Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Mun piti ihan herätä 00.00 kyttäämään, että oisko tuo jo ostettavissa. Ja olihan se.

Onneksi tämä jäi vahingossa kesken kun joskus ostin tämän alesta. Innolla jo odotan, että miltä tämä näyttää, kun oli jo normi PS4:lla todella upea. Jotenkin huvittaa, että maksoin tästä vain 20e. Peli alennuksesta kympillä, ja tähän päivitykseen toinen kymppi. Toivottavasti nyt vaa jaksaa riittää intoa pelata ihan loppuun asti.

En halua pilata fiilistä, mutta ei se PS5 versio näytä sen paremmalta kun miltä tämä peli näytti jo julkkarissa ps4.lla.
 
Tuostahan voi digital foundryn videon katsoa että näyttääkö se paremmalta. Ei mun mielestä niin tarpeellinen remake kuin part1 mutta tulee tämä silti hankittua. Meinasin ihan fyysisen ostaa 10€ päivityksen sijaan kun vähän hölmö keräilijä olen, mutta vasta alennuksesta.
 
"Parannukset" ovat varmaan aika marginaalisia, mutta olisihan se ollut outoa, että pelisarjan ensimmäinen osa olisi ollut teknisesti edellä!
Epäilen, että näillä paranuksilla ja pelin uudella versiolla pedataan myös tulevaisuuden PC-versiota. Sekin olisi nimittäin vähän outoa, että Part 1:stä on PC-versio, mutta sellaista ei tulisi Part 2:sta.
 
En halua pilata fiilistä, mutta ei se PS5 versio näytä sen paremmalta kun miltä tämä peli näytti jo julkkarissa ps4.lla.
Kannattaa kyllä tarkistuttaa näkö jos siltä näytti sulla. Kyllähän tuo näytti paremmalta kuin aiempi versio mitä tossa aamulla pelailin kun alusta pisti tarinan menemään. Ja tuo dual sense tuki on kyllä mainio tässä plus uusi pelitila. Ihan passeli 10 € päivitys aiempaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hienosti meni kymppi läpi ja firman sählyvuoron ajaksi lataukseen. Peliä en ole pelannut vielä kertaakaan läpi.
 
Milläs pelin aikaisemmin pelanneet aloitti uutta kierrosta, New Game Plus vai ei-Plus? Siirsin itse PS4-version tallennukset tähän, mutta en tiedä kummalla menisi. Kahdesti pelattu normaalilla ja ehkä menen sillä nytkin, hankala sanoa miten tuo Plus muuttaisi peliä.
 
Milläs pelin aikaisemmin pelanneet aloitti uutta kierrosta, New Game Plus vai ei-Plus? Siirsin itse PS4-version tallennukset tähän, mutta en tiedä kummalla menisi. Kahdesti pelattu normaalilla ja ehkä menen sillä nytkin, hankala sanoa miten tuo Plus muuttaisi peliä.
Varmaan riippuu hiukan mitä uudelta läpipeluukerralta odottaa?
Itse varmaan vedän NG+ ja keskityn vaan rullaamaan pelin läpi jälleen kerran ihan vaan pelaamisen ilosta juonen ja räimistelyn kannalta. Semmoista kevyttä.
Jos taas haastetta kaipaa niin vaikeusasetukset kohdilleen ja mitään new game plussia siellä sitten kaivata. Näin itse näen asian :)
 
Kannattaa kyllä tarkistuttaa näkö jos siltä näytti sulla. Kyllähän tuo näytti paremmalta kuin aiempi versio mitä tossa aamulla pelailin kun alusta pisti tarinan menemään. Ja tuo dual sense tuki on kyllä mainio tässä plus uusi pelitila. Ihan passeli 10 € päivitys aiempaan.
No, ei todellakaan noissa kovin suurta eroa ole, katsoin Youtubesta Nick930 nimimerkin vertailu videon. Tätä voisi luonnehtia kevyt remasteroinniksi, tottakai tuo remasterointi on paras tapa kokea peli, varsinkaan jos ei ole peliä aiemmin pelannut.

