Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us

Vastaus: The Last Of Us

Menee jo vähän turhankin tarkaksi nuo varjot, eihän tosielämässäkään varjot ole noin tarkkareunaisia. :D
 
Vastaus: The Last Of Us

Kuka noita varjoja edes katsoo kuin sen 1 kerran ja varsinkin kun saa 60 fps käyttöön
 
Vastaus: The Last Of Us

Kuka noita varjoja edes katsoo kuin sen 1 kerran ja varsinkin kun saa 60 fps käyttöön

Näin, vaikka menee ehkä taas "sodaksi" mutta 60 on aina parempi kuin tarkemmat varjot.
Ja ihan asiaan, itse odotan innolla ekaa kertaa Last of Usin peluuta, sopivaan saumaan tuli kyllä HD-päivitys.
 
Vastaus: The Last Of Us

Otin kans pois tuon 30 lukon. Jos olis tullut enemmän grafiikka parannuksia, niin tuon olis voinut pitääkin päällä.

Peli vaikuttaa kyllä loistavalta, varsinkin äänimaailma on mahtava näillä Sonyn kuulokkeilla.
 
Vastaus: The Last Of Us

Oli pakko itsekin testata millainen ero noissa varjoissa on ja kyllä pysyy 30fps lukko päällä ainakin ekan läpipeluun ajan joka on minulle ns. kuvaus reissu.
30fps
The_Last_of_Us_Remastered_20140802071640.jpg

60fps
The_Last_of_Us_Remastered_20140802071659.jpg
 
Vastaus: The Last Of Us

Moninpeli on kyllä hauska, etenkin privaatti-peleissä palstalaisten kanssa!

Muutoin ongelmia riittää kun yrittää 4:n hengen tiimissä mättää. Matchmaking kusee, pelejä ei löydy. Ja silloin kun löytyy, vastaan tulee eliitti-ryhmä joka pyyhkii aloittelijoilla lattiaa, ei vie peliä päätökseen vaan kurmottaa ja nöyryyttää noobeja viimeiseen 10 sekuntiin asti. Sen jälkeen vasta suoritetaan tavoite jotta tulee erävoitto.
 
Vastaus: The Last Of Us

Ostin tän nyt sitten kuitenkin ja onhan tämä ollut todella hyvä. Pidin alun hitaasti vauhdista ja nyt on muutama tunti takana ja peli taitaa avautua nyt vähän enemmän, tai ainakin tarina lähtee käyntiin.

Pidän myös pelin suhkot realististisesta asetelmasta, en ollut juurikaan perehtynyt pelin tarinaan ja yllätyin että epidemialle on varsin realimaailmaan liittyvä syy, eikä se ole mikään mysteerinen "virus X" joka on muuttanut vihut zombeiksi.

Pistän loput spileriin koska voi olla vielä joitakin jotka eivät mitään tienneet, ja en tiedä käsitelläänkö tuota pelissä millään tapaa, olen ihan alussa vasta:
Eli Cordyceps -parasiittisieni, sukuun kuuluu useita satoja eri lajeja, aika pitkälti ovat spesifisia tietyille hyönteislajeille yms. On täysin mahdollista että jossain on joku lajike joka olisi ihmisille haitallinen, ja tavallaan tuo on pelin epidemian syy.

Muurahaisille esim. tuo sieni saa ne kiipeämään korkealle jonkun kasvin huipulle, jolloin ne tarttuu leuoillaan kiinni ja sieni alkaa kasvamaan ulos sen muurahaisen ruhosta, sitten kun se on tarpeeksi kasvanut niin se päästää itiöt ulos ja tartuttaa koko muurahaisyhdyskunnan, ihan helvetin pelottavaa

I like it a lot :)
 
