Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Eka last of us oli vielä ihan hyvä peli, joskin loppu oli surkea. Toka lähtikin sitten melkoiselle laukalle, kuin tangentille, eikä sieltä enää palannut.
 
Mistä ne tiesi pelissä että tuo pieni tyttö on supertaidoilla varustettu sarjamurhaaja?
Häh? Ai mistä npc-hahmot tiesi jotain pelin ulkopuolelta annettuja tietoja, jotka me pelaajia tiedetään ja joita ei käsikirjoituksen mukaan kirjoitetut hahmot voi tietää ellei niitä ole niille tiedettäväksi kirjoitettu?

Kysymys on sen verran erikoinen että en osaa vastata kuin että ei varmaan mistään. Eikä ne kyllä muutenkaan "tiedä" mitään koska eivät ole ajattelevia olentoja. Kyse oli kai ajatusleikistä, että jos olisikin yhtäkkiä videopelissä omana itsenään tietyssä roolissa.

Yleisesti taas sanoisin että ei pelissä supertaitoja ole mutta tietysti se perustason "plot armor" on, kuten jokaisen tarinan sankarilla on oltava. Olisihan se aika tylsä viihdetuota jos tarina päättyisi vaikka kovempaan koronaan tai suojatiellä auton alle, joten vähän pakko kirjoittaa hommat niin että päähahmo selviää tarinan loppuun elossa.
 
Häh? Ai mistä npc-hahmot tiesi jotain pelin ulkopuolelta annettuja tietoja, jotka me pelaajia tiedetään ja joita ei käsikirjoituksen mukaan kirjoitetut hahmot voi tietää ellei niitä ole niille tiedettäväksi kirjoitettu?

Kysymys on sen verran erikoinen että en osaa vastata kuin että ei varmaan mistään. Eikä ne kyllä muutenkaan "tiedä" mitään koska eivät ole ajattelevia olentoja. Kyse oli kai ajatusleikistä, että jos olisikin yhtäkkiä videopelissä omana itsenään tietyssä roolissa.

Yleisesti taas sanoisin että ei pelissä supertaitoja ole mutta tietysti se perustason "plot armor" on, kuten jokaisen tarinan sankarilla on oltava. Olisihan se aika tylsä viihdetuota jos tarina päättyisi vaikka kovempaan koronaan tai suojatiellä auton alle, joten vähän pakko kirjoittaa hommat niin että päähahmo selviää tarinan loppuun elossa.
Ihan ajatusleikin tasolla minäkin täällä haastelen :) Pelkkää haihattelua omalta osaltani :)
 
Melkein haluisin itekki tietää mikä siitä ykkösen lopusta teki niin surkean, mut vääntelyks ja filosofiaks se taitaa mennä nii antaa olla.
 
En tiedä miten vasikointi liittyy siihen että ei videopelin rivihahmona jäisi sankarin kanssa matsaamaan mutta tosiaan jos videopelin yhdentekevä vihollis-npc olisin, niin ehkä maksimoisin elinaikana ottamatta riskiä..
Niin sehän oiskin hyvä videopeli jos videopelissä ois tehty niinkuin te ehdotatte tai mistä kritiikkiä annoitte. Videopeli olisi ollut kestoltaan yhden tunnin kestävä videopeli. Kaikkien aikojen kostotarina ”Luovuttakaa Abby!” terveisin pikkutyttö ”Okei tuossa” ja end credits rullaamaan :)
 
Niin sehän oiskin hyvä videopeli jos videopelissä ois tehty niinkuin te ehdotatte tai mistä kritiikkiä annoitte. Videopeli olisi ollut kestoltaan yhden tunnin kestävä videopeli. Kaikkien aikojen kostotarina ”Luovuttakaa Abby!” terveisin pikkutyttö ”Okei tuossa” ja end credits rullaamaan :)
Saahan TLoU 2:een helposti onnellisen lopunkin, ja vältytään samalla lukuisilta turhilta ruumiilta. Tällöin peli jää kyllä todella lyhyeksi. :D

 
Viimeksi muokattu:
Pitääpi tämä kyllä seuraavaksi laittaa peluuseen, kun sain tuon AW2:n pakettiin. Vielä pitäisi päättää, että pelaako NG+:lla vai miten. Tarina on kuitenkin tärkeintä. Vaikka toki haastetta olisi myös mukava saada :D Ja olenhan minä tosiaan kerran pelannut läpi julkaisussa, ettei tarina tule kumminkaan ihan uutena.
 
Viimeksi muokattu:
Niin sehän oiskin hyvä videopeli jos videopelissä ois tehty niinkuin te ehdotatte tai mistä kritiikkiä annoitte. Videopeli olisi ollut kestoltaan yhden tunnin kestävä videopeli. Kaikkien aikojen kostotarina ”Luovuttakaa Abby!” terveisin pikkutyttö ”Okei tuossa” ja end credits rullaamaan :)
En tiedä enää mikä näistä viesteistä on huumoria ja mikä ei, sen verran erikoisia viestejä saa lukea.

