Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ekan sydämen päällä vitonen = palauttaa viisi sydäntä vähintään.

Mitä eroa on siis kahden sydämen koukkauksessa jossa vitonen päällä, tai viiden sydämen kokkauksessa? Olen tuota itsekin meinaan ihmetellyt, kun saattaa olla tuo vitonen esim. 1-5 sydämen kokkauksissa, niin kai niillä joku ero on?
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tai en ole katsonut tuota niin tarkkaan, se oli arvaus.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ensimmäinen tilaisuus tulee kun matkustat tietä pitkin Karaiko kylään ja vastaan tulee kävelevä puu. Kuvakaappausketjussa on kuva siitä hahmosta keneltä voi ostaa lisää inventaariotilaa.

Ilmeisesti en mennyt tarpeeksi tietä pitkin kun ei tuollaista ole tullut vastaan. Seuraavaksi siis takaisin sinne mistä tulinkin :D

Mitä äsken googletin niin se numero sydämen päällä kertoo sydänten määrän jos ruoka parantaa yli viisi sydäntä.
Esim jos ekan sydämen päällä on 5 ja sen perässä kolme sydäntä niin se parantaa 8 sydäntä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Nyt kun Wii U:n pelikellossa on 29 tuntia niin rupesin miettimään että tässä ei ole tullut vastaan yhtään bugia, mikä tuntuu uskomattomalta, kun kyse on open world pelistä. Nintendon pelit kyllä yleensä toimii kuten pitää, mutta jos vertaa siihen kun pelasin aiemmin Assassins Creed 3 peliä niin se oli buginen kuin muurahaiskeko.

Mielestäni tämä on samaan aikaan kyllä aivan loogista ja vaikuttavaa, että bugit loistavat poissaolollaan. Kyllähän Zeldat ovat aina niitä vuosikausia hiottuja pelimaailman johtotähtiä, jotka vaan eivät saa sisältää liikaa bugeja. Toki tämän pelin upeus on siinä, että kaikki se mikä Zeldoissa on ollut hienoa on saatu venytettyä tällaiseen mittakaavaan. Kilpailijoiden avoimen maailman peleissä jatkuva bugisuus on otettu annettuna, jotain mikä nyt vaan kuuluu isoihin peleihin. No, on muita pelejä ja on Zeldoja.
En vielä mene sanomaan mihin tämä menee kaikkien aikojen pelien listalla, mutta hyvältä näyttää, ainakin edellisen kotikonsoli-Zeldan näyttäisi jättävän taakseen.

Vielä pikainen vertaus Assassin's Creediin. Jokainen voi katsoa kuinka monta AC- ja kuinka monta Zelda-peliä on julkaistu kotikonsoleille esim. 10v sisään. Kyllähän se väistämättä vaikuttaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Miten päästä Goron-kaupunkiin? Tässä opastusta videon muodossa. :D

 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Nyt on yli 20 tuntia pelattuna ja tänään sain viimein vietyä sen sheikah slaten korjattavaksi ja sain siihen kameran. Hieman tullut tutkittua maailmaa.
Samalla tuli ostettua oma talo ja hommattua siihen kaikki extrat ja tuli myös knight ja stealth armorit ostettua. Rahaakin jäi vielä 1500.
Myin kaikki matkoilla kertyneet jalokivet pois ja niistä kertyikin kiva summa. Luminous stonet ja timantit jätin talteen. Noita muita ei vissiin pahemmin mihinkään tarvita ja niitä tulee todella helposti lisää.

Norsu divine beast tuli myös tehtyä kun eksyin zoran valtakuntaan.
Kyllä tämä kivasti on koukuttanut ja ainakin vielä tuntuu, että kannatti ottaa riski ja ostaa.
Tosin vieläkään en ihmeemmin tykkää tuosta visuaalisesta tyylistä. Toki mieli on sen verran muuttunut, että ennen pidin peliä suorastaan rumana ja nyt se on ihan ok.
Mutta on tämä WiiU versio kyllä teknisesti juosten kustu. Vähän väliä nykii ja pätkii eikä siihen tarvita edes kylää + vesisadetta vaan se nykii esim ihan siinä aloitus alueella kun menee juoksentelemaan lammen viereen.
Paitsi Mahella peli pyörii silkin sulavasti, koska sillä ilmeisesti on parempi WiiU mitä muilla. Koitin myös pro controllerin kanssa ja gamepad suljettuna eikä se vaikuttanut mitään.

