Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim

Kysysin semmoista että... Kuinkas mä saisin jonku kaupungin leppymään? ps3 pelaan skyrimiä ja sit whiterunis sit olin et juoksenpas ni painoin väärää nappia ja teimpä sit loitsun ja joha ne vartiat rupesi vihaamaan mua.. ei auta vaikka loadaat elämää taakseppäin.. auto savet oli justiisa siinä kohtaa kun vartiat alkoi mäiskimää. Minähä hommasin kämpänki whiterunista ja siel on hyviä kamoja ja lydiaki jäi sinne. :D

Kuinkas mä saisin jonku kaupungin leppymään?
Tässä toiminee sama kuin Fallouteissa, eli poistu kokonaan kaupungista ja vietä 4 vuorokautta peliaikaa jossain muualla, niin kaupunki ikään kuin resetoituu. Nopeiten tuo odottelu käy pelin omalla Wait-toiminnolla.

Tai sitten menet Whiteruniin, antaudut vartijoille ja maksat sakot tai vietät pari yötä putkassa.

e. Toimiiko tuo TT-2k:n kikka, jos päälläsi on "Bounty"? Ei kai?

Päätin itse laittaa Markharthissa ranttaliksi ja mun päästä maksetaan tällä hetkellä sellainen vajaa 30k kultaa. Kiva huomata näitä palkkiometsästäjiä aina välillä retkillään. ;)

Onko näillä DLC:illä mitään tekemistä toistensa kanssa? Ja kuinka jännää tup talojen rakentelu on? Kannattaako sitä hankkia vai ei?

Onko näillä DLC:illä mitään tekemistä toistensa kanssa? Ja kuinka jännää tup talojen rakentelu on? Kannattaako sitä hankkia vai ei?
Dragonbornilla ja Dawnguardilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Talopakettia, eli Hearthfirea, en voi suositella varsinkaan pelin jo läpäisseille. Itse talon kokoaminen on tylsää, mutta jos pelaa jotain uutta hahmoa tai on vasta aloittamassa peliä, niin tuosta voi lopulta jotain iloa ollakin. Varsinkin silloin, jos on taipuvainen todelliseen hahmonsa roolipelaamiseen.

Onko noissa lisäreissä kuinka paljon pelattavaa? Olen tuota legendary editionii harkinnut ja aikoinaan yli 200h tullut samoiltua.
Ja oliko tuohon tullut päivitys millä sai vaihdettua perkkien paikkaa?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Onko noissa lisäreissä kuinka paljon pelattavaa? Olen tuota legendary editionii harkinnut ja aikoinaan yli 200h tullut samoiltua.
Ja oliko tuohon tullut päivitys millä sai vaihdettua perkkien paikkaa?

Mikäli konsoliversiota tarkoitat niin tosiaan dragonbornin mukana tuli perkkien vaihtomahdollisuus. Jos halvalla lähtee LE niin kyllä kannatan hankintaa, Dragonborn vallan mainio lisäri ja Dawnguardkin oli omaan makuun osuva (Ja Serana paras companion kaikista :cool:)

t. noin 750h Skyrimiä takana :D

Siis mikä tuo perkkien vaihto juttu on?

Saa yhden lohikäärmeen sielun hintaan nollattua johonkin kykyyn käyttämänsä perkkipisteet ja näin ollen vapautettua ne muualle, tyyliin jos haluaa jousiammunnasta siirtyä enemmän taikuroimiseen niin voi archeryperkkejä nollata ja k.o. pisteet voi sijoittaa haluttuun kykyyn. Eli pelityylin vaihto lennosta tehty miellyttävämmäksi. Konsoliversiolla tämän ominaisuuden saadakseen pitää dragonborn-dlc läpäistä.

