Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatusliekki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Last Of Us

<vahvasti spoilaava vastaus Seetherin pohdintaan, älä lue ellet ole pelannut Left Behindia läpi>
Pelin "creative director" Neil Druckmann on vahvistanut, että Ellie on lesbo, eli kyllä se ihan aitoa tyttörakkautta oli.
 
Vastaus: The Last Of Us

<vahvasti spoilaava vastaus Seetherin pohdintaan, älä lue ellet ole pelannut Left Behindia läpi>
Pelin "creative director" Neil Druckmann on vahvistanut, että Ellie on lesbo, eli kyllä se ihan aitoa tyttörakkautta oli.

Tuo oli mennyt kokonaan itseltä ohi, toisaalta Left Behindiin liittyvät artikkelit ja nettikeskustelut tuli hyvin välteltyä tähän päivään saakka että tuon pääsi itse kokemaan. Mutta eipä siinä, tuolla saralla peli rikkoi hienosti tiettyjä stereotypioita joita TV sarjoissa, elokuvissa törmää usein
Esim. Bill oli kaikkea muuta kun "sillä silmällä" ohjelmaan sopiva stereotypinen homo :)
:)
 
Vastaus: The Last Of Us

Bill on ihan selkeästi karhu. Osaavat guuglaa.

Ellie ja Riley ovat selkeästi rakastuneita toisiinsa ja ymmärsin puheista, että Ellien äitikin oli rakastunut toiseen naiseen.
 
Vastaus: The Last Of Us

Sain jo jouluna pelin lahjaksi, mutta en saanut pelattua tätä ennen kuin tässä vähän aikaa sitten. Tai no, toista kertaa menen tässä jo, mutta kuukausi sitten aloitin!

Joka paikassa on niin hehkutettu tätä sekä palkittu että palvottu ja avokkikin oli, että pelaa jo, että pääsen puhumaan siitä, loistava peli! Ehkä odotukset olivat sitten kaikesta tästä liian korkealla, sillä ei tämä minun maailmaani mullistanut, vaikka erinomaisen hieno peli olikin. Laitetaas loput spoileriin.

Elikkäs, kaiken hehkutuksen takia en voinut koko ajan olla analysoimatta peliä ja sen takia en todennäköisesti kokenut näitä "suuria tunteita". Tessin kuolema esimerkiksi ei tuntunut missään, koska arvasin naisen kuolevan. Koko konsepti on siinä, että Ellie ja Joel kulkevat kahdestaan pahassa maailmassa ja alusta asti painotettiin, että Tess pysyy mukana, koska on tärkeää saada tyttö perille. Joten arvasin, että koska nainen ei ole mukana, hänen on ollut pakko jäädä pois reissusta jostain hyvin pakottavasta syystä eli kuollut. Sama matkan varrella tulleen miehen ja pojan kanssa, en lämmennyt heille ollenkaan, koska tiesin, että tästä ei hyvä seuraa. Tiedän, olen tylsä ihminen, mutta aivot ei päässyt eroon tästä tavasta :(

Loppuakin olin ehtinyt analysoimaan, mutta onneksi se yllätti täysin, olin oikein tyytyväinen. Maailma on julma paikka, jossa on pakko olla itsekäs selviytyäkseen, joten sinänsä ei yllättänyt, että Joel lähti samalla itsekkäälle linjalle, hahmon luonteen ja koko juonen kehityskaarta ajatellen.

Sitten pelaamiseen. En todellakaan lähtenyt ammuskellen liikenteeseen, kuten en tee muutenkaan missään peleissä, jos ei tarvitse. Ei ole räiskintä minun alaani, kun en osu ladon seinäänkään. Panoksia olikin koko ajan siis liikaa. Lisäksi olin niin pihi kaikkien tarvikkeiden kanssa, että varastot olivat koko ajan täynnä ja piti kauheasti tavaraa jättää jälkeensä. Loppupuolella peliä löysin molotovien ja jousipyssyn hienouden ja niitä onkin tullut viljeltyä ehkä liikaakin toisella pelikerralla, heh.

