Taikaperuna
Member
olen koittanut nyt alottaa peliä kolme kertaa, jokasella kerralla on tullun vastaan toi että pitää kerätä/valmistaa tiettyjä juttuja että pääset eteenpäin. jos haluaisin tällästä pelata pelaisin minecraftia.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Juu, samoilla linjoilla minäkin. Siksikin vähän huvittaa, että BotW on minecraftia, koska siinä opetetaan heti alkualueella kokkaamaan.Menee osaltani taas vähän sivu aiheen mutta välillä tulee kieltämättä täälläkin huokailtua kun "joka pelissä" täytyy "craftata" jotain. Eikä siinä jos se on osa peliä järkevästi mutta turhan usein se on vain siellä koska se on nyt muotia. Liian usein se ei oikeasti tuo mitään järkevää peliin lisää.
Onpahan huikean näköinen, toivottavasti nintendolla katsellaan näitä videoita ja sitä potentiaalia mitä saa aikaan kun konsolista löytyy tehoja, joten toivon mukaan päästään lähelle sitten tätä tasoa seuraavalla nintendon konsolilla. tuo on niin huikean näköinen että, melkein tuntuu eri peliltä.
Onpahan huikean näköinen, toivottavasti nintendolla katsellaan näitä videoita ja sitä potentiaalia mitä saa aikaan kun konsolista löytyy tehoja, joten toivon mukaan päästään lähelle sitten tätä tasoa seuraavalla nintendon konsolilla. tuo on niin huikean näköinen että, melkein tuntuu eri peliltä.
Olen kirjoittanut jo ties kuinka moneen topikkiin, mutta juuri näin. Varmin tapa pettyä on odottaa jatkossakaan tehokonsolia Nintendolta.Nintendo on aina mennyt omia teitään näissä konsolihommissa enkä kyllä usko, että he yhtäkkiä tekevät konsolin joka kilpailee tehoissa PS5/XSX:n kanssa. Eiköhän seuraavakin konsoli oli Switchin kaltainen hybridi ja se jo itsessään rajoittaa tehoja aika tavalla.
Tuskin tässä kovinkaan monen kohdalla mistään ymmärtämisestä on kyse. Varmasti lähes kaikki ymmärtävät sen mitä nuo lisätehot antaisivat. Sitähän tässä vain on porukka sanonut, että tuskin näin tulee käymään Nintendon kohdalla. Tottakai seuraava konsoli tulee taas olemaan tehokkaampi, ku nykyinen Switch mutta en usko hetkeäkään, että siitä tulee mikään kilpailija näille tehokonsoleille.Monesti tuntuu että "Nintendo-väki" ei oikein ymmärrä miksi niitä tehoja joiden pelaajien taholta kaivataan. Ei niillä olla hakemassa tuota mitä tuolla videolla oli mutta kaikki lisäteho mitä saadaan on aina ekstraa. Peli voi pyöriä paremmin tai piirtoetäisyys voi olla pidempi, millä on merkitystä nimenomaan open worldeissä.
Hyvästä pelistä tulee vielä parempi.
Minä kaipaisin BOTW:n jatkolta samaa mitä Majora's Mask on Ocarina of Timelle. OoT meni läpi lähinnä mielenkiinnosta klassikkoa kohtaan mutta Majora's Mask menisi oikeasti läpi nykypelinäkin. Se on ihan helvetin hyvä peli ja jos se julkaistaisiin nyt jonain indie-teoksena niin olisin erittäin iloinen jos onnistuisin bongaamaan. Lisäksi se teki sen että se täytti pelimaailman tekemisellä ja vaihtelulle siinä missä Ocarina oli jonkinlainen "raakile", ainakin Majora's Maskiin verrattuna, sillä Ocarina tuntuu kauhean tyhjältä. Juuri kuten BOTW tuntui.
Toivon niin että Tears of the Kingdom olisi uusi Majora's Mask.
Ongelma tehojen kanssa tulee jo siinä jos halutaan jatkaa Switchin viitoittamalla tiellä. Jos ja kun Nintendon seuraava konsoli on kannettava, niin tehot on sen mukaiset. Varsinkin kun hinnan pitää pysyä järkevissä rajoissa.Nintendo ei oo koskaa kilpaillut tehojen kanssa, tai no ehkä joskus vielä nes snes aikana, ehkä vielä gamecube yritti kai olla tehoiltaa samaa tasoa, mut sen jälkeen ne on kilpaillut ihan kaikella muulla kun tehoilla. Enkä pistäis vastaan jos ninendoki tekis tehokonsolin mut tuskin näin tulee käymään. Mut sit se hintaki olis sitä luokkaa, tehää hieman tuhnumpi joka hinnaltaa sopii koko perheelle ja köyhimmille ja kompromissina tehään just kuten ylempänä mainittu artistisesti erilaisia pelejä jotka ovat kuitenkin kauniita.
Samat toiveet täällä kans. Olen omistanut molemmat Switchin ja Steam Deckin, niin huomasin näiden vertailussa sen, että itselleni mahdollisuus pelata Steam Deckillä AAA pelejä ei ollut yhtä tärkeä asia kuin Switchin kompaktius ja sitä kautta sohvalla-rötväys-ja-pelailu -kokemus. Tehojen sijaan kaipaan laadukasta näyttöä, laadukkaita input-komponentteja ja pelaamisen helpoutta.Liputan tosin paljon mieluummin täysin taaksepäin yhteensopivan Switch 2:n kuin pleikkaria ja Xboxia tehoillaan haastavan Nintendo kotikonsolin puolesta. Kannettavuus on selkeä myyntivaltti, johon konsolikilpailijat eivät ole lähteneet kuin pilvipelaamisen kautta. Toivottavasti Nintendo pitää tästä valtista kiinni.
