Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tätä ketjua kun lukee ja twitchiä vähä seuraa niin saa hyvän kuumotuksen nintendon ostoon.. toki yli 400 euroa pelkästään siitä että pääsis zeldaa tahkoamaan parantaa kuumotukset aika äkkiä. Ehkä kesällä kun kaikki muut on jo tähän kyllästynyt ja myy konsoleitaan pois. Pikakysymys vaan pelistä. Eihän tässä pelissä paljoa toimita liiketunnistuksenja muun heilumisen kans. Eli sais pelata rennosti niinkun "normaalilla" konsolilla ja ohjaimella?
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Onko neuvoja

mistä niitä ancient artikkeleita ja materiaaleja sais hommattua? Yhdeltä kulkukauppiaalta ostin sen kaikki myynnissä olleet 3 osaa, mutta eivät riitä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tätä ketjua kun lukee ja twitchiä vähä seuraa niin saa hyvän kuumotuksen nintendon ostoon.. toki yli 400 euroa pelkästään siitä että pääsis zeldaa tahkoamaan parantaa kuumotukset aika äkkiä. Ehkä kesällä kun kaikki muut on jo tähän kyllästynyt ja myy konsoleitaan pois. Pikakysymys vaan pelistä. Eihän tässä pelissä paljoa toimita liiketunnistuksenja muun heilumisen kans. Eli sais pelata rennosti niinkun "normaalilla" konsolilla ja ohjaimella?

Muutama puzzle vaatii laitteen kallistelua ja esim jousella tähtäämisen voi hoitaa gyrolla (sen saa tosin pois päältä asetuksista) mutta mitään miekan heiluttelua sun muuta ei ole tässä. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Montako "muinaista petoa" olette saaneet takaisin? itsellä olisi kohta kolmas hallussa, mutta
tuo Thunderblight Canon osottautui niin ärsyttäväksi, että ajattelin nirhata tuon vasta sen jälkeen kun goron city on siivottu ja tutkittu kunnolla.
Muuten Bossit ovat olleet ihan helppoja, vaikka tekevätkin kunnolla vahinkoa.

Muuten, oletteko muut päässeet Goron cityyn vaivattomasti? Itsellä tuonne pääseminen oli aika tuskaista, kun lämpöä vähentävillä vaatteilla ja elixiireillä ei ollut mitään vaikutusta. Piti kokata isot ruokavarastot, niin ei ehtinyt Link palaa kuoliaaksi.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Olen pelannut Zeldaa nyt viikon, varmaan keskimäärin neljä tuntia päivässä. Tuskin mikään peli, ainakaan aikuisiällä, on käytännössä pakottanut pelaamaan tunti toisensa jälkeen. Aiemmin postasin tänne jo mietteitäni pelistä, mutta kai sen voi jo tässä vaiheessa sanoa lyhyesti, että BotW lienee paras peli mitä olen koskaan pelannut - ja se on paljon sanottu, ottaen huomioon että olen pelannut aktiivisesti 80-luvulta asti. BotW on käsittämättömän upea teos. Ja vielä uskomattomampaa, että tätä voi pelata kannettavasti missä vain.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vähän Kritiikkiä uudesta Zeldasta

Yh, spoilaannuin tuosta videon alusta. Noh, joo, pieni spoileri, mutta silti. Itse videon sisällöstä en sitten tiiä, kaveri huutaa ainakin parista asiasta, jotka ovat omaan makuun justiinsa mieleen, kuten stamina-mittari ja hajoavat aseet.

Edit. Muinaisia petoja ei ole tullut nähtyäkään edes yhtä. Olen niin perkuleen hidas tän kanssa : D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tuskin mikään peli, ainakaan aikuisiällä, on käytännössä pakottanut pelaamaan tunti toisensa jälkeen.

Ja vielä uskomattomampaa, että tätä voi pelata kannettavasti missä vain.

Niinpä. Ihan käsittämätöntä miten tosiaan viikonkin jälkeen tästä ei pääse irti. Itse kun kyllästyn jokaikiseen peliin 2-4 päivässä jokatapauksessa, enkä jaksa peliä käynnistää uusiksi. Tätä on pakko päästä pelaamaan, tulee uniin ja ei tule muiden kanssa keskustelusta mitään, kun mielessä on vain et mihin menee seuraavaksi Zeldassa.