Ihmetyttää myös että näinkin tuoreesta pelistä tehdään remasterointi, mutta ei se minua häiritse. Aion varmasti tuon remastered version joskus hankkia, kunhan olen jossain vaiheessa saanut pelattua ensimmäisen Last of Us pelin. Joulukuussa tuli hankittua PS5 konsoli, sitä aiempi omistamani pleikkari olikin PS2.
 
No, ei todellakaan noissa kovin suurta eroa ole, katsoin Youtubesta Nick930 nimimerkin vertailu videon. Tätä voisi luonnehtia kevyt remasteroinniksi, tottakai tuo remasterointi on paras tapa kokea peli, varsinkaan jos ei ole peliä aiemmin pelannut.

Ihmetyttää myös että näinkin tuoreesta pelistä tehdään remasterointi, mutta ei se minua häiritse. Aion varmasti tuon remastered version joskus hankkia, kunhan olen jossain vaiheessa saanut pelattua ensimmäisen Last of Us pelin. Joulukuussa tuli hankittua PS5 konsoli, sitä aiempi omistamani pleikkari olikin PS2.
Samaa mieltä että eipä noissa suurta eroa ole. PS4 Pro pyöritti peliä 1440p/30fps. Nyt saadaan 4K/30fps tai 1440p/60fps. Lisäksi siellä on myös välimuoto olemassa joka pyörii 40fps. Kasvillisuus toimii vähän paremmin mutta ei siellä mitään mullistavaa uudistusta ole koska PS4 versio pyöri kuitenkin jo 60fps PS5:llä enkä näe järkeväksi pelata 4K:na tätä kuvanpäivityksen kustannuksella. Joka tapauksessa tämä on paras versio kokea peli ja voihan pojat mikä peli se onkaan. Aikasemmin linkkasin digital foundryn videon jos haluaa katsastaa tarkemmin parannuksia.
 
No, ei todellakaan noissa kovin suurta eroa ole, katsoin Youtubesta Nick930 nimimerkin vertailu videon. Tätä voisi luonnehtia kevyt remasteroinniksi, tottakai tuo remasterointi on paras tapa kokea peli, varsinkaan jos ei ole peliä aiemmin pelannut.

Ihmetyttää myös että näinkin tuoreesta pelistä tehdään remasterointi, mutta ei se minua häiritse. Aion varmasti tuon remastered version joskus hankkia, kunhan olen jossain vaiheessa saanut pelattua ensimmäisen Last of Us pelin. Joulukuussa tuli hankittua PS5 konsoli, sitä aiempi omistamani pleikkari olikin PS2.
Eihän tuossa totuuden nimissä ole kovin suurta graafista eroa tuohon edelliseen mitä on PS5 alustalle julkaistu. Pientä hienosäätöä korkeintaan. Olisi varmaan ollut kohteliasta tosiaan kutsua tätä Director's editioniksi eikä remastiriksi.
Haihattelen mielessäni että onko studio portannut koko enginensä (ja pilottina tämän TLOU2 pelin) PS5 HW maailmaan ja heidän silmissä on ns. remaster syystä että tehty 'uudella' enginellä?
 
Tästä sentään sai 10e upgraden toisin, kun tuosta Part 1:stä ja on sentään lisättykin jotain, toisin, ku siinä. :) Kyllätämä ihan tuon 10e arvoinen omasta mielestä oli. Jonkin matkaa tuossa tuli pelailtua ja on tuo perhana vie vaan vahvaa tuo tarinankerronta tässä. Hyvä ettei heti alussa isolla miehellä kyynel vierähtänyt poskelle, kun seurasi Ellien ja Joelin kanssakäymistä. Ei vaan ole pelialalla toista Naughty Dogia tuolla osa-alueella. Aivsn huikeata porukkaa.
 