Seuraavaa skyrim-tyyppistä parisuhteen tuhoajaa odotellessa :cool:

Eli siis menetän perkit esim. one hand on 50% voimakkaampi mutta en menetä taitoa eli se pysyy 100.?

t. noin 750h Skyrimiä takana :D

ei luoja 750 tuntia:D itellä meni platinan hankkimiseen 125 tuntia ja siihen kyllä lopetin enkä ole aukassu uudestaa:D jotenkin sitteku tajus että pelissä saa lähes loputtoman hyvät niistä kamoista ja suurin osa questeista oli tehty nii ihmettelen kyllä miten tossa pelissä voi viihtyä noinkin kauan:D

... ihmettelen kyllä miten tossa pelissä voi viihtyä noinkin kauan:D

Voisin uskoa eläytyvällä pelaajalla tuhertuvan. Oblivion jäi itselläni kesken. Eräänä aamuna vaimo vain oli ominut pelin, koska "en pelannut sitä oikein". Tämäkin hankittiin vaimolle ja takellellen olen raahustanut ehkä noin 20-30h. Useamman sataa tuntia peliä tahkonneen puolison kauhuksi - ja suureksi huvinaiheeksi se oma pelityylikin on kuitenkin alkanut löytyä: ei juuri fast travellia, kävelyvauhtia kulkemista sekä pykälän verran korkeampi vaikeustaso. Rahaa säästetään taloa varten - majataloissa yöpymiseen kuluu pidemmän päälle melkoinen summa - joten kohteisiin kuljetaan kävellen. "Sinne ja takaisin" meiningillä.

Maistellaan lehtiä ja noita-akan kynsiä, keitellään liemiä alkhemistin hylkäämässä mökin rähjässä ja katsellaan tähtiä. Aamulla susi käy kannikkaan, mekkala ja älämölö herättää karhun... silloin metsässä kajahtelee paniikinsekainen "ja-WOHL" (Vai mitä minä mahdan huutaa? Ei saa selvää kun mielestäni ihmiset eivät puhu puheensa selkeästi rivittäen ja tekstaten) ja kettusen poika juoksee pyörremyrskyn lailla kohti kallioiden turvaa.

Vaikeutta sen verran että tuntee itsensä mitättömäksi. Ja hidasta aikaa.

Aapuva ostin noi lisärit ja aloin pelaa uudella hahmolla, kaikki sujui hienosti kunnes käskin Seranan odottamaan yhdessä paikassa ja noin minuutin päästä se vaan katos eikä löydy enää mistään. Joudunko nyt alottamaan taas alusta kun en pysty suurta osaa tehtävistä suorittamaan? Lisäks sen katoamisen yhteydessä kaikki jo kerätyt erikoistavaratkin ilmesty uudelleen sinne mistä oon ne ottanu ja peliä saa buutata lähes joka tehtävän suorituksen jälkeen. Ei oikeen huvita pelata enää kun sain vihdoin destructionin melkeen huippuunsa niin peli bugaa.

Pari päivää sitten peli hankittu, kiireiden takia vasta seitsemän tuntia kerenny pelaamaan eli ihan märkäkorva vielä olen. Hahmona toimii Redguard, joka heiluttelee yhden käden miekkaa ja kilpeä. Kovin varovasti olen pelannu, Whiteruniin päässyt ja siellä jumittanut kun ei kamalasti tee mieli öisessä Skyrimissä samoilla. Olen tunnetusti arkajalka pelatessa(kin) ja kaiken lisäksi aivan surkea pelaamaan yhtään mitään, noin taidollisesti. Myös jostain syystä töllö näyttää tekstin kovin pienenä ja sen lukeminen on tuskaa ja monesti päänsärky tulee vieraaksi. Muutenkin kyllä tuntunut että boxilla monia peliä pelatessa päänsärkyä ollut harvinaisen usein, vaikka pari viikkoa sitten pystyin vielä ps2:lla vetämään melkein puolen vuorokauden mittasia rykäyksiä ilman mitään särkyjä...

Vaikka meno on siis välillä vähän kihnuttavaa pelaajasta johtuen ("ää, nyt tuli pimeetä, äkkiä takasin ennen kuin taas töpeksin. Ja missä ne päänsärkytabut on kun niitä tarvitaan"...), oon kyllä tykänny pelata mitä pystyy. Kattoo jos vielä Dragonborn ja Hearthfire lisärit hommais...

