Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mullakin jo reilusti yli tuon 65 tunnin, mutta kartta on sentään kokonaan auki. Ei vain meinaa löytää kunnon aseita, joten turha mennä mihinkään tehtävään.

Pienemmät sivutehtävät taas on vähän sellaisia "etsi 11 muistoa" tyyppisiä, joita ei oikein jaksais.

Edit: eipä kauaa jaksanut tuota ylläolevaa videota katsoa, kun näki miten yrittää pelata. Hakkaa kilpeen kokoajan -> rikkoutuu helpommin ja toisekseen ei yritä tehdä hidastus iskuja -> paljon enemmän damages. Sen lisäksi pelin alun aseet ei kest yhtän mitään.

Juuri vedin yhdellä ja samalla aseella toista tuntia, tehden jopa yhden tehtävän missä tapettiin 600 damagen vihollisia 6-7kpl, eikä tullut edes tuota ilmoitusta et ois menossa rikki.
Tässä on hajonnut viimeisen 15 pelitunnin aikana yksi soihtu, kun sillä huitosin. Muutoin vaihtuvuus aseissa sitä luokkaa, ettei ole ongelmaa ollut.

Se on ihan totta, että tuon hajoamisen herkkyyttä täytyisi säätää, kyllä ne lähtökohtaisesti liian herkästi hajoaa, mutta mekaniikkana tuo on loistava ja tälläisenäänkin se ei ala ärsyttämään, jos et hakkaa päätä (asetta) siihen seinään (kilpeen).
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mullakin jo reilusti yli tuon 65 tunnin, mutta kartta on sentään kokonaan auki. Ei vain meinaa löytää kunnon aseita, joten turha mennä mihinkään tehtävään.

Juuri vedin yhdellä ja samalla aseella toista tuntia, tehden jopa yhden tehtävän missä tapettiin 600 damagen vihollisia 6-7kpl, eikä tullut edes tuota ilmoitusta et ois menossa rikki.
Tässä on hajonnut viimeisen 15 pelitunnin aikana yksi soihtu, kun sillä huitosin. Muutoin vaihtuvuus aseissa sitä luokkaa, ettei ole ongelmaa ollut.

Se on ihan totta, että tuon hajoamisen herkkyyttä täytyisi säätää, kyllä ne lähtökohtaisesti liian herkästi hajoaa, mutta mekaniikkana tuo on loistava ja tälläisenäänkin se ei ala ärsyttämään, jos et hakkaa päätä (asetta) siihen seinään (kilpeen).

Tiedätkös, sinulla tulee nyt vähän ristiriitaisia viestejä sen suhteen, miten hyvin tuo asejärjestelmä toimii edes sinulla itselläsi. ;)
 
Öö mikä on ristiriitaista? Se että en ole niin tyhmä et lähden 15:sta aseella vihollisen kimppuun joka vaatii 45:n aseen? Tottakai ne aseet hajoaa jos lähden soihdulla loppupahista vastaan..

Se etten löydä 45:n asetta ei johdu siitä että ne hajoaa, vaan siitä etten löydä niitä.

Ja tuossa pelin alussahan ne hajoaa liian nopeasti joten olisi sitä hyvä säätää kestävämmäksi. Pelin alussa se ongelma vain korostuu sen vuoksi, ettei porukka osaa sitä taistelua, joka sitten hajoittaa entistä nopeammin.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tässä ihan hyvä arvostelu:
Dome
Arvostelu: Legend of Zelda: Breath of the Wild on ehkä vuoden 2017 paras peli
https://muropaketti.com/dome/peli/a...vuoden-paras-peli/?shared=307657-5c8e493a-500

Kaikista pikku puutteista, tai pelin loistavuuksista tärkeämpää on tämä, joka pätee myös minuun:
Vaikka pelasin arvostelua varten The Legend of Zelda: Breath of the Wildia hirmuisen pitkissä pätkissä, kyllästyminen ei ollut edes lähellä. Päinvastoin. _Kun en pelannut Zeldaa, halusin pelata Zeldaa. Ajattelin Zeldaa._
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ja tuossa pelin alussahan ne hajoaa liian nopeasti joten olisi sitä hyvä säätää kestävämmäksi. Pelin alussa se ongelma vain korostuu sen vuoksi, ettei porukka osaa sitä taistelua, joka sitten hajoittaa entistä nopeammin.

Öhöm. Luulitko nyt siis ihan oikeasti, että Jim Sterling teki tuon videon pelkästään parin tunnin pelaamisen jälkeen? Ja sen aikaisemman arvostelun?