No, ei todellakaan noissa kovin suurta eroa ole, katsoin Youtubesta Nick930 nimimerkin vertailu videon. Tätä voisi luonnehtia kevyt remasteroinniksi, tottakai tuo remasterointi on paras tapa kokea peli, varsinkaan jos ei ole peliä aiemmin pelannut.

Ihmetyttää myös että näinkin tuoreesta pelistä tehdään remasterointi, mutta ei se minua häiritse. Aion varmasti tuon remastered version joskus hankkia, kunhan olen jossain vaiheessa saanut pelattua ensimmäisen Last of Us pelin. Joulukuussa tuli hankittua PS5 konsoli, sitä aiempi omistamani pleikkari olikin PS2.

Samaa mieltä että eipä noissa suurta eroa ole. PS4 Pro pyöritti peliä 1440p/30fps. Nyt saadaan 4K/30fps tai 1440p/60fps. Lisäksi siellä on myös välimuoto olemassa joka pyörii 40fps. Kasvillisuus toimii vähän paremmin mutta ei siellä mitään mullistavaa uudistusta ole koska PS4 versio pyöri kuitenkin jo 60fps PS5:llä enkä näe järkeväksi pelata 4K:na tätä kuvanpäivityksen kustannuksella. Joka tapauksessa tämä on paras versio kokea peli ja voihan pojat mikä peli se onkaan. Aikasemmin linkkasin digital foundryn videon jos haluaa katsastaa tarkemmin parannuksia.
Siis kommentoitteko te nyt tubevideoista noita kommentteja vai ootteko itse jo kokeilleet??? Eihän kukaan ole väittänyt että toi mikään hiton uusi peli olisi mutta 10€ päivityksenä on kyllä täysin hintansa arvoinen. Ja ippe siellä tyykkäämässä joka viestiin : D ...älä sä nyt vaan mene ostamaan tuota grafiikkapäivitystä kun oot peliä haukkunut joka käänteessä...tämä peli ei ole varmaan sinulle.
 
Ei ehkä huikeaa graafista parannusta, mutta silti näyttää paremmalta, kuin moni tämän genin peli.

Viimeksi pelasin tämän PS4 version julkaisussa, nyt lähtee uusi kierros tällä remasterilla.
 
Siis kommentoitteko te nyt tubevideoista noita kommentteja vai ootteko itse jo kokeilleet??? Eihän kukaan ole väittänyt että toi mikään hiton uusi peli olisi mutta 10€ päivityksenä on kyllä täysin hintansa arvoinen. Ja ippe siellä tyykkäämässä joka viestiin : D ...älä sä nyt vaan mene ostamaan tuota grafiikkapäivitystä kun oot peliä haukkunut joka käänteessä...tämä peli ei ole varmaan sinulle.
Ihan kyllä ostin jo ja pelasinkin tunnin verran tänään peliä alkupuolelta, kun oli aikoinaan 10 tunnin paikkeille jäänyt tallennukseni + reilun 10 muunkin pelin tallennukset tuhoutuneet aikoinaan profiiliini liittyneessä ongelmatilanteessa (kiitos Sony!). Eli sen ihan omin silmin näin, ettei se ero nyt todellakaan ole valtava PS4-versioonkaan verrattuna. Tai no toki 60 FPS siihen PS4:n 30 FPS:ään verrattuna. Huomaahan siinä toki tuossa eroa, mutta en kyllä graafisessa näyttävyydessä muutoin mitään olennaista eroa aikaisempaan havainnut. En minä tästä pelistä muuta ole haukkunut kuin sysipaskaa tarinaa ja epämiellyttäviä hahmoja. Pelattavuuskin tässä on sinänsä varsin ok, ja näyttävyydeltään oli jo aikoinaan ilmestyessään PS4:lle yksi parhaita pelejä koskaan. Kyllä minä olen tämän päättänyt pelata vielä läpi ihan vaan pelattavuuden ja sinänsä kuumottavien taisteluiden sekä pelimaailman tunnelman takia, ja olla samalla keskittymättä tarinaan juuri ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom