Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Uskon et se nyt tarkottaa tolla sitä, että peli menee pilalle kun käyttää tota. Pelistä menee idea kokonaan kun masterilla leipasee blood dragonin maihin yhellä lyönnillä.. Ja ei ota damagee oikein mistään...

Ite en aatellu ees kokeilla, kun tuohan on jo ihan naurettavaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Miten nuo Mana Regen enchantit oikein pelittää? Jos normaali regen on on jotain 6% kokonaismäärästä/sekunti, niin jos on 100% faster mana regen robes, onko silloin regen 12%/sek? Mites jos on useampi vaate samalla enchantilla?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Miten nuo Mana Regen enchantit oikein pelittää? Jos normaali regen on on jotain 6% kokonaismäärästä/sekunti, niin jos on 100% faster mana regen robes, onko silloin regen 12%/sek? Mites jos on useampi vaate samalla enchantilla?

Juurikin näin päättelisin myöskin. Pohja-arvosta (mainitsemasi 6%) todellinen regen/s lasketaan kertomalla yhteenlasketulla kamoista tulevalla prosentilla ja saadaan lopputulos siitä. En oikein näkisi mitään toista tapaa laskea tätä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Miten tuo Soul Gemin fillaaminen toimiiko niin että annan soul trapilla varustetun vermeen Lydialle + tyhjät soul gemit?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Miten tuo Soul Gemin fillaaminen toimiiko niin että annan soul trapilla varustetun vermeen Lydialle + tyhjät soul gemit?

Joko käytät soul trap taikaa vihuun ja tapat sen (täytyy olla sopivan kokonen tai isompi soul gem taskussa) Tai sitten voit korvata tuosta ohjeesta soul trap taian tappamalla vihun sillä soul trap aseella.

Oma kysymys soul trapeistä, milläs saa blackin täytettyä?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Toimii myös niin että annat Lydialle - tai kuka nyt seuraajasi onkaan - sekä tyhjiä soul gemejä että aseen, jossa on soul trap -ominaisuus.

Black soul gemit on tarkoitettu ihmisten sielujen vangitsemiseen ja vastaavat grand souleja enchanteissa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Voiko tässä tehdä periaatteessa vaikka kuinka tehokkaan armorin tahansa tällä periaatteella...

Pidän armoria päällä mikä parantaa potionin tehokkuutta. Sitten teen armori päällä potionin joka parantaa enchantmenttia vaikka 15%. Sitten otan sen potionin samalla kun enchanttaan armoriin taas entistä paremman potionin boostaamisen. Ja jatkan tätä samaa rataa parantamallla koko ajan samoja boostauksia...
Voiko tällä periaatteella saada aikaiseksi potionin joka vaikka parantaa enchantmenttiä 200%?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tossa nyt todennäköisesti viitattiin jo aikaisempaan viestiisi. Se nyt on aivan sama ootko pelannu 70 vai 700 tuntia. Peli alkaa kaatuilemaan kun olet tehnyt tehtäviä ja kehittänyt hahmoasi senverran että pelitallennus kasvaa liian isoksi. Itselläni tallennus on nyt 16MB hahmo on vasta level 59 ja pelitunteja yli 160. Pelaaminen on nyt käytännössä mahdotonta kun pleikka tilttaa täysin joka toisella tai kolmannella kerralla lataus ruutuun. Eli yksi käynti Thieves Guildissä tarkoittaa vähintään kahta pleikkarin buuttausta. Toivottavasti se korjaus päivitys tulee pian että pääsen jatkamaan pelaamista.

**************
Viesti, jota lainasit on poistettu. Postin lainauksen myös tästä viestistä.

Terveisin
Ylläpito
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Lagista puheen ollen... silloin lagaa aina, kun lataa uutta aluetta, vihollisia, keskustelunpätkiä, sää muuttuu tai ruudulla on muuten liikaa liikettä, yleensä kaupungeissa. Lähes täysin lagivapaata aluetta ovat vain luolastot ja talot. Pahinta tämä on tiheästi rakennetuissa paikoissa, etenkin Riftenissä. Lumi- tai vesisade ei sen sijaan näyttäisi vaikuttavan lagiin ollenkaan. Välillä on pakko pysähtyä paikalleen ja odottaa pelin lataavan kaikki jutut, muuten menee aivan diashowna. Yksi keino vältellä keskusteluita on juosta, silloin ei törmää puheenpätkiin kuin harvoin.

Tällä hetkellä saven koko 12+ megaa, mutta edellä mainittu 16mb kuulostaa jo aika hurjalta. Toivon mukaan päivitys parantaa tilannetta paljon.

