Nepa
Well-Known Member
^Ei kai kuriirifirman kolhimisesta voi Sonya syyttää?
Kyllä jokaisen ”kunnollisen” yrityksen kanssa reklamaatiossa yritys korvaa asiakasta ja jää sen jälkeen kuljetusfirman kanssa taistelemaan omista korvauksistaan.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
^Ei kai kuriirifirman kolhimisesta voi Sonya syyttää?
Kyllä jokaisen ”kunnollisen” yrityksen kanssa reklamaatiossa yritys korvaa asiakasta ja jää sen jälkeen kuljetusfirman kanssa taistelemaan omista korvauksistaan.
Itse 6 vuotta postissa pakettien jakelussa työskennelleenä tiedän, että paketit saavat välillä kovaakin osumaa. Eikä sillä ole väliä onko paketissa särkyvää-tarra vai ei. Kuskilla kun on ns. huonompi päivä, niin sehän on ehdottomasti pakettien vika.Näinhän sen pitäisi mennä, joskin ihmetyttää välillä miten noita paketteja käytetään jalkapallona. Onhan noista pakettien kaltoinkohtelusta (ei varmaan juuri tästä) ihan videomateriaaliakin olemassa. Voihan tässä nyt käydä niin, että Sonylla katsotaan miten isoksi paskamyrsky yltyy ja sen mukaan toimitaan tai ollaan toimimatta.
Näinhän se menee vastuullisesti toimivien yritysten toiminta. Siellä on myös vastuuvakuutukset ja mahdolliset muut vakuutukset auttamassa välissä. Ja tosiaan sitten joko kuljettaneen tahon tai sitten vakuutusyhtiön kanssa ratkotaan se, kuka loppujen lopuksi on se todella korvausvastuullinen. Maksava asiakas sen ei ainakaan pitäisi olla.Kyllä jokaisen ”kunnollisen” yrityksen kanssa reklamaatiossa yritys korvaa asiakasta ja jää sen jälkeen kuljetusfirman kanssa taistelemaan omista korvauksistaan.
Peliä saa nyt 60 eurolla:
Kotelo-keskusteluun: sain kerran Gigantista Child of Lightin spessuversion murjottuna ja sai olla asiakaspalvelussa tiukkana että sai palautettua. Valittivat että "sinetit" (eli ne läpinäkyvät tarrat) on avattu eikä voi palauttaa mutta sanoin siihen että ei kai se minun vika ole kun sellaisena tuli minulle.PS5-pelien tarjousketju (tarjoukset & keskustelu)
PS5 kaipaa myös omaa tarjousketjua.forum.konsolifin.net
Sen jälkeen en ole kauheasti etänä tilannut spessuversioita vaan varannut noutoon. Onneksi sitä voi monessa paikkaa tehdä.
Toinen mikä tuli murjottuna oli Metro Exoduksen spessu, olikohan VPD:ltä. Siitä sain kympin muistaakseni hinnasta pois mutta jälkeenpäin harmitti että suostuin noin pieneen. Se kotelo kuitenkin on aina murjottuna. Onneksi se sentään sopii pelin teemaan ja fiilikseen.
Eli juuri sama hieno idea kuin minun Metro Exoduksen kotelossani on postituksen jäljiltä.Ehkä tässä läst of ussin kotelon ideana on että se saapuu murjottuna kaalina ku se luo semmosta fiilistä ku se ois selvinny maailmanlopusta nii sit on aidompaa sillai.
Onko täällä nyt oikeasti väitettykään tuota pieneksi kosmeettiseksi korjaukseksi? Kritiikki on mielestäni koskenut sitä että A) peli maksaa 80 euroa (diginä ja on sen ovh) B) peli on silti remake vanhasta pelistä, joka on jo julkaistu kaksi kertaa.Nyt kun katoin ite oikean videon remastered vs part 1 niin oikeesti täytyy olla sokee jos on sitä mieltä että "pieni kosmeettinen korjaus" Ohan tää siis vedetty ihan uusiksi, tottakai ympäristöt ja kaikki ovat tuttuja mut niissä ei oo mitään samaa. Part 1 näyttää oikeesti valovuosien päästä siitä mitä remastered
Joo kyllä tuo omiakin suunnitelmia muutti. Ajattelin ensin, että ei kiinnosta mutta onhan tuo ero niin huomattava, että kyllä varmasti tulee jossain kohtaa peli ostettua.Nyt kun katoin ite oikean videon remastered vs part 1 niin oikeesti täytyy olla sokee jos on sitä mieltä että "pieni kosmeettinen korjaus" Ohan tää siis vedetty ihan uusiksi, tottakai ympäristöt ja kaikki ovat tuttuja mut niissä ei oo mitään samaa. Part 1 näyttää oikeesti valovuosien päästä siitä mitä remastered. Henkilkohtaisesti last of ussi part 1 on mulle ehkä se kaikkien aikojen peli, saa nähää onko liha heikko ja haenkin pelin. Huikeita tarjouksia veikkaan saa odottaa tovi, kymppi nyt varmaa lähteeki pelistä mut mitään 29.90 voi mennä parikin vuotta.