Vastaus: The Last Of Us

On kyllä mahtavan nätti peli ja pirun pelottavakin, varsinkin myös äänet sonyn wireless 2.0 lapuilla(tlou profiili tuli kuulokesovellukseen).Tartunnan saaneet pitää ihan sairaita ääniä, varsinkin kuin löytävät sinut. Ovat täysin itsettuhoisia raivohulluja, niinkuin 28days/weeks later leffoista. Olen niiiin iki-onnellinen tästä pelistä, koska olen suuri survival ja tartunta aiheen ystävä, niin peleissä ja leffoissa. Se inhimillisyydeen täysi puute, että viholliset jahtaa sua helvetillisellä raivolla, tarkoituksenaan vain syödä ja repiä sut täysin lihoiksi ilman mitään itsesuojeluvaistoa. Ja ne äänet edelleen...ja että on uskottava tarina ja skenaario, minkä naughty dog on naulannut täysin. Hahmot, ääninäyttely kaikki on parasta mitä voi. Uskomatonta työtä. Nettipeliin en mene ennen läpäisyä.

Varjoissa en huomaa eroa 30 vs 60 fps nopeasti testattuna, mutta 60fps ehdottomasti sulavampi, ei voi kiistää. Toivottavasti ei 30fps pelit käy nyt silmään jatkossa. Watch dogs ja infamous ainakin tuntuu hyvälle vakaa 30fps, mutta tässä 30fps tuntuu vähän kelvottomalta. Ei voi kyllä kukaan väittää ps4 mopoksi varsinkaan tämän jälkeen. Peli on käännös monimutkaisesta ps3-versiosta, eikä siis uudelle pleikalle alunperin tehty. Silti ehkä tämän hetken nätein peli ja laadullisesti ehkä parhain peli mitä on tehty.
 
Vastaus: The Last Of Us

Ostin tän nyt sitten kuitenkin ja onhan tämä ollut todella hyvä. - - I like it a lot

Tätähän monet on yrittänyt toitottaa kaikille ennakkoluuloisille! :D Hieno homma, että yksinpeli maistuu.

Peli on käännös monimutkaisesta ps3-versiosta, eikä siis uudelle pleikalle alunperin tehty. Silti ehkä tämän hetken nätein peli ja laadullisesti ehkä parhain peli mitä on tehty.

Ja vielä kun ajattelee ettei studiolla ollut PS4:lla pyörivää moottoria vuoden alussa:

The reason for this is, despite Naughty Dog receiving 120 PS4 dev kits back in September, “we did not have a PlayStation 4 engine capable of running anything on January 1, 2014. The Last of Us shipped in June of 2013, but we didn’t start writing any code or move people over to working on the remaster until February of 2014.”
- PSLS
 
Vastaus: The Last Of Us

Ostin tän nyt sitten kuitenkin ja onhan tämä ollut todella hyvä. Pidin alun hitaasti vauhdista ja nyt on muutama tunti takana ja peli taitaa avautua nyt vähän enemmän, tai ainakin tarina lähtee käyntiin.

...I like it a lot :)
Kunhan yksinpelissä tottuu kontrolleihin on helppo siirtyä moninpeliin. Täyttä dimangia sekin. Destinyn odotukseen mitä parasta lääkettä.
 
Vastaus: The Last Of Us

Tätähän monet on yrittänyt toitottaa kaikille ennakkoluuloisille! :D Hieno homma, että yksinpeli maistuu.



Ja vielä kun ajattelee ettei studiolla ollut PS4:lla pyörivää moottoria vuoden alussa:


Ainakin tämän uutisen perustella joka on huomattavasti tuoreempi saa käsityksen että se oli ollu jo kauan kehitteillä

Remastered is an enhanced PS4 version of last year's acclaimed PS3 game. Meyer told CVG the prospect of bringing the game to PS4 was brought up soon after the PS3 version was completed, and it was viewed as one way to help the studio's future PS4 development.