Ps. Luin koko ketjun, saanko uuden kivan shoutin :D

Huh löytyhän se Serana vihdoin oli menny darkfalliin kiven päälle istumaan :). Mistä muuten mahtaa johtua ettei ne palkkionmetsästäjät enää käy kimppuun, ne vaan seurailee laumana perässä.

Minulle tuli tässä nyt aika ärsyttävä bugi vastaan että osaisiko joku auttaa?? Eli olen stormcloackina tuossa message to whiterun tehtävässä jossa pitää siis anta kirves jaarli baalgruufille (vai mikä nyt ikinä olikaan :D ) Mutta kun yritän antaa kirvestä hänelle voinkin vain kysyä häneltä että voisiko hän ottaa hetkeksi kaikkien huomion, no jaarlihan pyyhkäisee rakennuksesta ulos ja rupeaa kiertämään koko pelialuetta jalan kunnes jossain vaiheessa palaa takaisin whiteruniin :o ???? Kiitos jo etukäteen jos joku nyt osaisi auttaa

Minulle tuli tässä nyt aika ärsyttävä bugi vastaan että osaisiko joku auttaa?? Eli olen stormcloackina tuossa message to whiterun tehtävässä jossa pitää siis anta kirves jaarli baalgruufille (vai mikä nyt ikinä olikaan :D ) Mutta kun yritän antaa kirvestä hänelle voinkin vain kysyä häneltä että voisiko hän ottaa hetkeksi kaikkien huomion, no jaarlihan pyyhkäisee rakennuksesta ulos ja rupeaa kiertämään koko pelialuetta jalan kunnes jossain vaiheessa palaa takaisin whiteruniin :o ???? Kiitos jo etukäteen jos joku nyt osaisi auttaa
Ootko tehnyt "The Jagged Crown" tehtävän? Jollet oo sitä tehny sun tarvii mennä takas Windhelmiin ja puhua Galmar Stone-Fistin kans joka käskee sun puhua Ulfricin kans, sit suoritat "The Jagged Crown" tehtävän loppuun ennenkuin puhut Ulfricille niin se antaa uudelleen ton "message to whiterun" tehtävän. Tulikohan nyt tarpeeks epäselvästi selitettyy :).

Ootko tehnyt "The Jagged Crown" tehtävän? Jollet oo sitä tehny sun tarvii mennä takas Windhelmiin ja puhua Galmar Stone-Fistin kans joka käskee sun puhua Ulfricin kans, sit suoritat "The Jagged Crown" tehtävän loppuun ennenkuin puhut Ulfricille niin se antaa uudelleen ton "message to whiterun" tehtävän. Tulikohan nyt tarpeeks epäselvästi selitettyy :).

Juu olen tehnyt tuon tehtävän. Mutta nyt kun tarkemmin muistelin ja youtubesta katsoin niin tuo jaarli puhuu/ jaarlille voi puhua samat asiat mitä sille yhdelle tyypille siinä tehtävässä kun piti mennä sinne juhliin ja saada tuo tyyppi harhauttamaan niitä vieraita.
No jos ei mikään muu auta niin aloitan varmaan jokatapauksessa uuden pelin kun nuo lisäosat ostan.

Nyt tarttis idiootti varmat ja helpot ohjeet miten pääsen tästä vampyyri jutusta eroon stna!
olen selannut ja lukenut näitä viestiketjuja läpi ja olen myös tehnyt parhaani mukaan niinkuin on muillekkin neuvottu.
Mutta silti tää homma ei etene!
Itseni mielestä olen tehnyt kaiken oikein, on toimitettu se Filled Black Soul Gem, tavannut Hulion (Falion), mutta sitten kun pitäisi
jutella tän Hulion kanssa, niin mikään ei etene. On iso nuoli Falion pään päällä, ja kun yritän jutella hänelle, niin ainoat mitä
voin höpötellä on ne turhan päiväset jotka ei hyödytä mua.
Tässä tämä ongelma sit olisikin, että jos joku osaisi päästää yhden hyvin kypsän vampyyrin nyt lopullisesti piinasta, niin olisin eri kiitollinen.

Ylös Bottom