Ei tuo omaa pel-iloa sinänsä vähennä ja totuin tuollaiseen kun pari viikkoa sitten pelasin WiiU:lla ekan disney infiniten läpi. Se peli tuntui enimmäkseen olevan jossain 20fps tuntumassa.
Eikä tuo kyllä tehoista ole kiinni, koska se XCX näyttää paremmalta, siinä on isompi maailma ja enemmän tavaraa sekä toimintaa ruudulla ja se rullaa reippaasti paremmin.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Samalla tuli ostettua oma talo

Tiesin kyllä suunnilleen mistä saa ostettua oman talon, mutta nyt piti katsoa Youtubesta missä on se tyyppi minkä kanssa voi hieroa kauppoja. Talon takana piileksimässä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Alottelin tänään peliä ja vähän graafinen ilme vaatii vielä totuttelua allekirjoittaneen silmille

Oon vielä aivan alkutekijöissä ja hommasin vasta paragliderin, mutta sitä hommatessa tuli mieleen, että pitäisikö jo näin alkuvaiheessa pystyä tuhoamaan niitä Guardianeita? Koitin kyllä kaikki keinot lävitse mitä mieleen juolahti ja vähän koitin luntata jopa tubesta, mutta omat kilvet hajos ekaan torjuntaan. Ja kuolema kuittasi aika nopeasti

Toinen kysymys, missä vaiheessa ja miten pelissä löytää vaatteita/ armoreita jne, itse kävin sen talvipaikassa olevan Shrinen chilien voimin, mutta olisiko etsimällä löytynyt jo jostain pitkätkalsarit? :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

^ Sulla on vasta tutoriaaliosuus takana, jos kerran vasta olet liitovermeen saanut käyttöön. Guardianeja pystyy kyllä tuhoamaan milloin vaan, mutta huonoilla aseilla melko hankalaa varmasti.. Parempia aseita ja vaatteita yms alkaa kyllä sieltä tulemaan vastaan, kun pelailee vaan eteenpäin. Eniten saa varmasti pelistä irti, jos jättää suosiolla kaikki youtubet ja muut avut pois ja lähtee vaan seikkailemaan.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

kävin sen talvipaikassa olevan Shrinen chilien voimin, mutta olisiko etsimällä löytynyt jo jostain pitkätkalsarit? :D

Siltä alun vanhalta ukolta saa lämpimän paidan jos teet sille oikean ruoan. Tosin koska olet jo sen liitimen saanut niin nyt se paita vissiin on sen mökissä olevassa arkussa.
100% varmaksi en mene sanomaan, koska itse kokkasin sille.

Itse olen nyt yli 50 tuntia pelannut ja saanut jopa toisen divine beastin hoidettua. Shrineja tainnut löytyä 63 ja kartalla taisi olla vielä neljä aluetta joilla en ole käynyt lainkaan.
Kyllä tähän vielä aikaa uppoaa kun rauhassa tutkii paikkoja.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Jess, läpi meni! :D Pelikellossa oli 86 tuntia läpipeluu hetkellä ja tein kaikki main questit. Tuo on aikalailla linjassa howlongtobeat sivun main + extras lukeman kanssa. Olin varautunut lopputaisteluun siten että teetin ison kasan ancient arroweita jos joutuu taistelemaan guardianeja vastaan, mutta loppujen lopuksi ei tarvinnut ampua yhtäkään nuolta matkalla Ganonin luo. Ajattelin vähän tutkia linnaa ensin, mutta tupsahdin suoraan Ganonin syliin.

Tykkäsin pelistä paljon ja sitä tuli ahmittua aika huolella. Tämä on varmasti mun valinta vuoden peliksi. Peli ei sovi vapaa-aika rajoitteisille.

Ganon oli lievä pettymys, sillä...
Odotin jotain persoonallista pahaa, joka pitää Linkille puhuttelun, kuten Wind Wakerin Ganondorf. Breath of the Wildin Ganon on joku sieluton örisijä. Wind Wakerin Ganondorf on ikimuistoisin Zelda pahis.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tänään tuli postissa coolshopista tilattu strategia opas.
Otin sen halvemman normi version ja ilmeisesti ainoat erot verrattuna siihen kovakantiseen (kansien lisäksi) on maltillisemman kokoinen karttajuliste ja puuttuvat 16 taidesivua.
Tällä oli hintaa 24.95e ja se kalliimpi olisi ollut melkein 15e kalliimpi.

