Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ite oon huomannu leveliskaalauksessa yhen ongelman, nyt kun oon lvl 41 hahmolla ja oon keskittynyt lähinnä sneakkiin ja one-handed aseisiin niin suurin osa vihollisista (ja myös apulaisista jos idiootit juoksee suoraan mun ja vihollisen väliin) kuolee 1-2 täydellä voimalla tehdyllä iskulla ja tavallisia aseita käyttävät viholliset saa hakata mua aika kauan että tarvii edes juoda potioneita. Mutta osa noista kovemmista necromancereista & conjurereista ym. on vaikeampia koska suojukset ei paljon suojaa taioilta joten jos näitä vastaan hiipiminen ei onnistu niin taistelun voittaa yleensä se kumpi onnistuu iskussaan ensin. Ärsyttävää sinänsä jos on vaikka tutkimassa jotain luolastoa ja yhtäkkiä jostain sivusta hyökkää pari necromanceria ja tappaa mut kaikenmaailman tuli taioilla ennen kun ehdin edes huomata... Sais viholliset, apulaiset ja pelattava hahmo olla huomattavasti kestävämpiä että taisteluiden aikana ehtis miettä..

Missä suhteessa oot ottanu Healthia/Staminaa leveleillä? (Oletan että et ole ottanut kauheesti magickaa). Ja millä tasolla sneak on/onko kaikki perkit? Koska nuo conjurerit & necrot sun muut vihut ei kyllä huomaa minua lähes millään jos olen jossain sisätiloissa. Saa kyllä aika lähelle mennä ja kauan siinä olla että ne mut huomaa ja jos huomaa, niin rollailen vaan karkuun ja menee pari kertaa kyykkyyn (sneak 100 perk) niin ne hukkaa minut. Sitten voi taas mennä hiippailemaan ja backstabbaa ne 1 iskulla alas. Ja on se hyvä, että on edes jotain, jotka luo jonkinlaista haastetta taisteluihin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Meikäläisen lvl. 22 Nord warriorilla alkaa porukan pätkiminen helpottua. Olen keskittynyt täysin two handed aseisiin ja niissäkin vain warhammereihin. Perkeistä taitaa puuttua 2 viimeisintä. Lisäksi löytyy vielä heavy armor, block ja smiting. Huvittava tilanne sattui eilen, kun vuoripolulla tuli vastaan bandit. Siinä tämä naishahmo alkaa kiristämään rahaa, henkeni uhalla. Hyvishahmolla kun pelaan, niin yritin ystävällisesti suostutella bandiitiia luopumaan aikeistaan. Nainen kieltäytyy ehdotuksestani ja sanoo sen olevan minun viimeinen virheeni. Rosvo paljastaa miekkansa ja lähtee hyökkäykseen. Vedän oman aseeni valmiiksi ja viritän power iskua. Tämä laukaisee hahmoni brutaalin lopetusliikkeen, jossa hyökkääjä pysäytetään ensin terävällä iskulla vatsaan. Vastustaja pudotessa polvilleen tulee toinen ylhäältä suuntautuva isku, jonka jälkeen bandiitin pää pyörii rinnettä alas. Aivan mahtavaa.

Tässä pelissä tapahtuu niin paljon hienoja asioita, että niiden kaikkien kertomiseen ei vaan riitä aikaa.

Ja lopuksi pieni vinkki tuosta miningista:
Tuo mining animaatio kannattaa keskeyttää aina 3 iskun jälkeen. Tällöin yhdestä malmisuonesta saa 3 kpl. orea. Yhdessä pötkössä tulevasta animaatiosta tulee vain 2 kpl.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onko noissa mukana hengaavilla kavereilla jotain eroja? Nyt jo tarjoaa peli neljättä apuria ja kaikki vaikuttavat samanlaisilta paitsi eri ulkoasu. Näkeekö heidän statseja / classia tai jotain jostain?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Löysin jäämeren rannalta jääluolan, jossa asustaa jääpeikkoja. Yhdessa kohtaa huomasin luurangon jäännökset jääluolan katossa kiinni ylösalaisin. Lieneekö tarkoituksellinen easter egg? :D

hint:
imperiumin vastaisku
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Löysin jäämeren rannalta jääluolan, jossa asustaa jääpeikkoja. Yhdessa kohtaa huomasin luurangon jäännökset jääluolan katossa kiinni ylösalaisin. Lieneekö tarkoituksellinen easter egg? :D

hint:
imperiumin vastaisku

Hehehe :D

Varoitanpa itsekin osaltani eräästä tehtäväbugista, sen nimi on Walking Nightmare. Alussa lähdetään seuraamaan erästä kaapumiestä pienestä kylästä (löydät hänet paikallisesta majatalosta).

