Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part I - Sienipäät PS5:lle ja PC:lle

Kyllä jokaisen ”kunnollisen” yrityksen kanssa reklamaatiossa yritys korvaa asiakasta ja jää sen jälkeen kuljetusfirman kanssa taistelemaan omista korvauksistaan.

Näinhän sen pitäisi mennä, joskin ihmetyttää välillä miten noita paketteja käytetään jalkapallona. Onhan noista pakettien kaltoinkohtelusta (ei varmaan juuri tästä) ihan videomateriaaliakin olemassa. Voihan tässä nyt käydä niin, että Sonylla katsotaan miten isoksi paskamyrsky yltyy ja sen mukaan toimitaan tai ollaan toimimatta.
 
Näinhän sen pitäisi mennä, joskin ihmetyttää välillä miten noita paketteja käytetään jalkapallona. Onhan noista pakettien kaltoinkohtelusta (ei varmaan juuri tästä) ihan videomateriaaliakin olemassa. Voihan tässä nyt käydä niin, että Sonylla katsotaan miten isoksi paskamyrsky yltyy ja sen mukaan toimitaan tai ollaan toimimatta.
Itse 6 vuotta postissa pakettien jakelussa työskennelleenä tiedän, että paketit saavat välillä kovaakin osumaa. :confused: Eikä sillä ole väliä onko paketissa särkyvää-tarra vai ei. Kuskilla kun on ns. huonompi päivä, niin sehän on ehdottomasti pakettien vika.
 
Lähinnä osui tuo "terrible shipping, thanks Sony" kommentit silmiin. Niin kauan kun olen pelejä itse tilaillut, niin AINA ne ovat tulleet jossain kuplakuorissa tms. Surkein viritys taisi olla nuo CDONin käyttämät pelikotelon ympärille prässätyt liimakuoret. Ei näitä nyt vaan varmaan ruveta pakkaamaan mihinkään laatikoihin täynnä fyllinkiä. Sehän nimittäin maksaisi, ja nostaisi postikuluja, mikä aiheuttaisi taas nillitystä. Niin, ja eikä olisi varmaan kovin ekologistakaan...

Mun mielestä se pitäisi mennä niin että "terrible handling from (lisää tähän mikä tahansa kuriirifirma/posti)" Kuriirifirmat ja postit ne näitä tuhoaa.

Ymmärrän toki asiakkaan vitutuksen. Mua on aina ärsyttänyt kun Sonyn pelejä tilaili niin joka kerta ne levyt ratisi siellä kotelossa irrallisena. Että näin anaali suhtautuminen täällä.

edit. pari typoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä jokaisen ”kunnollisen” yrityksen kanssa reklamaatiossa yritys korvaa asiakasta ja jää sen jälkeen kuljetusfirman kanssa taistelemaan omista korvauksistaan.
Näinhän se menee vastuullisesti toimivien yritysten toiminta. Siellä on myös vastuuvakuutukset ja mahdolliset muut vakuutukset auttamassa välissä. Ja tosiaan sitten joko kuljettaneen tahon tai sitten vakuutusyhtiön kanssa ratkotaan se, kuka loppujen lopuksi on se todella korvausvastuullinen. Maksava asiakas sen ei ainakaan pitäisi olla.
 
Onhan nuo kyllä harmillisia tapauksia, varsinkin kun osa ostaa keräilymielessä noita versiota. Toivotaan että Sony tulee asiassa tosissaan vastaan.
 
Mitä twitterissä seurannut niin aivan hirveetä meininkiä, firefly editionit pakattu johonki onnettomaan kirjekuoreen ja pelit tuskin edes mahtunut niihin, paketit ihan lytyssä ihan kun selvinny jostain pyöremyrskystä, reunat lytyssä ihan kun kattois jotain murder seceneä. Näitä ei EU.sta (vielä?) saa mut jos ite maksaisin 100e ja tulis tossa kunnossa nii en varmana haluis semmosta kaalia ittelläni pitää vaan vaatisin rahat takas, sit tulee jotain tommosia viestejä etteivät aio korjata. Näitä tapauksia on vielä useita eikä vaa et pari onnetonta saanut hieman kolhitun paketin.

