Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part I - Sienipäät PS5:lle ja PC:lle

Mun mielestä toi on vaa hyvä ettei hahmot ole kopioita pelistä, Pedro Pascal sopii erinomaisesti rooliin vaikka en ole edes koko sarjaa nähnyt mut miehen aikasempia duuneja kyllä nii uskon että vetää roolin maaliin. Samoin Ellien ei tarvitse olla mikään Ellen Page vaan tavallinen nuori lapsi. Uskon että ihan tarkoituksella valittu ei pelistä kopioita joita kyllä olisi ollut.
 
Samoin Ellien ei tarvitse olla mikään Ellen Page vaan tavallinen nuori lapsi.

No tuosta olen kyllä tosiaan samaa mieltä. Olisi tietynlaisilla tyypeillä mennyt varmaan ns. kuppi nurin jos olisi tehty sellainen genderswappi, että Ellien rooliin olisikin castattu miespuolinen näyttelijä. Tosiaan siis, viittaamasi näyttelijähän tunnetaan nykyään Elliotina, ei suinkaan Elleninä.

Sarja voisi olla se muoto jossa itsekin vihdoin voisin tämän tarinan kokea, kun ei ole tullut Last of Usia edelleenkään missään muodossa varsinaisesti pelattua. Aikoinaan oli originaali PS3-versio kaverilta lainassa. Sitä tuli ehkä tunteroinen tai pari pelattua, eikä sen jälkeen enää koskaan palattua takaisin. Ei vaan napannut se "sinemaattinen elämysjuna tiukassa tunnelissa"-tyyli, niinkuin ei nappaa muissakaan Naughty Dogin peleissä. Tarina varmaan olisi kuitenkin ihan hyvää katsottavaa.
 
No tuosta olen kyllä tosiaan samaa mieltä. Olisi tietynlaisilla tyypeillä mennyt varmaan ns. kuppi nurin jos olisi tehty sellainen genderswappi, että Ellien rooliin olisikin castattu miespuolinen näyttelijä. Tosiaan siis, viittaamasi näyttelijähän tunnetaan nykyään Elliotina, ei suinkaan Elleninä.

Sarja voisi olla se muoto jossa itsekin vihdoin voisin tämän tarinan kokea, kun ei ole tullut Last of Usia edelleenkään missään muodossa varsinaisesti pelattua. Aikoinaan oli originaali PS3-versio kaverilta lainassa. Sitä tuli ehkä tunteroinen tai pari pelattua, eikä sen jälkeen enää koskaan palattua takaisin. Ei vaan napannut se "sinemaattinen elämysjuna tiukassa tunnelissa"-tyyli, niinkuin ei nappaa muissakaan Naughty Dogin peleissä. Tarina varmaan olisi kuitenkin ihan hyvää katsottavaa.

Lähinnä tarkoitin että Ellen Pagella sitä että olisi lähes copy paste. Jos siis Ellen Page olisi vielä Ellen.
 
Ei vaan napannut se "sinemaattinen elämysjuna tiukassa tunnelissa"-tyyli, niinkuin ei nappaa muissakaan Naughty Dogin peleissä. Tarina varmaan olisi kuitenkin ihan hyvää katsottavaa.
Kannattaa tokaa osaa kokeilla jos sarja kertoo ensimmäisen pelin tapahtumat. TLOU2 on melko avoin peli loppupelissä vaikka ei mikään open world olekaan. Itse tykkään nykyisin enemmän putkista koska ne on nopeampi läpäistä. Tuntuu että ei enää nykyisin kerkeä joka kolkkaa ihmettelemään. Jos Resident Evil 9 olisi open world niin menisi into samantien, tai vaikka seuraava devil May cry. Vähän jännittää mitä uusi Sonic tulee olemaan koska aika open world näyttää sekin. Nuo on tietty niin peli kohtaisia että joissakin se toimii ja joissakin ei
 
Sarja voisi olla se muoto jossa itsekin vihdoin voisin tämän tarinan kokea, kun ei ole tullut Last of Usia edelleenkään missään muodossa varsinaisesti pelattua. Aikoinaan oli originaali PS3-versio kaverilta lainassa. Sitä tuli ehkä tunteroinen tai pari pelattua, eikä sen jälkeen enää koskaan palattua takaisin. Ei vaan napannut se "sinemaattinen elämysjuna tiukassa tunnelissa"-tyyli, niinkuin ei nappaa muissakaan Naughty Dogin peleissä. Tarina varmaan olisi kuitenkin ihan hyvää katsottavaa.
Kannattaa myös katsoa youtubesta "all cinematics" noista ND:n elämyksistä, ihan viihdyttäviä.
 
