Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

[pitkä viesti aiheesta]
Ei mitään uutta siis auringon alla vaikka pyöriikin Switch 2:lla.

Itse olin vielä enemmän kriittisempi mutta aika lailla samoista asioista valitin. Tosin en myöskään kokenut niitä hyviä asioita niin hyvinä mitä viestistäsi tulkitsen sinun kokeneen.

Breath of the Wild taas iskikin sitten ihan eri tavalla. En tosin vieläkään tiedä onko se edes niin paljon parempi tai erilainen peli. Suhtautumisella voi olla merkitystä tai ihan jo sillä, minkälaiseen väliin peliä alkaa pelaamaan. Tosin väittäisin että itse kyllä menen peleihin aina avoimin mielin ja mahdollisimman vähin ennakkofiiliksin. Zeldan kohdalla tosin lienee vaikeampi jos on tykästynyt siihen vanhaan menoon, kuten itse, joten ehkä se vaikutti myös osaltaan pohjalla. Oliko sitä sitten Breath of the Wildin kanssa jo ehtinyt raivota kritiikkinsä niin tyhjiin että Tears of the Kingdomissa ne eivät enää iskeneet niin pahasti lättyyn ja pystyi arvostamaan enemmän peliä itsessään, jäämättä liikaa kiinni muutoksiin perinteisessä Zelda-kaavassa.

Nykyisin en ole enää varma onko uusien Zeldojen avoimuus (jota myös tyhjyydeksi kritisoin) lopulta enemmän hyvä vai huono asia. Se ainakin antaa tilaa hengittää ja myös tietynlaisen rauhan kun ei ole jatkuvasti joku kohde tai karttamerkki vaatimassa huomiota. Osa ongelmasta varmasti on myös nykypelien kaavaan tottumisessa: sitä jatkuvaa tekemistä on oppinut odottamaan, joten "tylsä ruohopelto" on tylsä eikä osa luonnollisempaa maailmaa.

Jännä että sitten Kingdom Comessa nimenomaan ihailin pelin "tyhjyyttä". Miten siinä oli paljon paikkoja ja alueita, joissa ei ollut mitään merkittävää tekemistä. Oli monia paikkoja, joihin ei pelin tehtävien kautta ajautunut ikinä. Ja se tuntui hienolta. Karttaan jäi tavallaan tilaa, vaikka se ei siltikään ollut mitään Ubisoftin massiivisuutta (onneksi!) nähnytkään. Varsinkin metsät tuntui oikeilta metsiltä kun siellä ei ollut jatkuvaa härdelliä tai muuta joka puolella vaan metsä oli metsää. Ehkä Zeldoista jäi puuttumaan kunnon metsät laitteen tehojen takia. Senpä kautta odotan erittäin suurella mielenkiinnolla mitä seuraava Zelda tarjoaa. Toivottavasti nyt pysyvät uudessa tyylissä kun minäkin olen avoimempi sen parissa jatkamaan.

Ehkä Kingdom Come sai osaltani vähemmän kritiikkia samoista asioista koska se sisälsi myös huikean määrän suoraviivaisempia tehtäviä. Tosin myös sen vapauden että tehtäviä saattoi edistää vahingossa aiemmin vain haahuilemalla ympäriinsä.
 
Tänään oli vihdoin hieno hetki kun Mestari Miekka nousi maasta, ainakin tunsi ansaitsevansa sen kun 40 shrineä tehnyt. 24 toki riittää mutta päätin aluksi ottaa pari stamina lisäystä jotka on tulleet tarpeeseen. Se ei kyllä kaikkialle ole riittänyt kun yhden tornin löysin johon ei stamina riittänyt, en kyllä katsonut olisiko siinä lähellä ollut jotain muuta mistä koittaa päästä. Mutta siis jos Miekan hakee vasta neljän beastin jälkeen niin 24 shrineä riittää jos kaikki pistää sydämmiin. itse halusin sen vähän aikaisemmin niin piti tehdä enemmän shrinejä.