"We had been working on a PS4 engine and tools for a while at that point," he said. "There were a couple of reasons that we decided to do it and one was that we thought back to when we had to build an engine from scratch when moving between PS2 and PS3--that was a really painful time for the studio and we wanted to avoid that with PS4. Nothing helps a transition between consoles more than making a full game, because you learn so much about what you need for tools."

http://www.gamespot.com/articles/the-last-of-us-ps4-gives-naughty-dog-a-head-start-/1100-6421369/
 
Vastaus: The Last Of Us

Onko kukaan enemmän pelannut huomannut, että tämä tippuisi 30fps, kun tulee enemmän tehosteita? Itse en muutaman tunnin jälkeen ole huomannut yhtään notkahdusta, mutta dome antaa miinusta, että fps tippuilee 30. Toisaalta muut arvostelut mitä olen lukenut kiittää juuri vakaasta 60fps, vaikka olisi kuinka paljon äksöniä ruudulla. Myös ND sanonut , että fps pysyy hyvin 60. Tosin dome onkin arvostelijoita myöten aika pc-puoleinen sivusto. No tuskin tuo tulee vaivaamaan kokemusta, sen verta luotan tekijöihin.
 
Vastaus: The Last Of Us

Nyt on arviolta kolme neljä tuntia pelattu enkä ole ruudun hidastelua huomannut. Homma toimii tiukoissa paikoissa erittäin hyvin.
Täytyy nyt vain sanoa että onneksi jäi peli pelaamatta PS3:lla. Saa neitsyenä kohdata kaikki eeppiset kohtaukset ja tilanteet ja nauttia täysin rinnoin ulkotiloista jotka ovat pirun näyttävät ja tarkkaa grafiikkaa. Kelpaa minulle täysverisenä PS4 pelinä kun en kovin ronkeli ole!

Äänimaailma on kyllä ahdistavaa luokkaa, kaikki vihollisen naksutukset ja narinat inhottaa ja haluaa päästä äkkiä pois :D Pelin tapa tarjota pakenemista usein enemmän kuin itse tulitaistelua on erittäin mahtava, kerrankin näissä action kohdissa on realismia senkin takia että tuskin oikeastikaan tämmösessä selviytymistilanteessa haetaan sitä BOOM HEADSHOT vaan oikeasti vain pikaisinta tapaa päästä lipettiin. Hieno peli, ja Ellie, rakastan sua =) Ai niin joo oot 14v! NO SILTI, oon sun isoveli ;) Edit. vai oliko Ellie vasta 12v? Tai jotain. ANyway laps vielä!
 
Vastaus: The Last Of Us

Ainakin tämän uutisen perustella joka on huomattavasti tuoreempi saa käsityksen että se oli ollu jo kauan kehitteillä

Huomattavasti tuoreempi? Vergen artikkeli on julkaistu 29.7. Omaan silmään artikkelien välillä ei ollut ristiriitaa:

Verge:
We did not have a PlayStation 4 engine capable of running anything on January 1, 2014 - - we didn’t start writing any code or move people over to working on the remaster until February of 2014.
- Lead Developer Christian Gyrling

CVG:
The PS4 game was in "heavy" development for just six months - though preliminary tech work began a year ago
- Community strategist Arne Meyer
 
Onko kukaan enemmän pelannut huomannut, että tämä tippuisi 30fps, kun tulee enemmän tehosteita? Itse en muutaman tunnin jälkeen ole huomannut yhtään notkahdusta, mutta dome antaa miinusta, että fps tippuilee 30.
Omissa silmissä ei ole sisäänrakennettua ruudunpäivitysmittaria, enkä tiedä, millä keinoin Domen Miikka Lehtonen on tuon 30 fps:n notkahduksen todentanut. Digital Foundryn analyysissa pohjalukemat olivat 46 fps, jotka saavutettiin kiihkeässä kaksinkamppailussa bloateria vastaan.

However, more GPU-intensive effects may have impacted The Last of Us Remastered's other major enhancement: 60fps gameplay, doubled from the PS3 30fps standard (and based on our analysis videos, a target it frequently had issues sustaining). To answer the question everyone's been asking, frame-rate isn't locked to 60fps, but The Last of Us Remastered does spend the vast majority of its time at the optimal refresh. Problems can kick in during busy combat scenes, and just like the PS3 version, particles and transparent effects in particular can take their toll - the first confrontation with a fungus-spewing Bloater sees frame-rate hit a minimum of 46fps.

