Permadeath ja haastavampi Grounded-vaikeustaso tuloillaan: https://www.konsolifin.net/uutinen/...dash-herkkua-erityisesti-haasteesta-pitaville
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Have you ever wondered what The Last of Us Part II would look like as a cel-shaded adventure or if it was made in the retro 8-bit era? How about if it was a black and white noir thriller or sepia-toned classic? With this week’s update, we’re adding nearly 30 new graphics rendering modes, as well as several new audio modifiers that allow you to change the look and feel of the game.
No, niillä saa kuitenkin hc-fanit jonkinlaista uudelleenpeluuarvoa, ja samalla myös nostaa peliä esiin pelaajille, jotka kenties syystä tai toisesta jättivät pelin ostamatta suoraan julkaisusta.Ei kyllä nappaa enää pelata peliä läpi ihan hetkeen. Pelasin jo Survivor ja Survivor+. Hyvä peli, ei siinä mitään, mutta tosiaan kahdesti jo tullut kahlattua läpi. Peli on vielä aika pitkä. Tällaiset uudet vaikeustasot pari kuukautta pelin julkaisun jälkeen on aika laimea veto mielestäni.
Jees, kyllä tuon ymmärtää miksi näitä tehdään. Kaipa nuo tuovat tosiaan myös lisää elämää peleihin, mutta itse tykkään pelata pelit aina vaikeimmalla läpi ja tämäkin tuli jo kahdesti kahlattua Survivorilla ja Platina napattua. Jos tuo Grounded olisi ollut heti tarjolla, niin olisin sillä vetänyt.No, niillä saa kuitenkin hc-fanit jonkinlaista uudelleenpeluuarvoa, ja samalla myös nostaa peliä esiin pelaajille, jotka kenties syystä tai toisesta jättivät pelin ostamatta suoraan julkaisusta.
Öyhötyksestä huolimatta myynyt erittäin hyvin Pohjois-Amerikassa.
Ylipäänsä Sonyn yksinoikeuksien tapa lisätä pari trophyä kuukausi tai pari myöhemmin uudella vaikeustasolla rasittaa tällaista completionistia. Ei huvita enää siinä vaiheessa palata pelin pariin vaikka kuinka hyvä olisi.Ei kyllä nappaa enää pelata peliä läpi ihan hetkeen. Pelasin jo Survivor ja Survivor+. Hyvä peli, ei siinä mitään, mutta tosiaan kahdesti jo tullut kahlattua läpi. Peli on vielä aika pitkä. Tällaiset uudet vaikeustasot pari kuukautta pelin julkaisun jälkeen on aika laimea veto mielestäni.
Kyllä ne arviot, joissa lytätään selvästi huipputeos lyttyyn kuvaa juuri sitä, että kyseessä on harmistuksissaan sylkäisty subjektiivinen äkäisy, jolla ei ole mitään tekemistä objektiivisen arvion kanssa.Se että muutos ei ole mieleinen ei tarkoita että se on väärä mielipide tai ei objektiivinen arvio. Jatko-osan kohdalla ei tietenkään kaikkia voi miellyttää, mutta oma mielipide on että juoni olisi saanut olla heittämällä parempi ja sen olisi saanut tehtyä sellaiseksi. Ihan ykkösosan tapaiseksi tarinaksi eikä vaan pitkitetyksi kostotarinaksi joka ei pidä sisällään mitään ykkösosan tarjoamaa hahmojen välistä kehitystä.
Kyllä ne arviot, joissa lytätään selvästi huipputeos lyttyyn kuvaa juuri sitä, että kyseessä on harmistuksissaan sylkäisty subjektiivinen äkäisy, jolla ei ole mitään tekemistä objektiivisen arvion kanssa.