Kaksi beastia alhaalla ja toinen niistä eli tuli oli oli kinkkinen niin kauan kun muistin että niitä beastejä voi liikutella. Sit meni aika kivuttomasti kun olin suurimman osan asioista ehtinyt jo miettiä mutta se viimeinen silaus vaan puuttui. Tuli bossi oli kyllä aika helppo, kiitos yli 40 jäänuolen.

Kyllähän tässä mitä pidemmälle pääsee sitä paremmalta peli maistuu kun sinä voimistut niin ei jokainen monsteri ole niin pelottava. On tullut löydettyäkin vaikka ja mitä jännää.

Nyt sitten matka kohti lintukylää tai siis sinne juuri saavuin eli pitää alkaa katselee miten beastin luo mennään.
 
Tänään pidettiin välipäivä postinjakamisesta ja mentiin tonttulakkimiehen seikkailuihin.

Linturodun koko tehtävä ja tarina oli jotenkin tosi lattea. Sisään pääsi vain kävelemällä eikä vaadittu mitään erikoista kuten kaikissa kolmessa muussa. Tarina ja interaktiot hahmojen kanssa tosi vähissä. Myöskin se champion hahmo oli tosi itsekeskeinen ärsyttävä olen parempi kuin muut tyyppi joten ei oikeen jaksanut sitä. Siihen päälle vielä helpoin beasti ja.bossi niin vähän jäi vaisu fiilis siitä. Ainut siisti asia koko alueella oli se miten sinne beastiin päästiin sisälle. Mutta sekin periaatteessa vaan vaisumpi versio Zora beastistä.

Sen jälkeen suuntasin kohti aavikkoa ja se on ollut tähän asti ihan eri maata. Mielenkiintoinen keino päästä koko kylään sisään, sai hetken pähkäillä ja raapia päätään. Sen jälkeen vielä loistava sniikkailu missio missä oli hauska mini bossi päätteeksi. Seuravaaksi pitäisi sitten mennä sen alueen beastiin ja bossiin josta olen kuullut että olisi kaikkein vaikein monelle.

Katsotaan mitä sitten kun sen olen saanut suoritettua että suuntaanko Hyrylän linnaan vai lähdenkö samoilemaan pitkin karttaa kun on kaikki beast voimat käytössä mikä tekee sen tutkimisesta paljon helpompaa.
 
Kamelin selkä katkesi. Oli kyllä loistava alue kokonaisuudessaan. Ainoastaan se beastin kyytiin pääsy oli vähän ärsyttävää koska et millään saanut niitä otuksia kulkee samaa vauhtia. Puzzlet oli loistavia, joutu oikeasti miettimään ja bossi oli paras tähän mennessä koska sai kunnon melee mähinät ja pääs Mestari Miekalla murjoo sitä. Vaikein tuo bossi oli koska jouduin jopa ruokaa käyttämään, mutta ei silti mikään super vaikea ja kerrasta meni.

Nyt vois palata taas kuskaamaan paketteja ja palata tämän pariin vähän myöhemmin.

Mites muuten se Champions Ballad joka aukesi kun sai beastit tehtyä. Kannattaako tehdä nyt vai onko se tarkoitettu Ganonin jälkeen kun oli kuitenkin DLC joka ilmestyi toisessa aallossa.
 
Mites muuten se Champions Ballad joka aukesi kun sai beastit tehtyä. Kannattaako tehdä nyt vai onko se tarkoitettu Ganonin jälkeen kun oli kuitenkin DLC joka ilmestyi toisessa aallossa.
Tee ennen Ganonia, sanoisin. Se on sen verran oma juttunsa, että ei oikeastaan ole väliä, mutta jos aikoo sitä maailmaa vielä tutkia, niin itse tekisin ennen Ganonia sen DLC:n. Sen enempää en uskalla sanoa, etten vaan spoili mitiä.
 
Ylös Bottom