Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Skaalaakos vihut levelin mukaan? Dark soulssissa näin oli niin se pisti kyrpimään :L
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

2. Haluaisin ostaa pelin halvalla ja tiedän, että esim. Coolshopista ja VPD:stä voi tilata Ahvenanmaalta pelejä halvalla. Kuinka luotettavia kyseiset kaupat ovat? Jos joudun antamaan pankkitietojani, niin voinko olla varma siitä, että tietoni ei joudu vääriin käsiin? Vai olisiko jotain toista kauppaa jota suosittelisitte?

Kysymykseen 2: Coolshop on nopea ja halvin, itselle ja kaverille tuli Skyrim 3 arkipäivässä. Käyttävät nykyään Verkkomaksut-palvelua, joka ohjaa oman valitun pankin verkkomaksuun, joten ei tarvitse luottokorttinumeron kanssa enää sählätä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Eräs tumblr.comin käyttäjä kirjoittaa seuraavaa:Tamrielin maamassat valmiina Skyrimissä Tulevia laajennuksia ajatellen, vaiko modeja ajatellen vaiko hä?

Viholliset eivät skaalaudu pelaajan mukaan, turpaan tulee jos erehtyy väärään paikkaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tänää kiirehin koulusta äkkiä kämpille ku ajattelin että olis Skyrim ollu oven takana odottamassa. Pettymys oli suuri kun posti ei ollut tuonutkaan kuin mainoksia. Viikko sitten pelin tilasin VPD:ltä, mutta jospa se huomenna tulis... Odottavan aika on pitkä...

Joo o, ei päässyt skyrimiä hakkaamaan tänäänkään. Luulis että viime viikon tiistaina tilattu peli olis jo tullu mutta ei.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Eräs tumblr.comin käyttäjä kirjoittaa seuraavaa:Tamrielin maamassat valmiina Skyrimissä Tulevia laajennuksia ajatellen, vaiko modeja ajatellen vaiko hä?
Internetin viisaat, ja tuo artikkelikin, spekuloi että maamassan pointti olisi lähinnä 3D-kartan tukeminen, jotta se näyttäisi johdonmukaisesti maa-alueet varsinaisen pelialueen ympärilläkin. En siis innostuisi hirveästi vielä tässä vaiheessa : )

Viholliset eivät skaalaudu pelaajan mukaan, turpaan tulee jos erehtyy väärään paikkaan.
Skaalautuvathan nuo, mutta huomattavasti kevyemmin kuin Oblivionissa. (Skyrim enemy scaling, conversations more like Fallout 3 than Oblivion | VG247)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Viholliset eivät skaalaudu pelaajan mukaan, turpaan tulee jos erehtyy väärään paikkaan.

Mä en oo tästä ihan varma, mutta koska vihujen leveliä ei näe mistään niin pitää vain arvioida vihun 'kovuuden' perusteella. Vai näkeekö NPC:den levelit jostain? Ainoastaan kerran tuli sellainen tunne että eksyin luolaan jossa vihut olivat liian kovia, joten jos joku sanoo että ne skaalautuvat oman hahmon mukaan niin uskoisin kyllä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Internetin viisaat, ja tuo artikkelikin, spekuloi että maamassan pointti olisi lähinnä 3D-kartan tukeminen, jotta se näyttäisi johdonmukaisesti maa-alueet varsinaisen pelialueen ympärilläkin. En siis innostuisi hirveästi vielä tässä vaiheessa : )


Skaalautuvathan nuo, mutta huomattavasti kevyemmin kuin Oblivionissa. (Skyrim enemy scaling, conversations more like Fallout 3 than Oblivion | VG247)

Luin myös tuon artikkelin, siinä ei tosiaan käynyt ihan selville että kuinka pitkälle toi tyyppi lopulta hiippaili etiäppäin ja miltä edempänä (kartan toisella laidalla mahdollisesti näyttää). Joka tapauksessa siellä nuo alueet ovat.