Ja luuletko oikeasti, että pelaajia ärsyttää tuo aseiden hajoaminen vain alussa?

Menikö sinulta ohitse tuossa videossa kohta, jossa Jim sanoo videon Zelda-kuvamateriaalin olevan "B-materiaalia", kun oli niin kova kiire tulla kiistämään väitteet videosta jota et edes katsonut etkä kuunnellut? :D

Tässä on Jimiltä viikko aikaisemmin julkaistu video, jossa hän on jo hyvin pitkällä pelissä:



Zelda-osio alkaa noin kahdeksan minuutin kohdalta.

Niin että ihan vinkiksi: tuo uudessa videossa ollut kuvamateriaali pelin alkupuolelta ei edusta Jimin pelitilannetta Zeldassa. :rolleyes:

Öö mikä on ristiriitaista? Se että en ole niin tyhmä et lähden 15:sta aseella vihollisen kimppuun joka vaatii 45:n aseen? Tottakai ne aseet hajoaa jos lähden soihdulla loppupahista vastaan..

Miten ihmeessä sinulla ylipäänsä on tallessa pelkästään jotain 15:n aseita jos olet pelannut noin pitkään? Mihin olet ne paremmat aseesi hukannut? :D
 
Mulle on ihan sama missä vaiheessa peliä menee, mutta jos ei osaa pelata, ei se ole multa pois. Miksi mä sellaista videota jaksaisin katsella.

Tietyt aseet sopii tietyille viholliselle ja kestää sen vuoksi paremmin tietyssä taistelussa.
Väärä ase rikkoutuu helpommin.
Iso syy on myös juuri se, että yrittää vain hakata vastustajan puolistukseen. Aseet kestää paljon paremmin kun niitä käyttää oikein. (Ja juu, itsekään en osaa niitä vielä kovin montaa eri yhdistelmää)

Ja kuten sanoinkin, niin kyllä sitä hiukan täytyisi muuttaa, mutta ideana tuo on loistava, eikä oikein käytettynä vie peli-iloa pätkääkään.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mulle on ihan sama missä vaiheessa peliä menee, mutta jos ei osaa pelata, ei se ole multa pois. Miksi mä sellaista videota jaksaisin katsella.

:D

Et vieläkään tajunnut. Videossa näytetty kuvamateriaali on täytemateriaalia. Videon pointtina on se, mitä Jim sanoo. Ei se näytettävä kuvamateriaali. Oletko koskaan oikeasti katsonut pelejä käsitteleviä videoita?

Lisäksi videon loppupuoli sopisi sinulle erityisen hyvin. Siinä puhutaan fanipojista, jotka sokeasti ryntäävät puolustamaan Zeldaa ilman että argumenteissa olisi enää mitään järkeä.

Etkä vieläkään vastannut, miten itse olet saanut ne paremmat aseesi rikki tuolla väitetyllä peliajallasi. Kertomasi ei nyt vaan täsmää.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

No jos nyt lähdetään siitä, että tutustuin koko Zelda sarjaan ekan kerran syksyllä ja takana kolmea muuta Zelda peliä yhteensä niin paljon, kuin nyt yhteensä BotWia. Niin en ymmärrä miten musta tulee sen perusteella fanipoika. Kaikenlisäksi kun en lähtökohtaisesti tykkää roolipeleistä, tai mistään örkki, taika, zombi jne systeemeistä. Eli olen aikalailla harvinaisen kaukana Zelda fanipojasta. Tämä kyseinen Zelda vain nyt sattuu olemaan niin hyvä peli, että jostain syystä se nappaa mukaansa, vaikka genre ei yleisesti kiinnosta. Et aina kaiken ei tarvi heti Nintendon kohdalla olla fanipoikailua.. sulle kun ei näytä olevan vaihtoehtoja. Joko olet fanipoika, tai vihaaja. Mitään siltä väliltä ei voi olla. Olen tämän aika monta kertaa sanonutkin. Olen avoimesti fanipoika...Sonyn fanipoika.

Ja sit toisekseen. Etkö ihan oikeasti osaa lukea...kun en löydä niitä parempia aseita. Olen tasan kaksi asetta löytänyt, jotka on yli 40:nen tasoisia. Tyhmänä käytin niitä alkuun jokaikisessä taistelussa, niin tottakai ne hajosi. En ole mielestäni väittänyt niiden kestävän loputtomiin, vaan huomattavasti paremmin kuin noissa videoissa.