Aluksi olin hyvin ennakkoluuloinen pelin hirviöiden suhteen, että mahtaakohan tästä pelaamisesta tulla yhtään mitään, kuitenkin on liian pelottava. Clickerit olivat kuitenkin helppoja, kunhan pysyi hiljaa, voi sitä helpotuksen määrää. Mutta kiesus, että meinasi mennä hermot niihin runnereihin, perusvihollisiin :D Ei auttanut enää pelkkä hiippailu, kun piti koettaa pysyä poissa näkyvistäkin... Se olikin sitten helpommin sanottu kuin tehty.

Lisäksi hissikohtaus, josta täälläkin on puhuttu!

Ukko sattui tulemaan huoneeseen ollessani siinä kohdassa ja kommentoi heti, että kannattaa muuten juosta ihan hiton kovaa, kunhan saat valot päälle tai käy köpelösti. Kertaakaan en ole pelin aikana pelännyt, mutta kyllä siinä vaiheessa alkoi mielikuvitus laukata, kun toinen tuli tuolla tavoin painostamaan! Iski kauhea ahdistus :D Noh, kunnialla selvittiin. Ensimmäisellä kerralla juoksin suoran bloaterin syleiltäväksi, pirulainen kun tukki oven, ja toisella kerralla en nähnyt ketään missään, takaa kuului vain kauhea huuto, kun juoksin vauhdilla ovelle!

Winter:
Mieleenpainuvinta pelissä oli ehdottomasti talven tapahtumat. Oli upeaa päästä pelaamaan Elliellä ja Davidin kohtaaminen oli ehdotonta kaivattua vaihtelua ja toi uudenlaista ahdistavuutta peliin. Nämä kohtaukset oikeasti pysäyttivät ja pistivät ajattelemaan, kun kyseessä oli niin erilainen tilanne kuin normaalisti. Enää ei voinut perinteisesti vain piiloutua tai ampua tietänsä ulos, koska kyseessä oli pieni tyttö aikuista miestä vastaan, perinteiset keinot eivät enää toimineet.

Pelasin normaalilla, mutta olisi pitänyt aloittaa hardilla. Peli oli sopivan haastava hiippaillessa ja tavaraa oli loppujen lopuksi ylenmäärin, joten enköhän olisi selvinnyt haastavammallakin tasolla. Katsoo sitten, jos joskus hankkii tämän myös PS4, nyt en jaksa, koska New Game+ on normaalille ja koetan jokusen trophyn hankkia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Last Of Us

Tuli ostettua PS4 ja Remastered siinä mukana. Noin tunnin-kahden pelaamisen jälkeen olot on mitä suurimmin vaan "blaaaaaaaaaaaah". Just tällainen Naughty Dog -meno, esim. Metro Last Lightin maailmanlopun maailma vetäisi heti alkuun mukaansa, mutta tässä kaikki dialogi ja meno on just sitä mediaanikamaa riipivyydestään huolimatta. Mutta kyllä mä tämän loppuun asti väännän, vaikka väkisin, kun nyt on tullut ostettua. Eiköhän tämä vetäise jossain vaiheessa mukaansa, vaikka aika mahdotonta mun on kuvitella että uppoutuisin tähän vielä kuin esim. Bioshockeihin :)
 
Vastaus: The Last Of Us

Tuli ostettua PS4 ja Remastered siinä mukana. Noin tunnin-kahden pelaamisen jälkeen olot on mitä suurimmin vaan "blaaaaaaaaaaaah". Just tällainen Naughty Dog -meno, esim. Metro Last Lightin maailmanlopun maailma vetäisi heti alkuun mukaansa, mutta tässä kaikki dialogi ja meno on just sitä mediaanikamaa riipivyydestään huolimatta. Mutta kyllä mä tämän loppuun asti väännän, vaikka väkisin, kun nyt on tullut ostettua. Eiköhän tämä vetäise jossain vaiheessa mukaansa, vaikka aika mahdotonta mun on kuvitella että uppoutuisin tähän vielä kuin esim. Bioshockeihin :)

Täytyy kieltämättä sanoo, että vaikka kyseessä on erinoimainen peli. Mutta ei missään nimessä mikään mitä internetissä sanotaan että BEST GAME EVER ja MASTERPIECE ja 10/10 ja koko maailman paras peli. Loistava pelihän tämä on ja todella koukuttava moninpeli, mutta esim Bioshock Infinte ja Deus Ex: Human Revolution maailma olivat minulle enemmän mielenkiintoisempia.

