Okei, no jos kerran netissä oli juttuja joistain ihmisistä jotka pitivät pelistä niin sitten täytyy varmaan näin vankkumattomien argumenttien edessä luovuttaa. Kyllä se on vika minussa ja ymmärtämättömyydessäni kun en vain osannut ajatella että peli on hyvä vaan luotin siihen miltä se tuntui pelatessa. Mutta joku/jotkut jossain netissä pitivät ja siitä oli jossain mainittu. Miten en hoksannutkaan yhtään tuotakaan miettiä kun ihmettelin miksi samanlainen peli (Immortals) ei ole saanut yhtä hehkuttavia arvioita.Tää yks juttu on käyty jo niin moneen kertaan läpi, etten jaksaisi, mutta:
Breath of the Wild -topikissa oli jo puhetta ihmisistä jotka eivät olleet koskaan pelanneet yhtäkään Zelda-peliä, mutta pitivät tuosta viimeisimmästä osata vähän hemmetisti. Monet enemmän kuin mistään muusta pelistä koskaan aiemmin.
Mutta kyllä, peliä arvostetaan vain siksi, että se on Zelda. Sovitaan näin, niin kaikilla on helpompaa.
Mutta kai se on kiinni vain minun ajattelustani kun niputan nuo pelit samaan vain sen vuoksi että niiden gameplay on melkein 1:1 ja joista Immortals tekee jopa useita gameplay-asioita paremmin.
Enkä suoranaisesti väittänyt peliä arvostettavan vain Zeldan vuoksi vaan pohdin, miksi se on niin kehuttu vaikka se ei tee mielestäni mitään ihmeellistä. On niin paljon muita Zeldoja, jotka on jääneet paremmin mieleen mutta sitten tuo BotW on muka joku paras ikinä mutta Immortals, BotW-pastissi, taas ei tunnu herättävän mitään ajatuksia.
Missä kohtaa otettiin neniinsä? Tässähän minä juuri niitä "vihaan" ilman että olen lukenut satoja viestejäsi ja lupaasi "vihalle". Lainausmerkit siksi että ei se nyt vihaa ole. Turhauttivat kyllä mutta väistin asiaa sillä että väistelin taistelua viimeiseen asti ja tein kaikkea muuta. En tosin muista mitä kun muistikuvia pelistä ei kauheasti jäänyt noiden turhauttavien asioiden lisäksi.Ja muuten ei kannata ottaa hernettä nenäänsä. Mä olen kirjoittanut sataan kertaan, että esim. hajoavia aseita saa vihata niin paljon kuin haluaa. Ja että pelisuunnitteluun liittyvät valinnat ovat joko sellaisia että niistä pitää tai ei pidä. Makuasioita, joissa ei ole oikeita ja vääriä mielipiteitä.
En tiedä kuinka moneen kertaan tämäkin pitää kirjoittaa, ettei joku loukkaannu.
Se on kuitenkin outoa että jos koet tuon makuasiana, niin miksi selittelet sen takana ollutta ideaa? Eihän sillä idealla ole mitään merkitystä jos pelimekaniikka tuntuu huonolta. Vaikuttaakin että yrität vain puolustella tuota mekaniikkaa sen sijaan että ajattelisit sen olevan vain makuasia.
Mutta kun mitään tällaista ei tullut missään vaiheessa selväksi. Ei ainakaan jäänyt mieleen. Noin muutenkin pelissä oli hyvin vähän tarinaa ja sen pelaaminen oli sellaista että piti aina puoliväkisellä pakottaa itsensä jatkamaan, niin ei siitä kauheasti jäänyt mitään mieleen.Sanoin vain sitä, että kun peliä pelasi riittävän pitkälle kävi selväksi, mitä sillä aseiden kiertokululla oli haettu. Se on sitten eri asia pitääkö tästä vai ei. Argh.
Eikä sillä, miksi aseet hajosi, ole mitään merkitystä jos sitä mekaniikkaa piti turhauttavana/huonona/tms.
Vai sanotko että asia muuttuu hyväksi jos sen ymmärtää?
Saa toki mutta jos sen liittää sellaiseen tekstiin, jossa vihjaillaan että pelistä pitämätön ei "ajatellut tarpeeksi" tai ymmärtänyt, niin saa kai sitä kommentoida, vai?Ööö ei? Mitä h*lvettiä nyt taas? Saako täällä kertoa olleensa tyytyväinen siihen, että peli pakotti ajattelemaan vanhoja kaavoja uusiksi?
Kirjoitit ettet ymmärrä miten joku saa jo tutun asian trailereista mitään irti mutta kuitenkin sait itse BotW:n trailerista niin paljon irti että joudutit Switchin ostoa. Ymmärsit myös selvästi minua enemmän pelin gameplayn suunnittelua koska viittasit siihen kun minä kerroin etten pitänyt tietyistä suunnitelmaratkaisuista.Jani Mäkelä: Nyt en ymmärrä ollenkaan.
Tähän kommentoin että outoa ettet ymmärrä trailereista "jotain irti saajia" mutta tiettyjä BotW:iin liittyviä asioita ymmärrät selvästi ainakin minua paremmin.