Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Menee osaltani taas vähän sivu aiheen mutta välillä tulee kieltämättä täälläkin huokailtua kun "joka pelissä" täytyy "craftata" jotain. Eikä siinä jos se on osa peliä järkevästi mutta turhan usein se on vain siellä koska se on nyt muotia. Liian usein se ei oikeasti tuo mitään järkevää peliin lisää.

Nyt pelailen Below Zeroa ja sen tyylisessä selviytymispelissä on täysin loogista ja asiaankuuluvaa että kerätään materiaalia, josta tehdään asioita. En kuitenkaan ole täysin varma tarvitseeko jokaikinen Assassin's Creed ja vastaava ominaisuuden, jossa kerätää tikkuja että voi tehdä nuolia parissa sekunnissa valikon sisällä sen sijaan että ne vain ostettaisiin tai löydettäisiin valmiina.

Mutta tämäkin varmasti hyvin pitkälti mielipide- ja makuasia. Usein vain huomaa että mikä juttu on pinnalla kun "joka pelissä" on samoja ominaisuuksia ja monessa tuntuu ne olevan mukana vain koska muillakin on.
 
Menee osaltani taas vähän sivu aiheen mutta välillä tulee kieltämättä täälläkin huokailtua kun "joka pelissä" täytyy "craftata" jotain. Eikä siinä jos se on osa peliä järkevästi mutta turhan usein se on vain siellä koska se on nyt muotia. Liian usein se ei oikeasti tuo mitään järkevää peliin lisää.
Juu, samoilla linjoilla minäkin. Siksikin vähän huvittaa, että BotW on minecraftia, koska siinä opetetaan heti alkualueella kokkaamaan.
Käytin Breath of the Wildin +80h ensiläpäisykerrasta todella pienen osan kokkailuun tai muuhunkaan rakenteluun. Esim. God of Warissa (2018) käytin huomattavasti suuremman osan peliajastani varustevalikoissa aseita & muita esineitä päivittämässä ja luomassa.

Toki sitten kokkailumekaniikkaan tässä pelissä ihastunut ystäväni käytti siihen aikaa enemmänkin. Itse hankin hahmolleni kuumuuden/kylmyyden/väsymyksensietoa sitten pääsääntöisesti muilla konsteilla.

edit: Jäin pohtimaan asiaa. Ehkä jos tähän "BotW on minecraftia"-hassutteluun haluaa lähteä vähän yksinkertaistaen mukaan niin juu, jos haluaa pelata pelin "minecraftina" niin ehkä tällainen pelaaja sitten eritoten kokkailee itselleen tilanteen mukaan sopivia juttuja ja etenee pelissä tällä.
Mä itse taas pelasin peliä "zeldana", eli seikkailin ja ratkoin hyvin zeldamaisia pulmia shrineissä, joista sain palkinnoksi voimaa ja kestävyyttä.
 
Viimeksi muokattu:
Onpahan huikean näköinen, toivottavasti nintendolla katsellaan näitä videoita ja sitä potentiaalia mitä saa aikaan kun konsolista löytyy tehoja, joten toivon mukaan päästään lähelle sitten tätä tasoa seuraavalla nintendon konsolilla. tuo on niin huikean näköinen että, melkein tuntuu eri peliltä.

 
Onpahan huikean näköinen, toivottavasti nintendolla katsellaan näitä videoita ja sitä potentiaalia mitä saa aikaan kun konsolista löytyy tehoja, joten toivon mukaan päästään lähelle sitten tätä tasoa seuraavalla nintendon konsolilla. tuo on niin huikean näköinen että, melkein tuntuu eri peliltä.


Hyvältähän tuo toki näyttää, ei siinä mitään. Itselleni kuitenkin alkuperäinen peli näyttää jo erinomaisen hienolta, enkä oikeastaan kaipaisi siihen muuta kuin parempaa FPS:ää. Pelin ulkoasu on kyllä ehdottomasti sen parhaita puolia jo nyt. BotW:issa on tiettyjä asioita joita en voi yksinkertaisesti sietää, mutta graafinen ilme on kyllä mielestäni parhaita mitä olen peleissä nähnyt.

Alkuperäisen pelin kauneus on valitussa piirrostyylissä ja sen ilmeikkyydessä. Tämä onkin itselleni tärkein tekijä määrittämään kuinka hyvä grafiikka peleissä on, ei niinkään pikselit, varjot ja valaistus. Kunhan pikselit ovat sinänsä riittävällä tasolla.
 