Tässä loppujen lopuksi vaan mennää paikasta toiseen ja lähes aina on sitä hiippailua tai ampumista. Hahmoista kyllä tykkäsin, mutta eniten tässä yllätti tämä moninpeli. Meinasin eilen ostaa tämän pelin, mutta gamestopissa ei enää ollut sitä vie peli vaihdos ja maksa 10 euroa tarjousta.

Kovasti kyllä tekis mieli ostaa, mutta ei oikee viiti maksaa viittäkymppiä pelistä, jonka on pelannut jo noin 4 kertaa läpi sekä moninpeliä "max" levelille. Haluan tämän kuitenkin ehkä jossain vaiheessa päivittää Next Gen laitteelle, enimmäkseen just tämän loistavan moninpelin takia, kun tuleehan siinä mukana kuitenkin kaikki mapit, sekä vielä se Left Behind lisäosa mikä on jäänyt minulta väliin. Hintalaskua odotan... tai sitten en, riippuu miten suuri hinku tai miten kova tylsyys iskee. Destiny kuitenkin kolkuttaa jo oven takana!

Edit: Pakkohan tämä oli päivittää next gen laitteelle, kasa vanhoja pelejä vaihtoon ja uus tilalle. Hyppäsin suoraan multiplayeriin ja meno yhtä siistiä kun vuosi sitten, paitsi että kasa uusia mappeja tarjolla heti, sekä left behind lisäosa joka on jäännyt välistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Last Of Us

Se olisi sitten viikonloppuna PS4 ostoksille sekä tämän pelin kimppuun! :) Jätin väliin 3:sella, ja nyt on kyllä kovat odotukset! Myös alkanut todella kutkuttamaan tuo multiplayer mitä olen videoita tubesta katsellut!:P

Mitä mieltä porukka on tuosta multiplayeristä, onko toimiva?
 
Vastaus: The Last Of Us

Se olisi sitten viikonloppuna PS4 ostoksille sekä tämän pelin kimppuun! :) Jätin väliin 3:sella, ja nyt on kyllä kovat odotukset! Myös alkanut todella kutkuttamaan tuo multiplayer mitä olen videoita tubesta katsellut!:P

Mitä mieltä porukka on tuosta multiplayeristä, onko toimiva?
Hyvällä porukalla oli yllättävän mukavaa. Tiimipelaaminen ja hiiviskely isossa osassa.
 
Vastaus: The Last Of Us

Se olisi sitten viikonloppuna PS4 ostoksille sekä tämän pelin kimppuun! :) Jätin väliin 3:sella, ja nyt on kyllä kovat odotukset! Myös alkanut todella kutkuttamaan tuo multiplayer mitä olen videoita tubesta katsellut!:P

Mitä mieltä porukka on tuosta multiplayeristä, onko toimiva?


Kaikin puolin toimiva multiplayer, kellään ei ole mitään ylivoimaisia aseita käytössä. Rajallinen määrä ammoja, tiimityöskentely erittäin suuressa osassa. Menet sooloilemaan--> varma kuolema. Craftailu suuressa roolissa, eli ite valmistat esim molotow coctailit, purkkinaatit jne. Ammoja voi ostaa lisää mitä enemmän matsissa saat partseja eli osia. Aseita voi myös päivittää paremmaksi matsin aikana, sekä tärkein on aina ostaa armory matsin aikana. Kaikki sun päivitykset ynnä muut nollaantuu kun seuraava matsi alkaa.

Eli käytännössä kaikki aloittaa samalta viivalta joka matsissa. Erilaisia perkkejä on paljon ja siitä voit itse valita mikä sinulle parhaiten sopii. Aseita voi kantaa 2, käsiase ja yksi iso ase sekä voit halutessasi ottaa itsellesi yhden erikoisaseen jonka saat käyttöön jos sulla on matsin aikana kertynyt tarpeeksi "valuuttaa" millä ostaa kyseinen ase.

