Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Juu, modien kanssa aika lentää. Itsellä on kelloon humissut 100+ tuntia. Veikkaisin että 30 - 50 puhtaasti modien testailua.

Ihan hyvin saa rahoilleen vastinetta. Itse emäpelistä taisin maksaa jonkun 10e tms, mutta lisärit sitten ratkesin ostamaan nyt-hinnoilla.

Suuruudenhulluiksissani kaavailin hakevani 2560 x 1440 näytön kaupasta, sekä hankkivani sitten nvidian TITANin tai pari neljägigaista 680 SLIhin.

Nimim. Pakko saada se kuuskym(ppinen)mentä!
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Juu, modien kanssa aika lentää. Itsellä on kelloon humissut 100+ tuntia. Veikkaisin että 30 - 50 puhtaasti modien testailua.

Ihan hyvin saa rahoilleen vastinetta. Itse emäpelistä taisin maksaa jonkun 10e tms, mutta lisärit sitten ratkesin ostamaan nyt-hinnoilla.

Suuruudenhulluiksissani kaavailin hakevani 2560 x 1440 näytön kaupasta, sekä hankkivani sitten nvidian TITANin tai pari neljägigaista 680 SLIhin.

Nimim. Pakko saada se kuuskym(ppinen)mentä!

Meikä on kateellisena lukenut ja katsellut kuvia Neogaffista ja muualta, kun siellä porukka ostaa 2-3 Titania tuosta vaan ja pelaa 120Hz/Nvidia surround-seteillä :-D

Köyhänä täytyy tyytyä 2x 7950 + Full HD-komboon :-(

GMG:stä muuten kannattaa kyttäillä noita lisäreitäkin jos ei kiire ole, sieltä taisin Heartfiren ja Dawnguardin ostaa alesta halvalla.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

*turhaa shittiä, nips

Enivei,

Testailin eilen tuota Skyrimiä eri ENB-asetuksilla ja olihan ne aika erilaisia. Täytyisi melkein itse lähteä kasaamaan joku asetus että saisi sen mitä haluaa - eli horisontin miljööt saisivat hienoisessa epäfokuksessa olla. Parantaa visuja ja onpahan realismia ja joku syy mennä jonnekin jos kaukana näkyy jotain, muttei näe kovin yksityiskohtaisesti.

Laitan noiden kokeiltujen ENBien kuvia jossain välissä kun ehdin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Itellä hahmo on nyt lvl 52. Pelitunteja takana 71h ja pääjuonta pelattu vain "pakollinen" määrä jotta maailma aukeaa tutkittavaksi. Aika on kulunut lukuisien luolien tutkimisessa ja sivutehtäviä tehden. Voisi tuota pääjuontakin jossain vaiheessa alkaa pelaamaan eteenpäin, jos vaikka sen jälkeen paneutuisi noihin DLC:hin. :rolleyes:
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Perinteinen :)

Kokeilin tuota UFO - Ultimate Follower Overhaul, ja eiköhän peli mennyt solmuun. Installia tiedossa ja uutta peliä. Sitten joskus.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Nähtävästi tullut otettua yli 1000 screenshottia matkan varrelta ennen kuin peli kosahti.

Hyvän näköinen peli.



















 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Se on kyllä metkaa, että modaajat jotka noita ihan vaan harrastuksena tekee saa pelin näyttämään hemmetin hyvältä, mutta pelin tehnyt porukka ei saa tehtyä lähellekään samaa jälkeä vaikka pelillä on miljoona budjetti. Jossain ollaan menty vikaan ja pahasti.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Se on kyllä metkaa, että modaajat jotka noita ihan vaan harrastuksena tekee saa pelin näyttämään hemmetin hyvältä, mutta pelin tehnyt porukka ei saa tehtyä lähellekään samaa jälkeä vaikka pelillä on miljoona budjetti. Jossain ollaan menty vikaan ja pahasti.

Toisaalta tämän voisi kiepauttaa myös niin, että miksi tehdä pelistä paremman näköinen kun fanit tekevät kuitenkin sen puolestasi?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Toisaalta tämän voisi kiepauttaa myös niin, että miksi tehdä pelistä paremman näköinen kun fanit tekevät kuitenkin sen puolestasi?

Tai niin että ei kannata tehdä yhdestä versiosta selkeästi paremman näköistä, vaikka se olisi tehojen puolesta mahdollista, kun muilla alustoilla pelaavat voivat tulkita sen toisen alustan suosimisena ja jättää muut versiot ostamatta sen takia pahimmassa tapauksessa.