Viimeksi muokattu:
Onpahan huikean näköinen, toivottavasti nintendolla katsellaan näitä videoita ja sitä potentiaalia mitä saa aikaan kun konsolista löytyy tehoja, joten toivon mukaan päästään lähelle sitten tätä tasoa seuraavalla nintendon konsolilla. tuo on niin huikean näköinen että, melkein tuntuu eri peliltä.


Nintendo on aina mennyt omia teitään näissä konsolihommissa enkä kyllä usko, että he yhtäkkiä tekevät konsolin joka kilpailee tehoissa PS5/XSX:n kanssa. Eiköhän seuraavakin konsoli oli Switchin kaltainen hybridi ja se jo itsessään rajoittaa tehoja aika tavalla.

Mitä itse videoon tulee niin nättiä kyllä on! Kovaa rautaa vaan mahtaa tarvita tuollaisen emulointiin. :)
 
Nintendo on aina mennyt omia teitään näissä konsolihommissa enkä kyllä usko, että he yhtäkkiä tekevät konsolin joka kilpailee tehoissa PS5/XSX:n kanssa. Eiköhän seuraavakin konsoli oli Switchin kaltainen hybridi ja se jo itsessään rajoittaa tehoja aika tavalla.
Olen kirjoittanut jo ties kuinka moneen topikkiin, mutta juuri näin. Varmin tapa pettyä on odottaa jatkossakaan tehokonsolia Nintendolta.

Ja pakko kompata @Ippenatoria. Käynnistin taas tuossa jonkun PS5-pelin jälkeen Breath of the Wildin ja sehän on todella kaunis peli. En minäkään panisi lisätehoja pahakseni (eritoten tuota FPS:n boostaamista ajatellen) ja ostaisin toki jonkun Nintendon tehokonsolin pelatakseni kaikista näyttävintä versiota Zeldasta.
Mutta kyllä tyyli on muutakin kuin vain tarkkaa grafiikkaa ja tehojen mahdollistamia efektejä. Ja olen valmis lyömään vetoa siitä, että tämä on Nintendolla toimintamallina jatkossakin, like it or not.

Vähän asiaa sivuten olen kyllä samaan aikaan valmis lyömään vetoa siitä, että Switchin vanha rauta näkyy hiukan seuraavan Zeldan arvosanoissa. Mutta se spekulointi kuuluisi kyseisen pelin topikkiin.
 
Tehokonsolia on turha odottaa Nintendolta. Mutta jos Zeldatiimi saa Tegra X1:lla BOTW kaltaisen ulkonäön ja maailman aikaiseksi, niin Tegra Orinilla kera DLSS 2:lla maailma on jo lähellä taidemaalausta. Itse olen vältellyt BOTW:n avaamista ennen TOK:a. Täytyy vain toivoa, että Switchin jatkaja on taaksepäin yhteensopiva, jolloin voisi BOTW pelata päivitettynä kolmannen kerran läpi.
 
Monesti tuntuu että "Nintendo-väki" ei oikein ymmärrä miksi niitä tehoja joiden pelaajien taholta kaivataan. Ei niillä olla hakemassa tuota mitä tuolla videolla oli mutta kaikki lisäteho mitä saadaan on aina ekstraa. Peli voi pyöriä paremmin tai piirtoetäisyys voi olla pidempi, millä on merkitystä nimenomaan open worldeissä.

Hyvästä pelistä tulee vielä parempi.

Minä kaipaisin BOTW:n jatkolta samaa mitä Majora's Mask on Ocarina of Timelle. OoT meni läpi lähinnä mielenkiinnosta klassikkoa kohtaan mutta Majora's Mask menisi oikeasti läpi nykypelinäkin. Se on ihan helvetin hyvä peli ja jos se julkaistaisiin nyt jonain indie-teoksena niin olisin erittäin iloinen jos onnistuisin bongaamaan. Lisäksi se teki sen että se täytti pelimaailman tekemisellä ja vaihtelulle siinä missä Ocarina oli jonkinlainen "raakile", ainakin Majora's Maskiin verrattuna, sillä Ocarina tuntuu kauhean tyhjältä. Juuri kuten BOTW tuntui.

Toivon niin että Tears of the Kingdom olisi uusi Majora's Mask.
 