Kuten sanoin, sinulla on se edellisosan painolasti selässäsi, etkä siten yksinkertaisesti kykene arvioimaan teosta objektiivisesti. Osoitat vastauksellasi todeksi sen, mistä kirjoitin. Minusta kostotarina on oikein hyvä, sillä se kertoo paljon ihmisen psyykkeestä ja kyvyttömyydestä päätyä realistiseen ja järkevään ratkaisuun. Ei kai pelin ohjaajan tarkoituksena ole ollut toistaa samaa asiaa kuin ykkösosassa. Katsos pelimaailmassakin on mentävä eteenpäin ja uudistuttava, vaikka se sinulle tietysti onkin vaikeaa. Vertaa mitä sanoin ihmispsykologiasta. Huomaan, että et ole perehtynyt alan tieteellisiin teoksiin. Siksi tässä nyt tuntuukin siltä, että menee helmiä sioille, kuten vanha sanonta kuuluu.
Samoilla fiiliksillä olen itsekin. Tosin minulle tuo toinen läpipeluu ei ollut mitenkään hirveän puuduttava kokemus, mutta kuitenkin sen verran, että tuli tuollainen "Hyvä peli, mutta nyt kuitenkin riittää ja aika siirtyä muiden pelien pariin" -fiilis. Ghost of Tsushimaa onkin tullut pelailtua tuon jälkeen ja se on iskenyt todella kovaa (ja on vielä aika paljon kesken), joten ei siksikään huvita enää yhtään palata Last of Us 2:n pariin nyt. Muutenkin tässä alkusyksyllä tulee uusia pelejä, mm. Tony Hawk 1+2 ja Crash 4, jotka kiinnostavat huomattavasti enemmän kuin nuo pari Trophya. Itsekin tykkään yleensä pelata (hyvät) pelit 100% läpi, hommata kaikki Trophyt ja pelata vaikeimmalla läpi, joten siksikään en yhtään tykkää tästä että parisen kuukautta pelin julkaisun jälkeen tehdään tällaista. Olisi mieluummin tullut joku Left Behindin tyylinen lyhyt lisäri ja Grounded olisi ollut vain suoraan julkaisussa saatavilla.Ylipäänsä Sonyn yksinoikeuksien tapa lisätä pari trophyä kuukausi tai pari myöhemmin uudella vaikeustasolla rasittaa tällaista completionistia. Ei huvita enää siinä vaiheessa palata pelin pariin vaikka kuinka hyvä olisi.
Luulin jo että TLOU2 olisi ollut poikkeus mutta unohdin että Survivor ei ollutkaan se isoin vaikeustaso vaan tuo Grounded.
Days Gone, TLOU2 ja Horizon: Zero Dawn on kaikki "vajaita" trophyjen osalta juuri tämän ärsyttävän tavan takia. Olisi suoraan heti pelissä nuo vaikeustasot trophyineen niin voisi optimoida sen pelaamisen niiden suhteen.
Eikä noissa muuten edes mitään niin isoa ongelmaa olisi mutta TLOU2 tuntui jo toisella pelikerralla niin puuduttavalta että ei huvita yhtään lähteä kolmatta matkaa tekemään. Ykkönen taas oli paljon tiiviimpi matka, jossa tuo ei tuntuisi läheskään niin vastenmieliseltä. Samoin nuo muut esimerkkini taidan joskus vielä vetäistä uusiksi lisätrophyjen(kin) perässä mutta TLOU2 on niin monien asioiden takia todella puuduttava retki että sen ensimmäisen kerran jälkeen ei oikein innosta.
Yksi syy on esimerkiksi se, että pelissä on niin paljon pakollisia kävelykohtauksia ja muuta hidastusta eikä pelin täysi "läpijuokseminen" onnistu vaan vähän väliä on pakotettu katsomaan tai kuuntelemaan ties mitä skriptattua asiaa. Kyllä ne kiinnostavat kun niitä ei ole vielä kokenut mutta sama kuin yleisesti ottaen kävelysimut, ei niitä jaksaisi enää toisella kertaa katsella/kuunnella vaan pelata.