Oli sony tai ei nii ajatteleks ne oikeesti et tommonen onneton löysä pahvi kestää jossain kirjekuores? Sama ku oisvat vaa läntännyt postimerkin suoraan pakettii ja heittäny jakeluun.

Tässä vain muutama esimerkki, katso omalla vastulla, sisältää väkivaltaa:

l1.jpgl2.jpgl3.jpgl4.jpgl5.jpgl6.jpgl7.jpgl8.jpgl9.jpgl10.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Peliä saa nyt 60 eurolla:
Kotelo-keskusteluun: sain kerran Gigantista Child of Lightin spessuversion murjottuna ja sai olla asiakaspalvelussa tiukkana että sai palautettua. Valittivat että "sinetit" (eli ne läpinäkyvät tarrat) on avattu eikä voi palauttaa mutta sanoin siihen että ei kai se minun vika ole kun sellaisena tuli minulle.

Sen jälkeen en ole kauheasti etänä tilannut spessuversioita vaan varannut noutoon. Onneksi sitä voi monessa paikkaa tehdä.

Toinen mikä tuli murjottuna oli Metro Exoduksen spessu, olikohan VPD:ltä. Siitä sain kympin muistaakseni hinnasta pois mutta jälkeenpäin harmitti että suostuin noin pieneen. Se kotelo kuitenkin on aina murjottuna. Onneksi se sentään sopii pelin teemaan ja fiilikseen.
 
Peliä saa nyt 60 eurolla:
Kotelo-keskusteluun: sain kerran Gigantista Child of Lightin spessuversion murjottuna ja sai olla asiakaspalvelussa tiukkana että sai palautettua. Valittivat että "sinetit" (eli ne läpinäkyvät tarrat) on avattu eikä voi palauttaa mutta sanoin siihen että ei kai se minun vika ole kun sellaisena tuli minulle.

Sen jälkeen en ole kauheasti etänä tilannut spessuversioita vaan varannut noutoon. Onneksi sitä voi monessa paikkaa tehdä.

Toinen mikä tuli murjottuna oli Metro Exoduksen spessu, olikohan VPD:ltä. Siitä sain kympin muistaakseni hinnasta pois mutta jälkeenpäin harmitti että suostuin noin pieneen. Se kotelo kuitenkin on aina murjottuna. Onneksi se sentään sopii pelin teemaan ja fiilikseen.

Ehkä tässä läst of ussin kotelon ideana on että se saapuu murjottuna kaalina ku se luo semmosta fiilistä ku se ois selvinny maailmanlopusta nii sit on aidompaa sillai.

:p
 
Ehkä tässä läst of ussin kotelon ideana on että se saapuu murjottuna kaalina ku se luo semmosta fiilistä ku se ois selvinny maailmanlopusta nii sit on aidompaa sillai.

:p
Eli juuri sama hieno idea kuin minun Metro Exoduksen kotelossani on postituksen jäljiltä.
 
Nyt kun katoin ite oikean videon remastered vs part 1 niin oikeesti täytyy olla sokee jos on sitä mieltä että "pieni kosmeettinen korjaus" Ohan tää siis vedetty ihan uusiksi, tottakai ympäristöt ja kaikki ovat tuttuja mut niissä ei oo mitään samaa. Part 1 näyttää oikeesti valovuosien päästä siitä mitä remastered. Henkilkohtaisesti last of ussi part 1 on mulle ehkä se kaikkien aikojen peli, saa nähää onko liha heikko ja haenkin pelin. Huikeita tarjouksia veikkaan saa odottaa tovi, kymppi nyt varmaa lähteeki pelistä mut mitään 29.90 voi mennä parikin vuotta.
 