Ongelma tehojen kanssa tulee jo siinä jos halutaan jatkaa Switchin viitoittamalla tiellä. Jos ja kun Nintendon seuraava konsoli on kannettava, niin tehot on sen mukaiset. Varsinkin kun hinnan pitää pysyä järkevissä rajoissa.
Liputan tosin paljon mieluummin täysin taaksepäin yhteensopivan Switch 2:n kuin pleikkaria ja Xboxia tehoillaan haastavan Nintendo kotikonsolin puolesta. Kannettavuus on selkeä myyntivaltti, johon konsolikilpailijat eivät ole lähteneet kuin pilvipelaamisen kautta. Toivottavasti Nintendo pitää tästä valtista kiinni.
Itselleni kävisi hyvin kyllä Nintendolta pelkkä telkkariin kytkettävä tehokonsoli, koska itse en tuota kannettavuutta käytä lainkaan. Toisaalta Nintendon konsolin olen aina halunnut hankkia nimenomaan sen omien luovien ja omaperäisten pelien takia, joten eivät ne Nintendon konsoleiden tehot ole sitten kuitenkaan ensijaisen tärkeitä minulle olleet. Hankintaan menee tehokkaampana konsolina ilman kannettavuutta, mutta yhtälailla Switchin tyyppisenä kompromissiratkaisuja tehojen suhteen sisältävänä hybridikonsolina.Uskoisin sekä toivon että switch jatkaa sitä mitä switch on nyt. Varmasti tosi monelle se tärkein eli kotisohvalta "bussipysäkille" pelaaminen kun että nintendo nyt tekis jonku tehopöntön, uskoisin että nintendoki tietää sen että siihen on sit eri konsolit/PC jotka ovat näitä tehovempaimia. Mulle riittää nintendon grafiikat erinomaisesti ja olen valmis katsomaan "rumempia" raffoja jos vaihtoehtona on just se liikkuvuus. Toki ihanteellista olis että se switch 2 mikä sielt seuraavaksi sit tuleekin olisi sen verran jytyä et pelit pyöris se 60fps.
Mutta se mitä nintendo on nyt on jotenki tosi vaikee ajatella enää switchin jälkee erilaista nintendoa joka olis vaa pönttö telkkaris kiinni.
Itselleni kävisi hyvin kyllä Nintendolta pelkkä telkkariin kytkettävä tehokonsoli, koska itse en tuota kannettavuutta käytä lainkaan. Toisaalta Nintendon konsolin olen aina halunnut hankkia nimenomaan sen omien luovien ja omaperäisten pelien takia, joten eivät ne Nintendon konsoleiden tehot ole sitten kuitenkaan ensijaisen tärkeitä minulle olleet. Hankintaan menee tehokkaampana konsolina ilman kannettavuutta, mutta yhtälailla Switchin tyyppisenä kompromissiratkaisuja tehojen suhteen sisältävänä hybridikonsolina.
Ei kun kyllä se yleensä nimenomaan on että "mitä niillä tehoilla tekee", melkein kirjaimellisesti saa lukea tuollaisia viestejä. Sitten saa selittää että ei se ole se pelkkä silmäkarkki jne.Tuskin tässä kovinkaan monen kohdalla mistään ymmärtämisestä on kyse. Varmasti lähes kaikki ymmärtävät sen mitä nuo lisätehot antaisivat.
Tämähän se fakta taitaa olla mutta kuten jo kirjoitin niin yleensä nimenomaan vähätellään tehojen tarvetta eikä edes mainita sitä että Nintendo tuskin sille linjalle lähtee. Eli se argumentti ei ole se että ei Nintendo sitä tee vaan se on että "ei niitä tehoja tarvitse".Sitähän tässä vain on porukka sanonut, että tuskin näin tulee käymään Nintendon kohdalla. Tottakai seuraava konsoli tulee taas olemaan tehokkaampi, ku nykyinen Switch mutta en usko hetkeäkään, että siitä tulee mikään kilpailija näille tehokonsoleille.
Minä nimenomaan pidän tyylitellyistä peleistä mutta silti nekin hyötyvät tehoista. Joskus ne saattavat jopa tarvita niitä yllättävän paljon eikä aina voi sanoa että tietyn näköinen peli ei vie tehoja tai että joku vie. Se on monesta kohtaa kiinni ja vastaan on tullut nättejä pelejä, jotka pyörivät todella hyvin ja sitten taas todella ankeita tapauksia, jotka vieläpä pyörivät tosi huonosti.Vähäisistä tehoista huolimatta Nintendo osaa tehdä ”artistisesti” nättejä pelejä. Ei tämä toki vähäisiä tehoja korvaa mutta auttaa pirun paljon joka tapauksessa.
Oletan tämän koskevan tämän foorumin ulkopuolista keskustelua, jonne varmasti mahtuu kaikenlaista.Ei kun kyllä se yleensä nimenomaan on että "mitä niillä tehoilla tekee", melkein kirjaimellisesti saa lukea tuollaisia viestejä. Sitten saa selittää että ei se ole se pelkkä silmäkarkki jne.