Eräs asia ärsyttää muuten todella paljon - Heimskr-niminen heppu Whiterunissa, joka toistaa samoja asioita Taloksesta, vaikka juoksisit ohitse. Miten monta kertaa olenkaan halunnut ampua kyseistä urpoa mäen päältä nuolella takaraivoon, mennessäni käymään kuninkaanlinnassa. Yksi "laillinen" tapa sentään vaientaa Heimskrin hetkeksi, kun juokset täysillä häntä päin ja heppu horjahtaa :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Lagista puheen ollen... silloin lagaa aina, kun lataa uutta aluetta, vihollisia, keskustelunpätkiä, sää muuttuu tai ruudulla on muuten liikaa liikettä, yleensä kaupungeissa. Lähes täysin lagivapaata aluetta ovat vain luolastot ja talot. Pahinta tämä on tiheästi rakennetuissa paikoissa, etenkin Riftenissä. Lumi- tai vesisade ei sen sijaan näyttäisi vaikuttavan lagiin ollenkaan. Välillä on pakko pysähtyä paikalleen ja odottaa pelin lataavan kaikki jutut, muuten menee aivan diashowna. Yksi keino vältellä keskusteluita on juosta, silloin ei törmää puheenpätkiin kuin harvoin.

Tällä hetkellä saven koko 12+ megaa, mutta edellä mainittu 16mb kuulostaa jo aika hurjalta. Toivon mukaan päivitys parantaa tilannetta paljon.

Eräs asia ärsyttää muuten todella paljon - Heimskr-niminen heppu Whiterunissa, joka toistaa samoja asioita Taloksesta, vaikka juoksisit ohitse. Miten monta kertaa olenkaan halunnut ampua kyseistä urpoa mäen päältä nuolella takaraivoon, mennessäni käymään kuninkaanlinnassa. Yksi "laillinen" tapa sentään vaientaa Heimskrin hetkeksi, kun juokset täysillä häntä päin ja heppu horjahtaa :)

Jahas, en onneksi ole yksin tämän tunteen kanssa sitten :D Itseni tehnyt mieli jo monta kertaa lasauttaa tyyppi pois päiviltä niin loppuisi se ujellus. Sen voisikin laittaa kylmäksi nyt kolmannella hahmolla joka on Dunmer-assassiini :rolleyes:
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Joo skyrimii hankkimas lähipäivinä muttu ois kysymys jos on johku tyyppi jolta sais questin ja sen "vahingossa" tappaa niin spawnaa kyseinen tyyppi takaisin enää koskaan ja poistuuko questikin kun tyyppi kuollut? :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Joo skyrimii hankkimas lähipäivinä muttu ois kysymys jos on johku tyyppi jolta sais questin ja sen "vahingossa" tappaa niin spawnaa kyseinen tyyppi takaisin enää koskaan ja poistuuko questikin kun tyyppi kuollut? :D

Joissain tapauksissa ehkä, mutta varmasti suurimmassa osassa questeistä päähenkilö(it)ä on vaan yksinkertaisesti mahdoton tappaa. Eli kun saat niiltä healthin nollaan, ne kyyristyy maahan ja vaikka kuinka mäiskin, ne ei kuole.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Joo skyrimii hankkimas lähipäivinä muttu ois kysymys jos on johku tyyppi jolta sais questin ja sen "vahingossa" tappaa niin spawnaa kyseinen tyyppi takaisin enää koskaan ja poistuuko questikin kun tyyppi kuollut? :D

Ja ne jotka voi tappaa niin, ne ei spawnaa enään, questi feilaa ja menee Completed Questeihin (Ainakin oblivioneissa meni), mutta feilaa joka tapauksessa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kellään mitään tietoa tulevasta päivityksestä? Meinaan kun piti tulla tammikuussa...
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onko kellään ollut ongelmia Companionin Aelan antamassa tehtävässä "Retrieval"? Onko normaalia, että tehtävää ei saa kartalle näkyviin? Quest listassa kun aktivoi tehtävän, niin "Show on map" on vaan harmaana eikä sitä saa valittua. Kompassissa kuitenkin näkyy tehtävän kuva, joka johdattaa jonnekkin Whiterunin läheisten jättiläisten leirille enkä löytänyt sieltä mitään. Sijainniksi tehtävään minulla tuli Valtheim Keep (ilmeisesti sama asia, kuin Valtheim Towers), jossa kävin lahtaamassa Silver Handit, mutta mitään ei tapahtunut. Kun lataa aikaisemmasta tallennuksesta ja hakee Aelalta tehtävän uudelleen, tilanne tuntuu olevan vain sama. Mitä tässä pitäisi tehdä? Olisi kiva päästä jatkamaan Companion tehtäviä, jotta pääsisi lycantrophystakin eroon joskus. Eipä tarvitse peliä pelailla, ennen kuin on saanut tähän ratkaisun. :confused:
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Njaa entäpä jos vaikka jossain kaupassa tappaa myyjän voiko sitä kauppaa enää käyttää?
Pienen googletuksen jälkeen sain tämmöstä tietoa.