Nyt kun katoin ite oikean videon remastered vs part 1 niin oikeesti täytyy olla sokee jos on sitä mieltä että "pieni kosmeettinen korjaus" Ohan tää siis vedetty ihan uusiksi, tottakai ympäristöt ja kaikki ovat tuttuja mut niissä ei oo mitään samaa. Part 1 näyttää oikeesti valovuosien päästä siitä mitä remastered
Onko täällä nyt oikeasti väitettykään tuota pieneksi kosmeettiseksi korjaukseksi? Kritiikki on mielestäni koskenut sitä että A) peli maksaa 80 euroa (diginä ja on sen ovh) B) peli on silti remake vanhasta pelistä, joka on jo julkaistu kaksi kertaa.

Minusta tuo kohta A on jo yksinään kritiikki mitä tahansa peliä kohtaan, oli se täysin uusi tai varsinkin remake tai remaster. Joku kokoelma useammasta pelistä voisi olla tuon hintainen, esimerkiksi Part I + Part II yhdessä olisivat helposti 80 euron arvoisia mukisematta. Ja kohta B taas ottaa kantaa siihen että yleisestikin ottaen remaketkin on "vain" sama peli uusiksi tehtynä.

En usko (mutta voin olla väärässä) että koen TLOU PI:n olevan niin merkittävästi eroava alkuperäisestä kuin vaikkapa RE2 remake on alkuperäiseen peliinsä verrattuna. Ja tarkoitan siis sitä että RE2 ja sen remake on käsittääkseni monellakin merkittävällä tavalla eroavia kuin vain sillä että tekniikan erossa on vuosia kehitystä välissä. Siinä on jo kuvakulma vaihtunut ja asioita ilmeisesti eri paikoissa jne. Monet on sanoneet että se on ihan eri kokemus/peli kuin alkuperäinen RE2. TLOU PI:n täytyy sisältää kaikki samassa järjestyksessä paikoista kohtauksiin asti, joten se on siis merkittävästi samankaltaisempi originaaliin verraten. Kärjistettynä siis se "kiillotettu" versio samasta pelistä, siinä missä RE2 remake on melkeinpä jo uusi peli, joka on tehty vanhan suunnitelmien pohjalta eikä sen "rungon päälle"*, kuten TLOU PI.

(*en tietenkään tarkoita että on käytetty oikeasti mitään samaa runkoa, korkeintaan assetteja jne. TLOU II:sta, mutta se seikkailu, kentät, kohtaukset on täysin identtisiä siinä mitä niissä tapahtuu jne.)
 
Tuli eilen katsottua tuo Nickin vertailuvideo ja voi jehna kun pelin tunnelma näyttää nousseen ihan uusiin sfääreihin tuon uograden myötä. -50% aleja silti odotan vaikka aika paha himo iskikin.
 
Joo onhan tuolla isot muutokset tullut ympäristöihin (myös vesi ja valaistus). Kuten jo aikaisemmin kirjoittelin, ei meinaa tunnistaa edes samaksi paikaksi. Totta tietysti sekin kuten Shamaniac totesi, ei pelilliset muutokset ole suuria. Kohtaukset ovat identtisiä. Muutama uusi animaatio taitaa olla lisätty hahmoille kuten esimerkiksi työpöydän käyttö Part 2 tapaan. Jos nyt edes siihen 50€ tuntumaan tippuisi niin kävisin hakemassa pois. Remastered kuitenkin ilmestyi jo 8v sitten ja silloin olen tämän viimeksi pelannut joten uusinta kierros on oikein tervetullut.
 
No tätä remakea on sinänsä epäreilu verrata esim RE2 remakeen kun se on tehty 90 luvun pelistä kirjaimellisesti täysin nykyaikaan, hieman vaikea tehää nyt ihan uusiksi last of ussia jossa runko oli jo vois sanoo täydellinen. Toki oishan tänne voinut lisätä esim jotain uusia kohtauksia tai jopa pari uutta aluetta, sekä itse last of us suurena moninpeli fanina mitä pelasin satoja tunteja ei olis myös ollut haitaks näillä uusilla raffoilla. Toki ymmärrän miks se jätettiin pois kun sieltä on tulossa ehta oma standalone multiplayer mut mitä tämäkin ois haitannut.