The good news is that this is pretty much as bad as it got across multiple hours of gameplay, and it's telling that in the 14-minute performance analysis video below (comprised of a number of gameplay clips), the game holds its lock well for the vast majority of its duration.

Ja sen mitä PS3-versiosta muistan, ruudunpäivitys kyykkäsi eniten juuri noissa bloater-hipoissa.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: The Last Of Us

Nyt kun on vähän tullu pelattu ja ns. Honeymoon on ohitse, alkaa näkemään tätä peliä vähän enemmän, tässä muutamia mietteita:

Tarinankerronta ja ääninäyttely on aivan mahtavaa, oikein viihdyttävää settiä ja miltein voisin toivoa että tämä olisikin elokuva pelin sijaan, koska nuo toimintakohtaukset katkaisee koko homman ikävästi :D Ampuminen on aivan hirveän tönkköä, ja valitettavasti monessa kohtaa ei ole muuta vaihtoehtoja kuin mennä nyrkit ojossa tai aseet laulaen, vaikkain hahmot sanoo "Joel we have to silent", viimeisin oli koululla, apurit painottaa että niitä on paljon, meidän pitää olla hiljaa tai muuten... Paha juttu vaan kun homma ei etene ennen kuin ne kaikki on tapettu

Nuo toimintakohtaukset ärsyttää jopa niissä määrin että jouduin äsken laittamaan pelin kiinni kun ne alkoivat niin paljon kypsyttämään, harmi jos koko peli on tuollaista tarinan välissä niin voi olla että ei tule vedettyä läpi. Muutenkin tässä alkaa vähän aistimaan kaavaa, ekat 7 tuntia on ollut sitä että kuljetaan jonkun kanssa, ensin vältetään klikkereitä ja sitten klikkerien ja runnereiden ryhmiä, kunnes se ekstrahenkilö tavalla tai toiselle lähtee pois, ja tilalle tulee uusi ekstra, ja taas vältellään klikkereita tosin nyt peli heittää haastetta ja niitä on enemmän. Jatkuuko homma näin loppuun asti? Aina ollaan jonkun ekstran matkassa joka tavallaan toimii waypointtina koska menee aina kiltisti seisomaan sinne minne pitää seuraavaksi mennä.

Miksei muuten viholliset huomaa esim. Ellietä lainkaan tai sitä ekstratyyppiä, vaan reagoivat vain Joeliin? Tämä tuli niin pahasti eteen Capitolissa jossa sotilas käveli valehtelematta Ellien yli (wtf?!) ja mumisi "where are they?"

Kuolin hetkellisesti nojatuoliini tuossa kohtaa :D Toisaalta noiden kumppanien tekoäly on niin huono että ihan hyvä etteivät huomaa, hiipimisestä ei tulisi mitään.

Tällä hetken olen pahasti jumissa ja ohjain meinasi lentää seinään. Jos tässä ei olisi hyvää tarinaa ja sen kuljetusta niin jäisi homma tähän tuon heikon pelimekaniikan vuoksi. Ymmärrän että peli ei ole puhdasta räiskintää, mutta jumalauta ei sitä nyt voi noin huonosti koodata.

Mielestäni tämä on aika ylihypetetty teos kuitenkin, todellisuudessa tosi keskinkertainen, toimisi elokuvana paremmin.
 
Vastaus: The Last Of Us

Huttu: Spoilerin alla vastaus kysymykseesi siitä, jatkuuko meno samanlaisena loppuun asti.

Ei jatku.

AI-kavereihin ei valitettavasti reagoida mitenkään, ja se kieltämättä rikkoo immersiota. Se ei ole sinällään bugi, vaan todennäköisesti täysin tietoinen pelisuunnittelupäätös.
 
Ylös Bottom