Jahas, kiitoksia korjauksesta, viholliset skaalautuvat sittenkin tosin vähemmän kuin Oblivionissa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itse olen ajatellut ostaa kyseisen pelin PS3:lle, mutta minulla olisi pari kysymystä kyseisestä pelistä.

1. Olen lukenut, että pelissä ilmenee jonkin moista FPS:n laskua tallennuksen kasvaessa. Kuinka häiritsevää kyseinen bugi on vai tekeekö se jopa pelistä peli kelvottoman? Olen myös lukenut, että ensi viikolla olisi tähän FPS bugiin tulossa jotain korjailua. Onko tämä totta?

2. Haluaisin ostaa pelin halvalla ja tiedän, että esim. Coolshopista ja VPD:stä voi tilata Ahvenanmaalta pelejä halvalla. Kuinka luotettavia kyseiset kaupat ovat? Jos joudun antamaan pankkitietojani, niin voinko olla varma siitä, että tietoni ei joudu vääriin käsiin? Vai olisiko jotain toista kauppaa jota suosittelisitte?

1. Pitää paikkaansa. FPS lasku on todellisuutta, ennenkuin savepaisuntabugi korjataan tulevassa patchissa. Virallista päivämäärää korjauspäivitykselle ei ole annettu, mutta se tulee lähiaikoina, viimeestään ensi kuussa.

2. Coolshop & VPD on luotettavia molemmat. Nykyisin myös mm. Puolenkuunpelit.com ja gameon.fi toimittavat myös halvalla hinnalla ahvenanmaalta.


Jahas, kiitoksia korjauksesta, viholliset skaalautuvat sittenkin tosin vähemmän kuin Oblivionissa.

Jatkuukohan tuo skaalaantuminen ihan tappi levelille asti? Harmittaa sinäänsä, kun olisi mukava jossain vaiheessa olla sellanen badasshahmo, joka vetää kovemmatkin mobit parilla iskulla. Tietysti kääntöpuolena tähän on haasteen väheneminen, mutta puhunkin ajasta, jolloin pelissä olisi jo kaikki suurinpiirtein tehty ja levelikin olisi jotain maximin luokkaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

On kyllä huippu peli, 12 tuntia takana ja meno senkun paranee. Enpä muuten tiennytkään että tässä voi mennä myös naimisiin. Hevonen löytyy jo, jos hommais viel talon ja vaimon:D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Niin ja unohtui ihan pääjuttu. En jaksa lukea virallisia arvosteluja pelistä, enkä selailla tätä ketjua kun juttua on sen verran. Jos joku voisi kertoa rehellisen mielipiteen plussineen ja miinuksineen. Minua ainakin pelottaa tuo pelin laajuus, ja se, miten selviän kun tehtävät alkavat leviämään enkä löydäkkään mitään. Kun ainut isompi peli on ollut World of warcraft, ja siinä on sävelet selvät.

En ole ihan varma mitä tarkalleen ottaen pelkäät, mutta tehtävät enimmäkseen löytyvät hyvin navigaatiopalkin avulla.

