Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tuo jatkuva nykiminen, todella usein alkaa nykimään ja pelaaminen alkaa olla todella inhottavaa.
Pelaan kahdella eri hahmolla, toisessa saven koko on jo 8mb ja toisella suurinpiirtein 4mb. Voiko nykiminen johtua tästä?

Tietääkö kukaan onko mitään pätsiä kehiteillä/suunnitteilla pleikkarille. Itellä savefile 6mb joten lagia on jo pikkasen, mutta lagin määrä kasvaa koko ajan pelatessa.

Mikä olisi hyvä tapa kehittää speachia, koska olen saanit leveliä vain harvoin myydessä tavaraa ja puhumalla tietyille ihmisille , mutta tää puhe kehittyy todella hitaasti

Itsekin kypsyin jossain vaiheessa speechin hitaaseen kehitykseen ja myönnän käyttäneeni seuraavaa glitchiä
Skyrim: Easy 100 Speech Skill Glitch | GameFront linkissä vinkit, ja keskusteluahan voi nopeuttaa, boxissa se on A joten pleikassa lienee X jolla ei tarvitse koko lätinää kuunnella joka kerta

Itsekin kypsyin jossain vaiheessa speechin hitaaseen kehitykseen ja myönnän käyttäneeni seuraavaa glitchiä
Skyrim: Easy 100 Speech Skill Glitch | GameFront linkissä vinkit, ja keskusteluahan voi nopeuttaa, boxissa se on A joten pleikassa lienee X jolla ei tarvitse koko lätinää kuunnella joka kerta

speech pitää olla yli 25 että toi onnistuu, muuten se valhetelee se mies

Joitain tunteja sitten peliä aloitellut, sain jousipyssymiehen matkaani mutta nyt kaveri on jonnekkin kummaan vain kadonnut, yritin pyytää yhtä mimmiä kenen kanssa lohikäärmeen tapoin mukaani mutta herjaa että sulla on joku jo mukana, mukava bugi, ei jaksaisi aikaisempaa saveakaan latailla ja tappaa lohharia uudestaa.

Edit: linnan pihalta kaveri löytyi mutta ei suostu vaan tulemaan mukaan vaikka mitä komentoja antaa, sanoo että lähdetään vaan mutta könöttä paikalla.

Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tuo jatkuva nykiminen, todella usein alkaa nykimään ja pelaaminen alkaa olla todella inhottavaa.
Pelaan kahdella eri hahmolla, toisessa saven koko on jo 8mb ja toisella suurinpiirtein 4mb. Voiko nykiminen johtua tästä?

On ehkä jo aikasemmin mainittu, mutta itse esim poistelen vanhempia savetiedostoja ja pidän savetiedostojen määrän siinä 50-60 paikkeilla. En usko että se kaks eri hahmoa vaikuttaa nykimiseen. Itelläni savetiedoston koko on noin 8mb eikä mitään pahimpia nykimisiä ole tullut vastaan. Kaksi eri hahmoa mullakin on mutta poistin ekan hahmon tiedostot ja laitoin ne muistikortille.

Ehkä kuvittelen mutta sen jälkeen ku aloin pitämään savetiedostojen määrää vähempänä sekä poistin kaikki autosavet (paitsi silloin kun matkustaa koska aina ei muista itse tallentaa) niin nykiminen on vähentynyt huomattavasti.

Ite olen huomannut, että kun save filejä on vain yksi lagi on paljon pienenpää.

Olen minun warriorilleni ajatellut alkaa kehittää alkemiaa, enchantausta ja smittinkiä. Smitaus ja potujen teko on onistunut hyvin, mutta haluaisin tietää enchantauksesta enemmän. Kun olen tehnyt enchantin se parantaa esim locpickiä 1 prosentin. Enchanteista tulee varmaan voimakkaampia kun kehityn, mutta miten ne sielukivet vaikuttaa asiaan.

Kysyn vielä onko skyrimissä muita "liittoja" kuin thieves guild, dark brotherhood,companisions,winter holdin mage college ja nää storm cloaksit sekä imperial legionit, koska vain imperialsit ja companipsot ovat edes jotakuinkin sopivia mun ukolle.