Ja tuo kannettavuus on niin mahtavaa. Tultiin vaunulle viikonlopuksi ja olisi kyllä harmittanut jättää Zelda kesken. Nyt on Switch mukana ja kun odottelin et vaunu lämpeää, pelailin Zeldaa takkatuvalla ja nyt grillailin makkaraa Zelda seurana. :D
 
Yh, spoilaannuin tuosta videon alusta. Noh, joo, pieni spoileri, mutta silti. Itse videon sisällöstä en sitten tiiä, kaveri huutaa ainakin parista asiasta, jotka ovat omaan makuun justiinsa mieleen, kuten stamina-mittari ja hajoavat aseet.

Edit. Muinaisia petoja ei ole tullut nähtyäkään edes yhtä. Olen niin perkuleen hidas tän kanssa : D

Stamina on ihan parasta. Joutuu keräämään sitä stamina mittaria, jotta pystyy kiipeämään tiettyihin paikkoihin jne. Loputon juokseminenkin on typerää. Tuo on just parasta.

Aseiden hajoamisesta pidän todella paljon systeeminä. Siihen täytyisi vain saada palkki, joka kertoo sen kestävyyden tilan ja sitten hieman hienosäätää kestävämmäksi.

Sit taas tuo slottien määrä aseille. Sieltä kartasta löytyy 900 siementä joilla noita voi päivittää. Kyllä sen tarpeeksi isoksi saa..
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Molempia versioita nyt pelanneena voin sanoa että Switchin kokemus on aivan eri maata ruudunpäivityksen suhteen. Wii U:lla oli aivan älytöntä nykimistä vähän väliä. Switchillä kokemus on Kakarikoineen päivineen täysin nautittava.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Molempia versioita nyt pelanneena voin sanoa että Switchin kokemus on aivan eri maata ruudunpäivityksen suhteen. Wii U:lla oli aivan älytöntä nykimistä vähän väliä. Switchillä kokemus on Kakarikoineen päivineen täysin nautittava.
Kyllä sitä nykimistä on myös Switchillä, ainakin jos telkkarin kautta pelailee. Eiköhän noi nykimiset molemmille alustoille korjata päivityksillä. Itse pelailen Wii U kun ei oikeen yhden pelin takia viitsi Switchiä ostaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Wii U:lla oli aivan älytöntä nykimistä vähän väliä.

Voitko nyt vielä laittaa, mikä se kokoonpanosi oli, ohjainta myöden? Minulla kun ei edelleenkään ole esiintynyt yhtään mitään minkäänlaiseksi nykimiseksi kutsuttavaa, ja on ollut sadepäivää ja hevosta ja täysiä kyliä ja ties mitä.

Minulla siis:
Versio: Wii U -levyversio
Asennus: Wii U:n sisäinen tila
Ohjain: Pro
Pelin ruudunpäivitys ja muu sujuvuus: Erittäin sujuva

Keksiikö joku muu muita tekijöitä, jotka tuohon saattaisivat vaikuttaa?
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Digiversio sisäiseen muistiin. Kokeilin kaverin Pro controllerilla ja kokeiltiinpa katsoinpa kum kaveri pelaa levyltä ja homebrewn avulla dualshockilla, samanlaista jäätävää tahmausta silläkin.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Digiversio sisäiseen muistiin. Kokeilin kaverin Pro controllerilla ja kokeiltiinpa katsoinpa kum kaveri pelaa levyltä ja homebrewn avulla dualshockilla, samanlaista jäätävää tahmausta silläkin.

Oliko kyseessä siis eri Wii U -konsoli kumminkin?

En olisi itse asiassa ollenkaan yllättynyt, jos levyversiolla olisi tässä etulyöntiasema, jos se pääsee hyödyntämään "tuplalukua", eli tiedon hakua yhtäaikaisesti Wii U:n levyasemalta ja tallennustilasta. Mutta myös digiversion omistajat ovat raportoineet että hyvin pyörii, eli kyse saattaisi olla myös jostain paljon pienemmistä tekijöistä.

Itse silti oman kokemukseni perusteella suosittelisin edelleen sitä levyversiota. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Voitko nyt vielä laittaa, mikä se kokoonpanosi oli, ohjainta myöden? Minulla kun ei edelleenkään ole esiintynyt yhtään mitään minkäänlaiseksi nykimiseksi kutsuttavaa, ja on ollut sadepäivää ja hevosta ja täysiä kyliä ja ties mitä.

