Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Odottelu nuotion ääressä auttaa aina välistä sateeseen. Tosin ainahan sitä nuotiota ei ole siinä lähellä ja sateeseen sitä ei tietenkään saa tehtyä mutta aina välistä auttaa. Tuo viimenen lause voi olla herkimmille muuten spoileri. :D

Totta, lisäsin spoilerin (muokkaatko lainausta?).

Nuotio tosiaan auttaa, mutta kun kiipeää kielekkeelle, alkaa satamaan ja et pääse suojaan. Ootat siinä pahimmillaan kaks päivää ku viidakossa sataa aina. :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Totta, lisäsin spoilerin (muokkaatko lainausta?).

Nuotio tosiaan auttaa, mutta kun kiipeää kielekkeelle, alkaa satamaan ja et pääse suojaan. Ootat siinä pahimmillaan kaks päivää ku viidakossa sataa aina. :D

HAHA! Tutulta kuulostaa tuokin. :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

^^Täysin samaa mieltä. Lisäksi käynyt niin, että kello on hieman liian vähän mennäkseen nukkumaan. "Pelaan tossa sängyssä 30min ja lopetan." Sit joskus puoli kolmelta yöllä havahtuu et aamulla on herätys 6.30 ja mä pelaan Zeldaa, enkä tosiaan ole ainuttakaan tehtävää edes ehtinyt tekemään. :D

Ei kyllä mikään muu peli ole päässyt lähellekään tämän tuomaa fiilistä.

Oikeastaan ainut mikä ärsyttää välillä on tiettyjen alueiden sataminen, kun joutuu odottelee et voi kiipeillä. Saispa edes kokattua jonkun taikapullon sateen karkoittamiseksi hetkeksi. Nyt toki helpotti
sen lintu Beastin jälkeen, kun pääsee korkealle ilmaan ilman kiipeilyä.

Itse en nyt millään saa tästä kyllä miellettyä todellista mestariteosta, vaikka kovasti haluaisinkin. Toki moni asia on hyvin toteutettu ja pelimaailma on kyllä vaikuttavan laaja ja täynnä kaikenlaista tutkittavaa ja löydettävää. Tässä on kuitenkin muutama itselleni merkittävä vika, jotka sitten yhdessä laskevat pelin arvosanan minun silmissäni neljään tähteen viiden sijasta.

Ensinnäkin en kyllä valitettavasti millään pääse yli tuosta, että kaikki aseet hajoavat, eikä niitä pysty edes korjaamaan. Kaikki aseeni ovat tähän mennessä hajonneet jo muutamaa vihollista mäiskittyäni, ja todella usein on käynyt niin, että olen aika pitkäänkin joutunut jatkamaan aivan rupuaseiden kanssa. Täysin tarpeeton ja idioottimainen pelattavuutta ja immersiota aivan valtavasti minulta pois syövä pelin suunnitteluvirhe. Täysin anteeksiantamatonta hölmöyttä pelisuunnittelussa.

Lisäksi tarina on mielestäni todella vaisu, enkä saa siihen liittyen oikein mitenkään mielenkiintoa peliä
kohtaan. Erinomaiset pelimekaniikat ja fysiikat pelastavat kuitenkin aika paljon. Perusviholliset ja NPC-hahmot ovat kuitenkin valitettavasti myös tylsiä mielestäni. Yksinkertaisesti vain liikaa puutteita minulle ollakseen silmissäni mestariteos.