Kiinostaisi kyllä kovasti tämä peli mutta odotellaan jos tulisi jotain patchia joka korjaisi sulavuutta (ps3)
Meni aikoinaan hermot Sacred 2 pelin nykimiseen ja kaatuiluun.

Kannattaisikohan noita tallennustiedostoja siirrellä USB tikulle ja pitää konsolilla olevien määrän minimissä?
Toi 50-60 tallennusta kuulostaa jo melko vainoharhaiselta :D

Ite olen huomannut, että kun save filejä on vain yksi lagi on paljon pienenpää.

Olen minun warriorilleni ajatellut alkaa kehittää alkemiaa, enchantausta ja smittinkiä. Smitaus ja potujen teko on onistunut hyvin, mutta haluaisin tietää enchantauksesta enemmän. Kun olen tehnyt enchantin se parantaa esim locpickiä 1 prosentin. Enchanteista tulee varmaan voimakkaampia kun kehityn, mutta miten ne sielukivet vaikuttaa asiaan.

Kysyn vielä onko skyrimissä muita "liittoja" kuin thieves guild, dark brotherhood,companisions,winter holdin mage college ja nää storm cloaksit sekä imperial legionit, koska vain imperialsit ja companipsot ovat edes jotakuinkin sopivia mun ukolle.

Skyrim - The Elder Scrolls Wiki

Tuolta löytyy melko varmasti vastaukset Skyrim-kysymyksiin jos vain englanti taipuu.

Se menee niin että mitä isompi kivi sitä isompi sielu siihen mahtuu ja mitä isompi sielu sitä tehokkaampi siitä tulee. Tosin siihen tehokkuuteen vaikuttaa lisäksi perkit ja hahmon taidot esim. mitä korkeempi locpick/enchanting taito ukolla on sitä vahvempi on locpick loitsu. Aseissa se kiven/sielun koko vaikuttaa myös siihen kuinka kauan sen lataus kestää eli tyhjeneekö se kymmenen vai sadan lyönnin jälkeen. Kun kehität enchanttausta kannattaa käyttää niitä pienimpiä sieluja koska ne kehittää taitoa yhtäpaljon kuin isommatkin. Itse kehitin smithingiä samaan aikaan niin loitsin ne tekemäni tikarit ja bracerit sillä loitsulla mikä nosti niitten arvoa eniten, sitten myin ne niin sain siinä sivussa rahaa ja puhe taitoo lisää.:)

Se menee niin että mitä isompi kivi sitä isompi sielu siihen mahtuu ja mitä isompi sielu sitä tehokkaampi siitä tulee. Tosin siihen tehokkuuteen vaikuttaa lisäksi perkit ja hahmon taidot esim. mitä korkeempi locpick/enchanting taito ukolla on sitä vahvempi on locpick loitsu. Aseissa se kiven/sielun koko vaikuttaa myös siihen kuinka kauan sen lataus kestää eli tyhjeneekö se kymmenen vai sadan lyönnin jälkeen. Kun kehität enchanttausta kannattaa käyttää niitä pienimpiä sieluja koska ne kehittää taitoa yhtäpaljon kuin isommatkin. Itse kehitin smithingiä samaan aikaan niin loitsin ne tekemäni tikarit ja bracerit sillä loitsulla mikä nosti niitten arvoa eniten, sitten myin ne niin sain siinä sivussa rahaa ja puhe taitoo lisää.:)

Eli omiin aseisiin kannattaa käyttää parhaimpia kiviä, niitä on tosin vaikea löytää ja maksavat paljon, joten kannattaa tehdä sellanen tehtävä jossa saat hankittua Black starin. Se on se paras sielukivi ja se ei katoa kun sen käyttää. Se pitää joka kerta ladata uudelleen.
Tehtävän nimi on Azura's Star!

Vosi heti pelaamaan mennessä mennä tekeen tuon tehtävän, sen sielunha saa taikomalla sellasen soul trap loitsun,mutta miten saa parhaan/hyvän sielun.

