Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tjaa, minusta tuntuu, että ympärillä nykyy horisontissa koko ajan jotain kiinnostavaa, minne tekee mieli poiketa. Lähes aina noista kohteista myös löytyy jotain vähemmän tai enemmän kivaa. Jos juoksee quest markerilta toiselle, niin varmaan onkin puuduttavaa. Mitä tulee maailman tyhjyyteen, niin se nimenomaan luo merkitystä niille tapahtumille, mitä eteen lopulta tulee. Oikeastaan huvittavaa, kun monessa avoimen maailman pelissä kaikki pöpeliköt kuhisee kaneja, hirviä, possuja sun muita öttiäisiä. Tulee melko keinotekoinen fiilis.

Tiivistääkseni, mikä tästä tekee niin hyvän pelin, lainaan Mahewcoroa:

Mahewcoro sanoi:
Siellä on vaan pohjalla se Zelda-sarjan myytos ja pelattavuus, joka on kuitenkin laadukasta

Se oli uusi Zelda-peli Wii U:lle ja Switchille, entistä laajemmalla avoimella maailmalla ja tuunatulla fysiikkamoottorilla

Ei sitä kai 9 peliin sen kummempaa tarvitse. Onko tämä sitten "merkkipaalu" tai 9,5:n peli? Riippuu varmaan aika pitkälti omista pelimieltymyksistä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Käykäähän katsomassa YouTubesta videogamedunkeyn Legend of Zelda: Donkey Breath. Ei tätäkään peliä tarvitse liian vakavasti ottaa. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ei ole pahemmin aiemmat zeldat iskeneet, mutta tästä tuli nyt kerta heitolla meidän koko perheen suosikkipeli switchin tullessa talouteen. Tunnelma ja ohjattavuus on kunnossa ja maailma on oikeasti elävä paikka jossa tekee tosiaan aina mieli käydä vielä katsomassa "yksi juttu" ja sitten huomaakin taas pelailleensa koko illan :D

Kiipeillä voi kaikkialle jonne "kunto" vaan riittää ja muuttuvat säätilat tuovat mukavaa vaihtelua tilanteisiin (esim. Sateella kiipeily kalliolla ei vaan tuppaa onnistumaan). Illalla meidän koko pesue istahtaa sohvalle ja matkaa Hyrulen linnaan kokeilemaan jokos saataisiin pääpahis kukistettua.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tämä uusi Zelda on kyllä merkkipaalu sanan varsinaisessa merkityksessä, sellainen mihin mihin muita genren pelejä tullaan vertaamaan vielä pitkään. Suorastaan uskomatonta miten hiottu näin laaja peli voikaan olla, vieläpä ollen niin paljon enemmän kuin osiensa summa. Hämmentävän hyvä suoritus pelin tekijöiltä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tämä uusi Zelda on kyllä merkkipaalu sanan varsinaisessa merkityksessä, sellainen mihin mihin muita genren pelejä tullaan vertaamaan vielä pitkään. Suorastaan uskomatonta miten hiottu näin laaja peli voikaan olla, vieläpä ollen niin paljon enemmän kuin osiensa summa. Hämmentävän hyvä suoritus pelin tekijöiltä.
En ymmärrä miten tämä on näin täydellinen ja on Nintendon ensimmäinen open world -peli. Odotin että seuraava Zelda voisi olla tätä luokkaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Eilen illalla tuli ensimmäinen kunnollinen frame droppi - tai ennemminkin stoppi, peli kun pysähtyi pari kertaa ihan täysin. Jännää sikäli että tappelin yhtä vihollista vastaan tulimiekalla. Olen otellut aiemmin useampiakin vastaan ilman mitään ongelmia.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Eilen illalla tuli ensimmäinen kunnollinen frame droppi - tai ennemminkin stoppi, peli kun pysähtyi pari kertaa ihan täysin. Jännää sikäli että tappelin yhtä vihollista vastaan tulimiekalla. Olen otellut aiemmin useampiakin vastaan ilman mitään ongelmia.

Itse olin eilen reissussa ja teki samaa. Peli jäätyi 2-3 erillistä kertaa ihan täysin.

Jossainhan luki, että WLAN aiheuttais nuo dropit, joten voihan se olla et mulla yritti WLAN verkkoa etsiä juuri noissa hetkissä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Itse olin eilen reissussa ja teki samaa. Peli jäätyi 2-3 erillistä kertaa ihan täysin.

