Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Okei, en tosiaan ole pelannut, mutta laitetaas nyt muutamia ehdolle:
- voitko sytyttää nuotiossa puupalikan ja polttaa sillä metsän tai talon tai nurmialueen?
- voitko polttaa nuotiossa hevosesi?
Nämä vaan siksi että olen aika varma että ne rajoitteet alkavat tulla vastaan.

En epäile sinänsä etteikö tehoja olisikin voitu käyttää maailmaan enemmän, eihän zeldassa ole esim. Skyrimin tapaista mahdollisuutta pelata ihan erilaisilla hahmoilla, olla vampyyri/ihmissusi jne. Mutta switch on silti switch ja mitään ihmevimpaimia ei ole siihen että tehoja on vähemmän, vaikka ne käytettäisiin oikeinkin.

Nurmipaloja on porukka saanut aikaiseksi (itse en ole kokeillut). Lisäksi ainakin olen itseäni polttanut nuotiolla ja hevosta olen vahingossa lyönyt miekalla ja molemmissa tilanteissa pelimaailmasta on tullut vastinetta, joten uskoisin että myös hevonen reagoisi tulessa seisomiseen. En ole tosiaan kokeillut hevosta lihoiksi lyödä, mutta muita eläimiä olen metsästänyt kyllä ja niistä saatavat lihat voi paistaa pihveiksi. Siitä vaan kokeilemaan oman hevosen teurastusta ja paistamista, itse en omaa heppaani kehtaa enää lyödä :). Niin ja yhtä kanaa tai kukkoa koitin iltapalaksi miekalla hakata niin se alkoi rääkymään ja kutsui 10 kukkoa mun kimppuun :D.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Okei, en tosiaan ole pelannut, mutta laitetaas nyt muutamia ehdolle:
- voitko sytyttää nuotiossa puupalikan ja polttaa sillä metsän tai talon tai nurmialueen?
- voitko polttaa nuotiossa hevosesi?
Nämä vaan siksi että olen aika varma että ne rajoitteet alkavat tulla vastaan.

En epäile sinänsä etteikö tehoja olisikin voitu käyttää maailmaan enemmän, eihän zeldassa ole esim. Skyrimin tapaista mahdollisuutta pelata ihan erilaisilla hahmoilla, olla vampyyri/ihmissusi jne. Mutta switch on silti switch ja mitään ihmevimpaimia ei ole siihen että tehoja on vähemmän, vaikka ne käytettäisiin oikeinkin.

Voit tehdä ite nuotion, sytyttää siinä puupalikan tai nuolen ja sytyttää sillä nurmikon palamaan, jota tuuli kuljettaa tuulen suuntaan. Taloa tuskin voi polttaa ja hevosta en ole kyllä koittanut mutta lihaa voi nuotiolla kärventää ja itse siitä voi syttyä tuleen. Lisäksi jos ammut bambin kylmällä alueella, sen liha jäätyy maahan tai vastaavasti kuumalla alueella niin se liha paistuu. Tällaisia loogisen oloisia juttuja tässä on paljon mikä tekee pelistä omalta osaltaan elävän ja aidon tuntoisen. :)

Tottakai pelissä on myös rajoitteita, eikai sitä kukaan olekkaan väittänyt? Tässä vain IMO niitä vapauksia on paljon enemmän ja rajoitteita paljon vähemmän keskiverto open world peliin verrattuna. Mutta odotan kyllä peliä, jossa ei ole mitään rajoitteita. Saa olla aika guruja koodareita jo sen pelin parissa. :D
 
Okei, en tosiaan ole pelannut, mutta laitetaas nyt muutamia ehdolle:
- voitko sytyttää nuotiossa puupalikan ja polttaa sillä metsän tai talon tai nurmialueen?
- voitko polttaa nuotiossa hevosesi?
Nämä vaan siksi että olen aika varma että ne rajoitteet alkavat tulla vastaan.

En epäile sinänsä etteikö tehoja olisikin voitu käyttää maailmaan enemmän, eihän zeldassa ole esim. Skyrimin tapaista mahdollisuutta pelata ihan erilaisilla hahmoilla, olla vampyyri/ihmissusi jne. Mutta switch on silti switch ja mitään ihmevimpaimia ei ole siihen että tehoja on vähemmän, vaikka ne käytettäisiin oikeinkin.