En minäkään nyt varsinaisesti tarkoittanut että olisi avoin maailma ehdottomasti oltava. Sanottakoon, etten minä uusimmasta God of Waristakaan pitänyt, pitkälti sinemaattisuuden ja elämysjunamaisuuden vuoksi, vaikka siinä maailma ainakin semi-avoin onkin. Olen minä näitä moderneja Naughty Dogin pelejä katsellut jonkin verran esim. suositun pelitubettaja niilo22 gamesin tekemiltä läpipeluuvideoilta. Niitä katsoessa on tullut mietittyä, että ei kyllä noiden pelien pelaaminen itse voisi vähempää kiinnostaa. Sitä en kyseenalaista etteikö noissa varmasti olisi asialliset tarinat, ei vain itseä nappaa.

Olisihan nuo kaikki Unchartedit ja eka Last of Us Remastered olleet tuolla PS+ kautta saatuina omassakin kirjastossa jo ties miten monta vuotta, mutta kun ei vaan ole mitään kiinnostusta pelata noita. Ei siinä sen kummempaa.
 
En minäkään nyt varsinaisesti tarkoittanut että olisi avoin maailma ehdottomasti oltava. Sanottakoon, etten minä uusimmasta God of Waristakaan pitänyt, pitkälti sinemaattisuuden ja elämysjunamaisuuden vuoksi, vaikka siinä maailma ainakin semi-avoin onkin. Olen minä näitä moderneja Naughty Dogin pelejä katsellut jonkin verran esim. suositun pelitubettaja niilo22 gamesin tekemiltä läpipeluuvideoilta. Niitä katsoessa on tullut mietittyä, että ei kyllä noiden pelien pelaaminen itse voisi vähempää kiinnostaa. Sitä en kyseenalaista etteikö noissa varmasti olisi asialliset tarinat, ei vain itseä nappaa.

Olisihan nuo kaikki Unchartedit ja eka Last of Us Remastered olleet tuolla PS+ kautta saatuina omassakin kirjastossa jo ties miten monta vuotta, mutta kun ei vaan ole mitään kiinnostusta pelata noita. Ei siinä sen kummempaa.
Kyllä nuo kaikki mielestäni ihan ok pelejä ovat, mutta eivät kyllä mitään sen kummempia elämyksiä yleisesti. God of Warista tosin tykkäsin erittäin paljon. Tarina ja pelattavuus toimivat sen verran hyvin kumpikin.
 
Viimeksi muokattu:
Olipa kertakaikkisen upea kokemus tämä! Peli ei ollut minulle entuudestaan tuttu. Tarina oli hätkähdyttävän hyvä, ehdottomasti yksi parhaista peleistä joita olen pelannut.

Ensimmäisellä läpipeluulla löysin noin kaksikolmasosaa kerättävistä. Sitten lukuja uudelleen pelatessa ja kerättäviä etsiessä peli ylikirjoitti läpipelatun tallennuksen. Hankalahko tuo tallennusmekaniikka. Pelatessani nyt lukuja eteenpäin, peli kuitenkin muistaa minun löytämäni asiat.
 
En noista systeemeistä paljon tiedä mutta ND tykkää ottaa saatavilla olevasta hardwaresta irti mitä pystyy. Voisiko olla että teroittelevat kynsiään tällä PS5 only remakella? Ns. treenikierros saada devaajat sisään näihin uusiin konsoleihin? Toki Tuoda dollareita sisään siinä samassa. Kaikki voittaa paitsi lompakko tietysti :D

p.s. meillä duunissa ajetaan porukat sisään uusiin teknologioihin kaikenmaailman POCeilla ja demoilla - mutta tämmöinen remake toimisi siinä mielessä järkevästi ettei tarvitsisi tehdä tuota kaikkea ilman sponsoria :)
 