Minulla siis:
Versio: Wii U -levyversio
Asennus: Wii U:n sisäinen tila
Ohjain: Pro
Pelin ruudunpäivitys ja muu sujuvuus: Erittäin sujuva

Keksiikö joku muu muita tekijöitä, jotka tuohon saattaisivat vaikuttaa?
Mikä ihme versio sulla on, onhan toi monessa vodeossa jo todettu että nykii ja nykii myös Swithcillä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mikä ihme versio sulla on, onhan toi monessa vodeossa jo todettu että nykii ja nykii myös Swithcillä.

Paitsi että mä en ole havainnut nykimistä Switchillä. En Dockissa, enkä käsikonsolina. Edes hevosella kylään tultaessa. Pieniä droppeja en välttämättä edes huomaa, mutta mitään pelaamiseen vaikuttavaa en ole nähnyt. Wii u videoissa erotan kunnon diashown.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Eipä täälläkään Wii U -levyversiossa (päivitys suoritettu) ole viime vuonna ostetulta Samsungin 55" 1080p -ruudulta tarkasti katsottuna ilmennyt yhden yhtä hidastelua. En tosin ole vielä kyliin ehtinyt, mutta Shrineja on pelattu läpi ja otettu useamman vihulaisen kanssa yhtä aikaa yhteen erilaisissa ympäristöissä. Jos tässä vaiheessa ruudunpäivitys on ollut pelkästään sulavaa, niin vaikea uskoa, että kylissä homma menisi niin pahaksi nykimiseksi, että pelattavuus kärsisi pahemman kerran. Voihan toki olla, etten edes osaa kiinnittää huomiota nykimiseen, mutta toisaalta jos näin on, niin on aika todennäköistä, että vain armottomat kultasilmät sen kunnolla huomaavat ja näiden kavereiden, jotka kuitenkin todennäköisesti muutenkin heittävät pelaamiseen aika monta satkua vuodessa, kannattaakin suorilta ostaa Switch-versio. Me muut voimme sitten nauttia Wii U -versiosta ja 400-700 euron säästöstä (jos ajatellaan Switchin, pelin ja lisätarvikkeiden yhteishintaa tässä vaiheessa).

Jos tässä nimenomaan BotW eikä mikään muu aiheuta päänvaivaa, niin ostakaa hyvät ihmiset nyt ensin se Wii U -versio (jos Wii U kotoa löytyy), sillä on todennäköistä, että omaan silmään se pyörii tarpeeksi hyvin, ennen kuin painatte Switch-liipaisinta. Voin omakohtaisesti sanoa, että itse asiassa ehdin jo ennakkotilata Swithin ennen kuin järkiinnyin (peilattuna omiin tarpeisiini, jotka ovat tässä vaiheessa Zeldan pelaaminen TV:een ruudulta).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Jep, kaikilla tarpeensa ja tapansa. Itse ostin Switchin kun ostan sen kuitenkin tänä vuonna, miksi en pelaisi Zeldaa myös paremmalla alustalla.

Odota kyliä, joka ikisessä videossa fps kyntää välillä n. 20 paikkeilla Wii U:lla. Se on eri asia ketkä sen huomaa. Erikoinen tyyppi saa kyllä olla mikäli ei näe ollenkaan. Samoja koneita ne on kaikilla.

Katsotaan jaksanko ottaa videolle tuon performanssin. Ja saisiko siitä edes selvää.

E: Turhahan tästä on vääntää, kerroin vain mielipiteeni ja huomioni kaikkia versiota molemmilla alustalla pelanneena. Ei kai se ole toisilta pois jos toiset painaa tonnin joka konsolin julkaisuun. Toiset pelaa Wii U -versiota ja nauttii jos se pyörii omaan silmään hienosti.
En minäkään ole vielä huomannut eroa handheldissä vs. telakassa vaikka DF todisti että ero on ja iso.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tuosta nykimisestä sen verran, että alussa peli ei nykinyt juuri ollenkaan. Mutta kun peli on aikalailla loppupuolella, niin mulla jäätyi peli paikolleen pariksi sekunniksi, kun taistelin niitä pitkiä moblineja vastaan metsässä yöllä.
 
Ylös Bottom