Kun kyseiselle kaapumiehelle menee juttelemaan, niin vaihtoehtona on joko kuunnella häntä ystävälliseen sävyyn tai sitten sanoa kylmästi "ala painua täältä", hieman vapaammin suomennettuna. Tiedä sitten mitä tapahtuu jos valitset tuon vihamielisemmän vaihtoehdon, mutta itse kuuntelin kyseistä heppua ja lähdin hänen mukaansa lähellä olevan vuorenrinteen luona sijaitsevalle temppelille. "Kaapumies" kulki välillä aivan outoja reittejä ja jumitti pari kertaa johonkin kiveen, mutta sain hänet "irtoamaan" ja jatkamaan matkaansa, kun kävin vähän tönimässä. Temppelin luona saat ilmoituksen, että pitäisi jutella tämän kaapumiehen kanssa, mutta itse menin ensin temppeliin sisälle katsastamaan paikat. Sisällä on umpinainen huone, josta löytyy yksi tiirikoitava arkku ja jokin lähde, josta saa Maran siunauksen.

Kyseisessä huoneessa ei ollut tietä eteenpäin, joten menin ulos juttelemaan kaapumiehelle. Kerrottuaan tarinansa kaapumies paineli temppeliin sisälle ja menin perässä, mutta huoneessa ei ollut ketään. Kartassa näkyi merkki, että kaapumies kävelee jossain kauempana, mutta reitti ei ollut auki. Latasin pelin uudestaan ja juttelin kaapumiehelle ennen kuin menin temppeliin sisälle. Nyt toimi normaalisti ja kaapumies avasi seinään kulkureitin loitsullaan.

Kyseinen bugi ei siis haitannut, kun sattui olemaan tallennus aivan vieressä. Nyrkkisääntönä tietty kannattaa tallentaa mahdollisimman usein, niin välttyy harmeilta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tuli aika mukavanlainen kypärä (Heavy armor) vastaan, kun pelasin main questin loppuosia :) Helkkarin hyvä melee hahmolle joka käyttää spellejäkin. Itselle meni heti käyttöön.


Se nimetty Dragonpriest (Nahkriin) ennen Sovngardea. Antaa 50 magickaa ja 20% pois magicka costista Destro ja Healing spelleistä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Jos joku vielä kehtaa epäillä Skyrimin hankkimista, niin:

[video=youtube;F84oQejFvss]http://www.youtube.com/watch?v=F84oQejFvss[/video]

[video=youtube;s3PGYRReN64]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=s3PGYRReN64[/video]
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Muutama kysymys eri ryhmistä / factioneista:

Onko esim. Companionsiin liittyminen este johonkin muuhun factioniin liittymiselle? Tai pystyykö pelissä liittymään esim. Companionsin lisäksi Thieve's guildiin ja Dark Brotherhoodiin + vetämään päälle esim. velhoyliopiston tehtävät?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Joku tossa aikasemmin kirjotteli et miten saa helposti sen smithing taidon nostettua niillä iron daggereilla. Ite nostin sen leather ja hide kamoja tekemällä. Jouskarista sai kaikki eläimet mitkä vastaan tuli ja nahat talteen, sit vaan niistä tekemään jotain. Ei tuu ainakaan niin kalliiksi ku se ironin ostaminen.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kun saa bountya tarpeeksi ja guard tulee jotai höpisee siitä, kun maksaa sen bountyn pois niin samalla menettää kamat mitä oli päällä, saako ne kamat takaisin jostain? :eek: Onneks se ei tallentanu niin menin vanhaan tallennuspaikkaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kun saa bountya tarpeeksi ja guard tulee jotai höpisee siitä, kun maksaa sen bountyn pois niin samalla menettää kamat mitä oli päällä, saako ne kamat takaisin jostain? :eek: Onneks se ei tallentanu niin menin vanhaan tallennuspaikkaan.