Mapit ovat erittäin toimivia ja järkeviä, missään ei tunnu olevan mitää turhaa tai turhia paikkoja. Tämä on ehdottomasti erittäin koukuttava moninpeli ja erittäin aliarvostettu sellainen. Alku voi olla shokki kun ei meinaa pärjätä ja kuolemia tulee, sekä vastustajia saa ampua melko huolellisesti että ne kaatuu. Kuitenkin kun hieman siihen perehtyy, alkaa homma sujuu.

Varmaa paljon muuta jäi kertomatta, suosittelen tutustumaan tähään vaikka aluksi saattaa vaikuttaa huonolta/vaikeelta. Ite aikoinaan päätin että en ees koske tähään, tai jos kosken niin just pari matsia. Kuinka kävikään sitten, Varmaan pari kk putkeen pelasin "max" levelille. Harmittamaan jäi kun siirryin ps4:lle ja tämä jäi taakse, onneksi nyt käsissää on remastered versio! 60FPS, paremmat raffat, sekä kaikki tähää asti julkastut DLC lisäosat!

Pelaa kuitenkin ensin yksinpeli läpi, siinä pääset hieman tutustumaan kontrolleihin ja muutenkin, hieno seikkailu edessä.
 
Vastaus: The Last Of Us

Olen nyt pelannut peliä Billin kaupunkiin saakka. Vaikutelma on ollut tähän asti todella positiivinen. Tämä on ensimmäinen pelikertani ja pelaan vaikea-tasolla. Ei kehtaa tuolla tasolla ruveta ramboilemaan, mutta kun edes hitusen käyttää päätään niin lootti riittää mainiosti. Varsinkin Billin kaupunki oli todellinen loottiparatiisi vaikeallakin tasolla. Peli muistuttaa melko paljon Metro-pelisarjaa. Yhden saman soundtrackin bongasin kuin Last Lightissa.

Mites trophyjen suhteen? Kun olen pelin pelannut loppuun vaikea-tasolla, niin saanko myös helppo-, ja normaali-tason trophyt? Ja tarkoittaako tuo +-merkki trophytiedoissa, että kun on pelannut uudestaan yksinpelin jommallakummalla vaikeimmista tasoista, niin saa ne +-merkillä varustetut trophyt?
 
Vastaus: The Last Of Us

Jep, kun pelaat vaikealla tasolla, niin saat pelin läpäistyäsi trophyt myös alemmista tasoista. Plus merkki tarkoittaa New Game+ pelimuotoa, jossa aloitat pelin alusta, mutta kaikki (?) keräämäsi tarvikkeet ja kehittämäsi taidot seuraavat mukana. Jos pelaat vaikealla tasolla, niin läpäistyäsi pelin on Vaikea+ tarjolla seuraavaan pelikertaan.

edit. Tähän hätään en muista tuon New Game+ :n trophy käytäntöä. Joku muu mahdollisesti täydentää?
 
Vastaus: The Last Of Us

Plus merkki tarkoittaa New Game+ pelimuotoa, jossa aloitat pelin alusta, mutta kaikki (?) keräämäsi tarvikkeet ja kehittämäsi taidot seuraavat mukana.

Aseiden päivitykset ja Joelin taidot seuraavat mukana, mutta tarvikkeet ja aseet täytyy kerätä uudestaan.
 
Aseiden päivitykset ja Joelin taidot seuraavat mukana, mutta tarvikkeet ja aseet täytyy kerätä uudestaan.

Kiitokset korjauksesta. On tosiaan itsellä vielä New Game+ aloittamatta, joten täyttä varmuutta ei muodosta ollut. Onneksi edes osittain osuin oikeaan.
 
Vastaus: The Last Of Us

Nyt PS4:sella peli läpi vedetty kerran, tämä täytyy ehdottomasti kokea uudelleen plus pelin muodossa, joutuuko muuten kaikki kirjeet ja riipukset kerään uudelleen vai onko ne vain jäljellä jotka jäi ensimmäiseltä kerralta keräämättä? Ensin plus läpivetoa tarvii ehdottomasti pelata tuo Left behind, kun se on kokematta edelliseltä sukupolveltakin. Peliä täytyy sen verran kehua että on tämä todellinen mestari teos ja toivottavasti jatko osa tulisi nopeasti :D. Pelissä kolahtaa itselle pelattavuus, juoni/tarina, grafiikat ja todella koukuttavaa tutkia paikkoja ja lähestyä taisteluja erillaisin keinoin.
 