Monesti tuntuu että "Nintendo-väki" ei oikein ymmärrä miksi niitä tehoja joiden pelaajien taholta kaivataan. Ei niillä olla hakemassa tuota mitä tuolla videolla oli mutta kaikki lisäteho mitä saadaan on aina ekstraa. Peli voi pyöriä paremmin tai piirtoetäisyys voi olla pidempi, millä on merkitystä nimenomaan open worldeissä.

Hyvästä pelistä tulee vielä parempi.

Minä kaipaisin BOTW:n jatkolta samaa mitä Majora's Mask on Ocarina of Timelle. OoT meni läpi lähinnä mielenkiinnosta klassikkoa kohtaan mutta Majora's Mask menisi oikeasti läpi nykypelinäkin. Se on ihan helvetin hyvä peli ja jos se julkaistaisiin nyt jonain indie-teoksena niin olisin erittäin iloinen jos onnistuisin bongaamaan. Lisäksi se teki sen että se täytti pelimaailman tekemisellä ja vaihtelulle siinä missä Ocarina oli jonkinlainen "raakile", ainakin Majora's Maskiin verrattuna, sillä Ocarina tuntuu kauhean tyhjältä. Juuri kuten BOTW tuntui.

Toivon niin että Tears of the Kingdom olisi uusi Majora's Mask.
Tuskin tässä kovinkaan monen kohdalla mistään ymmärtämisestä on kyse. Varmasti lähes kaikki ymmärtävät sen mitä nuo lisätehot antaisivat. Sitähän tässä vain on porukka sanonut, että tuskin näin tulee käymään Nintendon kohdalla. Tottakai seuraava konsoli tulee taas olemaan tehokkaampi, ku nykyinen Switch mutta en usko hetkeäkään, että siitä tulee mikään kilpailija näille tehokonsoleille.

Vähäisistä tehoista huolimatta Nintendo osaa tehdä ”artistisesti” nättejä pelejä. Ei tämä toki vähäisiä tehoja korvaa mutta auttaa pirun paljon joka tapauksessa.
 
Nintendo ei oo koskaa kilpaillut tehojen kanssa, tai no ehkä joskus vielä nes snes aikana, ehkä vielä gamecube yritti kai olla tehoiltaa samaa tasoa, mut sen jälkeen ne on kilpaillut ihan kaikella muulla kun tehoilla. Enkä pistäis vastaan jos ninendoki tekis tehokonsolin mut tuskin näin tulee käymään. Mut sit se hintaki olis sitä luokkaa, tehää hieman tuhnumpi joka hinnaltaa sopii koko perheelle ja köyhimmille ja kompromissina tehään just kuten ylempänä mainittu artistisesti erilaisia pelejä jotka ovat kuitenkin kauniita.
 
Nintendo ei oo koskaa kilpaillut tehojen kanssa, tai no ehkä joskus vielä nes snes aikana, ehkä vielä gamecube yritti kai olla tehoiltaa samaa tasoa, mut sen jälkeen ne on kilpaillut ihan kaikella muulla kun tehoilla. Enkä pistäis vastaan jos ninendoki tekis tehokonsolin mut tuskin näin tulee käymään. Mut sit se hintaki olis sitä luokkaa, tehää hieman tuhnumpi joka hinnaltaa sopii koko perheelle ja köyhimmille ja kompromissina tehään just kuten ylempänä mainittu artistisesti erilaisia pelejä jotka ovat kuitenkin kauniita.
Ongelma tehojen kanssa tulee jo siinä jos halutaan jatkaa Switchin viitoittamalla tiellä. Jos ja kun Nintendon seuraava konsoli on kannettava, niin tehot on sen mukaiset. Varsinkin kun hinnan pitää pysyä järkevissä rajoissa.

Liputan tosin paljon mieluummin täysin taaksepäin yhteensopivan Switch 2:n kuin pleikkaria ja Xboxia tehoillaan haastavan Nintendo kotikonsolin puolesta. Kannettavuus on selkeä myyntivaltti, johon konsolikilpailijat eivät ole lähteneet kuin pilvipelaamisen kautta. Toivottavasti Nintendo pitää tästä valtista kiinni.
 