Mutta tässä tavallaan sanot sen yhden ongelman tuossa remasterissa: se ei vaadi samalla tapaa remasteria/remakea kuin "epäreilu" verrokkinsa. Ylipäänsä ainakin minä olen tottunut että remaket tehtäisiin peleistä, jotka vaativat nykyaikaistamista. Verrokki siis ei minusta ole epäreilu vaan toinen noista nyt vain on selkeämmin ansainnut remaken.No tätä remakea on sinänsä epäreilu verrata esim RE2 remakeen kun se on tehty 90 luvun pelistä kirjaimellisesti täysin nykyaikaan, hieman vaikea tehää nyt ihan uusiksi last of ussia jossa runko oli jo vois sanoo täydellinen.
Minusta noin tarinavetoisen pelin remake ei voi olla muuta kuin alkuperäista mukaileva. Tosin FF7 remake taisi todistaa jotain muuta? Ja kai RE2 remakekin joltain osin. Ja toisaalta remake on nimensä mukaisesti uusi versio, joten toisaalta pelinkehittäjät voisivat ottaa reilumminkin vapauksia noiden kanssa.Toki oishan tänne voinut lisätä esim jotain uusia kohtauksia tai jopa pari uutta aluetta, sekä itse last of us suurena moninpeli fanina mitä pelasin satoja tunteja ei olis myös ollut haitaks näillä uusilla raffoilla.
En halunnut sanoa että peli olisi pitänyt olla merkittävästi erilainen vaan vain painottaa miksi peli ei kuitenkaan ole niin erilainen kokemus jos on jo kahdesti sen kokenut, siis verrattuna remakeihin, joissa erot on selvemmät joko kehityksen tai muun muokkauksen kautta.Joitakin gameplay elementtejäki toki ois voinut tuoda part kakkosesta kuten väistö ym, mut siinä jo kyl kärsii ehkä pelin identiteetti jos siinä ois vedetty kaikki uusiks joka olisi sit jo ihan uusi peli mitä last of ussin ei ole tarkoituskaan olla. Hintakeskusteluun en enää lähe, siitä on jo mielipiteet sanottu.
Saa ostaa, ei siinä. Ei tässä ole haluttu muiden ostohousuja jalasta vetää, vaan lähinnä sanoa ja perustella miksi tuo omaa mieltä harmittaa. Kuten yllä sanoin, niin minulle minkä tahansa pelin 80 euron ovh on uhka jostain ikävästä ja nyt se laitettiin remakelle, joiden on totuttu maksavan vähemmän kuin peruspelit. Sitten vielä se myöskin mainittu seikka että oliko remakelle tarvetta. PC-pelaajat varmasti on yhtä mieltä että oli mutta konsolipelaajan käsin tuo remake hintoineen on vähän turha ja/tai kallis tuote.Yksi parhaista peleistä ikinä > uusi versio kys. pelistä > mahdollista kokea tarina uudelleen paremmin kuin koskaan > ostohousut. Simple as.
Sanoisin että ideaali tilanne olisi hypätä PS3-version kokeneena suoraan tuohon kuin vähän parannellusta remasterista mutta on se ero silti varmasti huomattavissa.Mä en koskaan kerennyt sitä PS3 versiota pelaamaan ergo ei ole kuin vasta 2 kerta kun hommaan siis tämän. Aina vaan paranee.
Harva pelin pelannut tuskin toivoi/tarvitsi pelistä remakea mutta pc-pelaajat saattoivat toivoa koska PS-pelejä sinne on alkanut valumaan.Kaikkihan tämän mitä ilmeisemmin kuitenkin oikeasti haluaa, koska kauhea kitinä tuosta hinnasta. Jos ei aihe kiinnosta niin tuskin se hintakaan vaivaisi...
No joo. Kokonaisuudessaan tää koko keskustelu on mennyt vähän...
Ideaalissa mailmassa täällä puhuttaisiin vaikkapa edes siitä että kuinka tämä uusversio nyt sitten pelittää jne. Tosin onhan sekin jo mainittu ettää ei tästä ole mitään muuta keskusteltavaa enään kuin, hinta. Sensijaan tänne kokoontuu samat käyttäjät (joojoo, minä mukaanlukien) kertomaan kerta toisensa jälkeen että miksi minä ostan, tai miksi minä en. Voiko oikeesti turhempaa vääntämistä olla? Se vatun peli on nyt siinä. Oli se sitten oikeutettu, tovottu, liian kallis tai ei. Ostakaa tai älkää ostako, mut lopetetaan tää jankuttaminen.