Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Pakko oli itsekin kokeilla nyt PS5 aikaan kun julkasussa pelasin aikoinaan 2x putkeen platinoiden. Onhan tää karu juttu et tää peli näyttää paremmalta ku jotkut nykypelit. Huumorilla oon muutoinkin lukenu nää keskustelut tästä sun muista moraaleista, tää oli aivan mestariteos jo senkin takia että osalla kiehahti yli.
 
Juu jotenkin kun julkaisussa tuli niin paljon kritiikkiä että miten tarinan olisi muka pitänyt mennä, niin itse vain kiinnostuin sitä enemmän pelistä :D Ja pidin kyllä pelistä paljon, parhaita pelejä ikinä. Kerran olen siis pelannut ja olen odottanut ehkä PS5 päivitystä, niin voisi vaikeamalla pelata taas läpi :)
 
Itse tätä pelannut nyt se noin 20h ja edelleen odottelen sitä, miksi tästä nousi iso haloo. Ehkä se tuolta jossain kohti. Ihan mukava ollut pelailla, joskin toivoisi tämän kohta loppuvankin.

Isoin ärsyke ovat kyllä olleet nuo takaumat. En ole niistä pitänyt muun muassa missään muussa viihteenmuodossa, joten tässäkin pääsee aina iso huokaus kun taas siirrytään ajassa taaksepäin muistelemaan menneitä. Yhhhh.
 
Tuli jatkettua tätä kun Horizon meni jumiin, 6h taitaa olla nyt mittarissa ja kyllä maistuu Ja hyvälle! Varsinkin yksityiskohtaisesta aseen päivittelystä olen tykännyt ja miettinyt että miten realistisesti tämäkin asia pelissä on tehty.
 
Täytyy sanoa että tämä oli kyllä ahdistava peli kokoajan. Jatkuvasti oli sellainen huono tunne ja odotti että tämä tarina ei pääty hyvin. Tämän tarina iski enemmän kuin ykkösen, vaikka oli siinäkin loistava tarina.

Pelillisesti tämä on myös paljon edellä ekaa osaa. Tykkäsin todella paljon gameplaysta, jonka takia tekisi mieli kyllä pelata tämä uusiksi läpi. Kai kunnon PS5 versio tulee jossain vaiheessa. Ja tietenkin eniten odotan seuraavaa osaa.
 
Täytyy sanoa että tämä oli kyllä ahdistava peli kokoajan. Jatkuvasti oli sellainen huono tunne ja odotti että tämä tarina ei pääty hyvin. Tämän tarina iski enemmän kuin ykkösen, vaikka oli siinäkin loistava tarina.

Pelillisesti tämä on myös paljon edellä ekaa osaa. Tykkäsin todella gameplaysta myös, jonka takia tekisi mieli kyllä pelata tämä uusiksi läpi. Kai kunnon PS5 versio tulee jossain vaiheessa. Ja tietenkin eniten odotan seuraavaa osaa.

Joo ryömintä ja heinikko tuo todella paljon mukavuutta ja monipuolisuutta etenemiseen, ilmeisesti itsellä jokin bugi nyt selaimessa kun ei anna spoilereita laitella niin kerrotaan tälleen asia ettei se pahemmin spoilaa: Menin yhtä rakennusta tutkimaan ja sain tilaisuuden päivitellä asetta ja kohta pomppaan sohvalta pystyyn koska yhtäkkiä siinä tapahtui jotain sellaista mitä en osannut odottaa :D
 
Joo ryömintä ja heinikko tuo todella paljon mukavuutta ja monipuolisuutta etenemiseen, ilmeisesti itsellä jokin bugi nyt selaimessa kun ei anna spoilereita laitella niin kerrotaan tälleen asia ettei se pahemmin spoilaa: Menin yhtä rakennusta tutkimaan ja sain tilaisuuden päivitellä asetta ja kohta pomppaan sohvalta pystyyn koska yhtäkkiä siinä tapahtui jotain sellaista mitä en osannut odottaa :D

Tuo kyseinen kohta sai:

Niin vainoharhaiseks että aina kun meni sen jälkeen uudestaan asepäivityspöytään niin oli varuillaan että mitäköhä tässä voi käydä, mut sitä ei käytetty kun kerran. Mut se syötti pelaajan takaraivoon sen "viruksen" että koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua. Edes ns "turvapaikoissa".
 