Googlella selvisi että muillakin on liittynyt syystä tai toisesta Moblinien kanssa taisteluun - kuten myös minulla. Siis niiden hujoppien.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tämä uusi Zelda on kyllä merkkipaalu sanan varsinaisessa merkityksessä, sellainen mihin mihin muita genren pelejä tullaan vertaamaan vielä pitkään. Suorastaan uskomatonta miten hiottu näin laaja peli voikaan olla, vieläpä ollen niin paljon enemmän kuin osiensa summa. Hämmentävän hyvä suoritus pelin tekijöiltä.

Tuohan on jo alunperin julkaistu WiiU:lle joten tämä switchversio on mun mielestä re-make joten mikä merkkipaalu se sellainen Switchille voi muka olla, heh!
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tuohan on jo alunperin julkaistu WiiU:lle joten tämä switchversio on mun mielestä re-make joten mikä merkkipaalu se sellainen Switchille voi muka olla, heh!
Wii u:llehan tämä julkaistiin samana päivänä ku switchille.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Saako tuota "Tap here to play on the Wii U Gamepad only" -tekstiä mitenkään pois, kun pelaa tv:n kautta käyttäen gamepadia ohjaimena?
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mun kaveri sanoi, että Switchversio on re-make. Pitää tarkistaa siltä vielä asia, että onko tosiaan näin.

Se on aivan sama mitä kaverisi sanoo. Se ei tee Switch-versiosta remakea. Switch- ja Wii U-versiot ilmestyivät samana päivänä. Kyllä, pelin kehitys aloitettiin ensin Wii U:lla ja Switch-versio tuli mukaan myöhemmin, mutta ei se tee Switch-versiosta remakea. Herranen aika.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mun kaveri sanoi, että Switchversio on re-make. Pitää tarkistaa siltä vielä asia, että onko tosiaan näin.

Eikös re-make yleensä tarkoita uudistettua versiota, joka julkaistaan selvästi alkuperäisen jälkeen? Sen sijaan Switch-versio on tietynlainen käännös Wii U -versiosta eli pelimaailman termein porttaus. Wii U:llehan tätä peliä alettiin alunperin tekemään ja Switch-jutut tuli myöhemmin.

Asiasta toiseen, näin Wii U -version omistajana, tuli vihdoin koettua ensimmäinen selkeä frame drop -ilmiö, kun pääsin Kakarikoon asti (tuolloin oli vielä pimeää ja sateista). Jokainen saa toki tehdä rahoillaan, mitä lystää, mutta aika järkyttävää, jos moisen hidastelun välttäminen (toki Switchin Dock-tilassakin sitä on, joskin hitusen lievempänä) koetaan 400-700 EUR arvoiseksi (toki Switchin voi ostaa muistakin syistä jo tässä vaiheessa): hidastelua ei tapahtunut tärkeissä kohdissa (ellei kylän kaduilla juoksentelu ole tärkeä kohta) ja se ei ollut missään nimessä niin pahaa, että kaikki sulavuus olisi tipotiessään. En toki pistäisi pahaksi, jos ko. hidastelua ei olisi, mutta minun silmissäni (enkä tarkastele asiaa Zelda-lasit päässä) tuo edustaa niin lievää ongelmaa, ettei se himmennä sitä fantastista pelikokemusta, minkä tämä peli on jo tähän mennessä antanut, tippaakaan.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Eikös re-make yleensä tarkoita uudistettua versiota, joka julkaistaan selvästi alkuperäisen jälkeen? Sen sijaan Switch-versio on tietynlainen käännös Wii U -versiosta eli pelimaailman termein porttaus. Wii U:llehan tätä peliä alettiin alunperin tekemään ja Switch-jutut tuli myöhemmin.