Missään kohtaahan en ole kritisoinut asiaa tai ehdottanut että peliä pitäisi muuttaa. Kyse on pelien ja tarinoiden logiikasta, johon liittyen nimenomaan alunperin kommentoin että niiden pitääkin mennä tietyllä - reaalimaailmassa usein tyhmällä - tapaa että homma toimii.

Onko luetun ymmärtäminen näin hukassa vai miksi tätä sivujuonnetta tunnutaan käsittelevän näin vakavasti?
 
Parina päivänä tullut pelattua Ei paluuta lisäosaa ja se on kyllä todella hyvä. Kohtaamiset ovat todella intensiivisiä ja todella mukavasti saadaan vaihtelua, muokkaimilla, vihollisilla ym. Erittäin hyvä peli, johon ei ihan heti varmasti kyllästy.
 
En tiedä enää mikä näistä viesteistä on huumoria ja mikä ei, sen verran erikoisia viestejä saa lukea.

Missään kohtaahan en ole kritisoinut asiaa tai ehdottanut että peliä pitäisi muuttaa. Kyse on pelien ja tarinoiden logiikasta, johon liittyen nimenomaan alunperin kommentoin että niiden pitääkin mennä tietyllä - reaalimaailmassa usein tyhmällä - tapaa että homma toimii.

Onko luetun ymmärtäminen näin hukassa vai miksi tätä sivujuonnetta tunnutaan käsittelevän näin vakavasti?

Ennen kun heittää muille yhtään mitään luetun ymmärtämisestä niin ehkä sun itse kannattaa muutaman kerran ihan ajatuksella lukea nämä kirjoitukset jos hämärän peittoon jää se, et onko nämä huumoria vai ei :D
 
Aika ikävä sävy täällä keskustelussa. Voitasko vähän rauhottua nyt?
Minusta keskustelun värikkyys kertoo vaan pelin hienoudesta!
Jakaa mielipiteitä niin monista eri suunnista ja näkövinkkeleistä.

Foorumin sääntöjen puitteissa antaa kaikkien kukkien kukkia vaan :)
 
Hauska että tämä peli tuo paljon tunteita. Siitä voi päätellä, että on tämä vaikuttava peli.

En kuitenkaan ymmärrä pelin juonen kritisointia vieläkään näin monen vuoden jälkeen. Mielestäni parhaimpia tarinoita ikinä. Tuntuu vain että pelaajat halusivat juonen menevän toisella tavalla, kuten esimerkiksi GOT:n viimeisen kauden kohdalla.

Miksi tekijät eivät saisi omaa visiota toteuttaa?
 
Viimeksi muokattu:
Hauska että tämä peli tuo paljon tunteita. Siitä voi päätellä, että on tämä vaikuttava peli.

En kuitenkaan ymmärrä pelin juonen kritisointia vieläkään näin monen vuoden jälkeen. Mielestäni parhaista tarinoista ikinä. Tuntuu vain että pelaajat halusivat juonen menevän toisella tavalla, kuten esimerkiksi GOT:n viimeisen kauden kohdalla.

Miksi tekijät eivät saisi omaa visiota toteuttaa?

Tämä on juuri se. Kun yllätät katsojat asialla joka on heille tärkeä, he pettyvät kun tapahtuu jotain odottamatonta.
 
En kuitenkaan ymmärrä pelin juonen kritisointia vieläkään näin monen vuoden jälkeen. Mielestäni parhaimpia tarinoita ikinä. Tuntuu vain että pelaajat halusivat juonen menevän toisella tavalla, kuten esimerkiksi GOT:n viimeisen kauden kohdalla.

Miksi tekijät eivät saisi omaa visiota toteuttaa?
Ainakin tuo tuoreempi osa keskustelusta koski ihan yleisesti pelien kliseitä ja logiikkaa, jolle itse ensin naureskelin hyväntahtoisesti (siinä missä elokuvakliseillekin) ja jota päädyin puolustelemaan koska ilmeisesti koettiin että - päinvastoin kuin tein - kritisoisin sitä.
 
Ainakin tuo tuoreempi osa keskustelusta koski ihan yleisesti pelien kliseitä ja logiikkaa, jolle itse ensin naureskelin hyväntahtoisesti (siinä missä elokuvakliseillekin) ja jota päädyin puolustelemaan koska ilmeisesti koettiin että - päinvastoin kuin tein - kritisoisin sitä.
Mitä nyt itse rivien välistä luin, niin taisi olla siinä jotain muutakin kritiikkiä. Jollei sinulta, niin muilta keskusteluun osallistuneista. Tai sitten käsitin aivan väärin.
 
En kuitenkaan ymmärrä pelin juonen kritisointia vieläkään näin monen vuoden jälkeen.
Ei kai siinä sen kummallisempaa ymmärtämistä ole. Joku ei tykännyt pelin juonen käänteistä. Silloin se joku kritisoi, kun taas toinen joka tykkäsi ylistää.
Miksi tekijät eivät saisi omaa visiota toteuttaa?
Saavat tottakai, mutta saahan niitä heidän tekemiään valintoja silti kritisoida.
 
Ylös Bottom