu pelissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onkos muille tullut vastaan noita RDR:n tyylisiä käsinpiirrettyjä aarrekarttoja. Omalle hahmolle on noita jo pari kappaletta eksynyt, mutta en ole vielä onnistunut löytämään noihin maamerkkeihin sopivia paikkoja. Kiva lisä peliin, kun RDR:ssa tuo aarrejahti oli yksi omista suosikkihommista. Kun olisi aarteena kunnon varustusta ja asetta niin vot.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Niin paljon tekemistä tässä että melkein stressaa. :D
Tapana käydä läpi kaikki henkilöt kun saavun uuteen kaupunkiin, joten kyllä tuo quest lista vaan kasvaa kasvamistaan... Täytynee oppia tekemään vanhat questit pois ennen kun hakee uusia.

Kellään muulla samaa tapaa? :)

Hep! Pitäähän se koko kaupunki koluta läpi, ennen kuin jatkaa matkaansa. Jäänyt tavaksi tuo..
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Visainen kysymys: Kaverillani on tilanne, jossa uuden hahmon aloittaminen hävittää/korruptoi edelliset tallennukset. Onko todella niin, että pelissä voi olla vain yksi hahmo kerrallaan? Kaverillani on ps3-versio, itselläni boxi. Olisi varsin sääli, jos uutta hahmoa kokeillessani menettäisin 40 tunnin työn.

Onko kyseessä siis yksittäinen bugi vai todella ihan pelisuunnittelua?

Lyhyellä googletuksella en löytänyt vastausta.

Varoituksen sananen siis uutta peliä aloittaville.

Kyllä tässä voi olla monta hahmoa kerrallaan. Mulla ja veljellä on ihan omat hahmot ja hyvin on toiminu. Ei vaan jätä pelkkien autosavejen varaan niin ei katoa mitään. Ite oon tottunu savettelemaan aika useasti muutes. Kerran jääty peli ja siinä sitten oliki menny jonkun pitunen pelaaminen hukkaan. Mulla on ihan kaiken varalta vielä toinenkin save samalla ukolla, jos jotain ihmeellistä tapahtuu. Opin tän Two Worlds 2:sta, jossa questi bugas eikä ollu mahdollisuutta päästä eteenpäin. Monta tuntia hukkaan meni, enkä uudestaan jaksanu pelata. Se peli jäi tonne hyllylle pölyttymään. :D
Tässä nyt on onneks monet autosavet sun muut niin välttyy tollasilta.
Xboxilla siis pelaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Eilen ratsasti metsässä vastaan...
...päättömän ratsastajan haamu. :D Veli pelasi ja itse seurasin vierestä. Lähti sitten juoksemaan tämän ratsastajan perässä ja lopulta se katosi, kun oli päässyt määränpäähänsä eli johonkin syrjäiseen mestaan, joka oli täynnä jotain örvelöitä, jotka kävi päälle. Mikähän idea tuossa nyt oikeen oli?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onhan tämä touhua. Seikkailtavaa ja lahtaamista olisi tiedossa vaikka miten paljon. Mitä kuitenkin ite teen?

Itselle näissä tulee ongelmaksi pitkäksi levähtänyt sivutehtävien lista ja ei oikein hajua mihin tarttua ensimmäisenä ja missä järjestyksessä. Myös hahmon kohdalla jää liiallisessa valinnanvapaudessa hieman orvoksi valintojen keskellä. Nyt pyrkinyt menemään omaa perinteistä pelityyliä korostavasti, eli hakkaa päälle ja staminaa sekä healthia suosien. Kädessä nuija (itse taottu) ja toisessa tulipallot tai sitten jousellla hyvän matkan päästä. Kunnian tiellä, jolloin hyviksiltä ei pöllitä mitään. Eläytyjänä yrittää päästä loreen mukaan, mutta hiukan menee jo yli hilseen. Kirjoja löytyy vinot pinot, eikä niitä jaksa kahlata läpi kuin ehkä pintapuolisesti - sääli sinänsä. Katsotaan kuinka pitkälle tällä kertaa päästään, ennenkuin vampyrismi iskee :eek:
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Hmmh, en tiedä olisiko tuo eilinen slideshow johtununut...
...siitä että olin Dark Brotherhoodin tehtävien loppusuoralla jolloin maailmassa tapahtuu aika paljon joka puolella, ja tämä aiheuttaa jumitusta. Mutta tänään taas kun aloin pelaamaan niin ei ole ollut mitään ongelmia pelattavuudessa tai ruudunpäivityksen kanssa. Harmillista silti että kone alkaa yskii heti jos tapahtuu vähän enemmän(?).
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ärsyttävää pelata pahana tässä pelissä, kun aina fast travelia käyttäessä on vartija naaman edessä pyytämässä bountyn maksamista tai sitten vaihtoehtona on vankila. Tai se kolmas, "taistellen vapauteen" -vaihtoehto. :p Sellissäkin tuli jo käytyä, mutta sitten loppui lockpickit, joten en saanut omia varusteitani arkusta ulos --> oli pakko ladata aiempi tallennus. Viimeisimpänä tekona teurastin sen Warmaiden's-putiikin myyjän/sepän ja paikalle rynnänneen vartijan. No, heti ulos astuessa oli jo toinen vartija kimpussa ja sama rumba vain toistui. Kuolin ja turhaannuin, joten lopetin pelin. Sama varmaan maksaa vaan se bounty ja yrittää pysyä kaidalla tiellä - ainakin siihen asti, että saa kunnon aseet ja varusteet, joilla kukaan ei mahda mitään. >:D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Eilen ratsasti metsässä vastaan...
...päättömän ratsastajan haamu. :D Veli pelasi ja itse seurasin vierestä. Lähti sitten juoksemaan tämän ratsastajan perässä ja lopulta se katosi, kun oli päässyt määränpäähänsä eli johonkin syrjäiseen mestaan, joka oli täynnä jotain örvelöitä, jotka kävi päälle. Mikähän idea tuossa nyt oikeen oli?