Sehän vie tietääkseni vain ne tavarat jotka olet varastanut, eli luultavasti sulla on ollut varastetut armorit päällä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Hehehe :D

Varoitanpa itsekin osaltani eräästä tehtäväbugista, sen nimi on Walking Nightmare. Alussa lähdetään seuraamaan erästä kaapumiestä pienestä kylästä (löydät hänet paikallisesta majatalosta).

Kun kyseiselle kaapumiehelle menee juttelemaan, niin vaihtoehtona on joko kuunnella häntä ystävälliseen sävyyn tai sitten sanoa kylmästi "ala painua täältä", hieman vapaammin suomennettuna. Tiedä sitten mitä tapahtuu jos valitset tuon vihamielisemmän vaihtoehdon, mutta itse kuuntelin kyseistä heppua ja lähdin hänen mukaansa lähellä olevan vuorenrinteen luona sijaitsevalle temppelille. "Kaapumies" kulki välillä aivan outoja reittejä ja jumitti pari kertaa johonkin kiveen, mutta sain hänet "irtoamaan" ja jatkamaan matkaansa, kun kävin vähän tönimässä. Temppelin luona saat ilmoituksen, että pitäisi jutella tämän kaapumiehen kanssa, mutta itse menin ensin temppeliin sisälle katsastamaan paikat. Sisällä on umpinainen huone, josta löytyy yksi tiirikoitava arkku ja jokin lähde, josta saa Maran siunauksen.

Kyseisessä huoneessa ei ollut tietä eteenpäin, joten menin ulos juttelemaan kaapumiehelle. Kerrottuaan tarinansa kaapumies paineli temppeliin sisälle ja menin perässä, mutta huoneessa ei ollut ketään. Kartassa näkyi merkki, että kaapumies kävelee jossain kauempana, mutta reitti ei ollut auki. Latasin pelin uudestaan ja juttelin kaapumiehelle ennen kuin menin temppeliin sisälle. Nyt toimi normaalisti ja kaapumies avasi seinään kulkureitin loitsullaan.

Kyseinen bugi ei siis haitannut, kun sattui olemaan tallennus aivan vieressä. Nyrkkisääntönä tietty kannattaa tallentaa mahdollisimman usein, niin välttyy harmeilta.
Olen kohtalotoveri.
Kävi siis sama hommaja kaapumiestä ei näy enää missään. Katosi siis siellä linnakkeella kun käveli sisään.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Loistovia uutisia meille kaikille Skyrim-pelaajille! "Skyrimiä paikataan ensi viikon kuluessa. Bethesdan PR-pomon Pete Hinesin mukaan se parantaa mm. "pitkän aikalinjan peliä PS3:lla", joka viittaa ongelmaan jossa liian suureksi kasvanut talletustiedosto tekee Skyrimistä pelikelvottoman konsolilla. Xbox 360:n Skyrim puolestaan kärsii tekstuuriongelmista ja PC:llä on toki omat ongelmansa." Lähte: GameStop > Gamereactor News
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sehän vie tietääkseni vain ne tavarat jotka olet varastanut, eli luultavasti sulla on ollut varastetut armorit päällä.

Juuri näin se menee. Eli, jos suostut maksamaan bountyn sinut viedään vankilaan, jossa otetaan pois vain varastetut tavarat. Mikäli päätät mennä vankilaan sinulta otetaan kaikki varusteet pois, heti kun pääset sieltä lakia rikkomatta saat varusteesi takaisin. Mikäli päätät karata niin silloin täytyy muistaa ottaa arkusta kamansa, muuten ne jää sinne.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pitäisköhän jättää peli hyllyyn vähäks aikaa ennenkun tuo korjataan, alkaa nimittäin olla tallennustiedosto lähempänä 5megaa
Onko tässä muuten pakko nukkua tietyn verran? tulee outoja kommentteja vastaantulijoilta että "you look sick" tai "you should rest" tms :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Missä suhteessa oot ottanu Healthia/Staminaa leveleillä? (Oletan että et ole ottanut kauheesti magickaa). Ja millä tasolla sneak on/onko kaikki perkit? Koska nuo conjurerit & necrot sun muut vihut ei kyllä huomaa minua lähes millään jos olen jossain sisätiloissa. Saa kyllä aika lähelle mennä ja kauan siinä olla että ne mut huomaa ja jos huomaa, niin rollailen vaan karkuun ja menee pari kertaa kyykkyyn (sneak 100 perk) niin ne hukkaa minut. Sitten voi taas mennä hiippailemaan ja backstabbaa ne 1 iskulla alas. Ja on se hyvä, että on edes jotain, jotka luo jonkinlaista haastetta taisteluihin.

