Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sain just ostettua kämpän itselleni, mutta aloin sen jälkeen miettimään että enkös olisi voinut siirtää kamppeeni johonkin torniin/taloon jonka olen jo tyhjentänyt vihollisista. Niihin ei varmaan vihulaiset ilmesty takaisin kun kartassakin lukee cleared, vai onko jollain varmempaa tietoa tästä?

Ymmärtääkseni tavarat häviävät arkuista viikon sisään (peliaikaa), jos niillä ei käy välillä, kun taas omistamissaan taloissa ne tavarat pysyvät arkussa turvallisesti katoamatta. Eli kyllä se talon osto on kannattavampaa :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mistä tuollaista modijuttua on kuulunut. Pidän erittäin epätodennäköisenä, että noita modeja konsolille tuodaan, jo puhtaasti Xbox Liven sulkeutuneisuuden vuoksi. Ja jos tuotaisiinkin, pitäisi niistä konsoleilla todennäköisesti maksaa jotain, sillä niiden pitäisi käydä kaikki kamalat testiprosessit läpi. Tai no eihän se ole ennenkään estänyt Bethesdaa julkaisemasta keskeneräistä lisäsisältöä peleihinsä...


No jos kirjoitat googleen vaikka Skyrim mods for consoles niin sieltä löytyy bethesdan edustajien haastatteluita, joissa he sanovat että tämä on mahdollista ja että he ovat itsekin kiinnostuneita ideasta.


Tässä pieni pätkä haastattelusta:

AusGamers: Is there any opportunity going forward to actually take some of the PC mod stuff and port that to console for console players?

Todd Howard: It actually works. If you have a devkit console you can take the PC mod files, put them on your Xbox and they work. They actually worked in Oblivion, Morrowind and Fallout 3. For all of those games, I can take the PC mods and put them on my Xbox. We have one system so we just need to figure out the logistics of: How do we get it there? How do we secure it? How do we make it safe? It’s something that we would really like to do.


Mutta en siis väitä että nämä olisi varmasti tulossa, mutta on pieni mahdollisuus.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

X0'lla kun on kumminkin PC-juuret niin teknisesti modithan toimisivat mutta ongelma on lähinnä siinä että Bethesdan pitää käydä nuo modit tarkkaan läpi ja tarkistaa etteivät ne riko itse peliä. Näin PC-puolelta voin kokemuksesta sanoa että osa modeista voi todellakin rikkoa pelin.

Ihan päivityksellä nuo on mahdollista lisätä. On sitä ennenkin julkaistu peliä muuttavia/parantavia ominaisuuksia päivitysten muodossa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Eilen ratsasti metsässä vastaan...
...päättömän ratsastajan haamu. :D Veli pelasi ja itse seurasin vierestä. Lähti sitten juoksemaan tämän ratsastajan perässä ja lopulta se katosi, kun oli päässyt määränpäähänsä eli johonkin syrjäiseen mestaan, joka oli täynnä jotain örvelöitä, jotka kävi päälle. Mikähän idea tuossa nyt oikeen oli?

Viimeksi kun katsoin omaa hahmoani. niin sillä ei ollut kasvoja/päätä ollenkaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Miten porukalla on toiminut ps3:lla kyseinen peli, että onko yhtään lagaamista tai muuta? Mietin vain että kannattaako hommata pleikkarille vai pelata tietokoneella low/mid grafiikoilla?
Mielipiteitä otetaan vastaan :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Miten porukalla on toiminut ps3:lla kyseinen peli, että onko yhtään lagaamista tai muuta? Mietin vain että kannattaako hommata pleikkarille vai pelata tietokoneella low/mid grafiikoilla?
Mielipiteitä otetaan vastaan :)

Muutaman tunnin pelaamisen jälkeen ei oo tullut viel ongelmia vastaan, ja komealta näyttää pleikkarilla graffat :) Et hommaa vaan suoraan plekulle.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Mulla on joku disease että oon 75 % arkempi fire damagelle. Kuinka saan ton pois ?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Miten porukalla on toiminut ps3:lla kyseinen peli, että onko yhtään lagaamista tai muuta?