Joitakin gameplay elementtejäki toki ois voinut tuoda part kakkosesta kuten väistö ym, mut siinä jo kyl kärsii ehkä pelin identiteetti jos siinä ois vedetty kaikki uusiks joka olisi sit jo ihan uusi peli mitä last of ussin ei ole tarkoituskaan olla. Hintakeskusteluun en enää lähe, siitä on jo mielipiteet sanottu.
 
Nyt kun katoin ite oikean videon remastered vs part 1 niin oikeesti täytyy olla sokee jos on sitä mieltä että "pieni kosmeettinen korjaus" Ohan tää siis vedetty ihan uusiksi, tottakai ympäristöt ja kaikki ovat tuttuja mut niissä ei oo mitään samaa. Part 1 näyttää oikeesti valovuosien päästä siitä mitä remastered. Henkilkohtaisesti last of ussi part 1 on mulle ehkä se kaikkien aikojen peli, saa nähää onko liha heikko ja haenkin pelin. Huikeita tarjouksia veikkaan saa odottaa tovi, kymppi nyt varmaa lähteeki pelistä mut mitään 29.90 voi mennä parikin vuotta.
Joo kyllä tuo omiakin suunnitelmia muutti. Ajattelin ensin, että ei kiinnosta mutta onhan tuo ero niin huomattava, että kyllä varmasti tulee jossain kohtaa peli ostettua.

Täytyy kyllä tosin se todeta, että hinnoittelu tämän osalta ei kyllä mennyt ihan nappiin. 80 euroa tästä on kyllä aivan helvetisti liikaa ja en todellakaan tule sitä tuohon hintaan ostamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi mä olen yksinkertainen mies jolle asiat ovat yksinkertaisia.

Yksi parhaista peleistä ikinä > uusi versio kys. pelistä > mahdollista kokea tarina uudelleen paremmin kuin koskaan > ostohousut. Simple as.

Mä en koskaan kerennyt sitä PS3 versiota pelaamaan ergo ei ole kuin vasta 2 kerta kun hommaan siis tämän. Aina vaan paranee.

Kakkosen kanssa oli aikoinaan ongelmia koska olin henkisesti paikassa jossa tuo silmitön väkivalta syletti. Ei siis tarinankuljetus sinänsä, ei Abby (tykkäsin nimenomaan Abbystä) ei kuvitellut tausta-agendat jne.

Nyt tämä uus versio tästä ensin läpi ja kakkonen heti perään. Olen parantunut ja silmitön väkivaltakin maistuu taas (har har) eli hupaa koko rahan edestä tiedossa <3

Kaikkihan tämän mitä ilmeisemmin kuitenkin oikeasti haluaa, koska kauhea kitinä tuosta hinnasta. Jos ei aihe kiinnosta niin tuskin se hintakaan vaivaisi...
 
No tätä remakea on sinänsä epäreilu verrata esim RE2 remakeen kun se on tehty 90 luvun pelistä kirjaimellisesti täysin nykyaikaan, hieman vaikea tehää nyt ihan uusiksi last of ussia jossa runko oli jo vois sanoo täydellinen.
Mutta tässä tavallaan sanot sen yhden ongelman tuossa remasterissa: se ei vaadi samalla tapaa remasteria/remakea kuin "epäreilu" verrokkinsa. Ylipäänsä ainakin minä olen tottunut että remaket tehtäisiin peleistä, jotka vaativat nykyaikaistamista. Verrokki siis ei minusta ole epäreilu vaan toinen noista nyt vain on selkeämmin ansainnut remaken.