Eilen sain tuon ENB:n itsekin nyt toimimaan kunnolla, jonkin verran ongelmia ENB + crossfire näyttäisi olevan... Ja crossfire disabloituna fps tippuu turhan alas. Vielä pitää sitä yhtä asetusta säädellä, "tarkennettu" kohde vaihtuu nyt turhan nopeasti välillä ja se varmaan aiheuttaa pientä grafiikkahäröä, ja jos sen laittaa liian isoksi (missä se jokaisella testaamalla presetillä oli) niin kuvalle käy näin:

2013-03-16_00002.jpg
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Tai niin että ei kannata tehdä yhdestä versiosta selkeästi paremman näköistä, vaikka se olisi tehojen puolesta mahdollista, kun muilla alustoilla pelaavat voivat tulkita sen toisen alustan suosimisena ja jättää muut versiot ostamatta sen takia pahimmassa tapauksessa.

Eikös Skyrimin PS3-versio ole kauttaaltaan perseestä ja vieläkin ilman lisäosia?

En kuitenkaan jaksa uskoa tuohon että jätettäisiin revittelemättä visuaalisesti koska jotkut suuttuu. Eiköhän tämä ole mennyt niin että peli on rakennettu alusta alkaen sen verran helpoksi modattavaksi, jotta pysytään relevanttina vuosikaudet. Varmaan vieläkin Skyrim näissä Steamin "ostetuimmat pelit NYT" listauksissa kärjessä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Neogaffissa on ihan mielenkiintoinen ketju menossa, jossa väki vääntää pelien ulkoasut niin hyviksi kuin mahdollista ja katsotaan miten hyvältä pelit voivat näyttää - pyörimisestä viis. Ihan jeppiksen näköistä joissain tapauksissa, mutta korostaa aika hyvin sitä, että harva peli on staattisena erityisen kuvauksellinen.

Skyrimiäkin näkyy, mutta omakohtaisesti makunystyrät eivät ole hetkahtaneet. Useat ENB-asetukset hävittää omasta mielestä liikaa elopainoa pastellimaisella värikylläisyydellään. Alla esimerkkinä metsäkuva joka näyttää omaan silmään ihan paskalta, koska tiheästä kasvustosta puuttuu varjot ja näin ollen eloisuus. Varmasti liikkeessä paremman näköistä. Alla olevassa kuvassa on myös tämä perinteinen efekti, jossa joko ruohonkorsiin ei ole tehty tekstuureita tai Depth of Field ei toimi järkevästi, eli modelin piirteet eivät rikkoudu epätarkentuessaan, vaan pelkästään tämän tekstuurit.



Testailin näitä ENB:tä tuossa ja useimmat tosiaan paahtoivat kuvat niin makean imeliksi että sattui hampaisiin kun koitti pelata. Alla pieni vertailu tuommoisesta valaistusta sisätilasta ja miten tuo Skyrim Nexuksen suosituin ja ladatuin Superb ENB eroaa omasta käyttämässä Clear ENB:stä. Clearissa on toki vikansa, eli reunojen kanssa tämä on välillä ongelmissa ja rakentaa sellaisen kummitusreunan hieman oikean reunan ulkopuolelle. Kysymys lienee jonkinlaisesta SSAO:n toimintaviasta jossa ei ymmärretä modelin reunojen päättymistä. Clearin reunavammaisuutta näkyy tuolla ylempänä viimeisimmässä kuvasarjapostauksessa tuon keskivaiheella olevan soturinaisen töytössä - ei selkeästi osata tehdä mitään sen töyhtön kanssa.

Täytynee palata virittelyn pariin kun tässä saapi ladattua ja asenneltua Skyrimin uudestaan.



Witcher 2:ta on myös tyypitelty tuolla Neogaffin ketjussa ja muistan kun tälle alueelle tulin ensimmäistä kertaa itsekin. Ehkä hitusen liian skarppina näkyy nuo pusikot, mutta ensimmäistä kertaa pelissä puska tuntui puskalta (tm).



 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Skyrealism ENB alla ja silleensä ihan ok, mutta tietyllä tapaa aika elottoman näköistä. Varjoisuus on plussaa, mutta liian tasaista jotenkin muutoin. Vähän ehkä huonoja shotteja, mutta tuosta alimmasta tavallaan näkee tuon, että kuinka vähän varjoja nuo modelit saa ympärilleen. Eli hieman kusinen SSAO tuossa ENB:ssä, ja samalla menetetään tietynlaista dynamiikkaa lähellä olevista modeleista.