Vastaus: The Last Of Us

Kyllä, peli on vuoden vanha. Kuitenkin näin vuosi myöhemmin peli on ja tuntui edelleen yhtä hyvältä kun vuosi sitten, jopa paremmalta! Sen kunniaksi oli pakko tehdä tästä lyhyt traileri.

Video:

[video=youtube;enPYeIGargA]https://www.youtube.com/watch?v=enPYeIGargA&index=1&list=UUtQcBDR6OMvazTGTTqm8RJA[/video]
 
Vastaus: The Last Of Us

Kuinka moni täällä on pelannut, pääsyt läpi ym jne Grounded Mode vaikeusasteella? Siinä meinaan Survior vaikeusaste tuntuu easy modelta. En tiie miten oon tähää asti pärjännyt, mut lähes aina aseessa on se yks panos ja jos oikee hyvin on käyny niin toisessa aseessa se toinen ammo. Tässä pitää jo oikeesti miettiä ja hiippailu on sun paras ystävä.

Healthbar hudia ei näy ollenkaan, asepanokset näkee vain jos meet siihen ristiohjain valikkoon. Tässä jo alkaa olee oikeesti selviytymisen meininkiä maailmanlopun maisemissa, kun saa oikee kunnolla kärvistellä että selviää. Monet paikat jos suinkin mahdollista, olen hiippailut läpi ilman ampumista koska totesin että ei vaan voi pärjätä jotain isoja laumoja vastaan aseessa se yksi panos.

Hermotki tietenki välillä menee, koska eihän tässä ole mitään väli checkpointteja. Kuolet--> palaat alkuun ja ei muuta ku uusi yritys. Jos tykkäät kärvistellä ja haluat oikeesti sen oikean selvitymisen meininki fiiliksen, pelaa grounded mode vaikeusasteella.
 
Vastaus: The Last Of Us

Tuli tossa tosiaan lätkittyä ps4:n remastered läpi ja kyllähän pelistä positiivinen kuva jäi. Ensimmäistä kertaa pääsi kunnolla ihailemaan pelin ulkoasua, mitä nyt leikkarilla jonkun verran on tullut pelailtua. Tarina on täyttä ässää ja kyllähän jo pelkästään sen takia tämä on niitä pelejä, joita voi suositella kaikille pelattavaksi. Pelattavuus tottakai sulavuuden takia on pelissä myös huipussaan.

Pientä epämukavuusaluetta pelistä silti löytyi ja se ei ollut ihan täyttä nautintoa. Nimenomaan pelissä miltein kokoajan teemana on hiippailla löysät puntissa eteenpäin. Ei oikein itselle tuota mielihyvää tuommoinen kiusallinen fiilis kokoajan pelatessa. Lähinnä helpotus oli jos (ja kun) tuli huomatuksi ja pääsi lahtaamaan jengiä tutulla ja turvallisella räiskinnällä. Ampumiseen riitti panokset enemmän kuin hyvin normaalilla vaikeustasolla. Pelin toki aloitin vaikealla, mutta eihän siinä mennyt kuin pää jumiin hiippailuhommissa.
 
Vastaus: The Last Of Us

Itsekin aloitin pari päivää sitten Remastered-version pelaamisen Groundedilla. Välillä meinaa hermo mennä checkpointtien puutteen takia, mutta muuten tykkään kyllä erittäin paljon. Ainoa keino selviytyä on täydellinen hiippailu ja jos vahingossa tulee töpeksittyä, niillä kahdella jäljellä olevalla panoksella on sitten parasta osua päähän :D
Tulin tässä miettineeksi, että onkohan tällä vaikeusasteella mahdollista avata kaikkia noita shiveillä avattavia ovia? Jokaisen nurkan olen koittanut käydä läpi, ellei edessä ole ollut clicker-armeijaa, mutta silti ei ole ollut mitään mahdollisuuksia avata kaikkia ovia.
 
Ylös Bottom