Mutta oma kritiikki kohdistuu silti tuota enemmän hintaan koska remakeistakin on totuttu maksamaan vähemmän kuin täysin uusista teoksista. Esimerkiksi se Shadow of the Colossus remake oli hyvinkin edullinen peli heti julkaisussaan. Sama kaava on aika yleisestikin ollut että remaket ja remasterit ei maksa samaa kuin uusi peli tai ainakaan ole minkään hinnannoston eturintamassa.

Ei siis yksistään pelkkä korkea ovh tai "turha" remake vaan niiden yhdistelmä. Ruokkivat toisiaan kun jo yksittäinkin noista voi valittaa.

Toki oishan tänne voinut lisätä esim jotain uusia kohtauksia tai jopa pari uutta aluetta, sekä itse last of us suurena moninpeli fanina mitä pelasin satoja tunteja ei olis myös ollut haitaks näillä uusilla raffoilla.
Minusta noin tarinavetoisen pelin remake ei voi olla muuta kuin alkuperäista mukaileva. Tosin FF7 remake taisi todistaa jotain muuta? Ja kai RE2 remakekin joltain osin. Ja toisaalta remake on nimensä mukaisesti uusi versio, joten toisaalta pelinkehittäjät voisivat ottaa reilumminkin vapauksia noiden kanssa.

Minäkin olisin ottanut Factionsin mieluusti vastaan ja ehkä ostanut pelin hieman aiemmin jos se olisi ollut mukana. Pelasin kuitenkin platinalle molemmat aiemmat pelit ja molemmissa jäin jauhamaan nimenomaan Factionsia viikkokaupoiksi.

Mutta laiha(?) lohtu on että tulee isompi panostus siihen uuteen "Factionsiin", joskin vähän pelkään että se ei ole enää tarpeeksi sitä samaa vaan jotain Divisionia tms :p

Joitakin gameplay elementtejäki toki ois voinut tuoda part kakkosesta kuten väistö ym, mut siinä jo kyl kärsii ehkä pelin identiteetti jos siinä ois vedetty kaikki uusiks joka olisi sit jo ihan uusi peli mitä last of ussin ei ole tarkoituskaan olla. Hintakeskusteluun en enää lähe, siitä on jo mielipiteet sanottu.
En halunnut sanoa että peli olisi pitänyt olla merkittävästi erilainen vaan vain painottaa miksi peli ei kuitenkaan ole niin erilainen kokemus jos on jo kahdesti sen kokenut, siis verrattuna remakeihin, joissa erot on selvemmät joko kehityksen tai muun muokkauksen kautta.

Yksi parhaista peleistä ikinä > uusi versio kys. pelistä > mahdollista kokea tarina uudelleen paremmin kuin koskaan > ostohousut. Simple as.
Saa ostaa, ei siinä. Ei tässä ole haluttu muiden ostohousuja jalasta vetää, vaan lähinnä sanoa ja perustella miksi tuo omaa mieltä harmittaa. Kuten yllä sanoin, niin minulle minkä tahansa pelin 80 euron ovh on uhka jostain ikävästä ja nyt se laitettiin remakelle, joiden on totuttu maksavan vähemmän kuin peruspelit. Sitten vielä se myöskin mainittu seikka että oliko remakelle tarvetta. PC-pelaajat varmasti on yhtä mieltä että oli mutta konsolipelaajan käsin tuo remake hintoineen on vähän turha ja/tai kallis tuote.

Mä en koskaan kerennyt sitä PS3 versiota pelaamaan ergo ei ole kuin vasta 2 kerta kun hommaan siis tämän. Aina vaan paranee.
Sanoisin että ideaali tilanne olisi hypätä PS3-version kokeneena suoraan tuohon kuin vähän parannellusta remasterista mutta on se ero silti varmasti huomattavissa.

Kaikkihan tämän mitä ilmeisemmin kuitenkin oikeasti haluaa, koska kauhea kitinä tuosta hinnasta. Jos ei aihe kiinnosta niin tuskin se hintakaan vaivaisi...
Harva pelin pelannut tuskin toivoi/tarvitsi pelistä remakea mutta pc-pelaajat saattoivat toivoa koska PS-pelejä sinne on alkanut valumaan.