Horizon Zeron Dawn on minulle tällä hetkellä kuta kuinkin täydellinen peli. Siinä löytyy yksinkertaisesti kaikki mitä voin toivoa. Täydelliset pelimekaniikat ja erittäin kiehtova pelimaailma, mukaansa tempaava ja mieltä kutkuttava juoni sekä paras ulkoasu mitä olen koskaan konsolipeleissä nähnyt. Siinä on peli, jota on huomannut useinkin pelaavansa vielä aamuyöllä, kun olisi pitänyt olla jo tunteja sitten nukkumassa. Näin ei minullle ole kertaakaan käynyt uusimman Zeldan kanssa. Osasyynä varmaankin sitä pelatessani päälle puskeva jatkuva veetutus tuosta täysin idioottimaisesta aseiden hajoamisesta. Siitä en vain yksinkertaisesti yli pääse, joten tämän pelin pelaaminen on valitettavasti ainakin osittain hampaat irvessä puurtamista. Valtava harmi, kun tekivät tuollaisen järjettömän suunnitteluvirheen peliin. Ei vain pysty ymmärtämään miksi noin piti homma tehdä???
 
Itsellä on nyt joku kymmenen slottia vissiin aseille ja ihan jatkuvasti heitän huonoimmat/punaisena vilkkuvat aseet pois, kun uusia puskee sitä tahtia vastaan.

Mitä enemmän peliä pelaa, sitä paremmaksi myös vihollisten aseet tulee ja sitä helpommin parempia aseita löytää. Samalla saa kasvatettua aseslottien määrää ja jatkuvasti tuon tuoma haitta pienenee. Kun pääsin peliss tuon samaisen vaiheen yli, eli joutui metsästämään aseita, niin se muuttuikin yks kaks melkein päinvastaiseksi. Kun tosiaan aseita tulee sitä tahtia vastaan ja et ehdi välissä edes käyttämään niitä muita, niin vaikka taskussa olisi kaksi asetta, kymmenen minuutin jälkeen on taas taskut täynnä.

En oikein itse ole keksinyt parempaa keinoa, kuten täällä joku myös jo aikaisemmi pohti. Melkein kaikilla muilla tavoilla olisi kokonaisuus huonompi tai tylsempi. Esim jos niitä voisi korjata, niin käyttäisi kokoajan samaa, kuten kaikissa muissakin peleissä. Sama juttu jos ei hajoaisi ollenkaan.

Itse nautin juuri suunnattomasti siitä, että joka taistelussa melkein on joku uusi ase käytössä, tuo todella paljon vaihtelua ja elävöittää peliä.

Alussa ne tosiaan hajoaa ihan liian herkästi, mutta toisaalta kun näen missä tilanteessa nyt menen, en haluaisi et nämä aseet kestäisi nyt enää kauempaa. Toisaalta jos alussa kestäisi kauemmin ja myöhemmin heikkenisi tälle nykyiselle tasolle, niin eipä sinäkään mitään järkeä olisi.

Ymmärrän kyllä sen jos jotain tuo hajoaminen ärsyttää. Mullakin niitä hetkiä oli jolloin pidin ideasta, mutta oli liian herkkää. Kokonaisuudessaan on plussan puolella, koska en reagoi nykyisin aseiden hajoamiseen mitenkään ja harvoin ne tosiaan hajoa, kun yhden taistelun jälkeen heittää pois muutenkin vihulta saatavan paremman aseen vuoksi.
Ne perus vihut tapan huonoimmilla aseilla ja yleensä niiltä saa saman tasoiseen aseen tilalle, tai jopa paremman.

Edit:
Aseista puheen ollen sivutehtävä:
eli senkin sille kylän pojalle viedään aseita näytille. Jätin sen pelin loppuun ja nyt se pyytää boko clubia, mutta kun vihollisilla on nykyisin piikki versiot siitä kaikilla. Eli sitä normi versiota ei vain ole kenelläkään enää. Mistä ihmeestä sen löytää?

Ja onkos joku hyödyntänyt bugia ilmaisten nuolien keräykseen?
etsit viholliset jotka ratsastaa. Herätä niiden huomion niin nehän ampuu sua nuolilla. Hyppäät vaikka sen lintu kyvyn kanssa ylös ja laskeudut alas siten, että kamerakulma on ihan tarkalleen ylhäältä alaspäin Linkin päällä. Sen jälkeen et liikuta kameraa, tai Linkiä mihinkään. Viholliset eivät osu sinuu ollenkaan ja voit keräillä nuolia näpäyttämällä A:ta. YouTubesta katsoin, niin 42minuutissa sai maksimimäärän nuolia, eli 999.