Liputan tosin paljon mieluummin täysin taaksepäin yhteensopivan Switch 2:n kuin pleikkaria ja Xboxia tehoillaan haastavan Nintendo kotikonsolin puolesta. Kannettavuus on selkeä myyntivaltti, johon konsolikilpailijat eivät ole lähteneet kuin pilvipelaamisen kautta. Toivottavasti Nintendo pitää tästä valtista kiinni.
Samat toiveet täällä kans. Olen omistanut molemmat Switchin ja Steam Deckin, niin huomasin näiden vertailussa sen, että itselleni mahdollisuus pelata Steam Deckillä AAA pelejä ei ollut yhtä tärkeä asia kuin Switchin kompaktius ja sitä kautta sohvalla-rötväys-ja-pelailu -kokemus. Tehojen sijaan kaipaan laadukasta näyttöä, laadukkaita input-komponentteja ja pelaamisen helpoutta.

Ray tracingia en kaipaa käsikonsolilta, mutta ehdottomasti maistuis 60 fps:n pelit useammin kuten aiemmin ketjussa nostettiin esiin. Joten siinä mielessä toivoo, että modernit prosessori ja gpu arkkitehtuurit, ja dlss/fsr renderöinnit mahdollistaisivat sen, että pelintekijät voisivat tätä useammin saavuttaa ilman, että Switch 2 puhisee äänekkästi. Jos ei, niin mielummin sit hiljainen ja kompakti käsikonsoli, ja vaatimattomampaa grafikkaa :)
 
Ongelma tehojen kanssa tulee jo siinä jos halutaan jatkaa Switchin viitoittamalla tiellä. Jos ja kun Nintendon seuraava konsoli on kannettava, niin tehot on sen mukaiset. Varsinkin kun hinnan pitää pysyä järkevissä rajoissa.

Liputan tosin paljon mieluummin täysin taaksepäin yhteensopivan Switch 2:n kuin pleikkaria ja Xboxia tehoillaan haastavan Nintendo kotikonsolin puolesta. Kannettavuus on selkeä myyntivaltti, johon konsolikilpailijat eivät ole lähteneet kuin pilvipelaamisen kautta. Toivottavasti Nintendo pitää tästä valtista kiinni.

Uskoisin sekä toivon että switch jatkaa sitä mitä switch on nyt. Varmasti tosi monelle se tärkein eli kotisohvalta "bussipysäkille" pelaaminen kun että nintendo nyt tekis jonku tehopöntön, uskoisin että nintendoki tietää sen että siihen on sit eri konsolit/PC jotka ovat näitä tehovempaimia. Mulle riittää nintendon grafiikat erinomaisesti ja olen valmis katsomaan "rumempia" raffoja jos vaihtoehtona on just se liikkuvuus. Toki ihanteellista olis että se switch 2 mikä sielt seuraavaksi sit tuleekin olisi sen verran jytyä et pelit pyöris se 60fps.

Mutta se mitä nintendo on nyt on jotenki tosi vaikee ajatella enää switchin jälkee erilaista nintendoa joka olis vaa pönttö telkkaris kiinni.
 
Uskoisin sekä toivon että switch jatkaa sitä mitä switch on nyt. Varmasti tosi monelle se tärkein eli kotisohvalta "bussipysäkille" pelaaminen kun että nintendo nyt tekis jonku tehopöntön, uskoisin että nintendoki tietää sen että siihen on sit eri konsolit/PC jotka ovat näitä tehovempaimia. Mulle riittää nintendon grafiikat erinomaisesti ja olen valmis katsomaan "rumempia" raffoja jos vaihtoehtona on just se liikkuvuus. Toki ihanteellista olis että se switch 2 mikä sielt seuraavaksi sit tuleekin olisi sen verran jytyä et pelit pyöris se 60fps.

Mutta se mitä nintendo on nyt on jotenki tosi vaikee ajatella enää switchin jälkee erilaista nintendoa joka olis vaa pönttö telkkaris kiinni.
Itselleni kävisi hyvin kyllä Nintendolta pelkkä telkkariin kytkettävä tehokonsoli, koska itse en tuota kannettavuutta käytä lainkaan. Toisaalta Nintendon konsolin olen aina halunnut hankkia nimenomaan sen omien luovien ja omaperäisten pelien takia, joten eivät ne Nintendon konsoleiden tehot ole sitten kuitenkaan ensijaisen tärkeitä minulle olleet. Hankintaan menee tehokkaampana konsolina ilman kannettavuutta, mutta yhtälailla Switchin tyyppisenä kompromissiratkaisuja tehojen suhteen sisältävänä hybridikonsolina.
 