Joissain tapauksissa myyjän sukulaiset tulee pyörittään kauppaa tai kaverit, mutta joskus ei tuu ketään pyörittään sitä, ja kauppa menee kiinni.
Tavaroita voi käydä napsimassa jos tiirikoi ittensä sisään, kuten aina.

Tämä oli siis tiivistystä siitä mitä löysin, ei omaa tietoa.
Mutta ittelle kävi niin Fallout 3sa, että tapoin Megatonin asekaupan pyörittäjän niin ei sinne ketää takas tullu.

Lisäystä tohon mun edelliseen viestiin.


Ja ne jotka voi tappaa niin, ne ei spawnaa enään, questi feilaa ja menee Completed Questeihin (Ainakin oblivioneissa meni), mutta feilaa joka tapauksessa.
Mutta ilmeisesti voi käydä niin, että tehtävän voi suorittaa myös tehtävänantajan sukulaisen kautta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Yllä kun on ollut puhetta NPC-kuolevaisuudesta ja sen vaikutuksista, niin tuumasin seuraavaa:

Onko kellään käynyt mitään "peliä rikkovia" kuolemia tms. pelin kaoottisten piirteiden takia? Erään kerran Alvor katosi lohikäärmehyökkäyksessä. En tiedä voiko hän kuolla. Töihin hän ei kuitenkaan koskaan palannut. En myöskään löytänyt hänen vaimoaan mistään, joten en päässyt kokeilemaan perikö hän mahdollisessa kuolemantapauksessa miesvainaansa ammatista ainakin myyntipuolen. Kaipa teoriassa on mahdollista, että Alvor on taistelun tiimellykessä pudonnut jokeen ja lillunut alas tundralle, ja on ollut häntä etsiessäni pitkällä paluumatkalla :D

Toinen NPC-käyttäytymiseen liittyvä asiani koskee kuolemattomien tyyppien suututtamista. Tohotin kerran liekeillä sitä jättiläistä, mitä vastaan companionit siellä pellolla taistelevat, osuen samalla vahingossa yhteen heistä. Koko kööri juoksi raivoissaan perässäni, eikä "aseen laskeminen" heitä tyynnyttänyt. Oletteko kokeilleet kuinka kauan NPC:t tällaisissa tapauksissa pysyvät vihaisina, ja estääkö tämmöinen kenties lopullisesti johonkin factioniin liittymisen?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onko kellään ollut ongelmia Companionin Aelan antamassa tehtävässä "Retrieval"? Onko normaalia, että tehtävää ei saa kartalle näkyviin? Quest listassa kun aktivoi tehtävän, niin "Show on map" on vaan harmaana eikä sitä saa valittua. Kompassissa kuitenkin näkyy tehtävän kuva, joka johdattaa jonnekkin Whiterunin läheisten jättiläisten leirille enkä löytänyt sieltä mitään. Sijainniksi tehtävään minulla tuli Valtheim Keep (ilmeisesti sama asia, kuin Valtheim Towers), jossa kävin lahtaamassa Silver Handit, mutta mitään ei tapahtunut. Kun lataa aikaisemmasta tallennuksesta ja hakee Aelalta tehtävän uudelleen, tilanne tuntuu olevan vain sama. Mitä tässä pitäisi tehdä? Olisi kiva päästä jatkamaan Companion tehtäviä, jotta pääsisi lycantrophystakin eroon joskus. Eipä tarvitse peliä pelailla, ennen kuin on saanut tähän ratkaisun. :confused:

Jatkoselvittelyä edelliseen:

Täältä löytyi viitteitä tuohon minun ongelmaan Aelan kanssa. Netistä löytyi myös muilta vastaavia ongelmia Aelan tehtävissä, mutta kellään ei ollut paikaksi tullut Valtheim Keeppiä. Aika sama kai se mikä paikka kun ei vaan toimi..

Elder Scrolls Wiki sanoi:
Quest/NPC: In companions quest when you are supposed to give aela her shield you will be given a marker near a giant/mammoth camp and she will be nowhere around and completely vanished from the game making the quest impossible. While outside Whiterun, there is a quest indicator on the city gate, showing she is in the city, but she is not. She never goes to her bed in the basement of Jorrvaskr. (360, PS3)

Minulla siis kompassi johdattaa samaan paikkaan, vaikka tehtävä on aivan eri. Ilman tätä Retrieval-tehtävää ei pääse jatkamaan Companionin muita tehtäviä. Hirveän pitkältä en rupea tallenteita lataamaan, koska aikaa minullakin on rajallisesti. Eikö tässä nyt auta muu kuin laittaa peli hyllyyn ja rukoilla, että pian tulisi patchi, joka korjaisi tämän ja muut vastaavat ongelmat? :mad: Tämä ei ehkä ole "pelin rikkova" kuolema, mutta "pelin rikkova" bugi ainakin tuntuu olevan.
 
Ylös Bottom