Asiasta toiseen, näin Wii U -version omistajana, tuli vihdoin koettua ensimmäinen selkeä frame drop -ilmiö, kun pääsin Kakarikoon asti (tuolloin oli vielä pimeää ja sateista). Jokainen saa toki tehdä rahoillaan, mitä lystää, mutta aika järkyttävää, jos moisen hidastelun välttäminen (toki Switchin Dock-tilassakin sitä on, joskin hitusen lievempänä) koetaan 400-700 EUR arvoiseksi (toki Switchin voi ostaa muistakin syistä jo tässä vaiheessa): hidastelua ei tapahtunut tärkeissä kohdissa (ellei kylän kaduilla juoksentelu ole tärkeä kohta) ja se ei ollut missään nimessä niin pahaa, että kaikki sulavuus olisi tipotiessään. En toki pistäisi pahaksi, jos ko. hidastelua ei olisi, mutta minun silmissäni (enkä tarkastele asiaa Zelda-lasit päässä) tuo edustaa niin lievää ongelmaa, ettei se himmennä sitä fantastista pelikokemusta, minkä tämä peli on jo tähän mennessä antanut, tippaakaan.
Kumpaakin versioita pelanneena, on Switch versio selvästi mukavampi pelata, vähemmän hyytymistä, paremmat äänet ja paremman näköinen. Wii U tulee useasti paikkoja jossa fps droppaa niin alas että haittaa pelamista. Kakarikko on vasta se ensimmäinen paikka jossa hyytyy pahasti.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Kumpaakin versioita pelanneena, on Switch versio selvästi mukavampi pelata, vähemmän hyytymistä, paremmat äänet ja paremman näköinen. Wii U tulee useasti paikkoja jossa fps droppaa niin alas että haittaa pelamista. Kakarikko on vasta se ensimmäinen paikka jossa hyytyy pahasti.
Allekirjoitan. Ero on suuri mutta Wii U -versiota pelaa toki ihan täysin.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

WiiU-versiossa pääsin juuri Kakariko Villageen ja tuolla kyllä tosiaan ruudunpäivitys kyykkää melko pahasti. Muuten tähän asti pyörinyt aika hyvin, eikä mitään suurempia ongelmia ole ilmennyt. Grafiikaltaan on kyllä todella nätti WiiU-peliksi.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Noihin aikaisempiin keskusteluihin viitaten, ainakin Hatenasta löytyy paljon suljettuja "rakennuksia". Saa mennä tutkimaan. :)

Itse näin Wii U -versiossa ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa pientä ruudunpäivitystutinaa, kun oli intensiivinen tilanne
Faron
-alueella. Muutoin on pelittänyt erittäin luistavasti.

Ei sitä kai 9 peliin sen kummempaa tarvitse. Onko tämä sitten "merkkipaalu" tai 9,5:n peli? Riippuu varmaan aika pitkälti omista pelimieltymyksistä.

Kyllä minä pelatessa näen tuossa myös aika paljon parantamisen varaa. Breath of Wild voisi hyötyä erittäin paljon "Majora's Mask"-tyylisestä käsittelystä. Nyt on toimiva pelimoottori alla, hiotaan sitä vähän ja valjastetaan se enemmän kaavasta poikkeavan pelikokemuksen luomiseen. Breath of the Wildissa on nyt saatu se pelimoottorin enempi esittely pois alta, tästä olisi hyvä jatkaa pikemmin kuin 5 vuoden päästä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Noihin aikaisempiin keskusteluihin viitaten, ainakin Hatenasta löytyy paljon suljettuja "rakennuksia". Saa mennä tutkimaan. :)
Pakkohan se oli peli avata pelkästään tän takia. Täytyy sanoa etten löytänyt, kun järjestäen kävin jokaisen vastaantulevan talon ja tuulimyllyn läpi ja jokaiseen pääsi sisälle, jopa pihavajoihin.

Kerro hieman tarkempi tuntomerkkejä. Juuri eilen katsoin pelin teon dokumentti pätkät ja siinäkin sanoivat, että heille oli tärkeää, että jokaiseen rakennukseen pääsee myös sisälle saumattomasti ilman lataustaukoja.
Mutta jos siellä nyt muutama rakennus onkin mihin ei pääse, niin ei se kyllä muuta alkuperäistä pointtia yhtään mihinkään. Lisätään sitten vain lainausmerkit kaikki sanan ympärille. Mut kerro toki, koska 70h jälkeen en itse ole törmännyt noihin taloihin, niin haluan itsekin nähdä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

85 shrinea läpäisty. Kolme muuta olen löytänyt, mutta en ole vielä onnistunut pääsemään niihin sisälle. Gerudo-osa karttaa on myös vielä avaamatta, että sieltä tulee jokunen shrine lisää - mutta pian alkaa tarvita apua loppujen etsimiseen.
 
Ylös Bottom