Monille nuo trophyt ja niistä aiheutuvat "ongelmat" on todella vähäpätöinen asia mutta jos niillä ei olisi mitään merkitystä niin tuskin Sonykaan lisäisi niitä vaikeustason mukana vaan pistäisi sen pelkän vaikeustason lisärinä. Voisi hyvin skipata sen. Eihän pelissä pakoteta myöskään pelaamaan sitä jokaisella vaikeustasolla, toisin kuin vaikkapa Ace Combat 7:ssa, jos kaikkia trophyja kaipailee. Siinä sentään kampanja on lyhyt ja pääosin pelataan eikä hidastella sekä pelissä on muutenkin enemmän vaihtelua jo jatkuvasti avautuvien eri koneiden ja aseiden osalta.
Tietenkin jos lisärin trophyt saa hankittua käyttämällä loputonta craftausta ja hidastusta käyttäen, niin voisi olla ihan virkistävä pelata peli läpi pelkillä polttopulloilla. Siihen voisin lähteäkin vaikka puuduttaa silti jo valmiiksi ne loputtomat pakotetut hidastelukohtaukset.
No sellaisen "plotholen" löydän että en näe mitään järkeä miksi ne Joelin tavarat olisi roudattu sinne maatilalle, jossa tyyppi ei ole ikinä asunut ja jossa kukaan muukaan ei nyt tunnu asuvan eikä ilmeisesti tulekaan asumaan jos siellä on Joelin kamaa. Ei ole oikein mitään loogista tai edes tunneperäistä syytä viedä niitä kamoja juuri sinne. Joo, se oli Ellien asumus jonkin aikaa mutta ei paikka liity Joeliin mitenkään ja jos Elliekin on sen jo hylännyt niin miksi kamat sinne?
Täysin hatusta vedetty teoria mielestäni. Korusta en tiedä tarkemmin enkä jaksa tutkia kun jo tuo seikka on niin pöljä mielestäni. Mikäli tuo nyt paljastuisikin vaikka viralliseksi lopuksi, niin silti pitäisin erittäin typeränä ratkaisuna, jossa ei ole mitään järkeä.
Tuli muuten vastaan mielenkiintoinen teoria/tulkinta pelin lopusta, jota ei mielestäni ole vielä täällä puitu.
Ellie kenties sai kuin saikin onnellisen lopun. Kun hän palaa talolle pelin viimeisessä kohtauksessa, hänellä on kädessään jälleen rannekoru, jonka Dina antoi hänelle Seattlessa. Hänellä ei ollut tätä korua Kaliforniassa kädessä eikä myöskään repussa, joten korun on täytynyt olla Dinalla, farmilla tai jossain muualla toisen kostoretken aikana. Lisäksi kotona ei odota minkäänlaista viestiä Dinalta, eikä Ellie näytä edes mitenkään yllättyneeltä, että talo onkin tyhjillään, kun hän palaa taloon. Lisäksi Elliellä ei ole mukana mitään muuta kuin reppunsa palatessaan. Ei aseita tai kantovöitä, jotka kaikella järjellä olisi mukana, jos hän palaisi suoraan Kaliforniasta farmille. Näin ollen, voisiko olla, että Ellie oli tässä kohtaa palannut jo aiemmin kotiin, ja he olisivat yhdessä Dinan ja JJn kanssa muuttaneet takaisin Jacksonvilleen, sillä ennen Ellien lähtöä toiselle kostoretkelle Kaliforniaan, talossa oli lappu Jessen vanhemmilta, jossa luki, että heille on aina paikka Jacksonvillessa. Itse tulkitsin huoneessa olevat tavarat Ellien tavaroiksi, mutta nehän voisivat olla yhtä hyvin Joelin tavaroita. Viimeinen kohtaus olisikin vain sitä, että Ellie tuli hakemaan kitaraa, mutta päätti sittenkin jättää sen taloon, koska halusi jatkaa elämää ilman Joelista muistuttavaa esinettä. Tämä tulkinta on mielestäni aika mielenkiintoinen. Kommentoikaa, jos löydätte tästä jotain plot holeja!