 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Nyt on PC:lle julkaistu uusi päivitys 1.9, missä on korjattu erittäin kattavasti erinäisiä bugeja + lisätty ominaisuus, jossa skillit voi nostaa legendary statukseen. Päivitys pitäs tulla konsoleille kuukauden loppuun mennessä. Lisää infoa Bethblogissa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

X360 sai 1.9 päivityksen:

VG24/7

Legendary Skills – Skills of 100 can be
made Legendary. This will reset the skill
to 15, return its Perks and allow the
skill to affect leveling again. This
effectively removes the overall level
cap.

Bug fixes:
-General memory and stability
improvements
-Fixed issue with quest scripts that were
not shutting down properly
-Companions will equip better weapons
and armor if given to them
-Fixed rare issue where player is unable
to learn the Clear Skies shout during
“The Throat of the World”
-Fixed rare instance where Alduin would
become invincible during “Alduin’s
Bane”
-Fixed a rare issue where player could
become stuck in Night Mother’s coffin
during “Death Incarnate”
-Fixed rare issue where protected
companions could be killed from poison
damage
-Fixed rare issue with certain ash piles
left from resurrected NPCs not clearing
properly
-Fixed rare issue with NPCs and
creatures respawning improperly after
player fast travels
-Fixed rare crash when entering Dark
Brotherhood Sanctuary
-Fixed rare crash when entering a player
owned home
-Random dragon attacks will no longer
occur during “Battle for Whiterun”
-Fixed a rare crash when attempting to
save your game during “Waking
Nightmare”
-Fixed issue where “Glory of the
Undead” would not start properly if
player is in combat with Eorlund Gray-
Mane
-The white phial is no longer consumed
if given to a follower
-If player marries Aela, the “Totem of
Hircine” quest will be available
-Unused briar hearts can be dropped
after finishing “The White Phial”
-Fixed issue with paying off a crime
against the Companions that prevented
player from getting
Companions quests properly
-Thieves Guild caches are now properly
enabled in the appropriate cities
-The Dragon Infusion perk now works
properly when taking Esbern’s Potion
-Cragslane Cave properly resets if player
receives a radiant quest to clear it out
-Fixed rare issue with bounty quest
objectives not properly clearing after
completion
-Gallus’ Encoded Journal is no longer a
quest item after completing the Thieves
Guild
-In “No Stone Unturned” Vex will now
accept Unusual Gems if you’ve collected
them all before starting the quest
-Vekel the Man now gives rewards for
completing “Toying with The Dead”
-Fixed rare issue with being unable to
turn in stolen items in “The Litany of
Larceny”
-Fixed issue with followers becoming
over-encumbered after being repeatedly
rehired
-Fixed rare issue with visiting
Kynesgrove on horseback not
progressing “A Blade in the Dark”
properly
-Fixed issue with receiving a duplicate
radiant quest from a Jarl
-Fixed conflict with clearing Driftshade
Sanctuary before starting “Trouble in
Skyrim”
-Fixed issue with using shouts while in
jail and having guards unlock the jail
cell
-Fixed rare issue with quest NPCs not
properly moving to quest locations
-Fixed issue with NPCs not selling
master level spells
-Fixed rare issue where player gets
control locked outside the Thalmor
Embassy at the start of “Diplomatic
Immunity”
-Fixed rare issue with disappearing
containers after upgrades in player
owned house
-Fixed issue with being erroneously
attacked while as a werewolf during “Ill
Met By Moonlight”
-The Ebony Blade is now only improved
by two handed perks
-Locked door to Proudspire Manor can
now be unlocked by proper key
-Fixed issue with merchants not
receiving the proper additional gold
with the Investor perk
-Fixed a rare issue where the player
would be unable to learn a word after
leaving for several days during “The Way
of The Voice”
-The Nord Hero Bow can now be
improved
-The Purity perk no longer requires the
Experimenter perk
-Fixed rare instance where Lovers
Comfort would not be applied properly
-If you approach Frostmere Crypt from
the north, “The Pale Lady” will start
properly
-Fixed rare issue where player could be
prevented from speaking with Atub to
start “The Cursed Tribe”
-Fixed rare issue where a dragon could
appear in the Mind of a Madman realm
and kill the player
-Fixed instance where player could get
stuck in Japhet’s Folly
-Fixed rare instances where Arngeir
would not teach Worldwind Sprint
-Fixed issue with “Ill Met By Moonlight”
if Sinding dies before the quest starts
-Gharol can now properly train up to
level 75
-Fixed conflict with visiting The
Karthspire before starting “Alduin’s
Wall”
-Reduced the instance of random dragon
attacks after fast traveling post main
quest
-Recruited Blades now have appropriate
dialogue while at Sky Haven Temple
-Fixed rare issue where an incorrect
dungeon could appear as a location
during “Totems of Hircine”
-Fixed rare instance in “Fetch me that
Book” where books found before getting
the quest would not be properly
recognized
-Fixed rare issue with traveling to
Thalmor Embassy with companions
during “Diplomatic Immunity”
-Fixed issues with Matching Set perk not
working properly with certain pieces of
armor
-Fixed issues with Custom Fit perk not
working properly with certain pieces of
armor
-Fixed issue with NPC dying in a bear
trap blocking progress in “Time of My
Need”
-Fixed rare issue with swinging door
becoming stuck and blocking an
entrance in Volunruud
-Imperial Light Armor can now be
crafted
-Fixed issue with “Vald’s Debt” where
Vald was not leveled properly
-Fixed issue with Vilkas not giving
proper greeting after completing “Battle
for Whiterun”
-Fixed issue with respawning actors that
were raised by using the Ritual Stone
power
-Fixed issue with the Ancient Knowledge
perk not calculating properly
-The Palace of Kings now has patrolling
guards on upper floors
-Reduce percentage chance of getting a
werewolf loading screen while player is
a werewolf
-Pantea’s flute is no longer a quest item
after completing “Pantea’s Flute”
-Placing an unread Oghma Infinium on a
bookshelf in the player’s house no
longer allows the book to be reused
again
-Adjusted dialogue priority to improve
chances of hearing more combat
dialogue from certain NPC enemies
-Fixed issue with falling damage on high
difficulty levels
-Fixed bad collision on certain clutter
objects
-Fixed rare instance of couriers who
would appear only dressed in a hat