+ Pelimaailma on erittäin laaja
+ Maailma on graafisesti upean näköinen ja immersiivinen. Kun tarpoo vuoren huipulla ja lumi tuiskuaa, siinä tulee melkein oikeasti kylmä :) (Ja kyllä tämä peli on paljon oblivionia parempi graafisesti).
+ monia oblivionin pikkuärsykkeitä on poistettu ja parannettu, enää ei tarvitse hyppiä eri paikkoihin kuin kenguru koska athletics skill on poistettu jne.
+ perks systeemi toimii hyvin, noin ylipäätään peli tuntuu siltä kuin olisi otettu parhaat pelimekaaniset puolet oblivionista ja falloutista ja laitettu ne tähän peliin.
+ Minä ainakin tykkään siitä että mukaan saa välillä NPC-kavereita tehtäviä tekemään, luo sellaista oikean seikkailun tuntua, kun kysymyksessä on kuitenkin täysi yksinpeli.
+ Pääjuonen pituudesta en osaa sanoa kun en ole vielä lopussa, mutta ainakaan vielä eivät tehtävät ole muodostuneet tylsäksi pakkopullaksi. Päinvastoin tehtävät ovat vaihtelevia ja mielenkiintoisia. En pelannut oblivionia läpi mutta ehdin jo kyllästyä oblivionporttien sulkemiseen koska ne instanssit olivat enemmän tai vähemmän samanlaisia.
+ Tutkittavaa riittää. Esim jokainen luolasto on omanlaisensa. Tavernat ovat välillä identtisiä mikä kyllä vähän häiritsee, mutta enimmäkseen maailma näyttää erilaiselta eri paikoissa.
+ Graffa, musiikki, shoutit, lohikäärmeet jne antavat ainakin minulle eeppisemmän fiiliksen kuin mitä oblivionista sai. Oma Nord-taistelijani
tuntuu jo kunnon Thorilta, joka hyppää lohikäärmeen niskaan ja sivaltaa siltä pään poikki. Tavanomaisemmat ihmisvastukset lakoavat jo yhdellä iskulla (olen n. tasolla 30).

- Savefilen kasvamiseen yhteydessä oleva 'lagi' on tosiasia, mutta vielä se ei ole peliäni pahemmin haitannut. Toistaiseksi siitä on päässyt eroon pelin uudelleenkäynnistämällä kun sitä on alkanut esiintyä.
- Ystävälliset NPC:t jotka seuraavat tehtäviin voivat jäädä joskus maastoon jumiin. Vielä ei mikään tehtävä ole jäänyt tekemättä sen vuoksi, mutta jään välillä odottelemaan ja katsomaan että NPC:t pysyvät perässä.
- Se jättiläisten isku joka laukoo pelaajan osapuilleen avaruuteen on ärsyttävä bugi.
- Pääjuoni vaikuttaa hyvin taistelu-intensiiviseltä, minulla oli vaikeuksia päästä alkuun kun yritin pelata ns. varkaalla.

Enempää huonoja puolia en keksi. Mahtava peli kokonaisuudessaan.

ps. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa VPD:stä, tosin en pelejä yleensä postilla tilaa vaan menen VPD:n liikkeeseen vantaalla ihan fyysisesti.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tuli viime viikolla ostettua "sokkona" tämä peli, mitään en ollut tästä kuullut/lukenut ennakkoon ja muutkin Elder Scrollsit ihan tuntemattomia mulle...

Pääsipähän yllättämään, nimittäin erittäin positiivisesti. Pitkän aikaa odotin Uncharted 3 ja BF3, kummatkin oli loppujen lopuksi lieviä pettymyksiä ja aikaa en noihin kovinkaan paljon jaksanut uhrata. Ja sitten tämä sokkona ostettu taas koukutti kyllä ihan totaalisesti, viikonloppuna jäi yöunet vähiin kun joutui tutkimaan paikkoja ja opettelemaan pelaamista :D. Tekemistä tuntuu riittävän reilusti, koko ajan aukeaa uusia tehtäviä. En ole mitenkään keskittynyt noiden tekemiseen vielä, edelleen lähinnä tutkin paikkoja ja ihmettelen komeita maisemia.


Harmi vain, kun tämä PS3 versio alkaa tökkimään ihan pirusti kun save file kasvaa isommaksi... Tällä hetkellä kokoa n. 10mb ja kaupungeissa kulkeminen on aivan hirveää. Toivottavasti tuleva patch korjaa tuon ongelman, sitten olisin valmis antamaan tälle ainakin 9/10... Nyt joutunee aloittamaan uuden hahmon jos haluaa ilman ongelmia pelata :(
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

1. Pitää paikkaansa. FPS lasku on todellisuutta, ennenkuin savepaisuntabugi korjataan tulevassa patchissa. Virallista päivämäärää korjauspäivitykselle ei ole annettu, mutta se tulee lähiaikoina, viimeestään ensi kuussa.