Enkä ole juuri muuta tehnyt kuin kerännyt ruokaa ja availlut karttaa ja etsinyt shrinejä. Muutamia sivutehtäviä tehnyt. Olen nauttinut pelistä, en edennyt siinä.

Sit kun lopulta aseet hajoaa, ole saattanut mennä sinne aloitus alueen liepeille ja ottanut sieltä vastaantulevia heikompia aseita.

Tänään sain kaksi asetta, jotka oli sentään 36:ia, mutta yleisesti nuo mitä eteen tulee on 15-25 ja ei niillä pahemmin damagea tehdä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ylireagoivat fanipojat on aina naurettavia ja typeriä, mutta jotenkin vähän huvittaa tämän pelin suhteen se keskustelu, että puolustelevatko fanipojat peliä, jolle 87 kriitikkoa on antanut keskiarvoksi 97. Eiköhän kyse ole pelaamisen merkkipaalusta, riippumatta siitä onko fanipoika vai ei. Merkkipaalu josta kaikkien ei toki tarvitse pitää, ja jossa varmasti on jotain epätäydellistä, niinkuin kaikessa taiteessa.

No joo, ei kai maailmassa ole yhtäkään asiaa josta internetväki ei saisi tapeltua, joten mikäs siinä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Jos aseiden hajoaminen on ongelma, niin kannattaa tehdä näin: ostaa Hateno kylässä olevan talon kaikilla mausteilla ja laittaa sitten parhaimmat aseet seinän koristeeksi pahempia päiviä odottamaan. Lisäksi niitä maastossa olevia aseitahan voi farmata, kuten myös örrimörreiltä, jotka tarpeeksi kivannäköistä asetta pitelee.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Eiköhän kyse ole pelaamisen merkkipaalusta, riippumatta siitä onko fanipoika vai ei. Merkkipaalu josta kaikkien ei toki tarvitse pitää, ja jossa varmasti on jotain epätäydellistä, niinkuin kaikessa taiteessa.

Ei tämä minusta mikään "merkkipaalu" ole. Sarjalle itselleen Breath of the Wild on edistysaskel, mutta pelien laajemmassa skaalassa ei kuitenkaan mikään erityistapaus. Hyvä peli, mutta siihen se jääkin. Ei tuossa ole tullut mitään todellisia "vau"-hetkiä, eikä tuo pelillisesti tee mitään erityisen ihmeellistä. Siellä on vaan pohjalla se Zelda-sarjan myytos ja pelattavuus, joka on kuitenkin laadukasta. Nintendo-fanit vaan tapaavat hypettää Zeldan taivaisiin, ja arvostelijatkin tapaavat lätkäistä Zeldalle säännönmukaisesti pari numeroa liian korkean arvosanan, ihan vaan kun se on nyt Zelda.

Olen tuossa pelatessa miettinyt, että mistä tämä Zelda tullaan mahdollisesti muistamaan, enkä ole keksinyt hirveästi vastauksia. Se oli uusi Zelda-peli Wii U:lle ja Switchille, entistä laajemmalla avoimella maailmalla ja tuunatulla fysiikkamoottorilla? No kiva. Mitä siinä oli oikeasti mullistavaa ja mieleenpainuvaa? Öö...
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Kerro toki avoimen maailman peli jossa esim fysiikat ja maailman reagointi säähän jne toimisi edes lähes samalla tavalla. Tai peli joka mahdollistaa jokaikiseen rakennukseen pääsyn, kiipeilyn ihan minne vain.

Mieluusti vaikka ps4:lle, sillä tämän tyyppinen peli kiinnostaa kyllä erittöin paljon. Esim Skyrim on hyvä peli, mutta maailma on vain staattinen paikka, jossa esim vuorille johtaa yleensä tasan yksi tie. Eli avoin maailma ei olekaan avoin.

En yhtään ihmettele jos tämän tyyppinen peli ei iske kaikkiin, mutta ei se peliä huonommaksi tee. Itse ajattelen GTA V:sta samalla tavalla. Omasta mielestä ehkä seiskan peli ja paras asia on tekninen toimivuus, muuten kaukana kympistä. Maailma tuntuu olevan eri mieltä asiasta.

Kerro toki samalla omasta pelimaustasi, et mikä peli on 9, tai jopa kympin arvoinen ja mikä siinä sen aiheuttaa?