Luultavasti easter egg? Ei tuu oikeen muuta mieleen.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

njooo kahdesti yrittänyt nyt aloittaa pelin, molemmilla kerroilla kun olen laittanut subit päälle, peli jää tallentamaan muutoksia ja koko paska kaatuu. pitääkö tuo nyt sit ilman subeja pelata..
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Jos tykkäät tietokoneella pelata ja omaat tietokoneen joka pyörittää Skyrimin täydellisesti ja tykkäät modata peliäsi niin kuin haluat on tietokone paras vaihtoehto. Jos sitten tietokone ei välttämättä pyörittäisi kunnolla ja modaaminen ei ole se tärkein juttu, niin voin suositella Xbox 360. Itselläni ainakin pyörii todella hyvin ja olen kuullut että parhaat pelaajien tekemät modit käännettäisiin xboxille (Ps3 en ole varma).

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mistä tuollaista modijuttua on kuulunut. Pidän erittäin epätodennäköisenä, että noita modeja konsolille tuodaan, jo puhtaasti Xbox Liven sulkeutuneisuuden vuoksi. Ja jos tuotaisiinkin, pitäisi niistä konsoleilla todennäköisesti maksaa jotain, sillä niiden pitäisi käydä kaikki kamalat testiprosessit läpi. Tai no eihän se ole ennenkään estänyt Bethesdaa julkaisemasta keskeneräistä lisäsisältöä peleihinsä...
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onhan tämä aivan loistava peli, koko ajan on fiilis että jos mä vielä kävisin tuolla ennen lopettamista, ja sen jälkeen jos kerkeis tuonne vielä. :)
Käytännössä koko viikonloppu meni pelin parissa, ja tuntui että tunnit ja päivät vaan hävisi hetkessä jonnekkin.
Oma hahmo on wood elf, ja hyviksellä pelaan, tarkoitus olisi etten varasta mitään enkä tapa ketään joka sitä ei ansaitse. Fallouteissa oppinut pahan tavan että kaikki pitää pölliä mikä vaan irti lähtee, on tässä vähän vaikeuksia pitää näppinsä irti kaikesta kiiltävästä.
Olen varmaan ollut edellisessä elämässä harakka kun olen niin kaiken kiiltävän perään. :D

Maisemat on kyllä aivan upeita, omalla tavallaan tämä on ehkä kaunein peli mitä konsoleilla on. Noiden maisemien takia tuli säikähdettyä niin pahasti ettei mikään kauhupeli ole kyennyt samaan. Kävelin yöllä polkua ja katselin tähtitaivasta ja kuuta ...tai no paria sellaista. Yhtäkkiä selän takaa kuuluu karjaisu ja joku lumimiehen näköinen hirviö hyökkää kimppuun. Lähden paniikissa juoksemaan karkuun, mutta muutaman metrin jälkeen monsteri saa kiinni ja pistää minut kylmäksi. :D


Sain just ostettua kämpän itselleni, mutta aloin sen jälkeen miettimään että enkös olisi voinut siirtää kamppeeni johonkin torniin/taloon jonka olen jo tyhjentänyt vihollisista. Niihin ei varmaan vihulaiset ilmesty takaisin kun kartassakin lukee cleared, vai onko jollain varmempaa tietoa tästä?:D

Ja toinen asia mitä mietin eilen pelatessani, voiko mukana olla montaa tietokoneen hahmoa samaan aikaan? Olisi hienoa lähteä rähisemään omalla possella...
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mistä tuollaista modijuttua on kuulunut. Pidän erittäin epätodennäköisenä, että noita modeja konsolille tuodaan

Pleikalla modeja on nähty aiemminkin Unreal Tournamentin kohdalla ja ihan villisti sai käydä poimimassa mistä tahansa nettisivulta. Täten en sulkisi kuitenkaan ihan kokonaan tätä mahdollisuutta pois konsoleiltakaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pleikalla modeja on nähty aiemminkin Unreal Tournamentin kohdalla ja ihan villisti sai käydä poimimassa mistä tahansa nettisivulta. Täten en sulkisi kuitenkaan ihan kokonaan tätä mahdollisuutta pois konsoleiltakaan.

Tästä olen kyllä tietoinen, mutta kun nyt puhuttiin nimenomaan boksiversiosta. Tosin epäilevästi suhtaudun myös PS3-version modeihin, vaikka PlayStation Network avoimempi onkin.. Se vaatisi töitä julkaisija puolelta, ja jos tähän ei ole jotenkin valmistauduttu etukäteen peliä kehittäessä, kuulostaa mahdollisuus kaukaiselta.
 
Ylös Bottom