Joo ryömintä ja heinikko tuo todella paljon mukavuutta ja monipuolisuutta etenemiseen, ilmeisesti itsellä jokin bugi nyt selaimessa kun ei anna spoilereita laitella niin kerrotaan tälleen asia ettei se pahemmin spoilaa: Menin yhtä rakennusta tutkimaan ja sain tilaisuuden päivitellä asetta ja kohta pomppaan sohvalta pystyyn koska yhtäkkiä siinä tapahtui jotain sellaista mitä en osannut odottaa :D
Nyt ei tule tuota tilannetta mieleen. Onkohan traumat peittäneet muiston :D Pitäisi todellakin pelata tämän uusiksi. Tekisi mieli kyllä Part 1 pelata ekaksi uusiksi kun sekin kuitenkin hankittu. Aivan liikaa pelattavaa :D
 
... kohta pomppaan sohvalta pystyyn koska yhtäkkiä siinä tapahtui jotain sellaista mitä en osannut odottaa :D

Tuo kyseinen kohta sai:
...


Ai että! Pelin yksi parhaimmista kohtauksista. Itselle jo ensimmäisen Last of Us:n hämärät zombie-kohtaukset oli hermostuneisuutta lisääviä, niin tämä kyseinen teki kyllä samat. Peli oli sellainen, että stressihikeä puski kainalot siihen malliin, että oli pakko välillä pitää huilitaukoja, mutta oli kyllä niin nautittava peli ja antoi onnistumisen tunteita!
 
Nyt ei tule tuota tilannetta mieleen. Onkohan traumat peittäneet muiston :D

Tuo oli omasta mielestä ei-pakollinen lokaatio, missä tuo tapahtuu. Eli jos ei ole yhtä suht näkösällä olevaa kiipeilymahdollisuutta käyttänyt, niin on voinut mennä ohi. Yksi pelin parhaista hetkistä omasta mielestä.

Itse pelailin lopputeksteihin asti... maanantaina? Iski paremmin kuin ykkösosa, mutta kumpaakaan en itse haluaisi kokea enää ikuna koskaan uudelleen. Tämä kakkonen oli kyllä pitkä kuin nälkävuosi noin muutenkin.
 
Olen hieman myöhässä pelin kanssa, sillä peliharrastus on ollut vuosia tauolla, eikä omaa konsolia ole tällä hetkellä. Nyt sain PS5:n lainaksi ja tuli tämä pelailtua viikon aikana läpi. Normalilla meni noin 26 tuntia, ja kaikki sadat kuolemat mukaanluettuna varmaankin 30 tuntia.

Nyt kun on pari päivää läpäisystä, niin peli pyörii vieläkin mielessä. Tarina, taistelusysteemi, ympäristöt, yksityiskohdat.. täydellistä! Puhumattakaan pelin jättäneestä tunnejäljestä ja henkisestä tyhjyydestä. Taideteos, jonka haluan ehdottomasti vielä kokea uudelleen. En muista minkään pelin jättäneen tälläistä jälkitilaa päälle.

Plussaa tallennussysteemistä. Kiireistä arkea pelasti kun peli käytännössä tallenteli koko ajan itsestään ja pystyi pelaamaan jonkun lyhyenkin session aina silloin tällöin jatkaen juuri siitä mihin oli edellisellä kerralla jäänyt.

Tämmöiselle kasuaalipelaajalle normal tuntui aika sopivalta. Mielenkiintoisesti ainakin itse koin, että peli ei varsinaisesti vaikeutunut edetessään vaan oli koko ajan tasaisesti juuri sopivan haastava. Poikkeuksena sairaalan alakerran mörrikkä, jota sai tovin jyystää. Koko sairaalaosuus oli kyllä upeasti toteutettu. Ällöttävän ahdistavaa.

Yritin eilen pelata Resident Evil 3 remakea jonka digiversion olin joskus mennyt ostamaan. Jaksoin kymmenisen minuuttia. Ei vaan pystynyt, takki The Last Of Us 2:n jälkeen oli aivan tyhjä ja tulee tovin olemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jep tämän jälkeen oli itselläkin pitkän aikaan semmoinen olo ettei muut tarinapelit tuntunut miltään. Olenkin ajatellut pelata Part 1 ja tämän uudestaan läpi piakkoin. Ihan vain mahdollista kolmosta odotellessa.
 
Yhdyn myös tähää, että pitkään meni fiiliksillä että mikä tarinavetoinen peli nyt sit yltäis tälle tasolle. Eipä sitä oikeestaa ole pahemmin muita tullutkaan, ragnarok yritti mut ei ihan pystynyt, forbidden west ei sit oikeestaan, part 1 vaikka vedetty jo miljoonaa kertaa nii se sitten.

narcos meme.jpg
 
Ylös Bottom