Mun mielipide on muuttunut mitä se alkuun oli, kuinka sitä uskotteli itselleen että Joel ansaitsi sen mitä se sai, ehkä mutta asia tehtiin todella mauttomalla tavalla. Pelin läpi pelaattuaan ja kun sitä sisäisti koko tarinan se olisi voinut tehdä paremmin.
Se mikä peliä sit kantoi oli rautainen gameplay ja tarina oli myös sanotaan puoliksi hyvä sit oli sitä diibadaabaa.
Sit nämä Drukmannin twitterissä Troy Baker golfclubin edessä seisomassa ovat mun mielestä myös mautonta vittuilua, kyllä tässä on kyse fiktiivisestä hahmosta mut mun mielestä vähän mautonta menoa. Kyllähän tässä voisi jaaritella mut en tiedä onko siinä järkee.
Last of us toimii kuten jo sanottu itsenäisenä osana loistavasti, ei kakkonen huono pelinä ole mutta tarina ontuu.
Edit:
Kirjoitetaan sitten mahd lyhyt romaani.
Mun mielestä Part 2 olisi pitänyt olla Part 3 (kuvitellaan että 3 joskus tulee jos tulee) Ykköses luotiin todella vahva suhde kahden hahmon Joel ja Ellien välille, kakkoses sit koko suhde kustiin ja paskottiin ja se side katkasttiin. Ymmärrän että kakkosessa yritettiin näyttää "sodan molemmat puolet" mutta siinä epäonnistuttiin. Sit takaumina yritettiin kertoa Abbyn ja hänen isän tarina joka ei sit voinut vittuakaan kiinnostaa enkä minä pelaajana nähnyt mitään sympatiaa heitä kohtaan.
Puolet pelistä sit pelattiin Abbyllä, siinä alkoi ehkä hieman sympatisoimaan myös se toinen puoli tarinasta. Kuitenkin Part2 olisi ollut täydellinen jos se olisi kertonut pelkästään Abbyn ja hänen isän tarinan ja miten päädyttiin Part 1 loppuun, ja part 3 sitten olisi jatkunut siitä mistä part 2 jatkui. Meneekö monimutkaseks? Näin olisi saannut luotua se mahdollinen vahva tunneside myös sitä toista osapuolta kohtaan ja sen jälkeen olisi varmasti helpompi tehää se päätös oliko mikä oikein ja mikä väärin.
Kakkosen pituus ei riittänyt kertomaan ja luomaan sitä tunnesidettä sitä toista osapuolta vastaan, siinä aivan brutaalisti ja kusipää tyylillä hoidettiin homma niin että pelaaja lähinnä tunsi vihaa. Sekin olisi toiminut paremmin jos tarina sit olisi ollut pelkästään Ellien näkökulmasta ja pelkästään kostotarina mitä se olikin, mutta loppuunasti vietinyä, ei mitää rambo tyylillä ja lopussa sit tehty siitä että kosto ei kannata mitä se sit olikin. Mutta tässä vaan epäonnistuttiin siinä että sitä toista osapuolta vastaan tunsi vaan vihaa eikä mitään sympatiaa.
Kakkosessa yritettiin mustamaalata Joelista joku hemmetin kusipää, joka vaan murhaa ja on noh, kusipää. Tästä nyt sitten voi taas jokainen alkaa vääntää että oliko hän sitä vai ei, ite olen sitä mieltä että ei tod ollut ja hän näki Elliessä lopussa oman tyttären eikä voinut häntä jättää sinne leikattavaks joka ei välttämättä olisi edes pelastanut koko maailma, oli se sitten Ellien tahto tai ei.
Vaikka olikin, heidän välinen suhde mitä matkan varrella syntyi oli niin vahva että olivat valmiita luopumaan siitä alkuperäisestä suunitelmasta ja jatkaa elämää, yhdessä. Kaikella toki on seurauksensa ja myös se toinen osapuoli menetti jotain hänelle hyvin rakasta mutta se miten sitä yritettiin tuoda esille on surkeasti tehty. Ei ketää oikeesti kiinnostanut siinä vaiheessa kun golfia pelattiin että "noh ihan oikein ansaitsi" Sit sitä yritettiin uskotella itselleen ja miettiä mitä kaikkea pahaa se Joeli teki. Itse olen sitä mieltä että aivan liian tärkeä kahden hahmon välinen kemia tuhottiin eikä sitä saa enää takaisin, tuhottiin vain sen takia että yritettiin muka herättää jotain tunteita ja keskustelua, en tiedä. Se tehtiin rumalla ja epäreilulla tavalla.