Itelläni ainakin nykii silloin tällöin 40GB pleikalla. Kuitenkin suht harvoin, joten ei se mua häiritse. Oon tyytyväinen siihen ettei peli ole jäätynyt kertaakaan kokonaan, eikä mikään questi ole buginut niin etten olisi sitä voinut tehdä.

Spawnaako 'cleared area' kohtiin enemmän vihollisia jonkun tietyn ajan jälkeen muuten, jonka jälkeen paikka ei olekaan enää cleared? Huono juttu jos näin on.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Mulla on joku disease että oon 75 % arkempi fire damagelle. Kuinka saan ton pois ?

Itse ole kysynyt samaa. Eli käyt, jossain temppelissa rukoilemassa ikonia tai osta juoma, jolla saa parannettua sairaudet. Kannattaa tosiaankin lukea latausruudut, niistä tulee hyvin tietoa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Spawnaako 'cleared area' kohtiin enemmän vihollisia jonkun tietyn ajan jälkeen muuten, jonka jälkeen paikka ei olekaan enää cleared? Huono juttu jos näin on.
Ei. Tässähän on achievement/trophykin että "Clear 50 dungeons". Olisi melko saavuttamaton, jos ne täyttyisi itsekseen.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ei. Tässähän on achievement/trophykin että "Clear 50 dungeons". Olisi melko saavuttamaton, jos ne täyttyisi itsekseen.

Kyllä ne vihut niihin luoliin palaa ajan myötä. Olen kuitenkin ymmärtänyt niin että ne vihut dungeissa pysyy samalla levulla kun sillon ku ekan kerran kävit dungessa.

Onko kellään ratkaisua tuohon FPS lagiin? Ihan sairaan ärsyttävää välillä. Ekalla pelikerralla ei sitä juuri ollut ennenkuin oli yli 30h pelattuna nyt sitä tulee jatkuvasti. Voikohan johtua yliluonnollisen suurista save filuista. En oo tainnu koskaan nähä 8mb:n tallennuksia ja jatkaa vaan kasvamistaan pelatessa. Toivottavasti pätsi tulee pian joka korjaa bugit ja lagit.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kyllä ne vihut niihin luoliin palaa ajan myötä. Olen kuitenkin ymmärtänyt niin että ne vihut dungeissa pysyy samalla levulla kun sillon ku ekan kerran kävit dungessa.

Onko kellään ratkaisua tuohon FPS lagiin? Ihan sairaan ärsyttävää välillä. Ekalla pelikerralla ei sitä juuri ollut ennenkuin oli yli 30h pelattuna nyt sitä tulee jatkuvasti. Voikohan johtua yliluonnollisen suurista save filuista. En oo tainnu koskaan nähä 8mb:n tallennuksia ja jatkaa vaan kasvamistaan pelatessa. Toivottavasti pätsi tulee pian joka korjaa bugit ja lagit.

Sama ongelma on minullakin. 25h pelattu ja alkoi lagia/pätkiä kyllä melko paljon, rasittavaa. Kyseessä on ps3-versio.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mistä tuollaista modijuttua on kuulunut.
Here, let me Google it up for you... :D

The Escapist : News : Bethesda Wants Skyrim Mods on Consoles

Although making mods for Elder Scrolls games will likely stay the exclusive purview of PC gamers, actually playing them might not be. Bethesda says that it is keen to get console gamers playing the mods for Skyrim alongside their PC brethren.

Bethesda's Todd Howard said that the content made with the Skyrim Creation Kit would work on consoles just as well as it would the PC; it was, after all, the tool that Bethesda had used to make the game.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Todd Howard: It actually works. If you have a devkit console you can take the PC mod files, put them on your Xbox and they work. They actually worked in Oblivion, Morrowind and Fallout 3. For all of those games, I can take the PC mods and put them on my Xbox. We have one system so we just need to figure out the logistics of: How do we get it there? How do we secure it? How do we make it safe? It’s something that we would really like to do. [/U][/I]

Mutta en siis väitä että nämä olisi varmasti tulossa, mutta on pieni mahdollisuus.