Itselleni kävisi hyvin kyllä Nintendolta pelkkä telkkariin kytkettävä tehokonsoli, koska itse en tuota kannettavuutta käytä lainkaan. Toisaalta Nintendon konsolin olen aina halunnut hankkia nimenomaan sen omien luovien ja omaperäisten pelien takia, joten eivät ne Nintendon konsoleiden tehot ole sitten kuitenkaan ensijaisen tärkeitä minulle olleet. Hankintaan menee tehokkaampana konsolina ilman kannettavuutta, mutta yhtälailla Switchin tyyppisenä kompromissiratkaisuja tehojen suhteen sisältävänä hybridikonsolina.

No en tiie, sitä on jotenki niin vaikee palata pelkkään pönttöön. Toki ite ostan myös ne pelit pelaamisen takia mut se on vaa niin kätevä. Pelkästään jo se että hyppäät sohvalta sängylle pelaa käsimodissa on jo syy kannettavuuteen, ei niinkään että mä nyt pelaisin niitä bussipysäkillä vaikka sekin onnistuis. Ite pelaan varmaa 90% ajasta käsimodissa, tyyliin kun akku alkaa loppuu niin hyppään sohvalle telkkarin ääreen kun pitää lataa, vaikka se latauski onnistuis kaapelilla mut jotenki se vaihtelevuus että "no pelataan välil nyt telkkarista". Paras seuraavan nintendo olis Switch 2 täysin taaksepäin yhteensopiva nykyisten switch pelien kanssa hieman boostatulla teholla ja paremmalla jo nyt myynissä olevalla OLED näytöllä.
 
Itse pelaan pönttömodessa noi 80% peliajasta, joten siltä kannalta tehokas pönttö olisi itselle osuvin ratkaisu. Kuitenkin tuntuisi vaikealta luopua käsikonsoli mahdollisuudesta ja eritoten siitä, että nyt minulla on vihdoin mahdollisuus saada Nintendon koti- ja käsikonsolit yhdelle laitteelle. En kuitenkaan tulisi hankkimaan käsi- ja kotikonsolia erikseen. Nyt olen päässyt nauttimaan Nintendon käsikonsolipelisarjoista, jotka ovat jääneet aiempien konsolisukupolvien osalta täysin kokematta. Toki olen nyt muutenkin tälläinen yli-ikäinen Nintendopeluri ja juuri Nintendopelien vuoksi peliharrastukseni vielä jatkuu. Muuten tuo olisi jo loppunut. Onhan nuo tehokonsoleiden pelit upeita mutta itse kaipaan peleiltä ennen kaikkea Nintendomaista rentoutta ja lapsenomaista mielikuvituksen rikkautta. Muutenkin oma peliaika ei riitä kuin yhdelle konsolille ja Switchin tarjonta on oman peliajan käytölle jopa liian suuri.

Tuo Tegra Orin+DLSS kompo antaa hyvät mahdollisuudet tuohon 60 fpssään ainakin useammassa pelissä kuin Switchillä. Itselle pääasia on tasainen ruudunpäivitys oli se sitten 30 tai 60 fps. Ei maha kaikki pelit tehokonsoleillakaan kuitenkaan toimia 60 fps:llä. Täytyy kyllä myöntää, että alkaa poikamainen into hiipiä pintaan tässä pikku hiljaa kun miettii, että mahdollisesti ensi vuonna ilmestyy Switchin seuraaja, jossa on tehoja huomattavasti enemmän. Kyllähän se väkisin nostaa Nintendon omatkin pelit uudelle tasolle ja Nintendo tosiaan on aika hyvin onnistunut ulkonäöllisesti varsin vaatimattomallakin raudalla.
 
Minulle siis tosiaan se tehoversio kelpaisi senkin vuoksi että Switch ei tunnu kauhean kannettavalta. Ei siis varsinkaan 3DS:n jälkeen (jonka ostin vasta Switchin jälkeen). Sen vuoksi en koe että Switch on edes minulle kannettava vaan se on 3DS, jonka nappaan sohvan nurkkaan tai sänkyyn mukaan. Samoin se menee taskuunkin kun taas Switchistä saisi olla huolehtimassa ihan eri tavalla: mihin se mahtuu ja pysyykö ehjänä. 3DS taittuu kuin läppäri ja tuntuu yhtä jämerältäkin kuin yrityskoneet.