Huomattavasti helpompi tsekata korjatut asiat linkistä, kuin spoilerista. Just saying...
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Ihan jeppistä menoa on ollut, mutta eihän tuosta oikein mihinkään pääse, että ilman modeja en yksinkertaisesti pelaisi. Pääjuonta on tullut nyt hieman edettyä ja Harmaapartojen pomollekin tullut jutusteltua. Melkein jännittää, mutta peli on hieman ongelmissa vaikeustason suhteen - touhu on joko liian helppoa tai täysin överivaikeata. Erinäiset taistelemiseen vaikuttavat modit ovat pelastaneet aika paljon, alkaen ihan perkkipuiden uusimisesta ja niiden automaattisista aktivoitumisista oman pelityylin perusteella.

Aika pitkälti tätä tulee pelattua ihan immersion vuoksi, sillä uusien paikkojen löytäminen on vain perhanan kivaa. Ehkä tässä taustalla joku pelikin on, mutta on tuo pääjuoni edelleen melko helvetin matalalentoista Dragonlancea ja Salvatorea. Ehkä se siitä! Tai sitten ei. Niin tai näin, matka jatkuu ja screenshotteja tulee raamiteltua urakalla, sekä sitä karttaakin piirrettyä ihan paperille. Pari melko tuoretta kuvaa matkan varrelta:









 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Poimin tämän seuraavan pätkän SkyrimNewsin twitteristä:

Hope you've got your fill of "Skyrim" content because Bethesda is done producing DLC for the award-winning 2011 RPG as they focus their efforts on continued bug fixes and their next title.

In a statement on the Bethesda blog, the developer explained:

For the last year and a half we’ve been working on new content for Skyrim; from the game updates, Creation Kit, Steam Workshop, Kinect support, to DLCs. Parts of our team have also been in pre-production on our next major project, and that game is at the point where it requires the studio’s full attention to make it our biggest and best work yet.

While it's not clear what the next Bethesda project is (some of that has to be churn on "The Elder Scrolls Online"), the last update to "Skyrim" removed the game's current level cap with a few miscellaneous bug fixes, and the last full expansion was December's "Dragonborn" DLC.

Lähde: multiplayerblog

Oliko Skyrimin dlc:t tosiaan tässä? Odottelin vesikielellä paljonkin eri puolilla internettiä vihjattua "Redguard" lisäriä... :(

Edit. Jaa olihan tuosta Bethesdalta tullut infoa jo eilen: bethblog
 
Ylös Bottom