Tuo argumentti taas siitä "kuitenkin kiinnostaa" on ehkä kuluneimpia ja huonoimpia mitä käyttää voi. Minä ainakin kritisoin Sonyn ovh-hintojen korotusta ihan yleisestikin ja luulisi olevan itsestäänselvää miksi se remaken kohdalla on normaaliakin isompi ongelma. Ei siis liity millään tavalla siihen että haluaisin peliä pelata tai olisin sitä toivonut. Toki yleisesti ottaen kiinnostaa peliala ja nimenomaan tuo ovh-hintojen nousu on merkittävästi esillä tässä tapauksessa, joten otan kantaa asiaan.

Plus että TLOU on yksi lempipeleistäni, jonka moninpeli yksi virkistävimmistä mitä on mutta nyt kun pudottivat senkin vielä hinnannousun ja "turhan" remaken tekemisen ohessa pois, niin voi arvata että sanomista löytyy :D

Ja toki minä tämänkin remaken tulen joskus pelaamaan mutta se nyt ei ole se syy miksi hintaa/julkaisua kritisoin. Vaikka hinta olisi ollut 50 euroa, niin olisin varmasti maininnut vähintään että vähän turha/outo remake, mutta tulee ostettua alesta. Alesta siksi, että kyseessä on silti remake ja täysin uuttakin koettavaa on ihan tarpeeksi.
 
No joo. Kokonaisuudessaan tää koko keskustelu on mennyt vähän...

Ideaalissa mailmassa täällä puhuttaisiin vaikkapa edes siitä että kuinka tämä uusversio nyt sitten pelittää jne. Tosin onhan sekin jo mainittu ettää ei tästä ole mitään muuta keskusteltavaa enään kuin, hinta. Sensijaan tänne kokoontuu samat käyttäjät (joojoo, minä mukaanlukien) kertomaan kerta toisensa jälkeen että miksi minä ostan, tai miksi minä en. Voiko oikeesti turhempaa vääntämistä olla? Se vatun peli on nyt siinä. Oli se sitten oikeutettu, tovottu, liian kallis tai ei. Ostakaa tai älkää ostako, mut lopetetaan tää jankuttaminen.
 
No joo. Kokonaisuudessaan tää koko keskustelu on mennyt vähän...

Ideaalissa mailmassa täällä puhuttaisiin vaikkapa edes siitä että kuinka tämä uusversio nyt sitten pelittää jne. Tosin onhan sekin jo mainittu ettää ei tästä ole mitään muuta keskusteltavaa enään kuin, hinta. Sensijaan tänne kokoontuu samat käyttäjät (joojoo, minä mukaanlukien) kertomaan kerta toisensa jälkeen että miksi minä ostan, tai miksi minä en. Voiko oikeesti turhempaa vääntämistä olla? Se vatun peli on nyt siinä. Oli se sitten oikeutettu, tovottu, liian kallis tai ei. Ostakaa tai älkää ostako, mut lopetetaan tää jankuttaminen.

Tämäpä juuri. Kyse on kuitenkin viihdetuotteesta, jotka lähtökohtaisesti kaikki ovat jossain määrin tarpeettomia. Tarvitseeko joku uutta Call of Dutya, Assassin's Creedia tai Marvel-elokuvaa? Ei. Voi niiden parissa silti viettää aikaa ja viihtyä.

Aiheeseen enemmän liittyen olisi mielenkiintoista tietää myyntitilastoja myöhemmin vaikkapa kuukauden jälkeen tai PC-version ilmestyttyä. Ja näistä puolestaan kiinnostaisi, että kuinka moni on dipannut ensimmäisen, toisen tai kolmannen kerran. Tosin tuosta voi olla vähän hankalampi saada tietoa, kun ihmisten PSN-tunnukset ovat voineet vuosien varrella vaihtua.
 
Ylös Bottom