Tämän vuoksi siis olisi ihan sama jos se tehomalli olisi vain "pönttö" eikä kannettava, sillä varsinkin jos se olisi tehomalli, niin mihin siitä kannettavana olisi jos nykyisenkään Switchin akku ei kestä juuri minkään vertaa pelailua. Sitten taas 3DS, jonka ostin käytettynä, kestää monen päivän pelailut ihan ongelmitta. Se on oikea kannettava.

Ottaisin jopa nykyaikaisen version 3DS:stä mieluusti nyt kun olen sen edut huomannut. Eli hieman nykyaikaisempi resoluutio ja grafiikkaominaisuudet mutta yhtä hyvä akunkesto ja kannettavuus, niin harkitsisin vakavammin kuin uutta Switchiä.

Joka tapauksessa Nintendon seuraava konsoli menee Nintendon pelien vuoksi harkintaan ja varmasti myös ostoon, mutta tässä nyt oli jotain ajatuksia.

Tuskin tässä kovinkaan monen kohdalla mistään ymmärtämisestä on kyse. Varmasti lähes kaikki ymmärtävät sen mitä nuo lisätehot antaisivat.
Ei kun kyllä se yleensä nimenomaan on että "mitä niillä tehoilla tekee", melkein kirjaimellisesti saa lukea tuollaisia viestejä. Sitten saa selittää että ei se ole se pelkkä silmäkarkki jne.

Sitähän tässä vain on porukka sanonut, että tuskin näin tulee käymään Nintendon kohdalla. Tottakai seuraava konsoli tulee taas olemaan tehokkaampi, ku nykyinen Switch mutta en usko hetkeäkään, että siitä tulee mikään kilpailija näille tehokonsoleille.
Tämähän se fakta taitaa olla mutta kuten jo kirjoitin niin yleensä nimenomaan vähätellään tehojen tarvetta eikä edes mainita sitä että Nintendo tuskin sille linjalle lähtee. Eli se argumentti ei ole se että ei Nintendo sitä tee vaan se on että "ei niitä tehoja tarvitse".

Vähäisistä tehoista huolimatta Nintendo osaa tehdä ”artistisesti” nättejä pelejä. Ei tämä toki vähäisiä tehoja korvaa mutta auttaa pirun paljon joka tapauksessa.
Minä nimenomaan pidän tyylitellyistä peleistä mutta silti nekin hyötyvät tehoista. Joskus ne saattavat jopa tarvita niitä yllättävän paljon eikä aina voi sanoa että tietyn näköinen peli ei vie tehoja tai että joku vie. Se on monesta kohtaa kiinni ja vastaan on tullut nättejä pelejä, jotka pyörivät todella hyvin ja sitten taas todella ankeita tapauksia, jotka vieläpä pyörivät tosi huonosti.

Aika hyvin tuolta linkitetyltä videoltakin näkee miten mahtavalta tuo alkuperäinen BotW:n taidetyyli tehokkaammalla laitteella näyttää. Toki siinä on muutakin alla/päällä kuin pelkästään tehot mutta se pohja on yhä se sama taidesuunta, mikä peliin on valittu.
 
Ei kun kyllä se yleensä nimenomaan on että "mitä niillä tehoilla tekee", melkein kirjaimellisesti saa lukea tuollaisia viestejä. Sitten saa selittää että ei se ole se pelkkä silmäkarkki jne.
Oletan tämän koskevan tämän foorumin ulkopuolista keskustelua, jonne varmasti mahtuu kaikenlaista.
Täällä asennoituminen on oman otannan mukaan juuri sitä, että ”ihan sama miten paljon toivon ja rukoilen, Nintendo tekee mitä tekee. Nautitaan tai ollaan nauttimatta siitä sitten.”

Ja enpä tiedä mitä muuta se voisi ollakaan. Kuinka moni tälle foorumille kirjoittavista pelaa vain Switchillä? Saa korjata jos olen väärässä, mutta oman tuntuman mukaan selvästi suurimmalla osalla on ollut koko ajan kyljessä tehokkaampi konsoli/pc. Olisi aika arroganttia ajatella, että nämä jatkuvasti parempaan ruudunpäivitykseen tai piirtoetäisyyteen tottuneet pelaajat eivät niin sanotusti ymmärtäisi näkemäänsä.

Mutta tosiaan nettiin mahtuu aivan kaikenlaisia näkemyksiä eikä mun ole lainkaan mahdotonta uskoa, että myös mainitsemiasi mielipiteitä heitellään.
 
Ylös Bottom