Healthia ja Staminaa oon laittanu noin puolet ja puolet ja magickaa en yhtään. Sneak on 84 ja niitä sneakin perkkejäkin oon ottanut jonkin verran, vaikuttaa varman eniten tohon huonoon hiipimiseen se että käytän Heavy armoreja... Yleensä kyllä saan helposti pari magian käyttäjää pois hengiltä mutta jos esm. jossain luolastossa on useampia samassa huoneessa ja hiivin yhen taakse ja tapan sneak attackilla niin ne muut huomaa heti. Ja noitten tappeluiden vaikeustaso on ihan hyvä mutta ne vois kestää kyllä vähän pidempään..


Muutama kysymys eri ryhmistä / factioneista:

Onko esim. Companionsiin liittyminen este johonkin muuhun factioniin liittymiselle? Tai pystyykö pelissä liittymään esim. Companionsin lisäksi Thieve's guildiin ja Dark Brotherhoodiin + vetämään päälle esim. velhoyliopiston tehtävät?

Kaikkiin ryhmiin voi kuulua samaan aikaan eikä se estä muihin liittymista PAITSI skyrimin sisällissodassa taisteleviin Imperial Legioonaan ja Stormcloakkeihin joista vain toiseen voi liittyä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kaikkiin ryhmiin voi kuulua samaan aikaan eikä se estä muihin liittymista PAITSI skyrimin sisällissodassa taisteleviin Imperial Legioonaan ja Stormcloakkeihin joista vain toiseen voi liittyä.

Oh yeah, tuo tuli järkeiltyä omassa pienessä päässä, mutta noi muut killat / ryhmittymät olivat vielä auki. On nimittäin peli siinä vaiheessa, että piti päättää jatkanko companionien questlinjaa vai lähdenkö hengailemaan muualle. Nythän se selvisi, että fiiliksen mukaan edetään ja tässä vaiheessa tehtävät valinnat eivät vaikuta jatkokuvioihin joten ei muuta kuin Skyrim tulille =>
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pitäisköhän jättää peli hyllyyn vähäks aikaa ennenkun tuo korjataan, alkaa nimittäin olla tallennustiedosto lähempänä 5megaa
Onko tässä muuten pakko nukkua tietyn verran? tulee outoja kommentteja vastaantulijoilta että "you look sick" tai "you should rest" tms :D

Ite ainakin jätin nyt hyllyyn, jos tulee pelattua niin todennäkösesti uudella hahmolla. Ei tuo 5megaa ole vielä mitään! itsellänihän on jo 10megan tallennus ekalla hahmolla. Ootko kattonu onko sulle tullu vampirismi? Mulla oli kerran ja yks muija sano että näytän sairaalta, sit katoin active effectsit ja siellähän se oli.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onko muilla sellaista ongelmaa, että luut lähtee lentoon? Olen tappanut nyt 2 lohikäärmettä ja toisen luut leijaili pois ennen kuin ehdin lootata sen ja toinen näyttää elävältä, kun osa luista leijailee ja osa makaa maassa. Siellä täällä näkyy ilmassa leijailemassa myös yksittäisiä luita. Tässä kuva yhdestä:

Näytä liitetiedosto 8112
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onko tässä muuten pakko nukkua tietyn verran? tulee outoja kommentteja vastaantulijoilta että "you look sick" tai "you should rest" tms :D

Meikäläisen nord warriori sai tartunnan ilmeisesti susiraadoista ja tämän jälkeen alkoi tulla kansalaisilta tälläistä huomauttelua.

Tautina Rockjoint verottaa melee aseiden tehoista 25%. Lääkehän tähän löytyy mm. cure disease potionista.
 
Ylös Bottom