Vaikka pidänkin tällä hetkellä tätä ehkä kaikkien aikojen parhaana pelinä, niin ei tämä missään nimessä kympin peli ole, mutta mun kriteereillä 9,5 on jo sellainen arvosana mihin ei voi mikään peli koskaan edes päästä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Voisikohan tuo kinastelu jatkua jossain muualla? Olisi mukava lukea keskustelua itse pelistä, eikä jatkuvaa tappelua ties mistä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Voisikohan tuo kinastelu jatkua jossain muualla? Olisi mukava lukea keskustelua itse pelistä, eikä jatkuvaa tappelua ties mistä.

Ei ollut tarkoitus kinata, vaan ihan oikeasti kelpaisi Ps4 puolelle vastaava peli jossa moni asia toimisi yhtä hyvin kuin tässä ja kyseisen herran mielestä sellaisia on, niin vinkit kelpaa kyllä, niin saisi osteltua uutta pelattavaa.

Mutta itse aiheeseen.
Siellä vuorilla on sellainen:
lumen seassa jäältä näyttävä lohkare, joka yks kaks nousee ja tuleekin erittäin isokokoinen vihollinen.

Yritin sitä pomminuolilla ampua ja se muuttui vaik mustaksi, eli se jää suli ympäriltä, mutta ei se damagea ottanut vaikka pommitus jatkui pomminuolien kanssa.

Eli miten se kuuluu tappaa?
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Kerro toki avoimen maailman peli jossa esim fysiikat ja maailman reagointi säähän jne toimisi edes lähes samalla tavalla. Tai peli joka mahdollistaa jokaikiseen rakennukseen pääsyn, kiipeilyn ihan minne vain.

Jos nyt tarkoitat jotain sellaisia efektejä että jäänuoli viilentää kuumalla ilmalla niin ei, en tiedä muita pelejä joissa jäänuoli viilentää kuumalla ilmalla. Se on kuitenkin ihan täysin yhdentekevää.

Etkö itse huomaa, miten rajoitettu tuo Breath of the Wildin maailma on? Niitä perhanan vuoria on ihan joka puolella, ihan kuin Ocarina of Timessa. Toki Link pystyy kiipeämään niitä maagisilla Hämähäkkimies-voimillaan, mutta ei se muuta sitä seikkaa että ne ovat ihan konkreettisia esteitä. Sitten ne pitkät tyhjät vuoristosolat, latausoptimoijan parhaat ystävät.

Lisäksi se laaja maailma ja kohteiden etäisyydet itsessään ovat rajoite. Betonikäytävän sijaan juostaan ruohoniityllä, mutta yhtälailla ne pitkät etäisyydet merkittävien kohteiden välillä luovat illuusiota yhtenäisestä maailmasta pelaajan ajan kustannuksella. Link saa hölkätä tai riippuliitää pitkiä matkoja ihan vain että ei olisi muita resursseja vaativia kohteita samassa ympäristössä.

Ja ainakin minulle on muistaakseni tullut vastaan rakennuksia, joihin ei ole päässyt sisälle.

Ja sellainen täyden kympin peli? Wii Sports. Siinä tuli oikeasti lukemattomia "vau"-hetkiä. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Niin eli et tykkää mistään avoimen maailman pelistä? Olisi aika tympeä jos maailma olisi esim pelkkä aloitusalue. Kaikki sullottu siihen, eikä turhia korkeuseroja.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Jos nyt tarkoitat jotain sellaisia efektejä että jäänuoli viilentää kuumalla ilmalla niin ei, en tiedä muita pelejä joissa jäänuoli viilentää kuumalla ilmalla. Se on kuitenkin ihan täysin yhdentekevää.

Etkö itse huomaa, miten rajoitettu tuo Breath of the Wildin maailma on? Niitä perhanan vuoria on ihan joka puolella, ihan kuin Ocarina of Timessa. Toki Link pystyy kiipeämään niitä maagisilla Hämähäkkimies-voimillaan, mutta ei se muuta sitä seikkaa että ne ovat ihan konkreettisia esteitä. Sitten ne pitkät tyhjät vuoristosolat, latausoptimoijan parhaat ystävät.

Lisäksi se laaja maailma ja kohteiden etäisyydet itsessään ovat rajoite. Betonikäytävän sijaan juostaan ruohoniityllä, mutta yhtälailla ne pitkät etäisyydet merkittävien kohteiden välillä luovat illuusiota yhtenäisestä maailmasta pelaajan ajan kustannuksella. Link saa hölkätä tai riippuliitää pitkiä matkoja ihan vain että ei olisi muita resursseja vaativia kohteita samassa ympäristössä.