En noista systeemeistä paljon tiedä mutta ND tykkää ottaa saatavilla olevasta hardwaresta irti mitä pystyy. Voisiko olla että teroittelevat kynsiään tällä PS5 only remakella? Ns. treenikierros saada devaajat sisään näihin uusiin konsoleihin? Toki Tuoda dollareita sisään siinä samassa. Kaikki voittaa paitsi lompakko tietysti :D
Tätähän se nimenomaan on ja tästä on ihan Jason Schreierkin maininnut artikkeleissaan tähän remakeen liittyen. Auttaa myös säilyttämään talenttia studiossa kun heille pystytään tarjoamaan jotain tehtävää ennen kuin seuraavan IP:n täysi valmistus käynnistyy.
 
Tuli tässä korkattua remastered ja peli on tullut pelattua läpi myös PS4 ja PS3 koneilla, mutta en kertakaikkiaan muista oliko aikaisemmissakin versioissa sama homma, mutta tänään sen tajusin, että pause ja cancel nappien painallusäänet ovat suoraan napattu eräästä rakkaasta kauhupelistä vuosien takaa nimeltään Silent Hill 2. Vai olenko tässä nyt aivan väärässä? Ainakin hyvin samalta ne omaan korvaan kuulostaa. :D
 
Tuli tässä korkattua remastered ja peli on tullut pelattua läpi myös PS4 ja PS3 koneilla, mutta en kertakaikkiaan muista oliko aikaisemmissakin versioissa sama homma, mutta tänään sen tajusin, että pause ja cancel nappien painallusäänet ovat suoraan napattu eräästä rakkaasta kauhupelistä vuosien takaa nimeltään Silent Hill 2. Vai olenko tässä nyt aivan väärässä? Ainakin hyvin samalta ne omaan korvaan kuulostaa. :D
Tuo on ihan helvetin siisti juttu tai sit Naughty Dog on jotain velkaa Konamille :D
 
Tuli tässä korkattua remastered ja peli on tullut pelattua läpi myös PS4 ja PS3 koneilla, mutta en kertakaikkiaan muista oliko aikaisemmissakin versioissa sama homma, mutta tänään sen tajusin, että pause ja cancel nappien painallusäänet ovat suoraan napattu eräästä rakkaasta kauhupelistä vuosien takaa nimeltään Silent Hill 2. Vai olenko tässä nyt aivan väärässä? Ainakin hyvin samalta ne omaan korvaan kuulostaa. :D
Minusta taas on kuulostanut että parikin ääniefektiä Plague Tale: Requiemissä on hyvin, hyvin samanlaisia kuin Last of Us-peleissä. En tiedä sitten onko vain imitoitu vain jopa ihan suoraan joku sama efektiääni käytössä.
 
Black Friday on täällä ja nyt alkaa pelin hinta olemaan kohtalainen.
 

Liitetiedostot

  • 6AD7F5FB-5325-4BA6-8905-3227D508927A.jpeg
    6AD7F5FB-5325-4BA6-8905-3227D508927A.jpeg
    194,2 KB · Lukukerrat: 32
Suunilleen puolessa välissä ja vähän ihmetyttää, kuinka helposti remake nimeä nykyään käytetään. Eihän tämä ole kuin vähän paremmin kiilotettu remaster, mutta itse pelattavuus on pysynyt täysin samana. Eroa toki PS4 versioon on paljon, mutta remakelta odotan myös jonkinlaista remonttia pelattavuuteen. Olisivat edes ottaneet Last of Us 2:sta tutun ryömimis-toiminnon

Täydellä hinnalla tätä ei voi suositella kuin korkeintaan niille, kenellä on peli on vielä jostain syystä jäänyt kokematta. Ja tietysti, kun peli nyt ensimmäistä kertaa tulee myös PC:lle, niin on tälle julkasisulle paikkansa.

Peli vielä läpi ja sitten hyvillä mielin myyntiin. Sen verran monta läpipeluuta on jo takana, että tiedän, etten pelin pariin tule enää koskaan palaamaan. Joelin ja Ellien tarina on itselläni nyt loppuun asti kaluttu.
 
Ylös Bottom