En ole itse kertaakaan tuon jälkeen nähnyt noita ratsukoita, joten en ole itse voinut koittaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mikään uusi peli ei tällä vuosikymmenellä ole kyllä tuonut sellaista lapsenomaista löytämisen iloa. 40 vuotta tulee kohta mittariin ja tämä vaan maistuu ja maistuu. Henkilökohtaisesti siis ilman nostalgialaseja kaikkien aikojen videopeli nyt. Varmasti jotkut Civit ovat syöneet enemmän pelitunteja ja Final Fantasyt ja Shenmuet puolestaan nostaneet tunteita pintaan.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mikään uusi peli ei tällä vuosikymmenellä ole kyllä tuonut sellaista lapsenomaista löytämisen iloa. 40 vuotta tulee kohta mittariin ja tämä vaan maistuu ja maistuu. Henkilökohtaisesti siis ilman nostalgialaseja kaikkien aikojen videopeli nyt. Varmasti jotkut Civit ovat syöneet enemmän pelitunteja ja Final Fantasyt ja Shenmuet puolestaan nostaneet tunteita pintaan.
Aivan samaa mieltä. On ollut pelejä joissa enemmän tunnetta ja tunnelmaa (esim. Ico) tai vaikka jännitystä (Soulsborne) mutta tämä on kaikin puolin vahva paketti. Paras peli mitä olen pelannut.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Peliin on tullut ilmeisesti tänään 1.1.1 päivitys, joka ilmeisesti parantaa ruudunpäivitystä merkittävästi. Itse en ole vielä päässyt testaamaan mutta jos joku pääsee testaamaan niin heittäkäähän kommenttia miltä vaikuttaa. :)

https://www.youtube.com/watch?v=xRUFzGvngYk
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Valtava ero jo videon perusteella. Mahtavaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Olisi mielenkiintoista tietää, mitä ovat tehneet päivityksessä. Karsittu joistain efekteistä vai tehty koodiin ihan oikeaa optimointia. Tuskinpa mitään, minkä voisi huomata vertaamatta ennen ja jälkeen rinnakkain, mutta silti kiinnostavaa...Digital Foundryn vertailua odotellessa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tulipa vihdoin Zelda kirja kotiin. Olikin paljon isompi kuin kuvittelin.
Sisälsi myös ison kartan, toisella puolen näkyy eri kasvien jne sijainteja, toisella puolen Shrinet ja tornit yms.

spoilereissa kuvia:
deb82614db875884030914771da94077.jpg

601f73b1b746a27b13a33e244504cfe0.jpg

932447ec37cd00d8a73e55479d6e6f78.jpg
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Onpas nätti laitos. Kartta on ehkä vähän epäkäytännöllinen mutta onpahan komea ja selkeä.
 
Onpas nätti laitos. Kartta on ehkä vähän epäkäytännöllinen mutta onpahan komea ja selkeä.

On joo todella iso ja epäkäytännöllinen. Kaikki samat löytyy kyllä kirjassakin.
Kirjassa kerrotaan yksityiskohtaisesti kaikki pelistä. Maailmasta, tehtävien suorittamisesta, sijainneista jne. Upea kirja. Ei tarvi Googlea, kun voi ihan fiiliksissä tutkia tuolta.

Lisäksi löytynyt jo pikaisella vilkaisulla esim minipelejä, mistä en ole tiennyt. Yksi uusi tapa löytää korokkeja myös.