Voit sytyttää ja puut, nurmikot jne palaa. Voit myös kaataa puun, tehdä polttopuita ja sytyttää sen tuleen. Puiset aseet myös syttyy tuleen jne. Talot ei itseasiassa taida palaa, koska ovat olennaisia maailman kannalta.

Hevonen kuolee ja palaa siinä missä itsekin.


Lisäksi sulla on mahdollisuus magneettiin, eli kaikki metallinen on liikuteltavissa. Voit myös sytyttää nuotion, joka aiheuttaa ilmavirran, jonka avulla nouset ylös ilmoihin tuulen mukana.

Tuulella huitaiset pensaan kumoon, lähtee ne lehdet sinne minne tuuli puhaltaa.

Heität pommin järveen, kuolleet kalat nousee pintaan. Metallinen miekka uppoaa järveen, puinen kelluu. Omena kelluu, mutta kivi uppoaa.
Voit sytyttää nuolen mistä tulesta tahansa, veteen ampuessa se sammuu.

Mehiläiset voit karkottaa savulla, tai jos omena tippuu nuotion viereen se kypsyy.

Ukonilmalla heität miekan vihollisen viereen, siihen iskee salama ja vihollinen kuolee.


Koko maailma on täysin fysiikkapohjainen, mutta kasvit, eläimet, olennot jne reagoi täysin keskenään myös säätiloihin jne. Märällä kalliolla on liukasta kiipeillä jne.

Edit:

Tässä näkee jonkun verran mitä voi tehdä:
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Voit sytyttää ja puut, nurmikot jne palaa. Voit myös kaataa puun, tehdä polttopuita ja sytyttää sen tuleen. Puiset aseet myös syttyy tuleen jne. Talot ei itseasiassa taida palaa, koska ovat olennaisia maailman kannalta.

Hevonen kuolee ja palaa siinä missä itsekin.


Lisäksi sulla on mahdollisuus magneettiin, eli kaikki metallinen on liikuteltavissa. Voit myös sytyttää nuotion, joka aiheuttaa ilmavirran, jonka avulla nouset ylös ilmoihin tuulen mukana.

Tuulella huitaiset pensaan kumoon, lähtee ne lehdet sinne minne tuuli puhaltaa.

Heität pommin järveen, kuolleet kalat nousee pintaan. Metallinen miekka uppoaa järveen, puinen kelluu. Omena kelluu, mutta kivi uppoaa.
Voit sytyttää nuolen mistä tulesta tahansa, veteen ampuessa se sammuu.

Mehiläiset voit karkottaa savulla, tai jos omena tippuu nuotion viereen se kypsyy.

Ukonilmalla heität miekan vihollisen viereen, siihen iskee salama ja vihollinen kuolee.


Koko maailma on täysin fysiikkapohjainen, mutta kasvit, eläimet, olennot jne reagoi täysin keskenään myös säätiloihin jne. Märällä kalliolla on liukasta kiipeillä jne.

Edit:

Tässä näkee jonkun verran mitä voi tehdä:

Tämä. Maailma toimii semmosilla ehdoilla mitkä on helppo ymmärtää ja todeta, että no näinhän sen pitäisikin toimia. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Eikä tämän ole tarkoituskaan olla mikään simulaatio maailmasta tai sandbox-peli. Aivan käsittämättömiä vääntöjä täällä taas joillain.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Onkos kukaan muuten noita amiiboja koittanut tämän kanssa? Itellä on tuo SSB Link ja Wolf Link.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mä voisin ostaa jonkun tän kanssa käyvän amiibon, jos on ylimääräisiä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Eikä tämän ole tarkoituskaan olla mikään simulaatio maailmasta tai sandbox-peli. Aivan käsittämättömiä vääntöjä täällä taas joillain.

Niin, minähän kysyin pari mieleen juolahtavaa asiaa kun väitettiin että vielä pelissä ei ole tullut sellaista asiaa vastaan jota ei olisi voinut tehdä.