2. Coolshop & VPD on luotettavia molemmat. Nykyisin myös mm. Puolenkuunpelit.com ja gameon.fi toimittavat myös halvalla hinnalla ahvenanmaalta.

Kiitos avusta Miiw! Tilauksseen lähti hetki sitten Skyrim Coolshopista. Kiitos myös tjp. Sitten vain odottelemaan Skyrimiin astumista.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ja lagi/saven paisumisongelmaan tahtoisin painottaa, että kyse on nimenomaan PS3-versiosta. Boksilla kyseistä ongelmaa ei, ainakaan tietääkseni, ole. Itselläni boksilla noin 60h takana, pelattu useita monituntisia maratonisessioita ja kertaakaan ei ole pelimaailma alkanut pätkimään niin, että olisi pitänyt peli tai konsoli käynnistää uudelleen.

Saa korjata, jos olen väärässä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tämmöinen tyhmä kysymys olisi. Uusituuko Skyrimissä malmi vai ei? Nyt olisi kyllä tarvetta ebony malmille, mutta kaikki on jo kaivattu, eipä pahemmin kaupoista löydy.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tämmöinen tyhmä kysymys olisi. Uusituuko Skyrimissä malmi vai ei? Nyt olisi kyllä tarvetta ebony malmille, mutta kaikki on jo kaivattu, eipä pahemmin kaupoista löydy.

Niitä voi löytyä luolastoistakin. Yleensä sellaisissa Dwemer paikoissa niitä saatta löytyä ihan pöydältä lojumassa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tämmöinen tyhmä kysymys olisi. Uusituuko Skyrimissä malmi vai ei? Nyt olisi kyllä tarvetta ebony malmille, mutta kaikki on jo kaivattu, eipä pahemmin kaupoista löydy.

Kyllä sen pitäisi uusiutua. Pelin ajassa siinä kestää noin 1 viikko - 1 kuukausi. Tuskin ainakaan nuo arvokkaimmat malmit uusiudu ihan viikottain. :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Niitä voi löytyä luolastoistakin. Yleensä sellaisissa Dwemer paikoissa niitä saatta löytyä ihan pöydältä lojumassa.

Myös pohjoisen jäätiköiltä löytyy malmisuonia ihan maasta, ainut paikka ainakin itsellä kaivosten lisäksi mistä olen malmia löytänyt.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Hitsi vieköön heponen otti ja katosi mistähän tuon löytäsi vai joutuuko ostaa uuren:confused: ja oli myös käynyt niin että suuri osa aseista mitä olin kaverin kannettavaksi antanut oli haihtunut kuin tuhka tuuleen:mad: On myös kaksi nuolta jäänyt ukkeliin kiinni toinen käteen ja toinen kaulaan niin tyypit kylillä tulee sanoon et ootko kunnossa ku näytät vähän sairaalta :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Hitsi vieköön heponen otti ja katosi mistähän tuon löytäsi vai joutuuko ostaa uuren:confused: ja oli myös käynyt niin että suuri osa aseista mitä olin kaverin kannettavaksi antanut oli haihtunut kuin tuhka tuuleen:mad: On myös kaksi nuolta jäänyt ukkeliin kiinni toinen käteen ja toinen kaulaan niin tyypit kylillä tulee sanoon et ootko kunnossa ku näytät vähän sairaalta :D

Ainakin itselläni nuolet katoavat aikanaan. Syy miksi he sanovat sinulle tuon on se, että olet saanut jonkun tartunnan. Mahdolliset sairaukset löytyvät Magican alta (active effects). Parantua voi käymällä temppelissä "rukoilemassa".
 
Ylös Bottom