Kuva:
wp_20170531_17_59_26_yept3.jpg

Hieman tuli selattua ja on tuossa kyllä kivasti infoa. Tsekkasin jo tutkittujen alueiden sivutehtävät läpi ja niitäkin olin onnistunut muutaman missaamaan vaikka aina koitan puhua jokaiselle npc hahmolle.
Pikaisesti tuli tsekattua myös tutkimattomien alueiden listaus ja on niitä vielä kohtuu määrä luvassa. Tosin sitä en tiedä kuinka pitkiä ne on.
Kyllä tässä vielä tekemistä riittää. Nyt on jo 75 tuntia kellossa ja vieläkin neljä aluetta tutkimatta (kartan keskusta ja koko vasen alakulma).
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Montakos sivua tuossa on? Näyttää meinaan todella ohkaiselta ja kun muutenkin pienempi, kuin kovakantinen, niin luulisi jotain muutakin eroa olevan.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

^ 348 sivua sisällysluettelon mukaan.

Tekijän sivuilla lukee näin:

- The softcover Standard Edition guide includes a map poster covering the massive playable game area, is printed on high-quality paper, and has 356 packed pages. The Standard Edition guide is available now.

- The Collector’s Edition guide is printed on high-quality paper and bound in a premium hardcover. It includes an extra-large map poster and a 16-page concept art tour with hand-picked illustrations. The Collector’s Edition guide is available now.

Eli ilmeisesti laatu maksaa. Sisältöä ei paljoa sen enempää ole.
Kaikista kallein versio ilmeisesti sisältää extrana vain 16 sivun historiikin ja on vieläkin isompi.

The Deluxe Edition guide is produced in an extra-large format of 280mm x 380mm (11” x 15”), with a premium vintage hardcover and an exclusive dedicated 16-page retrospective celebrating thirty years of Zelda games
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Onko tohon väistämiseen mitään tipsejä? Jostain syystä tuppaa tulemaan aina kuonoon kun koitan sitä :confused:

sain Captured memories tehtävän auki ja menin sitten ekana Kakarikon pensselisedän neuvomille porteille niin siellähän oli vastassa joku Minotauros, joka teki mua hakkelusta ennen kuin kerkesin saada ekaa iskua perille, kiitti vinkistä! :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Onko tohon väistämiseen mitään tipsejä? Jostain syystä tuppaa tulemaan aina kuonoon kun koitan sitä :confused:

sain Captured memories tehtävän auki ja menin sitten ekana Kakarikon pensselisedän neuvomille porteille niin siellähän oli vastassa joku Minotauros, joka teki mua hakkelusta ennen kuin kerkesin saada ekaa iskua perille, kiitti vinkistä! :D

Shrinejen robotteja vastaan tatti taaksepäin ja x väistää niiden kömpelöt iskut. Itse olen saanut Linkin vapaalyönti moodiin varmaan alle 5 kertaa.

Spoilerikohta:
Jos tarkoitat sitä kohtaa mikä on Karaiko kylästä itään olevassa solassa, niin se minotaurus tulee vasta sen muistokohdan jälkeen, mutta muistaakseni minotaurus pystyy näkemään sinut jos menet heilumaan sinne muistokohtaan, joten, kun olet saanut kerättyä muiston, mene pikamatkustuksen kanssa äkkiä karkuun ennen kuin se käy päälle.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Itse en kanssa siihen "vapaalyönti"-moodiin saa yksinkertaisesti koskaan sitä. Jossain pomotaistelussa se oli pakollinen ja siinä kesti todella kauan, koska se ei vain onnistunut kertaakaan.

Harmi kun tuossa ei saa useampaa tallennusta. Vai saanko jos alotan pelin uusiksi, esim USA tunnuksella? Haluisin aloittaa pelin alusta, mutta en menettää läpipeluu savea.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Hyvä kuulla, että se on vain tehty haasteelliseksi, enkä ole vain yksinkertainen :D

Omppu, oon kuullut, että tekemällä toisen profiilin Switchiin voit aloittaa pelin alusta menettämättä toisen profiilin tallennusta, joku joka tietää varmasti voisi vahvistaa väitteen

Spoilerikohta:
Jos tarkoitat sitä kohtaa mikä on Karaiko kylästä itään olevassa solassa, niin se minotaurus tulee vasta sen muistokohdan jälkeen, mutta muistaakseni minotaurus pystyy näkemään sinut jos menet heilumaan sinne muistokohtaan, joten, kun olet saanut kerättyä muiston, mene pikamatkustuksen kanssa äkkiä karkuun ennen kuin se käy päälle.
Joo tästä puhuin, jatkoin toki seikkailua eteenpäin tuosta kohdasta ja sieltähän se noutaja tuli hyvin nopeasti 'rajan ylitettyä' :D
 
Ylös Bottom