Paljon muutakin olisin voinut kysyä jos tätä maailma-simulaattoriksi luulisin. :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Niin, minähän kysyin pari mieleen juolahtavaa asiaa kun väitettiin että vielä pelissä ei ole tullut sellaista asiaa vastaan jota ei olisi voinut tehdä.

Paljon muutakin olisin voinut kysyä jos tätä maailma-simulaattoriksi luulisin. :D

Red Faction: Guerrillassa voit pistää pieniksi paloiksi kaikki pelimaailman talot ja peli on julkaistu PS3:lle. Samaten vaikka Dragon's Dogmassa voit kerää viidest miljoonasta ja yhdestä lähteestä lihapaloja ja craftata niistä muita lihapaloja. Jälleen PS3.

Ensimmäisessä tapauksessa kyseessä on vaan instansoitu objekti ja jälkimmäisessä parin heksan muuttuja. Tällaisten ominaisuuksien koodaaminen ei oikeesti ole mikään tehokysymys, mihin alkuperäisessä viestissäsi viittasit. Resoluutio, piirtoetäisyys ja varjojen monimutkaisuus vie ne prosessointitehot. Objektit ja muuttujat vie vaan muistia, niitä voi periaatteessa olla niin paljon kuin vaan jaksaa koodata etenkin kun ne ei ole dynaamista laatua eikä niitä lähdetä pienen instanssin yli mallintamaan. Mahdollisuus polttaa hevonen nuotiolla, tai sen mahdollisuuden puuttuminen ei kerro Switchin tehoista yhtään mitään.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ehkä toistan itseäni tässä, mutta BotW hämmästyttää jatkuvasti vielä kymmenien tuntien jälkeenkin. Pelin maailma on uskomattoman rikas, mielikuvituksellinen ja antoisa. Outo ajatus siirtyä tämän jälkeen johonin muuhun open world-peliin. Mikään peli ei ole täydellinen, mutta tässä on tehty käsittämätön määrä asioita oikein.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Noin 90 tuntia, 119 shrinea ja Eventide jäljellä. Vielä se ja sitten Ganon.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Onhan tämä kyllä loistava peli kaiken kaikkiaan. Pari asiaa on kuitenkin minua toistaiseksi harmittanut, ja ne tiputtavat tämän minun kirjoissani täydellisestä pelistä "vain" erittäin hyväksi peliksi. Ensinnäkin en voi kerta kaikkiaan sietää rikkoutuvia aseita, varsinkaan kun niitä ei edes pysty korjaamaan. Kerta kaikkiaan täysin raivostuttava ratkaisu pelisuunnittelussa. Tämä syö myös minulle osaltaan immersiota pelistä. En kerta kaikkiaan voi ymmärtää miksi näin typerä munaus on muutoin loistavaan peliin tehty. Samalla tavalla ärsyttävää kuin trophyjen ja achievementtien hylkääminen Nintendon konsoleilla. Kerta kaikkiaan idioottimaista!

Lisäksi nyt kun olen toki vasta alle puolet pelistä pelannut, niin ainakin toistaiseksi viholliset ovat aika samanlaisia ja geneerisiä. Siis nyt tarkoitan noita perusvihollisia, enkä siis pomoja. Tämäkin hieman harmittaa, mutta ei toki läheskään niin paljoa kuin hajoavat aseet. Hyi hitto kun ärsyttää edes ajatella noita hajoavia aseita! Damn you Nintendo!!!
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Onhan tämä kyllä loistava peli kaiken kaikkiaan. Pari asiaa on kuitenkin minua toistaiseksi harmittanut, ja ne tiputtavat tämän minun kirjoissani täydellisestä pelistä "vain" erittäin hyväksi peliksi. Ensinnäkin en voi kerta kaikkiaan sietää rikkoutuvia aseita, varsinkaan kun niitä ei edes pysty korjaamaan. Kerta kaikkiaan täysin raivostuttava ratkaisu pelisuunnittelussa. Tämä syö myös minulle osaltaan immersiota pelistä. En kerta kaikkiaan voi ymmärtää miksi näin typerä munaus on muutoin loistavaan peliin tehty. Samalla tavalla ärsyttävää kuin trophyjen ja achievementtien hylkääminen Nintendon konsoleilla. Kerta kaikkiaan idioottimaista!