Ja ainakin minulle on muistaakseni tullut vastaan rakennuksia, joihin ei ole päässyt sisälle.

Ja sellainen täyden kympin peli? Wii Sports. Siinä tuli oikeasti lukemattomia "vau"-hetkiä. :)

Mitä ihmettä yrität selittää? Maailma on rajoitettu vaikka se on avoin ja vapaa? Joka rakennukseen pääsee sisälle mutta rajoite se vissiin on sekin? "...ei se muuta sitä seikkaa, että ne ovat ihan konkreettisia esteitä" Öööö niin mitä? Ai vuori on este vai? Kyyllä se minusta on sitä ihan oikeassakin elämässä. :D Ja että maailma on sen takia valtava ja yhdenmukainen mukanen, jotta saadaan resurssin käyttöä pienemmäksi? Siis mitä helvettiä mää oikeen luen...

Maailma on iso ja yhdenmukainen, jotta se tuntuu siltä satumaalta miltä se nyt tuntuu. Eikä joka paikan tarvitsekkaan olla täynnä kyliä ja npc hahmoja, jotta tuo maailma tuntuu elävältä ja kiinnostavalta. Pitkään ei tarvitse juosta mihinkään suuntaan, että tuosta löytyy jotain kiinnostavaa koluttavaa. Tuon pelin seikkailufiilis ei olisi lähelläkään tuota jos maailma ei olisi tuollainen, kuin se nyt on. Tarvitaan myös sitä tyhjää tilaa, että Hatelo ja Kakariko Villagen kaltaiset paikat tuntuvat merkityksellisiltä.

Enkä kyllä pysty allekirjoittamaan alkuunkaan, ettei tässä pelissä ole mitään uutta tai ihmeellistä mitä ei olisi nähty jo aiemminkin. Niinkuin muutkin ovat sanoneet niin mikään open world peli tähän mennessä ei ole tuntunut näin analogiselta ja eläväiseltä. Kovin tuntuu Horizonkin staattiselta alueelta tämän pelin jälkeen vaikka hieno peli onkin. Kiipeäminen jokaisella pinnalla on myös sellaista mitä ei koskaan ole tehty muissa tämän kokoluokan open world peleissä eikä sen vaikutusta voi kyllä vähätellä yhtään, sillä se avaa niin valtavasti tuota peliä ja sen maailmaa. Lisäksi tuo maailma antaa niin käsin tehdyn kuvan jokaisesta alueestaan, kuin vain voi eikä vastaavanlaista ole tullut missään vielä vastaan. Tämä avoimuus näkyy myös muissa asioissa, kuin itse maailmassa. Jopa pelin tarina on "avoin". Missä open world pelissä voit käytännössä saman tien kävellä loppupomon oven taakse ja haastaa kaverin?

Minä myönnän olevani kovimman luokan Zelda fani, ei siinä, Ocarina of Time on tätä ennen ollut paras peli mitä olen pelannut mutta aika naurettavaa on väittää tyyliin "eihän tämä nyt ole kummoinen peli muille, kuin Zelda faneille ja arvostelijoille vain siksi, kun on Zelda". Tuon kaltaiset kommentit on lähinnä puhdasta trollausta. Jos ei itse tässä näe mitään erikoista niin se on toki täysin ok mutta muiden suulla ei kuitenkaan kannata lähteä puhumaan. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ensimmäistä kertaa sitä toivoisi tännekin foorumille ignore-nappulaa tietylle käyttäjälle. Ei vaan jaksaisi ketjusta toiseen tuota jankkausta.

Peliä takana 40h ja melkein uskallan sanoa että iskee kovempaa kuin mikään muu aiemmin. Ennen julkaisua mietin mielessäni että toivottavasti olisi edes lähes niin hyvä mitä Witcher 3 oli. No, nyt voin jo sanoa että ohi mentiin :)

Kartasta avattu semmoinen 1/3 ja
Divine Beasteja 1/4. Joka oli Zora's Domainissa. Juuri saavuin Goron cityyn toista "metsästämään".
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ensimmäistä kertaa sitä toivoisi tännekin foorumille ignore-nappulaa tietylle käyttäjälle. Ei vaan jaksaisi ketjusta toiseen tuota jankkausta.
Klikkaa nimimerkkiä, näpäytä Näytä profiili ja lopuksi vielä Lisää hylkiölistalle.
 
Ylös Bottom