Sinänsä positiivista kommenttia, mutta tietenkin tuossa sopii miettiä, miksei niitä sitten tuotu Oblivionissa tai Falloutissa mukaan? Uskoisin, että vastaavanlaisilla työkaluilla ne noitakin pelejä työstivät, vaikka työkalut varmasti Skyrimiin edetessä kehittyneet ovatkin. No mutta joo, ei kai tuo selviä kuin odottamalla epäilevästi. Aika kaukana tosiaan ollaan vielä konkreettisista teoista.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itse ole kysynyt samaa. Eli käyt, jossain temppelissa rukoilemassa ikonia tai osta juoma, jolla saa parannettua sairaudet. Kannattaa tosiaankin lukea latausruudut, niistä tulee hyvin tietoa.

Kannattaa myös latausruutujen lisäksi lukea System -valikosta löytyvä "help -osio", sieltä löytyy paljon tietoa, myös esim. miten sairaudet parannetaan.
Toinen hyvä paikka josta löytyy paljon tietoa on Skyrim:Skyrim - UESPWiki, tosin sieltä saattaa tulla vastaan myös spoilereita.

Tulipa muuten vahingossa tapettua oma matkakumppanikin taistelun keskellä. Tappelin erästä jättiläis hämähäkkiä vastaan, aseena nuija ja kilpi, no oli sen verran hektinen taistelu että taisin kumauttaa myös Lyydiaa pari kertaa päähän. Mutta eihän se peli tuohon kaadu, matkaseuran voi aina korvata jollakulla toisella.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Jep, samaa ongelmaa huomattu täälläkin PS3 kanssa. Peliaikaa nyt takana sellaiset 67 tuntia ja tallennusten koko jo yli 9 MB, kohta 10 MB. Ulkotiloissa oleminen on välillä todella sietämätöntä, varsinkin Whiterun tuntuu tökkivän pahasti aina siellä käydessä.

Huomasinpas muuten hauskan bugin pelissä eilen. Jos ovi on toiselta puolelta barred, niin painamalla oikeaan kohtaan ovea sen voi avata väärältä puolelta. Nauratti, kun ei tarvinnut kiertää koko aluetta läpi, skippasin suoraan loppuun. Saman huomasin äskenkin eli ei ollut yksittäistapaus :p
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tässä kuten muissakin Bethesdan peleissä (fallout,oblivion ym ym..) Vesisade tulee suoraan katosta läpi. Myrskyisillä säällä myös seinistä. Myös paljon graafisia bugeja tullut vastaan. Ihmiset menevät seinän läpi, katoilevat. Jumiutumisia ei ole ollut. Ikävä vaan että tällaiset pienet asiat osaavat mukavasti pilata tunnelmaa :(
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tota nyt on semmonen ongelma että mulla on joku vamppyyrin purema tai jotain ja ainakun yritän päästä kaupunkiin muhun hyökätään ? :O
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Noin 12 tuntia peliä takana ja täälläkin ruvennut "bethesda-kirous" nostamaan rumaa päätään (xbox 360 versio) Useita jäätymisiä tullut. 2 kertaa on peliä kaynnistettäessä tullut disc unreadable error, onneksi on ruvennut pelittämään muutaman yrityksen jälkeen. Yritin välttää tuota asentamalla pelin kovolle mutta sitten iski tuo kirottu tekstuuri bugi. Yksi quest päättyi siihen että puhutellessani hahmoa ei esiin tullut minkäänlaista keskustelu valikkoa, en päässyt b-nappia painamalla myöskään lopettamaan keskustelua. En saanut ladattua edellistä savea joten ei auttanut muu kuin hypätä boxin dashboardiin.

Tietenkin myös tuttu leegio bethesdalle ominaisia grafiikka bugeja. Muuten, eikös nämä sanoneet tehneensä uuden enginen tälle pelille? Ei kyllä siltä näytä. Gamebryolle tyypillisiltä nämä ongelmat vaikuttavat. Taisivat vain nimetä uudelleen saman vanhan romun :p

*prkl!!!*

Toivottavasti loppuvat nämä helkkarin ongelmat.
 
Ylös Bottom