Lisäksi nyt kun olen toki vasta alle puolet pelistä pelannut, niin ainakin toistaiseksi viholliset ovat aika samanlaisia ja geneerisiä. Siis nyt tarkoitan noita perusvihollisia, enkä siis pomoja. Tämäkin hieman harmittaa, mutta ei toki läheskään niin paljoa kuin hajoavat aseet. Hyi hitto kun ärsyttää edes ajatella noita hajoavia aseita! Damn you Nintendo!!!

Joo nuo hajoavat aseet taitaa olla niitä mitkä kaikista eniten pomppaa esille, kun puhutaan pelin huonoista puolista. :) Ymmärrän kyllä tuon kritiikin itsekin täysin ja sillon ennen pelin tuloa pelkäsin, että en tule itsekään pitämään siitä. Olen kumminkin omaksi yllätyksekseni jopa pitänyt tuosta ominaisuudesta pelissä. Pistää kokeilemaan uusia aseita ihan eri tavalla, kuin normaalisti. Ja onneksi niitä kumminki löytää niin älyttömiä määriä, että lähinnä tulee ongelma tilan kanssa, kuin sen kanssa, ettei ole asetta ollenkaan. :)

Vihujen määrässä olen kyllä samaa mieltä, niitä saisi olla enemmän erilaisia. Tosin yllättävän vähän se on kumminkaan häirinnyt vaikka jo noin 60h peliä on takana. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

On tuohon aseiden hajoamiseen jo hieman tottunut, vaikka siitä jo aikoja sitten valittelin. Edelleen kuitenkin sitä mieltä, että joku balanssi tässä pitäisi olla. Vie melkolailla iloa hyvien aseiden löytämisestä, kun ne on kohta kuitenkin särki. Vievät vaan tilaa inventaariossa, kun ei niitä ilkeä perusvihuihin käyttää :D Pelissä voisi olla vaikka läjä piilotettuja parempia aseita, jotka pystyisi rikkoutumisen jälkeen korjauttamaan.

Eilen muuten törmäsin ekaa kertaa noihin parin sekunnin pysähtymisiin, vaikka reilu 20 tuntia jo takana. Moblinia vastaan taistellessa, eikä luulisi johtuvan wi-fistä, kun pelailin parin metrin päässä omasta reitittimestä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Rehellisesti sanottuna minua ei aseiden rikkoutuminen ole haitannut vielä kertaakaan. Aseita on maailma täynnä pilvin pimein: niitä saa vihollisilta, niitä lojuu vihollisten leireissä, vihollisten arkuissa, shrineissa ja olenpa löytänyt yhden asekätkönkin eräältä alueelta. Kerran meinasi pieni hätä iskeä, kun hukkasin käytännössä kaikki aseeni Hinoxia vastaan taistellessa, mutta aika äkkiä sain arsenaalin kasattua. Minulla on myös inventory-tilaa noin kymmenelle aseelle. Ihan surutta noita tulee käytettyä.

Ja jos ei riitä, ainahan voi etsiä Master Swordin. Se ei ainakaan hajoa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Sama vika. Mitä pidemmälle on nyt päässyt, sitä vähemmän tuo kiinnittää huomiota. Nyt puskee kokoajan aseita vastaan tosiaan sitä tahtia, että heitän kuitenkin kokoajan pois.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Joo, tuo on ihan hyvä neuvo, että käyttää vaan kaikkia aseita vaikka sitte niihin pienimpiin vihuihin. Niitä saa kumminkin kokoajan lisää, jopa niitä parempiakin aseita. Itelle tuon opettelu on ollu aika must, kun olen semmonen pelaaja, joka yleensä esim. vanhoissa Resident Evileissä säästin ne hyvät ammukset "pahan päivän varalle" ja lopulta lopputekstit rullasivat näytöllä ja minulla oli vielä inventaariot täynnä niitä hyviä ammuksia. :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ei ole haitannut kertaakaan. Tulee mukavaa survival-aspektia kun joutuu välillä huonommalla moralla riehumaan, tavalliset peikot alkavat kummasti jännittämään.

Eventide tietysti tästä aivan uskomattoman hieno esimerkki.
 
Ylös Bottom