Edit: noin 370 sivua yhteensä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Peliin on tullut ilmeisesti tänään 1.1.1 päivitys, joka ilmeisesti parantaa ruudunpäivitystä merkittävästi. Itse en ole vielä päässyt testaamaan mutta jos joku pääsee testaamaan niin heittäkäähän kommenttia miltä vaikuttaa. :)

https://www.youtube.com/watch?v=xRUFzGvngYk

Saatan testailla päivitystä Wii U:lla viikonlopun aikana. Hyvä juttu niiden kannalta joilla on ollut enemmän hidastumisia, vaikka edelleen uskon että myös tallennuspaikka ja muut sellaiset ovat voineet vaikuttaa ruudunpäivityksen pehmeyteen.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

En ole löytänyt kuin pari minipeliä, jostain videosta näin vaikka minkälaista aktiviteettia. Pelattavaa ja tutkittavaa kyllä riittää.
 
Tuo onkin kätevää, kun kirjasta näkee joka aseen tehon, mutta myös kestävyyden. Ja sijainnit mistä löytyy.

Edit: nyt kelpaa ammuskella nuolia:
9c8c4113bbef0e97bbd9417ed5ec9823.jpg

3608e3f37a68840bff38d45e5805a370.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Wii U -versiota pelatessa en ainakaan itse lainkaan hidasteluja bongannut, joskin hengasin suurimman osan ajasta tulisen beastin sisuksissa, enkä hitailuista kärsinyt kuin pahimmissa mittelöissä muutenkaan. Mutta! Home-nappia painettaessa ja siitä peliin palatessa ei tartte enää odotella kymmentä sekuntia, vain jotain 3-4. Tälle isoa peukkua, pystyn ottamaan fotoja talteen nopeampaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Täällä tuli taas aamu vietettyä Hyrulessa ja uusi päivitys paransi ruudunpäivitystä kyllä merkittävästi aiemmissa ongelmakohdissa. Koko kolmetuntisen aikana en nähnyt yhtään droppia edes oikein metsäisillä tai ruohoisilla alueilla. Ainoat dropit löytyi
Korok
metsästä. Mutta sielläkin ruudunpäivitys oli huomattavasti parempi. Pelailin siis docked tilassa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Itsellä tuo uusin päivitys kyllä toi enemmän ongelmia mitä ennen sitä. Toki ennen patchia fps droppaili siellä täällä, siihen nyt tuli parannus eikä enää niin useasti putoile vaikka tekee sitä vieläkin tietyissä paikoissa, MUTTA pätchin jälkeen ruennut itselle tulemaan noita totaalisia sekunnin parin jäätymisiä sekä kerran veti koko switchin niin jumiin että pakottamalla joutui sammuttamaan. Onneksi ei korruptoinut saveja siinä samalla. Muuten kyllä peli maistunut todella hyvälle, switch näyttää 40h+ tällä hetkellä ja vieläkin on iso osa kartasta koluamatta ja puolet shrineistä löytämättä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Minulla Wii U oli asentanut päivityksen automaattisesti, joten siinähän se tuli kokeiltua. En mitään erityistä eroa huomannut aiempaan, testailujen perusteella pyörii yhä sulavasti. Latauksen jälkeen ei tosin nikotellut kun lähti juoksemaan, tosin tallennuspaikkakin oli eri. Death Mountainin moblinien kanssa oli yhä tökkimistä, tosin ehkä jonkin verran vähemmän? Ei siis ainakaan minulla merkittäviä eroja aiempaan, mutta ehkä siellä jotain pientä parannusta on tullut.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Joku/jotkut väitti että Wii U -versio rullaa sulavasti. Enpä jaksanut itse alkaa kuvailemaan vaikka taisin sitä ääneen miettiä. Tässä nyt kuitenkin ihan ammatilaisten tekemää faktaa tiskiin:

https://youtu.be/w6NkNgI1ssw?t=5m19s

Ero alussa näkyvään Switchiin on suuri, kuten sanoin.
 
Ylös Bottom