Jos tuo on objektiivinen fakta, niin täytyykö tässä ihmisten jotka pelin ostavat tuntea itsensä typeräksi langetessaan tähän rahastukseen? Etenkin jos peliä ei ole ennen pelannut?
Edelleenkään minkään ei pitäisi estää ihmisiä odottelemasta pelin hinnan tippumista tuohon 40-50 euroon, aivan niin kuin minkä tahansa muunkin tuotteen kohdalla mistä ihmiset eivät koe tarpeelliseksi maksaa täyttä hintaa. Jostain syystä nyt tämän pelin kohdalla ihmiset kokevat tarpeelliseksi toistaa tätä mantraansa useaan otteeseen kun ennen muissa peleissä on riittänyt vähempikin toisto asiasta. Se on omituista ja se myös pilaa näiden ketjujen annin kun keskustelu pelin ympärillä pyöriikin sitten tämän juupas-eipäs väittelyn ympärillä.
Muutenkin olen itse, ja käsittääkseni Skill Up myös, puhunut siitä ainoastaan, että pelin hintalapun voi ymmärtää olevan iso monelle, mutta sitä faktaa on mielestäni turha kiistää etteikö tässä projektissa vaivaa olisi nähty devien toimesta jotta pelistä saadaan paras mahdollinen versio ulos ihmisille. Meinaan useinhan rahastuksella viitataan myös täysin minimissä olevaan panostukseen jonkin tuotteen kohdalla, kuten vaikkapa GTA Trilogian kanssa kun graafiset päivitykset suorituskyky mukaan lukien jäivät vajaaksi. Tässä TLOU1 Remakessa on sentään devien kädenjälki kovaa luokkaa ja sitä korreloi sitten myös kova julkaisuhintakin.
Mieluummin otan itse 70-80 euron laadukkaan mutta kalliin pelin uudelleenlämmiteltynä kuin 20-40 euron pienemmän panostuksen uudelleenlämmittelyn joita näkee ihan liikaa markkinoilla. Vuoden parin päästä pelin saa joko isosta alesta tai tilauspalvelun kautta itselleen jolloin nautinto pelistä on huomattavasti suurempi kuin jos oltaisiinkin alunperin saatu pienemmän panostuksen uudelleenlämmittely markkinoille.