Vosi heti pelaamaan mennessä mennä tekeen tuon tehtävän, sen sielunha saa taikomalla sellasen soul trap loitsun,mutta miten saa parhaan/hyvän sielun.

parhainhan on kaiketi ihmisen sielu, se menee siihen black soul gemiin/ black stariin. Siitä huonommat ovat eläinten mm susien, karhujen , mammuttien ja muiden sielut. eli esim pettysoul gemiin menee pienten eläinten sielut. Siinä tehtävässä tulee lopussa valinta että haluatko sen valkoisen vai mustan tähden, jotkut sanovat että kannattaa ottaa musta (siihen menee ihmisten sielut) ja valkoiseen ei kaiketi mee ihmisten sielut vaan kaikki muut. en tosin oo varma. Itse otin black starin eli menin sen miehen luokse.

Dawnstar joku heebo siellä majatalossa, sen kanssa suoritettava tehtävä.(edit: Waking Nightmare niminen tehtävä.) Tein sen just eilen ja sieltä tuli noita black soul gemmejä ja muita gemmejä löyty matkan varrella useita. Sieltä niitä saa ja paljon.
yleisesti ottaen tää skyrim on kyllä yks parhaimmista peleistä mitä oon pelannu, jos ei paras. Yleensä hakkaan räiskintä pelejä ja ostinkin tän alennuksesta vähä niinku sian säkissä, mutta kontrollien oppimisen ja valikkojen selaamisen jälkeen on kyllä antanu lukuisia nautittavia peli hetkiä. Suosittelen.

Kiinostaisi kyllä kovasti tämä peli mutta odotellaan jos tulisi jotain patchia joka korjaisi sulavuutta (ps3)
Meni aikoinaan hermot Sacred 2 pelin nykimiseen ja kaatuiluun.

Kannattaisikohan noita tallennustiedostoja siirrellä USB tikulle ja pitää konsolilla olevien määrän minimissä?
Toi 50-60 tallennusta kuulostaa jo melko vainoharhaiselta :D
Onnistuuko noita saveja siirtään muistitikullekkin? Täytyypi kokeilla.
No mulla ainakin just toi 50-60 tallennusta voi just mennä ilman tahmaamista. Mielummin kyllä vähemmän.
Toisaalta toi tahmaaminen väliin on hyvästäkin, siittä voi päätellä että jotain tapahtuu kohta, todennäköisesti joku hirviö käy päälle.:D
Ihan kuin muinainen fairytale amigalla, lataus paljasti et kohta tulee vihulaisia.
En sen fairytalen jälkeen, olisko ollu 90 vuosi pelannukkaa tämmöstä roolipeli henkistä peliä, ennen tätä.

Itellä on 1 save file. Enenpää ei tartte kun auto savet vaan poistaa kaikki ja jättää vaan oman saven niin lagi on pientä. Itellä save file 8gb ja toivon että lagi ei ala tuleen 10gb jålkee

Oöen huomannit, että enchanttaamalla saa todella paljon rahaa smittaamalla/ostamalla tikareita tai muita huonoja aseita sitten hankkimalla huonoimpia sielukiviä ja sitten enchantaan niihin ferin tai jotain muuta sillokn aseen arvo nousee noin 700 massa tuotannolla rahaa tulee erittäin paljon ja levuja kertyyp

Oöen huomannit, että enchanttaamalla saa todella paljon rahaa smittaamalla/ostamalla tikareita tai muita huonoja aseita sitten hankkimalla huonoimpia sielukiviä ja sitten enchantaan niihin ferin tai jotain muuta sillokn aseen arvo nousee noin 700 massa tuotannolla rahaa tulee erittäin paljon ja levuja kertyyp

Ei liity peliin, mutta kielellisestä osaamisestasi ja kirjoitustaidostasi päätellen olet liian nuori pelaamaan K-18 peliä.

Millään tavalla tarkoitukseni ei ole loukata.

... olet liian nuori pelaamaan K-18 peliä.

Mun kannessa lukee K-15?

Mutta nyt pitkästä aikaa tuli pelattua Skyrimiä kunnolla. Ja se oli todella hauskaa hakata sitä, aivan kuten sillon joululomalla kun sen sain.
Tuli tapettua muutama lohikäärme ja tyhjennettyä monta luolaa ja bandiittien paikkoja.
Huomenna uuestaa kun oon kipee niin pitäs aikaa olla..

Ylös Bottom